Hé, Hé, eindelijk een nieuwe computer.
Computer, apps, software, tablet & smartphone
Plaats reactie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 2775
Zo Mei 12, 2019 12:29 am Reageer met quote

Vorig jaar een nieuwe Windows 10 computer gekocht die een eigen leven leiden.
Als ik wat instelde, was het bij de volgende keer opstarten weer anders, werd er gek van.
Kreeg nu steeds de meldingen dat windows 7 gaat stoppen, dus toch maar weer gaan zoeken.
Best wel een beetje benauwd voor een nieuwe windows 10 computer na de ervaring met de eerste.
Nu toch geslaagd, een HP Pavilion 595-p0933nd aangeschaft met een Intel I3 processor, SSD 128 gb, een 1 TB HDD en 8 GB geheugen er in.
Ik heb hem nu een week en heb hem helemaal naar mijn hand ingesteld en deze houd wel alles vast.
Soms nog even dingen zoeken maar dat is leuk en tot nu toe lukt mij alles.
Kortom, ik kan er weer een tijdje tegen.

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

LuciaTellez

Stamgast
Stamgast
Antw.: 250
Zo Mei 12, 2019 1:25 am Reageer met quote

Leuk! Niets zo frustrerend als een pc met kuren. Veel plezier van je nieuwe aankoop.

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 87312
Zo Mei 12, 2019 2:30 am Reageer met quote

Don gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en dat je er maar lang plezier van mag hebben.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12230
Zo Mei 12, 2019 9:32 am Reageer met quote

Ik ben benieuwd naar je ervaringen als je onverhoopt een dual/multiboot probeert met een of meer andere operating systems. Ik ben sindsdien een stuk minder enthousiast over de manier waarop mijn Acer Aspire is ingericht met MS Windows 10 en doe het maar weer ouderwets met een Linux distributie. Ik mis nauwelijks iets aan MS Windows, voor de volledigheid. Ik vind uiteindelijk wel een oplossing maar dat efi-gekloot en wat Acer ermee gedaan heeft hangt me danig de strot uit. Ik heb er eigenlijk niet eens de tijd en de energie voor over.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Loezie

Superlid
Superlid
Antw.: 32901
Zo Mei 12, 2019 10:00 am Reageer met quote

Veel plezier met je nieuwe pc Don Laughing

Achter de wolken schijnt de zon

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 25882
Zo Mei 12, 2019 10:17 am Reageer met quote

Gefeliciteerd, theDon. Het lijkt mij een goede aankoop.

Zelf heb ik alweer een poosje de HP Pavilion Desktop PC 570-p0XX en deze voldoet nog steeds uitstekend. Ik doe er vooral allerlei soorten tekenwerk mee en dat gaat prima. Met het besturingssysteem, MS Windows 10, heb ik geen enkel probleem ondervonden. Het is in het begin wel even uitzoeken maar als het eenmaal werkt blijft het vrij stabiel.

Veel succes ermee, theDon...

Faber quisque fortunae suae

heelie

Superlid
Superlid
Antw.: 7383
Zo Mei 12, 2019 12:11 pm Reageer met quote

Gefeliciteerd Don met je nieuwe pc en succes ermee.

theDon

Superlid
Superlid
Zo Mei 12, 2019 4:21 pm Reageer met quote

Beste mensen, bedankt voor jullie reacties.
Ik heb er heel veel plezier mee.
Met 1 ding heb ik nog een probleem en dat is met mijne-mail programma.
Links heb je de balk waar de mappen en accounts in staan.
Als ik naar accounts wil gaan, moet ik steeds links boven in op die streepjes klikken, dan krijg ik de volledige balk te zien met de mappen en alles.
Type ik dan weer wat, is die weer weg en heb ik alleen maar een smal balkje.
Bij mijn vrouw op haar laptop, blijft die balk wel steeds open staan.
Ik heb mij suf gezocht maar kan nergens vinden of je dat in kan stellen of zo.
Iemand een idee?
Hieronder een foto van het mail programma met links de balk waar het om gaat.

Adamm

Stamgast
Stamgast
Antw.: 522
Zo Mei 12, 2019 4:34 pm Reageer met quote

Nog feleliciteerd met je aanwinst Don. ik weet niet welk email prog. je hebt. Ik gebruik gmail.com en dat werkt perfect.

Adamm

Stamgast
Stamgast
Zo Mei 12, 2019 4:39 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen als je onverhoopt een dual/multiboot probeert met een of meer andere operating systems. Ik ben sindsdien een stuk minder enthousiast over de manier waarop mijn Acer Aspire is ingericht met MS Windows 10 en doe het maar weer ouderwets met een Linux distributie. Ik mis nauwelijks iets aan MS Windows, voor de volledigheid. Ik vind uiteindelijk wel een oplossing maar dat efi-gekloot en wat Acer ermee gedaan heeft hangt me danig de strot uit. Ik heb er eigenlijk niet eens de tijd en de energie voor over.

Efi gekloot ?, efi is toch een vervanger van de bios. Ik heb ook een ACER maar nooit geen problemen mee gehad. Wel alle vooraf geinstalleerde software van ACER verwijderd scheelt weer ruimte op je SSD. (tegenwoordig al 480 gig SSD voor 60 euro)

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 16361
Zo Mei 12, 2019 4:56 pm Reageer met quote

Wanneer ik twee systemen naast elkaar zou hebben, dan zou ik er een instellen met het Linux-systeem.

theDon

Superlid
Superlid
Zo Mei 12, 2019 6:37 pm Reageer met quote

Hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik ben er uit!!!! icon_cheesygrin

Ik ben een beetje aan het rotzooien gegaan en kwam bij mijn beeldscherm terecht.
De weergave van mijn beeldscherm, staat normaal op 100% maar ik had hem op 125% gezet.
Wat blijkt, dan schuift hij het beeldscherm bij mail wat in elkaar waardoor de balk verkleint wordt.
Nu heb ik hem ingesteld op 100% en blijft hij wel zicht baar.
Het is nu wel zo dat overal waar ik kom, mijn beeld kleiner is en dus moeilijker te lezen maarja, je moet keuzes maken in je leven toch?
Zet het toch even hier neer want misschien zitten meerdere mensen met dit probleem.

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Mei 12, 2019 7:24 pm Reageer met quote

Mooi, Don! En verder natuurlijk ook veel succes met je nieuwe computer. Ik ben wel gek op mobiele ict maar op de thuisbasis vind ik een desktop PC met een mooi beeldscherm en een goed werkend toetsenbord toch wel zo fijn.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Adamm

Stamgast
Stamgast
Ma Mei 13, 2019 1:45 pm Reageer met quote

theDon schreef:

Ik ben een beetje aan het rotzooien gegaan en kwam bij mijn beeldscherm terecht.
De weergave van mijn beeldscherm, staat normaal op 100% maar ik had hem op 125% gezet.
Wat blijkt, dan schuift hij het beeldscherm bij mail wat in elkaar waardoor de balk verkleint wordt.
Het is nu wel zo dat overal waar ik kom, mijn beeld kleiner is en dus moeilijker te lezen maarja, je moet keuzes maken in je leven toch?
Zet het toch even hier neer want misschien zitten meerdere mensen met dit probleem.

Beetje experimenteren Don, ik heb zelf een 17 inch laptop en dan is 150% een goede instelling voor de monitor, geen zwarte randen meer links en rechts. Bij sommige progr. is dit te groot maar dat kun veelal in die progr. zelf aanpassen. Ik wacht nog steeds op de voorjaarsupdate van windows 10. Virusscanners heb ik er ook afgegooid . Bitdefender van windows voldoet nu in alle opzichten. Scheelt weer in ruimte en snelheid van de PC.

theDon

Superlid
Superlid
Ma Mei 13, 2019 4:59 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
theDon schreef:

Beetje experimenteren Don, ik heb zelf een 17 inch laptop en dan is 150% een goede instelling voor de monitor, geen zwarte randen meer links en rechts. Bij sommige progr. is dit te groot maar dat kun veelal in die progr. zelf aanpassen. Ik wacht nog steeds op de voorjaarsupdate van windows 10. Virusscanners heb ik er ook afgegooid . Bitdefender van windows voldoet nu in alle opzichten. Scheelt weer in ruimte en snelheid van de PC.

Experimenteren doe ik ook veel als ik een nieuwe pc krijg zoals nu.
Ik heb altijd een pc van het merk HP, goed spul en een geweldig goede service.
Nadeel is dat je er veel software van HP op geïnstalleerd krijg.
Daar heb ik het meeste van af gehaald.
Ook de cloud en dropbox net zoals netflix en nog wat dingen, er af gehaald.
Ook ik gebruik de virusscanner van Windows, is gratis en komt uit verscheidene testen als zeer goed uit de bus.
Mc Afee, staat er nu ook nog op als een proef abonnement maar dat houd vanzelf op.

@Kees Ik gebruik ook altijd een goed toetsenbord en muis, daar bezuinig ik nooit op.
Ik koop altijd van het merk Logitech, is gewoon erg goed.
Gebruik wel eens de laptop van mijn vrouw maar als je veel gaat typen zoals ik, gaat mijn voorkeur ook uit naar mijn desktop.

Mijn oude PC, 8 jaar oud inmiddels en ook van HP en werkt super snel, staat nu op zolder.
Kan het niet over mijn hart krijgen om hem te slopen of te vernietigen maarja, in feite heb ik er niets meer aan.

Adamm

Stamgast
Stamgast
Ma Mei 13, 2019 6:22 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Adamm schreef:
[quote="theDon"

Experimenteren doe ik ook veel als ik een nieuwe pc krijg zoals nu.
Ik heb altijd een pc van het merk HP, goed spul en een geweldig goede service.
Nadeel is dat je er veel software van HP op geïnstalleerd krijg.
Daar heb ik het meeste van af gehaald.
Ook de cloud en dropbox net zoals netflix en nog wat dingen, er af gehaald.
Ook ik gebruik de virusscanner van Windows, is gratis en komt uit verscheidene testen als zeer goed uit de bus.
Mc Afee, staat er nu ook nog op als een proef abonnement maar dat houd vanzelf op.

@Kees Ik gebruik ook altijd een goed toetsenbord en muis, daar bezuinig ik nooit op.
Ik koop altijd van het merk Logitech, is gewoon erg goed.
Gebruik wel eens de laptop van mijn vrouw maar als je veel gaat typen zoals ik, gaat mijn voorkeur ook uit naar mijn desktop.

Mijn oude PC, 8 jaar oud inmiddels en ook van HP en werkt super snel, staat nu op zolder.
Kan het niet over mijn hart krijgen om hem te slopen of te vernietigen maarja, in feite heb ik er niets meer aan.

Je kunt op je oude PC FreeNAS installeren - FreeNAS is een besturingssysteem voor opslagdoeleinden met netwerktoegang. Zo hebt je er toch nog wat aan. Enige aanpassing is vereist.

theDon

Superlid
Superlid
Ma Mei 13, 2019 6:51 pm Reageer met quote

Adamm, dat zou kunnen maar werk nu met een externe schijf met 500 GB opslag.

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Mei 13, 2019 8:13 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
Efi gekloot ?, efi is toch een vervanger van de bios. Ik heb ook een ACER maar nooit geen problemen mee gehad.

Wat je zegt over EFI klopt wel maar Acer heeft er dusdanig mee geknoeid dat je zelf over een aantal instellingen niets meer te vertellen hebt. Probeer maar eens een dual boot op een tamelijk nieuwe Espire.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie