Een verdorven spel over links facisme en rechts racisme
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 60
Do Apr 25, 2019 12:18 am Reageer met quote

Ach, daar heb jij vast wel statistieken van, kom nou toch!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 2895
Do Apr 25, 2019 12:37 am Reageer met quote

AnnetteK. schreef:
Ach, daar heb jij vast wel statistieken van, kom nou toch!

Cijfers zeggen mij niets maar ervaring ermee wel!!

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Apr 25, 2019 12:43 am Reageer met quote

Vandaag werd het al duidelijk dat Baudet zijn eigen koers wil gaan varen. En mij zal het niet verbazen dat hij Otten op een gegeven moment aan de kant probeert te zetten. Meneer duldt geen tegenspraak.
Zie onderstaande link.

FvD-leider Thierry Baudet maakte het verzoek om terug te treden aan Otten vanavond bekend via een tweet (zie hieronder). De mede-oprichter werd hierdoor op zijn beurt verrast. Otten laat weten het online bericht van Baudet niet zo handig te vinden. ,,We zijn inderdaad in gesprek over de invulling van mijn nieuwe rol in de Tweede Kamer. De gesprekken hierover zijn nog gaande en het lijkt me beter deze tussen partijen te voeren en niet via Twitter, om zo druk op de ketel te zetten.
AD.nl

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2144
Do Apr 25, 2019 1:26 am Reageer met quote

AnnetteK. schreef:
Vandaag werd het al duidelijk dat Baudet zijn eigen koers wil gaan varen. En mij zal het niet verbazen dat hij Otten op een gegeven moment aan de kant probeert te zetten. Meneer duldt geen tegenspraak.

Quote:
De grote vraag is nu hoe het verder gaat. Otten zit nog in het bestuur. Bovendien zou het voor Forum een aanfluiting zijn als er nu al een schisma ontstaat tussen de Tweede Kamerfractie onder leiding van Baudet en de Senaatsfractie onder leiding van Otten.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/harde-machtsstrijd-tussen-oprichters-van-forum-voor-democratie~b39666ce/

Alleen maar goed, dit gerommel binnen de partij, daar houden kiezers niet van.
Ik moet nog zien of Baudet Otten zomaar aan de kant kan schuiven.

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Apr 25, 2019 9:51 pm Reageer met quote

Mijn vermoeden wordt bewaarheid? Ze hebben toch iets gevonden om Otten te wippen. Iets wat ze al lang wisten denk ik, maar nu tegen hem gebruikt wordt.

Heibel bij Forum: partijtop wil strateeg Otten uit het bestuur na greep uit de kas
https://www.ad.nl/politiek/heibel-bij-forum-partijtop-wil-strateeg-otten-uit-het-bestuur-na-greep-uit-de-kas~a7f7a305/

virgo

Stamgast
Stamgast
Antw.: 247
Do Apr 25, 2019 11:27 pm Reageer met quote

De uil van Minerva is bij het invallen van de schemering neergedaald en heeft Henk Otten ondergescheten.
Hoe lang zal onze vleugellamme Thierry nog blijven spartelen? Ik hoop dat hij, alvorens op te lossen in de vergetelheid, nog een poosje flink om zich heen zal blijven slaan want hij draagt in niet geringe mate bij aan de amusementswaarde van het politieke gekrakeel.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26044
Vr Apr 26, 2019 10:24 am Reageer met quote

AnnetteK. schreef:
Mijn vermoeden wordt bewaarheid? Ze hebben toch iets gevonden om Otten te wippen. Iets wat ze al lang wisten denk ik, maar nu tegen hem gebruikt wordt.

Heibel bij Forum: partijtop wil strateeg Otten uit het bestuur na greep uit de kas
https://www.ad.nl/politiek/heibel-bij-forum-partijtop-wil-strateeg-otten-uit-het-bestuur-na-greep-uit-de-kas~a7f7a305/

Je wil toch ook niet beweren dat het 'normaal' is dat iemand een greep in de kas doet? Dan lijkt het mij nogal logisch dat daar op gereageerd wordt.
Dat dat Baudet toevallig goed uitkomt is een ander verhaal. Maar het was zeker geen slimme actie van Otten om dat geld in z'n zak te steken want je weet gewoon dat dat vroeger of later uitkomt en tegen je gebruikt zal worden Zo'n klein bedragje was het nu ook weer niet...

Faber quisque fortunae suae

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Vr Apr 26, 2019 10:41 am Reageer met quote

Dat beweer ik nergens.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26044
Vr Apr 26, 2019 10:49 am Reageer met quote

Het was ook maar een vraag. Want je wekte de indruk dat Baudet fout zat en die zielige Otten onschuldig was. Als ik een greep in de clubkas zou doen, zou ik ook aan de dijk gezet worden. En volkomen terecht...

Faber quisque fortunae suae

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3502
Vr Apr 26, 2019 12:30 pm Reageer met quote

virgo schreef:
De uil van Minerva is bij het invallen van de schemering neergedaald en heeft Henk Otten ondergescheten.
Hoe lang zal onze vleugellamme Thierry nog blijven spartelen? Ik hoop dat hij, alvorens op te lossen in de vergetelheid, nog een poosje flink om zich heen zal blijven slaan want hij draagt in niet geringe mate bij aan de amusementswaarde van het politieke gekrakeel.

Het is een leuke soap aan het worden met vooral gister veel spannende momenten. De cliffhanger wordt nu gevormd door Ottens laatste tweet (op dit moment 14 uur geleden:
Quote:
Onthutsend om te zien hoe mijn mede-oprichters @thierrybaudet en @rooken nu #karaktermoord op mij plegen om hen moverende redenen. In het partijbelang treed ik per direct terug als bestuurslid van #FVD. Ik zal op het juiste moment uitgebreid ingaan op de gehele gang van zaken.

Wanneer Otten plaats zou nemen in de Eerste Kamer, hoe kan de FvD dan nog als 1 partij functioneren?

Overigens laten bij al dit gekrakeel Hiddema en Otten er beiden geen enkel misverstand over bestaan heel goed te beseffen dat Baudet met zijn teksten sterk de altright beweging, laat ik ze gewoon neo-nazi's noemen, aan het werven is
Ja natuurlijk volstrekt onbedoeld Laughing

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3502
Vr Apr 26, 2019 1:23 pm Reageer met quote

Ahhhh, de column van Sitalsin van vandaag is in dit verband zo mooi:

(een paar citaatjes)

Quote:
Nee, de echte ondermijning is jarenlang met je opgetrokken. Zat samen met je in die bruine kelder aan de Amsterdamse Herengracht. Stampte de partij jw partij uit de grond. Deed de rekrutering, stippelde de mediastrategie uit, verjoeg de klagers, ging de lijst trekken voor de Eerste Kamer, ging de kas beheren,
(...)(...)(...)
Je vond het machtig mooi: blaaskaken en poseurs onder elkaar.
(...)(...)(...)
Totdat hij vergat wie de echte baas is. Zich groot ging wanen. Met zijn opvattingen in NRC ging staan, ging verkondigen dat je moet opbokken met je boreale praatjes, en je alt-right fantasietjes, en je natte dromen over een blank Europa, en je ijdelheid. Dat de partij groter is dan Baudet.

(...)(...)(...)

Gelukkig had je Twitter nog, om de lul terug te fluiten. En de idioot Hiddema die je naar Pauw kon sturen om daar een rookgordijn op te trekken, terwijl jij intern je primaat probeerde te herstellen.

En toen Otten maar blf terugduwen, gooide je het akkefietje met de 30 duizend euro in de strijd. [wat al een tijd geleden gepasseerd was]
(...)(...)(...) Want jij kan k hard trappen.

Alleen was je, zoals gewoonlijk, vergeten om na te gaan hoe het werkt, in die merkwaardige democratische instituties. De lijst voor de Eerste Kamer is al ingeleverd: Otten staat op nummer 1. Hij komt gewoon in de Eerste Kamer, op n van jw zetels, tenzij hij vrijwillig terugtreedt. Hij kan daar voor zichzelf beginnen, met die zetel van jou.

De critici die jou zo graag zien vallen zullen dit alles wel deerniswekkend amateurisme noemen. Dat is het ook. Maar n ding staat vast: ook als je op een dag te midden staat van de brokstukken van wat eens jw partij was: jj bent de baas.

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/brief-aan-baudet-thierry~bee78134/?utm_source=link&utm_medium=app&utm_campaign=shared%20content&utm_content=free

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Vr Apr 26, 2019 3:07 pm Reageer met quote

Daar gaan we weer hoor met "nazi's"en "bruine kelders".
Waar het hart van vol is.....!

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Vr Apr 26, 2019 3:35 pm Reageer met quote

Nicolaas ik heb de column gelezen, schitterend. Ik mag haar columns graag lezen.

TheDon, niets mis mee het beestje bij de naam te noemen.
Tevens vermoed ik dat je de uitdrukking die je bezigt niet echt goed begrijpt. Althans in de context waar jij het in plaatste, klopt het van geen kant. Laughing

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2144
Vr Apr 26, 2019 5:17 pm Reageer met quote

Quote:
Het FvD-Kamerlid overweegt het te veel ontvangen geld zon 15 duizend euro terug te geven als inderdaad blijkt dat de Kamer te gul voor hem is geweest. Hiddema zegt nooit eerder te hebben geweten van de zogenoemde verblijfskostenregeling, een onkostenvergoeding die oploopt naarmate Kamerleden verder weg van het Binnenhof wonen. Pas na vragen van de Volkskrant en door de ophef rondom Dion Graus, bij wie er aanwijzingen zijn dat hij niet op zijn officile adres in Heerlen woont, maar vlak bij Den Haag, is de FvDer zich in de toeslagen gaan verdiepen. U hebt me wakker geschud. Ik had geen benul.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/ook-twijfels-over-vergoedingen-voor-verblijfskosten-van-fvd-kamerlid-theo-hiddema~bdc1a7d6/
Alsof die Hiddema zelf zo brandschoon is en nee natuurlijk wist hij van niets Very Happy .

Quote:

Bent u niet bang dat de fracties als twee totaal verschillende kampen gaan opereren?
Denk ik niet. Als er nou een richtingenstrijd was binnen de partij, qua politieke beleidspunten, dat men daarover van mening verschilt Maar dat benadruk ik al zo lang als ik hier sta: dat is het niet.

Nee er is totaal geen verschil van inzicht over de partijkoers tussen Otten en Baudet, zou ik ook zeggen als ik Hiddema was. Very Happy

Quote:
Een mes in de rug.
Ja, maar van wie? Ik zou het niet weten. Maar niet van ons, binnen de kring van de fractie, binnen de kring van het bestuur. Blijkbaar zijn er anderen die het ook weten.

Natuurlijk, hij wast zijn handen in onschuld.

Quote:
Vindt u dat hij geroyeerd moet worden?
Nee, van zn leven niet! Die man heeft zo verschrikkelijk veel verdiensten, en dan zou die nu via een geldakkefietje?

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/kreeg-fvd-er-otten-een-dolk-in-de-rug-gestoken-hiddema-ja-maar-van-wie-ik-zou-het-niet-weten~b0623630/

Nee natuurlijk vindt hij van niet, hij heeft zelf ook zijn eigen geldakkefietje Very Happy

De partij moet nog beginnen met besturen en nu al rommelt het aan alle kanten binnen de partij.
En Baudet was gisteren na zijn tweet ineens ziekjes, ach wat naar Very Happy , die laat het aan louche Hiddema over om de pers te woord te staan, omdat hij dat klusje zelf niet kan en wil opknappen.

theDon

Superlid
Superlid
Vr Apr 26, 2019 6:51 pm Reageer met quote

AnnetteK. schreef:
Nicolaas ik heb de column gelezen, schitterend. Ik mag haar columns graag lezen.

