mailtje dat zomaar is verdwenen
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3458
Za Sep 01, 2018 6:03 pm Reageer met quote

Gisteravond kreeg ik een nogal belangrijk mailtje binnen, dat even later foetsie was. Ben toen naar mijn webmail gegaan en daar vond ik het terug. Heb het vanuit mijn webmail opnieuw naar mijzelf -mijn windows mail- toegestuurd, en natuurlijk is dat gewoon blijven staan. Maar stel nu dat ik niet achter de computer had gezeten toen dat mailtje binnenkwam, dan zou ik het nooit gelezen hebben (even later was het uit de lijst inkomende berichten verdwenen).
Heeft iemand zoiets wel eens meegemaakt en wat kan dit veroorzaakt hebben, deze mysterieuze verdwijning in windows live mail ? Het adres van de afzender was een gmail adres

De werkelijkheid is nog iets ingewikkelder herinner ik me nu. Het mailtje kwam binnen, was even later verdwenen in de lijst, maar nadat ik op mijn webmail was geweest dook het weer op in windows live mail; maar nu is het wederom verdwenen (ook niet bij spam mail te vinden).

en nee ik heb niet gedronken, echt niet Surprised

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Za Sep 01, 2018 6:49 pm Reageer met quote

Geen idee, maar ik ben er nu juist achter gekomen dat het me al eens eerder overkomen is, mail van een andere afzender. Wl in mijn webmail te vinden, maar niet in mijn postvak van windows 10. (en geen spammail)
Vervelend zoiets

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3183
Zo Sep 02, 2018 12:25 pm Reageer met quote

Hoi Nicolaas, ik zou alle mapjes even afgaan in bijvoorbeeld 'Concepten' of opgeslagen berichten vind ik nogal eens iets terug. Succes

NicolaasP

Superlid
Superlid
Zo Sep 02, 2018 12:37 pm Reageer met quote

Heb ik allemaal gedaan Thijs. Misschien is dit een nuttige waarschuwing voor ook anderen die windows live mail gebruiken.
Er was vorige week iemand die me licht verontwaardigd een mail stuurde met een eerder aan mij verstuurde mail als doorstuurbericht. Dat had me al op mijn hoede gebracht. Het betrof een mail van 17 juli jl. Ik heb -met mijn excuses natuurlijk- teruggeschreven dat die bewuste mail -die bewezen naar mij verstuurd was- zich niet bij mijn binnengekomen berichten bevond. Gisteravond ben ik terug gaan scrollen in de webmail, en warempel daar was die mail als ongelezen bericht wl terug te vinden. Behoorlijk scary. Ook dat was een erg belangrijke mail en ik ben de persoon zeer dankbaar dat die mij opnieuw heeft gemaild met de vraag waarom het eerder verstuurde mailtje niet beantwoord was.
Van nu af aan, iedere dag even mijn mail bij de webmail checken, kleine moeite. Dat is misschien voor iedereen wel een aanrader.

Leonard Cohen

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 2776
Zo Sep 02, 2018 1:15 pm Reageer met quote

Ik werk met windows 7 en ook met live mail en nooit nergens last van.
Ook werk ik met een tablet en smartphone en haal daar ook mijn mail op via dezelfde server.op de tablet en smartphone, lees ik mijn mail.
Deze halen wel de mail op maar verwijderen het niet van de server.
Als ik mijn mail op de pc binnenhaal, dan verwijderd hij het wel van de server.
Dit alles kan je instellen.
Kan het zo zijn Nicolaas dat je de mail opgehaald heb op je telefoon of tablet en zodoende niet meer binnen komt op je pc omdat ze de mail verwijderen van je server?
Dan moet je even naar je instellingen kijken om het te veranderen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Pagina 1 van 1

Plaats reactie