PSP X8 vraag en hulp gezocht!
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

CWFreak

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 3
Zo Aug 06, 2017 11:35 pm Reageer met quote

Goede avond ik ben pas nieuw hier op het forum en ik heb een vraag over Corel PaintShop Pro X8 kan iemand mij hiermee helpen ?

Ik werk dus met Corel PaintShop Pro X8 en als ik op een foto klik die ik wil bewerken is deze altijd te groot voor mijn scherm dus dan moet ik met de muis scrollen om te verkleinen
Alvast bedankt voor de reactie groeten
Rien

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3008
Ma Aug 07, 2017 1:40 pm Reageer met quote

Ik heb Adobe, en daar heb ik de mogelijkheid om de grote van de foto te veranderen, zowel in pixels als in mm/cm. Probeer dat eens op te zoeken.
groet l.r

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12908
Ma Aug 07, 2017 5:47 pm Reageer met quote

Ik zou eerst eens kijken of je bij de optie 'Beeld' of iets dergelijks het plaatje beeldvullend kunt krijgen op je scherm alvorens te gaan manipuleren met het fotobestand zelf.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

zita57

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 52
Wo Aug 09, 2017 12:42 am Reageer met quote

Hi
Ik gebruik zelf PRO X7 , bij X8 zal dit denk ik niet anders zijn.

Als je foto is ingeladen ,ga je naar de tap afbeelding daarin kies je
formaat wijzigen , bij pixelafmetingen vul jij de waarde in die je wenselijk acht.
Wat je ook kunt doen is links boven op het handje klikken,
je muis aanwijzer veranderd nu in een handje ,ga met het handje aanwijzer op je afbeelding staan en scroll met je muiswiel naar achter om te verkleinen en scroll naar voor om te vergroten , zo kan je goed je afbeelding bekijken en is niet definitief.

Gr Zita

CWFreak

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Do Aug 10, 2017 12:09 am Reageer met quote

zita57 schreef:
Hi
Ik gebruik zelf PRO X7 , bij X8 zal dit denk ik niet anders zijn.

Als je foto is ingeladen ,ga je naar de tap afbeelding daarin kies je
formaat wijzigen , bij pixelafmetingen vul jij de waarde in die je wenselijk acht.
Wat je ook kunt doen is links boven op het handje klikken,
je muis aanwijzer veranderd nu in een handje ,ga met het handje aanwijzer op je afbeelding staan en scroll met je muiswiel naar achter om te verkleinen en scroll naar voor om te vergroten , zo kan je goed je afbeelding bekijken en is niet definitief.

Gr Zita

Hallo Zita
bedankt voor de reactie maar ik zoek eigenlijk dat als ik een foto inlaad dat hij standaard kleiner wordt op mijn scherm omdat ik telkens met de muis moet scrollen.
ik bewerk heel veel foto's en dan is het erg lastig dat ik de einde van de foto niet zie die valt dan net weg onder de rand van de werkbalk Ordenen bij mij.
Die balk heb ik vast gezet dus die staat continu onder in mijn scherm vandaar dat mijn werk veld wat kleiner is en de foto altijd net achter de werkbalk ordenen valt

Ik heb een screendump toegevoegd maar weet niet of dit helemaal gelukt is Sorry hiervoor dit is mijn eerste keer dat ik iets post hier!
bedankt alvast groet
Rien

zita57

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 52
Vr Aug 11, 2017 11:06 am Reageer met quote

Hallo Rien

Wat jij bedoelt staat ,althans bij mij was dat wel zo, standaard ingesteld bij PSP.

Als ik een foto inlaad hoe groot dan ook staat de foto volledig zichtbaar
maar verkleind in het programma ,de gehele foto is dus te bekijken.
Als dit bij jou anders is kan je dit eventueel aanpassen door op Bestand te klikken , dan op Voorkeuren ,dan klik je op Algemene programma voorkeuren , dan springt er een tab open kies daarin voor Beeld en klik alle vakjes aan klik daarna op ok om de instellingen te bewaren.

Aan je screendump te zien zou de oorzaak ook daarin kunnen zijn,dat er iets open staat die verhinderd wat jij wenst ,je kan die sub menu's sluiten ,een foto inladen en dan kijken wat er gebeurt.
zelf gebruik ik die submenu's niet zie er het nut er niet van in.

Gr Zita

CWFreak

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Vr Aug 11, 2017 7:05 pm Reageer met quote

Hoi Zita
Nu werkt het zoals ik gewend was bedankt voor je geduld en advies
Groet fijn weekend Rien

zita57