TheDon, niets mis mee het beestje bij de naam te noemen.
Tevens vermoed ik dat je de uitdrukking die je bezigt niet echt goed begrijpt. Althans in de context waar jij het in plaatste, klopt het van geen kant. Laughing

Ik noem geen beestje bij hun naam, ik vind het alleen erg als men WOII erbij haalt zoals bruine... en nazi, staat zo zielig!

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Vr Apr 26, 2019 7:29 pm Reageer met quote

TheDon, dat je zelf het beestje niet bij de naam wilt noemen respecteer ik. Maar de mening van een ander afdoen als zielig vind ik erg flauw. Het vertroebelt ook een discussie.

theDon

Superlid
Superlid
Vr Apr 26, 2019 7:33 pm Reageer met quote

AnnetteK. schreef:
TheDon, dat je zelf het beestje niet bij de naam wilt noemen respecteer ik. Maar de mening van een ander afdoen als zielig vind ik erg flauw. Het vertroebelt ook een discussie.

Vele mensen halen altijd het nazi tijdperk erbij, een vreselijke tijd en dat mag nooit meer gebeuren maar helaas die mensen zijn er zo geobsedeerd door dat het steeds maar weer aanhalen.
Ik vind dat zielig, gebrek aan gespreksstof!

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Vr Apr 26, 2019 7:40 pm Reageer met quote

theDon schreef:
AnnetteK. schreef:

niet je ogen ervoorsluit.
Vele mensen halen altijd het nazi tijdperk erbij, een vreselijke tijd en dat mag nooit meer gebeuren maar helaas die mensen zijn er zo geobsedeerd door dat het steeds maar weer aanhalen.

Juist omdat het zo'n vreselijke tijd was en het nooit meer mag gebeuren zijn mensen tegenwoordig op hun qui-vive en merken op dat het fascisme en het nazisme nog steeds bestaat en dat het zich de laatste jaren in Europa openbaart.
Dat heeft niets met obsessies te maken, maar met gezond verstand.

Vooral degene die zo geleden hebben onder het nazisme, die zien het weer de kop opsteken.
Deze mensen zielig noemen omdat ze het durven benoemen is ronduit beschamend.

theDon

Superlid
Superlid
Vr Apr 26, 2019 7:46 pm Reageer met quote

AnnetteK. schreef:
theDon schreef:
AnnetteK. schreef:

niet je ogen ervoorsluit.

Juist omdat het zo'n vreselijke tijd was en het nooit meer mag gebeuren zijn mensen tegenwoordig op hun quivive en merken op dat het fascisme en het nazisme nog steeds bestaat en dat het zich de laatste jaren in Europa openbaart.
Dat heeft niets met obsessies te maken, maar met gezond verstand.

Vooral degene die zo geleden hebben onder het nazisme, die zien het weer de kop opsteken.
Deze mensen zielig noemen omdat ze het durven benoemen is beschamend.

Ik wed dat de meeste mensen die het in hun mond nemen en vooral hier, niet eens WOII meegemaakt hebben!
Daarnaast kwets je vaak mensen die het wel meegemaakt hebben om dit steeds maar weer te benoemen!
Dat is hetzelfde als mensen die WOII meegemaakt hebben, de schik om het hart krijgen als maandelijks de sirenes loeien of hard vuurwerk horen.

AnnetteK..1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Vr Apr 26, 2019 8:07 pm Reageer met quote

TheDon

Ik vind dat jij die mensen kwetst die het wel durven benoemen en die het om zich heen zien gebeuren dat het weer die kant opgaat.

Door het te verzwijgen kwets je juist die mensen die de gruwelen aan de lijve hebben ondervonden en de 2e generatie en soms ook nog de 3e generatie.

Je hebt geen idee waar je het over hebt, dus kan ik het je niet eens kwalijk nemen. Maar ik mag (moet) je wel wijzen op je onwetendheid.

Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk