Een verdorven spel over links facisme en rechts racisme
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12234
Ma Apr 22, 2019 4:13 pm Reageer met quote

Het overgrote deel van de nieuwe FvD-stemmers is geswitcht van de PVV. Daar zal ongetwijfeld een percentage teleurgestelde oud-PvdA-stemmers van zijn. Ik heb vaker geopperd dat de PvdA er sinds Wim Kok bepaald geen briljant beleid op nagehouden heeft voor de werkende klasse. Integendeel zijn er ontzettend veel voorzieningen opgeofferd aan het neoliberalisme dat de tucht van de markt predikte. Woningcorporaties, opgericht om er betaalbare woningen op na te houden, hebben ontelbare goede woningen verkocht, directeuren aangetrokken die in een Maserati rondscheurden van gemeenschapsgeld en scheppen geld spendeerden aan prestigeprojecten zoals een slooprijk cruiseschip waar we collectief alleen maar armer van werden. Kennelijk is bij velen de schellen van de ogen gevallen dat dit eigenlijk puur VVD-beleid was maar wat moet je dan als werknemer of als kleine middenstander? Blijven stemmen op een soort surrogaat-VVD die zichzelf nog steeds schaamteloos sociaaldemocratisch noemt? Ik begrijp de neiging van velen om voor populisten te kiezen ergens wel. Links in de vorm van de PvdA heeft zijn geloofwaardigheid verloren door het neoliberalisme en voor weer anderen het schrikbeeld van het totalitaire communisme gebleven. De VVD is ook geen alternatief door het ruim baan voor multinationals waardoor voor iedereen alles wel goed komt, maar niet heus... Wat blijft er dan over? Wat splintergedoe op links waar sommige partijen even oprispten of de schone schijn van de extreem-rechtse populisten waarvan verwacht wordt dat die de boel wel even zullen opschudden. Ik begrijp het ergens wel maar zijn we daarmee nou zo geholpen? Ik kies liever voor stabiliteit voor ons allemaal, al ben ik het niet eens met de politieke richting, dan voor de splittende generalisaties, de discriminatie, de destabilisatie en de angstzaaierij van de extreem-rechtse populisten. Liever natuurlijk een maatschappij waarin naast stabiliteit primair plaats is voor iedereen en zonder bizarre welvaartsverschillen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2075
Ma Apr 22, 2019 4:52 pm Reageer met quote

AnnetteK. schreef:
dagmar57, waarom zo boos reageren? Natuurlijk hoeven we het niet met elkaar eens te zijn. Ik gebruikte het woord 'men' omdat meerdere mensen deelnemen aan dit onderwerp.

Boos???

Annette, echt niets aan mijn reactie was boos bedoeld. Ik wilde alleen even reageren op wat je schreef.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

dagmar57

Superlid
Superlid
Di Apr 23, 2019 2:38 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Het overgrote deel van de nieuwe FvD-stemmers is geswitcht van de PVV. Daar zal ongetwijfeld een percentage teleurgestelde oud-PvdA-stemmers van zijn. Ik heb vaker geopperd dat de PvdA er sinds Wim Kok bepaald geen briljant beleid op nagehouden heeft voor de werkende klasse. Integendeel zijn er ontzettend veel voorzieningen opgeofferd aan het neoliberalisme dat de tucht van de markt predikte. Woningcorporaties, opgericht om er betaalbare woningen op na te houden, hebben ontelbare goede woningen verkocht, directeuren aangetrokken die in een Maserati rondscheurden van gemeenschapsgeld en scheppen geld spendeerden aan prestigeprojecten zoals een slooprijk cruiseschip waar we collectief alleen maar armer van werden. Kennelijk is bij velen de schellen van de ogen gevallen dat dit eigenlijk puur VVD-beleid was maar wat moet je dan als werknemer of als kleine middenstander? Blijven stemmen op een soort surrogaat-VVD die zichzelf nog steeds schaamteloos sociaaldemocratisch noemt? Ik begrijp de neiging van velen om voor populisten te kiezen ergens wel. Links in de vorm van de PvdA heeft zijn geloofwaardigheid verloren door het neoliberalisme en voor weer anderen het schrikbeeld van het totalitaire communisme gebleven. De VVD is ook geen alternatief door het ruim baan voor multinationals waardoor voor iedereen alles wel goed komt, maar niet heus... Wat blijft er dan over? Wat splintergedoe op links waar sommige partijen even oprispten of de schone schijn van de extreem-rechtse populisten waarvan verwacht wordt dat die de boel wel even zullen opschudden. Ik begrijp het ergens wel maar zijn we daarmee nou zo geholpen? Ik kies liever voor stabiliteit voor ons allemaal, al ben ik het niet eens met de politieke richting, dan voor de splittende generalisaties, de discriminatie, de destabilisatie en de angstzaaierij van de extreem-rechtse populisten. Liever natuurlijk een maatschappij waarin naast stabiliteit primair plaats is voor iedereen en zonder bizarre welvaartsverschillen.

Maar dan nog blijft het verbazingwekkend dat vooral ouderen op FVD hebben gestemd, niet de jongeren.
Terwijl de jongeren de rekening voor alles gepresenteerd krijgen, sociale voorzieningen die onder druk staan, ziektekosten die onder druk staan, pensioenregelen die voor hen stukken minder gunstig gaan uitvallen, mileu problematiek etc. terwijl die jongeren niet de generaties zijn die het meest geprofiteerd hebben van de welvaart.
Het zijn de ouderen die door op FVD te stemmen, een beleid kiezen waardoor we stappen terug gaan, zowel qua mileu als integratie en met nog allerlei andere zaken. Jongeren hebben niet zozeer op FVD gestemd, die hebben blijkbaar wel door dat de wereld daar niet beter van wordt.
Zijn de ouderen van nu niet en beetje kortzichtig bezig en vooral met alleen hun eigen belang en niet met het belang van toekomstige generaties?

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 2776
Di Apr 23, 2019 6:28 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

Zijn de ouderen van nu niet en beetje kortzichtig bezig en vooral met alleen hun eigen belang en niet met het belang van toekomstige generaties?

Zou het niet zo zijn dat de ouderen wat wijzer zijn???

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Apr 23, 2019 6:32 pm Reageer met quote

theDon schreef:
dagmar57 schreef:

Op dergelijke, populistische partijen wordt niet uit (on)wijsheid gestemd maar vooral uit frustratie, als je het mij vraagt. FvD heeft niet eens een programma waarop je je keuze zou kunnen baseren, om een voorbeeld te noemen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

dagmar57

Superlid
Superlid
Di Apr 23, 2019 8:01 pm Reageer met quote

theDon schreef:
dagmar57 schreef:

In dit geval denk ik niet dat de ouderen wijzer zijn, enkel egoïstischer, denken alleen aan zichzelf en de korte termijn.

Als je wijs bent stem je toch niet op partij, die de mileu problematiek ontkent, de wetenschap niet serieus neemt, een kliklijn voor scholen instelt op verdenking van linkse inmenging in het onderwijs en witte supremasie in stand wilt houden?

dagmar57

Superlid
Superlid
Di Apr 23, 2019 8:06 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Op dergelijke, populistische partijen wordt niet uit (on)wijsheid gestemd maar vooral uit frustratie, als je het mij vraagt. FvD heeft niet eens een programma waarop je je keuze zou kunnen baseren, om een voorbeeld te noemen.

Dus ouderen zijn gefrustreerder dan jongeren, terwijl de toekomst er voor jongeren veel somberder uitziet als voor de oudere generatie die hun tijd wel uitzingt?

En dan gaan die ouderenuit frustatie stemmen op een partij die de toekomst voor die jongeren helemaal naar de haaien helpt?
Hoezo is de oudere generatie solidair met jongeren?

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Apr 23, 2019 10:02 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Dus ouderen zijn gefrustreerder dan jongeren, terwijl de toekomst er voor jongeren veel somberder uitziet als voor de oudere generatie die hun tijd wel uitzingt?

En dan gaan die ouderenuit frustatie stemmen op een partij die de toekomst voor die jongeren helemaal naar de haaien helpt?

Laten we even niet het totale percentage stemmers op populistisch rechts uit het oog verliezen. Dat onder die duidelijke minderheid van de kiezers meer ouderen vallen betekent dus absoluut niet dat ouderen massaal op populistisch rechts stemmen. De frustratie denk ik wel een beetje te begrijpen. Onze generatie, als je me toestaat, is opgegroeid in een klimaat van meer, zelfs uiterste vrijheid, schoppen tegen autoriteiten en vooral tegen wat ze door de generatie boven hen werd opgelegd. Een aantal van de verworvenheden van toen is langzamerhand weer afgebroken. Dat heeft links geen goede naam bezorgd. Ik ontzeg de mensen die daardoor gefrustreerd zijn geenszins de verantwoordelijkheid niet te willen dragen voor de generaties na hen, zeg maar onze kinderen en kleinkinderen. Het moet me van het hart dat die kinderen en kleinkinderen verbazingwekkend goed met beide benen op de grond staan met veel meer realiteitsbesef dan 'wij' in de flower power periode. Althans, dat ervaar ik zo. Wat mij betreft mogen ze best wat meer leidend zijn over de toekomst van onze samenleving. Mijn gevoel zegt dat dat wel goedkomt en dat die gefrustreerde ouwe lullen een achterhoedegevecht leveren.

JanRutgers

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 24
Di Apr 23, 2019 10:17 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

Toen ik ging werken (1959) op 15 jarige leeftijd, werd mij ingeprent, dat een deel van mijn loon zou worden ingehouden, als solidariteit voor mensen, die het minder hadden, invalide waren of ouder dan 65 jaar waren.
En ik betaalde dat met liefde, want ik kwam uit een super rood nest en daar was het normaal, dat je solidair was met mensen, die het minder hadden.

Toen ik op 37 jarige leeftijd in een rolstoel belandde, kreeg ik 85% van mijn laatst verdiende loon. Geen vetpot, maar er was van te leven. Toen kwam er een minister en die vond, dat die 85% wel wat minder kon en hij verlaagde het naar 70%. We moesten solidair zijn met de invaliden die nog kwamen, want anders werd het onbetaalbaar.

Nu ben ik 74 en ik ben heel mijn leven solidair geweest met Jan Rap en zijn ouwe moer, maar is er nu ook iemand solidair met mij?
Nee, ik krijg te horen, dat ik een opvreter ben en de pensioengelden voor de jeugd aan het verteren ben. Er is zelfs al een geluid, dat de vakantiegelduitkering wel kon worden ingehouden, want de ouderen hadden altijd al vakantie. Dat het eerst van de AOW wordt ingehouden, daar hoor je ze dan niet over.
Als dat de solidariteit van de jeugd naar de oudere generatie is, dan geef mijn portie maar aan fikkie.

Better steande stjerre, dan op de knibbels libben.

theDon

Superlid
Superlid
Di Apr 23, 2019 11:20 pm Reageer met quote

@Jan Rutgers, zo zie ik het ook.

Ik heb sinds vorig jaar ook AOW gekregen en hoor nu ook van jongeren van "hou je nog wat voor mij over"?
Ik geef dan altijd het antwoordt van "wat doe jij behalve feestvieren, lachen gieren en zuipen en rotzooi op straat flikkeren voor de volgende generatie?"

Onderstaand stukje kwam ik op internet tegen en vind het toepasselijk;
Een blijkbaar nogal met zichzelf ingenomen student zat in een overvolle bus naast een oudere man. Hij was bezig de man uit te leggen dat het voor de oudere generatie onmogelijk was het leven van de tegenwoordige jeugd te begrijpen.

U bent in een compleet andere wereld opgegroeid, nogal primitief.
,zei hij hard genoeg zodat iedereen om hem heen het goed kon verstaan.

Mijn generatie is opgegroeid met televisie,internet, mobiele telefoons,straalvliegtuigen,ruimtevaart, een robot op mars die foto,s naar de aarde stuurt… We hebben kernraketten, auto,s die op stroom of op waterstof rijden, computers die op lichtsnelheid werken…
En zo kan ik nog wel even doorgaan”

Na een korte pauze zegt de oudere man daarop:
Je hebt helemaal gelijk jongeman. Wij hadden al die dingen niet toen we zo oud waren als jij nu…

Dus vond mijn generatie al die dingen uit.
Wat ben jij aan het doen voor de volgende generatie ???

Het applaus van de andere passagiers was enorm.!!

dagmar57

Superlid
Superlid
Wo Apr 24, 2019 12:53 am Reageer met quote

theDon schreef:

Ik geef dan altijd het antwoordt van "wat doe jij behalve feestvieren, lachen gieren en zuipen en rotzooi op straat flikkeren voor de volgende generatie?"

Dit maakt dat ik me soms schaam voor mijn eigen generatie, hoe slecht ze over de jeugd denken.
Shocked

dagmar57

Superlid
Superlid
Wo Apr 24, 2019 1:05 am Reageer met quote

JanRutgers schreef:

Toen ik ging werken (1959) op 15 jarige leeftijd, werd mij ingeprent, dat een deel van mijn loon zou worden ingehouden, als solidariteit voor mensen, die het minder hadden, invalide waren of ouder dan 65 jaar waren.
En ik betaalde dat met liefde, want ik kwam uit een super rood nest en daar was het normaal, dat je solidair was met mensen, die het minder hadden.

Toen ik op 37 jarige leeftijd in een rolstoel belandde, kreeg ik 85% van mijn laatst verdiende loon. Geen vetpot, maar er was van te leven. Toen kwam er een minister en die vond, dat die 85% wel wat minder kon en hij verlaagde het naar 70%. We moesten solidair zijn met de invaliden die nog kwamen, want anders werd het onbetaalbaar.

Nu ben ik 74 en ik ben heel mijn leven solidair geweest met Jan Rap en zijn ouwe moer, maar is er nu ook iemand solidair met mij?
Nee, ik krijg te horen, dat ik een opvreter ben en de pensioengelden voor de jeugd aan het verteren ben. Er is zelfs al een geluid, dat de vakantiegelduitkering wel kon worden ingehouden, want de ouderen hadden altijd al vakantie. Dat het eerst van de AOW wordt ingehouden, daar hoor je ze dan niet over.
Als dat de solidariteit van de jeugd naar de oudere generatie is, dan geef mijn portie maar aan fikkie.

Jongeren van nu die in de WW komen krijgen de 1e 3 maanden 75% van hun laatst verdiende loon en daarna 70%, dus die krijgen nooit die 85 % die jij wel gehad hebt.
De WIA is 75%.
En die jongeren van nu betalen met veel minder jongeren de sociale voorzieningen als wij met zijn allen toen wij jong waren, toen waren er nog niet zoveel ouderen als nu.

De jongeren van nu betalen mee aan onze pensioenen, terwijl het nog maar de vraag is hoe het als zij oud zijn zal gaan of er dan nog wel net zo'n goede pensioenvoorziening is als nu.

Dit om maar eens 2 voorbeelden te noemen.

Ik zeg niet dat ouderen geen recht hebben op hun AOW of opgebouwde pensioen, maar ze moeten zelf ook inzien dat het voor de jongeren alleen niet op te brengen is.

ik dacht ook dat ik met 65 met pensioen kon, maar dat is nu 67 en 3 maanden geworden. Mij hoor je daar niet over mopperen, ik snap dat ik als oudere zelf ook best mee mag betalen aan het in stand houden van onze goede sociale voorzieingen.

Waar het mij om gaat is de verdraagzaamheid naar elkaar, van de oudere naar de jongere en van de jongere naar de oudere en ik moet eerlijk zeggen dat ik de jeugd verdraagzamer vind in dat opzicht als de oudere.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25885
Wo Apr 24, 2019 11:06 am Reageer met quote

dagmar57 schreef:

….Waar het mij om gaat is de verdraagzaamheid naar elkaar, van de oudere naar de jongere en van de jongere naar de oudere en ik moet eerlijk zeggen dat ik de jeugd verdraagzamer vind in dat opzicht als de oudere.

Ik vind dat anders maar heel betrekkelijk en ik vind ook dat zowel JanRutgers als theDon wel terdege een punt hebben. Als ik zie wat ik had toen ik begon met werken en wat men tegenwoordig heeft, heb ik niet de indruk dat de gemiddelde jongere van tegenwoordig het nu zoveel minder heeft. Mijn ouders hadden het niet breed en mijn vader moest alleen de kost verdienen. Dus ik kon ook op mijn 16e beginnen met een baantje want dan kon ik ook wat geld inbrengen. Er waren immers ook nog drie jongere zussen…
Tot na je diensttijd blijf je thuis wonen en dan komt er een vrouw in je leven en wil je wel graag een huis hebben. Ook toen was er een gierende woningnood, zeker in de Randstad, en moest je veel moeite doen om iets te vinden. Want het werd je bepaald niet aangereikt en allerlei hulpinstanties bestonden er toen nog niet. Dat werd uiteindelijk een uitgewoond cavalje in een Haagse volksbuurt.
Bouwjaar 1895, sinds de bouw nooit meer iets aan gedaan behalve het vervangen van de strontton met zitplank door een van de eerste toiletpotten die er toen ooit gemaakt werden. Tante Doortje, zoals ze in de buurt genoemd werd, was daar op hoge leeftijd in haar eigen vuil omgekomen. Een varkensstal met twee cm dikke laag duivenstront op het balkon, want het enige vermaak wat de oude dame had was het voeren van de duiven in de buurt. Zelfs toen wilde niemand het huis hebben en stond het een jaar leeg en was het wat makkelijker te kopen.
Maar de constructie was goed en het huis had een zekere charme. En we zagen de uitdaging dus wel zitten, ondanks dat we nauwelijks geld hadden..

Ik wil de jongere van vandaag-den-dag wel eens tegenkomen die dit als uitgangspunt heeft…

Zie dit niet als een klaagzang, want ik heb er geen moment spijt van gehad en ook een heleboel van geleerd. Iets wat je zelf, met eigen handen en eigen kracht hebt verworven, geeft veel meer voldoening dan iets wat je in de schoot geworpen wordt. Maar ik wil enkel maar aangeven dat het toen ook niet vanzelf ging.

En wat die pensioenen betreft, ik denk dat na negen jaar geen compensatie, wel twee maal een korting, en geen enkel vooruitzicht dat dat ooit nog beter wordt, mij wel voldoende ‘solidariteit’ is afgedwongen, zeker als ik zie dat overal wel de lonen stijgen en de vaste lasten telkens nog dramatisch veel harder stijgen…

Om met de woorden van JanRutgers te spreken: Geef mijn portie maar aan Fikkie…

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3458
Wo Apr 24, 2019 11:45 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
theDon schreef:
dagmar57 schreef:

Laat zich denk ik goed vergelijken met de proBrexit-stemmers, voornamelijk ouderen die het VK daarmee naar de bliksem helpen, voor een groot deel al geholpen hebben. Volstrekt niet zichzelf goed hadden geinformeerd, enkel boos-conservatief met misplaatste en valse nostalgische gevoelens/verwachtingen reagerend op een veranderende wereld die met een Brexit net zo zal blijven veranderen, de voordelen van een Brexit dus ver te zoeken zullen zijn, maar de gigantische nadelen de jongeren -grotendeels anti-Brexit- met de gebakken peren laten zitten.

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

dagmar57

Superlid
Superlid
Wo Apr 24, 2019 1:35 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Ik vind dat anders maar heel betrekkelijk en ik vind ook dat zowel JanRutgers als theDon wel terdege een punt hebben. Als ik zie wat ik had toen ik begon met werken en wat men tegenwoordig heeft, heb ik niet de indruk dat de gemiddelde jongere van tegenwoordig het nu zoveel minder heeft.

En wat die pensioenen betreft, ik denk dat na negen jaar geen compensatie, wel twee maal een korting, en geen enkel vooruitzicht dat dat ooit nog beter wordt, mij wel voldoende ‘solidariteit’ is afgedwongen, zeker als ik zie dat overal wel de lonen stijgen en de vaste lasten telkens nog dramatisch veel harder stijgen…

Om met de woorden van JanRutgers te spreken: Geef mijn portie maar aan Fikkie…

Ik kan enkel voor mezelf spreken, ik ben van de jaren 50.

Mijn generatie is een generatie die het alleen maar beter is gegaan al die jaren, er kwam steeds meer welvaart en vaste contracten waren geen probleem op de arbeidsmarkt, de sociale voorzieningen waren toen ik jong was heel erg goed en de wachtlijsten voor de sociale huurwoningen waren niet zo lang als nu. De verhouding salaris en vaste lasten was lager dan nu.

Kopen was makkelijker dan nu.
Slechte mileu vooruitzichten zoals nu waren er niet.
Qua verhouding jong-oud was de betaling om het sociale stelsel overeind te houden stukken beter als nu. (minder vergrijzing)
Maar boven alles was de toekomstverwachting veel beter, alles werd alleen maar beter, het uitzicht op een goede oude dagsvoorziening (AOW en Pensioen).

De jongere van nu heeft niet zoveel zekerheid als mijn generatie toen. Veel minder kans op een vast arbeidscontract, enorm oplopende ziektekosten door de vergrijzing, weing kansen als starter op de koophuizenmarkt, enorme lange wachttijden voor sociale huurwoningen en een onbetaalbare particuliere woningmarkt.
Maar boven alles hebben de jonge generaties van nu minder positieve toekomstverwachtingen voor later, zijn de sociale voorzieningen (AOW en Pensioen) later voor hun ook nog intact?
En zij zijn de generaties die opgezadeld worden met de enorme kosten voor het klimaat.

Dus ik weet nog niet zo net wie het nu beter getroffen heeft.
Voor mij persoonlijk geldt in elk geval, dat ik vind dat ik een beter toekomstperspectief had toen ik jong was als mijn kinderen nu.
Ik vind dat onze generaties de generaties zijn die het meest geprofiteerd hebben van alle sociale voorzieningen.
En persoonlijk vind ik daarom dat ouderen best wat minder mogen mopperen en meer solidair mogen zijn met de jeugd van nu en die van de toekomst.

theDon

Superlid
Superlid
Wo Apr 24, 2019 4:28 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
theDon schreef:

Dit maakt dat ik me soms schaam voor mijn eigen generatie, hoe slecht ze over de jeugd denken.
Shocked

Ik heb veel met techniek te maken en hoor veel van mensen die in de techniek werken over jongeren.
Let op!!!!...ik haal zeker niet alle jongeren over 1 kam heen maar kan mij de ergernis van onze generatie goed voorstellen.
Ik hoor van vele mensen die in de techniek werken met jongeren, dat het heel slecht gesteld is.
Ze komen binnen om te leren maar hebben een grote mond want hun zullen wel even zeggen hoe het moet maar kunnen met hun handen niets!!
Een goed opmerking hoorde ik van een goede vakman van "als de jongeren met hun handen net zo goed zouden zijn als met hun mond, waren we een stuk verder! ".
Ook hoor ik van mijn vrouw en haar collega's die in de zorg werken, dat daar hetzelfde voor komt.
Als ik dit dan allemaal hoor, denk ik "laten de jongeren eerst maar eens wat presteren voordat ze naar de oudere generatie wijzen!

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 60
Wo Apr 24, 2019 7:05 pm Reageer met quote

In mijn omgeving ken en heb ik veel jongeren die in de zorg werken en prima functioneren. Dat is en was mijn ervaring.

Techniek mag wel iets aantrekkelijker gemaakt worden voor jongeren.
Aandacht en tijd besteden aan jongeren die starten te werken in de techniek lijkt me waardevoller dan kritiek leveren. Iets doen aan een betere begeleiding doet soms wonderen Wink

theDon

Superlid
Superlid
Wo Apr 24, 2019 7:53 pm Reageer met quote

AnnetteK. schreef:
In mijn omgeving ken en heb ik veel jongeren die in de zorg werken en prima functioneren. Dat is en was mijn ervaring.

Techniek mag wel iets aantrekkelijker gemaakt worden voor jongeren.
Aandacht en tijd besteden aan jongeren die starten te werken in de techniek lijkt me waardevoller dan kritiek leveren. Iets doen aan een betere begeleiding doet soms wonderen Wink

Werk je zelf in de zorg zodat je er ervaring mee hebt?

In de techniek worden de jongeren goed opgevangen maar vaak weten ze het beter met hun mond als met hun handen.
Dan heb je het als vakman die al jaren het werk doet, het wel gehad!
Deze ervaring kan je alleen mee maken als je er in werkt.

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 60
Wo Apr 24, 2019 7:58 pm Reageer met quote

Zelf heb ik jaren in de zorg gewerkt en nu nog steeds vrijwilligerswerk in een verzorgingshuis, dus zie om me heen wat er gebeurt.

Er zullen heus jongeren zijn die het in de techniek prima doen.
Weet jij toch ook? Jij scheert ze toch niet allemaal over één kam schrijf je, nou dan. Wink

Maar we wijken af van het onderwerp.

theDon

Superlid
Superlid
Wo Apr 24, 2019 11:58 pm Reageer met quote

AnnetteK. schreef:
Zelf heb ik jaren in de zorg gewerkt en nu nog steeds vrijwilligerswerk in een verzorgingshuis, dus zie om me heen wat er gebeurt.

Er zullen heus jongeren zijn die het in de techniek prima doen.
Weet jij toch ook? Jij scheert ze toch niet allemaal over één kam schrijf je, nou dan. Wink

Maar we wijken af van het onderwerp.

Dat weet ik dat er best wel jongeren zijn die het best doen maar helaas zijn dat er meer héél weinig. Wink

Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk