Vandaag of morgen sla ik een fietser met een end hout.
Wandelen, fietsen & natuur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 2709
Wo Jul 25, 2018 7:02 pm Reageer met quote

Je moet het maar willen maar soms denk ik ook wel eens van Grrrrrrrr!!!

Bekijk het filmpje; klikkie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12149
Wo Jul 25, 2018 8:28 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Je moet het maar willen maar soms denk ik ook wel eens van Grrrrrrrr!!!

Bekijk het filmpje; klikkie
Ik heb jarenlang woon-werk gefietst dwars door het centrum van Utrecht. Nauwelijks mensen meegemaakt die door rood fietsten. Misschien omdat je dat vooral in de ochtend- en avondspits maar beter echt uit je hoofd kunt laten. Overigens vind ik Utrecht een tamelijk fietsersvriendelijke stad met goede fietspaden waar dat nodig is en weinig flauwekulregelingen waar je bijvoorbeeld voor Jan Joker staat te wachten. Ik begrijp dat je dan eerder geneigd bent om je aan de regels te houden.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 16243
Do Jul 26, 2018 9:20 pm Reageer met quote

Door rood - te veel bezig met a-sociale media?
De schuldvraag bij een eventueel samentreffen met een auto wordt door de fietsers bij tegenpartij gelegd.
Of men het na kan vertellen, daar wordt aan voorbij gegaan.

theDon

Superlid
Superlid
Vr Jul 27, 2018 12:17 am Reageer met quote

Eenzamefietser75 schreef:
Door rood - te veel bezig met a-sociale media?
De schuldvraag bij een eventueel samentreffen met een auto wordt door de fietsers bij tegenpartij gelegd.
Of men het na kan vertellen, daar wordt aan voorbij gegaan.

Dat is ook één van de redenen dat fietsers vooral bezig zijn met de telefoon.
Ze overleven vaak bij de godsgratie van de automobilist.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25761
Za Jul 28, 2018 7:17 pm Reageer met quote

Ik heb nog veel meer de neiging om dat end hout te hanteren als fietsers als achterlijken door voetgangersgebieden rossen en daarbij ouderen, die zich moeilijk kunnen bewegen, zowat van de sokken rammen... Vooral als ze daarbij ook nog eens een grote bek hebben...

Dan jeuken mijn handen en betreur ik het dat ik geen dertig meer ben...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Jul 29, 2018 8:40 am Reageer met quote

Persoonlijk heb ik de pest aan zebrafietsers. Die blaas ik met genoegen met mijn claxon naar waar ze thuishoren en als ik die niet bij de hand heb verbaal...

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

theDon

Superlid
Superlid
Zo Jul 29, 2018 5:50 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Persoonlijk heb ik de pest aan zebrafietsers. Die blaas ik met genoegen met mijn claxon naar waar ze thuishoren en als ik die niet bij de hand heb verbaal...

Ik vraag mij wel eens af als je een fietser op het zebrapad aan rijd, wat dan?
Zo wie zo zit je fout natuurlijk want het is en blijft een fietser toch?

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Jul 29, 2018 7:31 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Keesvi schreef:

Ik vraag mij wel eens af als je een fietser op het zebrapad aan rijd, wat dan?
Zo wie zo zit je fout natuurlijk want het is en blijft een fietser toch?
Goeie vraag. Ik zal altijd proberen een aanrijding te voorkomen. Een zebra is een voetgangersoversteekplaats (VOP) en niet ingericht voor fietsers die er met een noodgang overheen crossen. Meestal zal het wel goed gaan maar ik vraag me af wat de gevolgen zijn van een aanrijding, al doet die automobilist nog zo zijn best om die te voorkomen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Aug 01, 2018 4:56 pm Reageer met quote

MiHoen schreef:
Nou nou meneer Kees, toeteren in de bebouwde kom, dat mag toch helemaal niet...?
Ben jij zo gefrustreerd, toeter je zeker iemand met een rolstoel ook van de oversteek af, en oude vrouwtjes op een oma fiets.....???Straks rijdt je nog een oud omaatje dood, gewoon omdat iemand van 80 jaar of ouder problemen heeft om met haar stramme lijf af te stappen, alleen om even een zebra pad over te steken.
Wat nou? Claxonneren is toch om dreigend gevaar af te wenden? Waar lees jij dat mijn rijgedrag gevaarlijk voor medeweggebruikers is? Oude dametjes, rolstoelers en scootmobielers krijgen van mij altijd het voordeel van de twijfel. Die laat ik ook in heel veel gevallen voorgaan zonder dat er in velden of wegen een VOP te bespeuren valt. Dan kun jij me weer fijn beschuldigen van discriminatie

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 11131
Wo Aug 01, 2018 5:40 pm Reageer met quote

Een persoon op een elektrische rolstoel, of scootmobiel heeft voorrang, als zijnde een voetganger. Ook dat wordt vaak vergeten. Daarom zet ik het hier maar neer voor de duidelijkheid. Laughing

https://www.gbvelsen.nl/mobiliteit/scootmobiel2.htm

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Aug 01, 2018 7:06 pm Reageer met quote

hehety schreef:
Een persoon op een elektrische rolstoel, of scootmobiel heeft voorrang, als zijnde een voetganger. Ook dat wordt vaak vergeten. Daarom zet ik het hier maar neer voor de duidelijkheid. Laughing

https://www.gbvelsen.nl/mobiliteit/scootmobiel2.htm
Dat was voor mij al jaren duidelijk. Waarom die er met de haren bijgesleept worden niet. Er zal iemand van de leg af zijn.

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 237
Wo Aug 01, 2018 7:48 pm Reageer met quote

hehety schreef:
Een persoon op een elektrische rolstoel, of scootmobiel heeft voorrang, als zijnde een voetganger. Ook dat wordt vaak vergeten.

De electrische stoel daarentegen heeft alleen voorrang als er wielen onder zitten.

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2826
Vr Aug 03, 2018 11:26 am Reageer met quote

Aan het verkeer deelnemen is een kwestie van geven en nemen. Houd er altijd rekening mee dat al heb je voorrang dat je het niet altijd krijgt,en dat we mensen zijn die fouten maken die meestal goed aflopen door de oplettendheid van de mede weg gebruiker.
Het belangrijkste in het verkeer is duidelijkheid, Op de fiets steek je hand uit als je afslaat (wordt vaak vergeten)
Maar ook de automobilist kan er wat van,ga eens bij een rotonde staan en tel de auto's die geen richting aangeven als ze afslaan.

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Vr Aug 03, 2018 6:15 pm Reageer met quote

Fietsers zijn voor de meeste weg gebruikers een grote ergernis.
Ze doen alles wat niet mag.
Rijd je met je auto en er is 1 lampje kapot, wordt je langs de weg gezet en kan je een bekeuring krijgen.
Een fietser die licht aan heeft is een hele grote uitzondering.
Sta je op een rotonde te wachten omdat er een kudde fietsers aan komen, kijken ze je recht en soms nog lachend midden in je bakkes aan en slaan gewoon af.
Dan heb ik wel eens de neiging om vol gas te geven maarja, een fietser is heilig en volgens de wet volledig beschermt.
Ik vind dat ze eens goed aangepakt moeten worden en wat wet betreft gelijk zijn aan de overige verkeersdeelnemers.

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7744
Vr Aug 03, 2018 6:34 pm Reageer met quote

Fietsers zijn gewoon gezond bezig, ik geef ze de ruimte. Waarom zou je je ergeren? We hebben op onze leeftijd toch geen haast meer....

Vaak wordt vergeten dat wij in onze jeugd net zo waren als de jeugd die nu op de fiets rijdt.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Vr Aug 03, 2018 6:46 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Fietsers zijn gewoon gezond bezig, ik geef ze de ruimte. Waarom zou je je ergeren? We hebben op onze leeftijd toch geen haast meer....

Vaak wordt vergeten dat wij in onze jeugd net zo waren als de jeugd die nu op de fiets rijdt.

Wijze woorden! Het almaar afgeven op de jeugd loopt de spuigaten uit hier.
Ik zal even voor me houden hoe ik dat in gedachten noem Rolling Eyes

theDon

Superlid
Superlid
Vr Aug 03, 2018 7:47 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Als ze zich aan de regels houden, erger ik mij ook niet integendeel!

Nou dat dacht ik niet, had jij dan een smartphone? mocht jij als je verlichting kapot was, s'avonds de straat op van je vader?
Als je een nieuwe fiets kreeg, was je ape trots en poetste je en onder hield je hem en zeker als je hem zelf verdiend had met bv een krantenwijkje.
Als de jeugd nu een nieuwe fiets krijgt, is hij na een jaar nog te slecht voor het grof huisvuil laat staan dat hij nog aan de eisen van het verkeer voldoet. (de goede niet te na gesproken)

Als ik een fiets ter reparatie krijg van de jeugd, lever ik hem verkeers veilig af en dat zeg ik ook vtv.
Als ik dan zeg van "je verlichting moet ik ook vernieuwen" krijg ik te horen "dat hoeft niet hoor, ben geen watje".Shocked

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7744
Vr Aug 03, 2018 10:00 pm Reageer met quote

De fiets maakte we zelf wel Don en of er nou een wit achterspatbord op zat of de verlichting werkte niet helemaal, daar maalde wij in onze tijd ook niet om.

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)

theDon

Superlid
Superlid
Vr Aug 03, 2018 11:51 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
De fiets maakte we zelf wel Don en of er nou een wit achterspatbord op zat of de verlichting werkte niet helemaal, daar maalde wij in onze tijd ook niet om.

Je schrijft "wij".
Dat is helemaal fout want ik hoor daar niet bij, komt misschien door mijn opvoeding.
Ook nu nog wil ik veilig de weg op.
Komt omdat ik zo opgevoed ben, mijn broers waren net zo en ook mijn zoon nu.
Mijn broers en ook ik, maken en maakte alles zelf
Mijn/onze auto, scooter, motor,enz. komen nooit in de garage, alles maken we zelf.
Gelukkig hebben we gouden handjes.
Ik repareer als hobby fietsen voor bekenden en dan ook alle fietsen behalve e-bikes.
Weet dus op wat voor afgetrapte fietsen sommige rijden en vaak zó slecht dat ik al zeg van "daar zet ik geen sleutel meer op, zonde van mijn tijd"
Krijg ik als antwoordt "maar hij is pas 1 jaar oud".
Als je aan het verkeer deel neemt, moeten je spullen goed zijn en aan de eisen voldoen, klaar.

Maargoed, het topic gaat daar niet over, het gaat over de mentaliteit van de fietser en die is erbarmelijk slecht en dat vind ik niet alleen.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25761
Za Aug 04, 2018 9:37 am Reageer met quote

En die mentaliteit wordt mijns inziens vooral ingegeven door het heilig verklaren van de fietser als "kwetsbare verkeersdeelnemer". "Mij kan niets gebeuren, ik heb toch nooit de schuld, dus waarom zou ik nog moeten uitkijken" lijkt wel het credo onder de wielrijders. Ik vind dat iedere verkeersdeelnemer een eigen verantwoordelijkheid heeft en zich aan de regels moet houden. Punt uit. En geen onzinnige voordeeltjes, Fout is gewoon fout.

Van jonge kinderen en dieren verwacht ik het onverwachte. Maar van een volwassene verwacht ik dat hij/zij zich aan de regels houdt en aan zijn eigen veiligheid denkt...

Faber quisque fortunae suae

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie