nieuwe laptop kopen.
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

BIBI2

Stamgast
Stamgast
Antw.: 347
Wo Okt 17, 2018 12:21 am Reageer met quote

Ik wil een nieuwe laptop gaan kopen....

Wat raden jullie mij aan?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 243
Wo Okt 17, 2018 12:58 am Reageer met quote

Als de oude beviel, dan zou ik gewoon een nieuwere versie kopen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12305
Wo Okt 17, 2018 7:16 pm Reageer met quote

Maak een lijstje van je wensen. Wil je een mobiele computer die ook voor op je terras en op de camping bruikbaar is? Wil je HiFi muziek- en dito beeldkwaliteit? Gaat je voorkeur uit naar licht en zo makkelijk mogelijk meenemen? Wil je gamen?

Met een laptop (eigenlijk heet zo'n ding notebook) kun je zo goed als alle kanten op. Ik zweer voor veelzijdig gebruik bij een goeie en niet te kleine tablet met aanhangend toetsenbordje in de cover maar dan ben je afhankelijk van WiFi of je GSM voor een internetverbinding. Dat werkt zowel voor mijn werk als in de vakantie op de camping of in een hotel prima. Maar ik hou toch mijn wat oudere laptop gebruiksklaar voor het geval dat. Voor foto- en videobewerking en het afspelen van films, het typen van lappen tekst en de opmaak ervan vind ik een desktop onovertroffen, mits voorzien van een goed beeldscherm en dito geluid.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Adamm

Stamgast
Stamgast
Antw.: 546
Wo Okt 17, 2018 8:44 pm Reageer met quote

Hangt mede af aan de kwaliteit van je ogen> Wordt je wat ouder en neemt je leesvermogen wat af. Neem dan een 17 inch. SSD 128 G. HD 1T en 5 i processor dan kun je weer jaren mee.. en .. ieder geval geen zwarte balken aan de zijkant.

Laatst aangepast door Adamm op Wo Okt 17, 2018 9:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt

BIBI2

Stamgast
Stamgast
Wo Okt 17, 2018 8:57 pm Reageer met quote

oké, ik ga mij nog even verdiepen in de materie, alvast bedankt !

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Okt 17, 2018 9:01 pm Reageer met quote

Een goeie lees- of multifocale bril doet wonderen. Smile

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Adamm

Stamgast
Stamgast
Antw.: 546
Wo Okt 17, 2018 9:22 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:

Er zijn speciale brillen afgestemd op de afstand tussen laptop en de gebruiker.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Okt 17, 2018 10:44 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
Keesvi schreef:

Er zijn speciale brillen afgestemd op de afstand tussen laptop en de gebruiker.
Mijn ingebouwde plastic lensjes hebben de ideale focusverhouding tussen de leesafstand van mijn monitor en de persoon tegenover me aan mijn bureau. Veraf, zoals bij autorijden red ik me ook nog prima maar voor dichtbij (lezen) tot zeer dichtbij (splinters verwijderen en abcesjes incideren en dat soort ongein) ga ik nat. Ik mis accommodatie maar ter compensatie gebruik ik leesbrillen van +2 tot +3. In de praktijk werkt dat goed. Als het al te compact wordt op die tablet red ik me met +2 maar dan moet het oorspronkelijke beeld wel scherp zijn, dus een goedkope tablet valt dan al gauw af.

BIBI2

Stamgast
Stamgast
Do Okt 18, 2018 12:45 am Reageer met quote

zit hem gelukkig niet in de bril Kees...

de foto eerder deed misschien het vermoeden,maar dat waren mij lieve ouders..Ik ben tot heden nog steeds brilloos Laughing

Prlwytzkofsky

Stamgast
Stamgast
Antw.: 979
Do Okt 18, 2018 2:25 am Reageer met quote

Kijk ook eens op de site van www.laptops4all.nl . Daar vind je laptops die erg jong zijn voor maar een klein deel van de nieuwwaarde. Ik koop daar al meer dan 10 jaar me laptops, tot volle tevredenheid.

The history never repeats itself, but it often rhymes.

Mark Twain.

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Okt 18, 2018 10:23 pm Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:
Kijk ook eens op de site van www.laptops4all.nl . Daar vind je laptops die erg jong zijn voor maar een klein deel van de nieuwwaarde.
Voorlopig doe ik het nog even met mijn oerdegelijke maar bepaald niet nieuwe Dell maar je tip hou ik erin.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie