Welk digitaal fototoestel heb jij?
Digitale fotografie
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende Plaats reactie

Faas

Stamgast
Stamgast
Antw.: 236
Di Nov 06, 2007 11:04 pm Reageer met quote

Ik heb een digitale spiegelreflex, de canon eos 400D. Momenteel ben ik voor een goede Zoomlens en een Macrolens aan het sparen.

Welke camera heb jij?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

hagar.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4679
Di Nov 06, 2007 11:21 pm Reageer met quote

Nou Faas, ik heb zelf geen digitale camera. Als ik foto's wilde maken moest ik die steeds van mijn dochter lenen, maar ik kan sinds gisteren wel foto's maken. Gisteren kwam namelijk mijn prijs binnen die ik gewonnen heb met mijn blog op vijftigplusser.nl. Het is de Sony Ericsson K810i Cybershot mobiele telefoon. Het is gelijk een fotocamera op met zoom, flitser en autofocus, waarmee je verrassend goede foto's kunt maken. Ik zag zelfs een macro optie in het menu staan.

Volgende lente zal ik weer nieuwe insecten gaan fotograferen, en op het blog zetten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Fresia.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4429
Di Nov 06, 2007 11:39 pm Reageer met quote

Hallo Faas,

ik heb de Kodak EasyShare DX7630.
Met dit toestel kan je van macro tot(zeer) ver,
gebergten enz.. Er zit zelfs een mogelijkheid op om video opnames te maken met geluid, maar dat ben ik niet van plan.

Groetjes Fresia

Zie geen berg wanneer er slechts een hoopje zand ligt.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

jaojao.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 767
Wo Nov 07, 2007 12:46 am Reageer met quote

Ik heb nog geen digitale camera, maar heb een aanbieding gezien voor € 214.-

Zwarte digitale camera van Olympus (type Mju 780) met maar liefst 7.1 megapixels en 5x optische zoom.

Omschrijving
Deze mooi ontworpen camera heeft 7.1 megapixels, dubbele beeldstabilisatie en 5x optische zoom. Hij heeft een duidelijk, Nederlandstalig menu en is makkelijk leesbaar dankzij het 6,4 cm grote lcd-scherm. De functie ‘Bright Capture Technology’ zorgt ervoor dat u ook geweldige foto’s in weinig licht - bijvoorbeeld ’s avonds – maakt. Dankzij de dubbele beeldstabilisatie heeft u nooit meer bewogen foto’s (High ISO / mech). Inclusief extra accessoireset: 2e accu, leren tasje en draagriem (t.w.v. € 79).

Specificaties
5x optische zoom
7.1 megapixels
6,4 cm lcd-scherm (230K pixels)
Nederlands menu
Bight Capture Technology
Nieuwe beeldbewerkingchip
Verlichte knoppen
Shadow adjustment technology

Wie weet krijg ik hier een advies!

fey

Stamgast
Stamgast
Antw.: 664
Wo Nov 07, 2007 1:40 am Reageer met quote

Dat lijkt me voor die prijs een goed fototoestel JaoJao maar het is maar net wat wil je ermee?
Gewoon een mooie scherpe foto maken, makkelijk in de bediening of bepaalde objecten van zeer dichtbij fotograferen.
Dan heb je een fototoestel nodig met macrofunktie
Vr. groeten, Fey

Janjoris

Stamgast
Stamgast
Antw.: 543
Wo Nov 07, 2007 2:20 am Reageer met quote

Ik heb ook een 400D. Werkelijk een fantastisch apparaat!

jaojao, ik raad je aan om naar een fotowinkel te gaan en daar met een aantal camera's foto's te maken. Deze thuis te bekijken en dan te beslissen.

Tip: neem een appel mee en fotografeer deze met verschillende camera's.

Geniet van elk moment!

jaojao.1

Stamgast
Stamgast
Wo Nov 07, 2007 2:54 am Reageer met quote

Fey en Janjoris bedankt voor de informatie.
De tip met de appel vind ik erg goed.

omansie-ans

Stamgast
Stamgast
Antw.: 133
Wo Nov 07, 2007 2:59 am Reageer met quote

[quote="jaojao"]Ik heb nog geen digitale camera, maar heb een aanbieding gezien voor € 214.-

Zwarte digitale camera van Olympus (type Mju 780) met maar liefst 7.1 megapixels en 5x optische zoom.

Nou mijn beste jaojao, graag wil ik weten waar je die aanbieding heb gezien. De prijs die ik gevonden heb voor dat toestel is € 348,--
Dus het is m.i. een hele goede aanbieding.
groetjes Ans.

Kom ook een langs op mijn weblog. Omansie.

jaojao.1

Stamgast
Stamgast
Wo Nov 07, 2007 3:21 am Reageer met quote

Ans,

Bij de postbank, wel met rentepunten.

theresia.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 26
Zo Feb 17, 2008 11:33 pm Reageer met quote

ik heb heel lang getwijfelt omdat ik een toestel wilde dat ook van heel ver dicht bij kan halen.En ook kan filmen en ik denk dat ik het heb gevonden nl een panasonic dmc tz3.Kan er behoorlijke scherpe foto's meemaken en goed mee filmen krijg tenminste complimenten Embarassed hij was vorig jaar nog aan de prijs maar word steeds goedkoper.Jammer voor mij maar dat is nu eenmaal zo.

pluk de dag hij is nog jong

kikkertje.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 407
Ma Feb 18, 2008 2:51 am Reageer met quote

Ja lieve mensen ook ik naar mijn eerste digitale

camera op zoek,maar zoveel aanbod,je ziet door de bomen het bos niet meer.

Ik zou het liefs zo eenvoudig mogelijk willen beginnen,maar ben er nog niet uit.

Tips zijn erg welkom,van jullie??

groetjes Paula.

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11315
Ma Feb 18, 2008 4:19 am Reageer met quote

Overweeg goed wat je doet...
Iemand die geen kijk heeft op fotografie kun je een camera in de vingers drukken van tig duizend euro... en 't is nog niks.
Velen vallen voor een spiegel reflex camera, maar dat heeft ook nadelen.
Mijn advies is: koop een camera met een behoorlijke zoom en geen verwisselbare lenzen.

Er zijn er met een zoom van 10 - 15x (optische) zoom en let ook op of je macro foto's kunt maken.

het aantal pixels is niet bepalend voor de kwaliteit.
Vergelijk het maar met de max. mogelijke snelheid van een auto. Je mag hier maar max. 120 rijden, wat heb ik aan eentje die 300 km/uur kan? (met een rolls boodschappen doen).
Foto's op het internet... heb je aan een camera van 3 mp meer dan genoeg.

laat je bij het Kruidvat of anderen foto's afdrukken dan worden ze ook verkleind net als op het forum.

Mensen. laat je niet in de maling nemen door verkooppraatjes over pixels enz, kijk naar een goede lens, veel zoom.
Als voorbeeld wil ik toch Redone (en anderen, zie de foto-items) aanhalen, die werkt met een relatief eenvoudige camera, maar maakt perfekte foto's.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

Laatst aangepast door douwe op Ma Feb 18, 2008 11:55 am, in totaal 1 keer bewerkt

Hilde-bs

Superlid
Superlid
Antw.: 4477
Ma Feb 18, 2008 11:36 am Reageer met quote

Hoi Douwe ,
Ik heb net eeen nieuwe Camera.
Een Kadak.
Hij heeft 10optimalische zoom.
Dat was voor mij het belangrijkst.
Er zitten nog veel meer dingen op maar daar heb ik nog niet naar gekeken.
Groet van Hilde.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

tinki

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 5
Wo Mrt 05, 2008 3:34 pm Reageer met quote

Ik heb een Samsung S630, er kan veel mee, alleen gebruik ik alleen de auto functie... ik wil snel foto's kunnen maken vooral van onze kleinzoon..
We hebben ook een fuji finepix S5000, maar die gebruik ik zelden, mijn man wel..

Ik had een heel eenvoudige Kodak, die ik prima vond.. helaas gooide grieks zand roet in het eten.. ( nooit uitlenen aan je zoon op vakantie)

Ik zocht het geluk.....
en vond het.... in duizend kleine stukjes

kikkertje.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 407
Do Mrt 06, 2008 2:09 am Reageer met quote

Hallo Douwe-rg,

Ik heb veel aan je raad gehad,en heb mij toestel nu gekocht.

Het was mijn eerste digitale camera,en inderdaad in de winkels,denken ze alleen aan de vekoop.

Ik heb gekocht een lumix model nr DMC-FX30

van panasonic,ik heb hem uu eerst even op de beginners stand gezet,en hoop straks mooie foto's te gaan maken

Ik dank je voor de goede raad

groetjes Paula

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11315
Do Mrt 06, 2008 4:13 am Reageer met quote

men probeert je pixels aan te smeren..
Het anatal pixels is alleen van belang als je de foto op grootformaat laat afdrukken.

alles wat via het scherm of internet gaat wordt verkleind, cq gecomprimeerd.
Alle foto's die hier geplaatst worden zijn minder dan 512 kb terwijl je opname misschien wel meer dan 3000 kb is. (= meer dan 3 MB).
Werk je alleeen via internet met je foto's staar je niet blind op de megapixels

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

gerritpeels

Stamgast
Stamgast
Antw.: 308
Do Mrt 06, 2008 12:59 pm Reageer met quote

Inderdaad Douwe de pixels is minder belangrijk het is maar net wat wil je.
De meeste camera`s zijn beter als de fotograaf.
Het belangrijkste van fotograferen is opletten en goed kijken.
Niet bang zijn om veel foto`s te maken en daar een keuze uit maken je ziet meestal zelf wel welke goed en welke niet goed zijn.
Proberen en oefenen dat is belangrijk en natuurlijk plezier hebben in deze mooie hobby.

Ik zelf ben digitaal begonnen met Sony Mavica.
toen een Olympus C310 Zoom die ik nog veel gebruik en altijd in mijn auto heb liggen. en een Konica minolta A200.
Ik bewaar ook al mijn camera`s want vind het zonde om zeweg te doen zo heb ik ook nog div, annaloge camera`s.

morgen is het de eerste dag van de rest van je leven

dolle

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 66
Ma Mei 26, 2008 10:55 am Reageer met quote

kikkiewoman ik heb het zelfde toestel als jij en maak al zeg ik het zelf mooie foto's met dit toestel.alleen ben ik nog steeds niet knap genoeg om ze op het forum of iets anders te zetten,lukt me jammerlijk genoeg niet ,misschien dat ik dit ook nog eens leer en jullie kan laten meegenieten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

dolle

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 66
Ma Mei 26, 2008 11:04 am Reageer met quote

ik zie dat ik je naam niet goed schrijf ,sorry ik hoop dat je begrijpt dat het voor jou is kiwiwomen,heb ik het nu goed ik weet het niet meer maakt ook niet uit ,begrijpen doe je het vast wel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Alberdiena

Stamgast
Stamgast
Antw.: 537
Ma Mei 26, 2008 12:03 pm Reageer met quote

wim29 schreef:
Inderdaad veel foto's maken en de beste eruit kiezen! En de foto's zo min mogelijke bewerken.
Ik begon 30 jaar geleden met 'n Voigtlander met houten rolletjes. Daarna 'n analoge spiegelreflex camera 'n Zenit EM. Ben digitaal begonnen met de Mavica 85. De Sony DSW-W90. Nu gebruik ik de Sony AX100 spiegelreflexcamera 10.2 mega pixels en ben er content mee! Gebruik veel de handmatige instelling inplaats van de automatische. Het aantal pixels speelt niet zo'n grote rol.Het object goed bekijken en rustig verschillende instellingen proberen. Fijne hobby!

Wim,...ik gebruik de Sony DSC-H2 compact.

Hij heeft veel mogelijkheden maar ik maak haast altijd opnamen op de automatische stand, is natuurlijk een beetje gemakzucht.

Als je voor mij wat hints hebt, hou ik me zeer aanbevolen.

Groet Alberdiena.

Groet,Wim

Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats reactie