Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 1936, 1937, 1938 ... 2034, 2035, 2036  Volgende Plaats reactie

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12432
Di Feb 20, 2018 6:47 pm Reageer met quote

Ik schreef toen al...zo'n check met ziekmelding tegenwoordig is niet verkeerd!!...er gebeuren zoveel enge en nare dingen, dus voorkomen is beter dan genezen!! Wink
Mijn hele huis geurt nu naar suddervlees, en basis groentesoep(morgen afmaken, ik red t nu niet meer)morgen nog boerenkool en pan hutspot maken, en dan heb ik donderdag mijn handen vrij voor de meisjes!!
Ik heb net een doos gekocht met mosjes, stammetjes, houtjes, versierde denne-appeltjes enz, enz....natuurlijk nog van de kerst...maar was 5 euro, en nu voor 1 euro...boel mooie dingetjes om de boel weer aan te kleden....Help, oma heeft een hobby!!
Laughing
Het zonnetje zet hier ook niet door helaas... zo de bult weer op...ben wel een beetje moe nu...ga nu ff van een bakkie thee genieten!!Prachtige tulpjes Jenny Love Fijne middag iedereen....ik hoop dat we snel weer wat van Ria lezen, je blijft er toch mee bezig merk ik!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9780
Wo Feb 21, 2018 12:32 am Reageer met quote

KLIK HIER

Ik zag bij Bo een posting staan :

The best things in life are free..hugs, smiles, friends, kisses, family, sleep,love, laughter and good memories

Dat trof mij.. omdat ik me vanmiddag realiseerde dat je met gewone dingen z gelukkig kan zijn .. Toen ik vanmorgen de kamer binnenkwam en zag dat de tulpen (gisteren nog diep in het groen verborgen !) hun kopjes lieten zien en mijn hart een huppeltje maakte en dat ik het gelijk vereeuwigde.

En ik was zo gezellig in de keuken bezig met een Marokkaans courgette soepje met een muziekje erbij.. dit is het recept :
Ingredinten
1 ui
1 tl ras el hanout
1 courgette
750 ml kippenbouillon
50 ml kokosmelk
Bereiding
Maak de ui schoon en snipper deze.
Verhit een pan op middelhoog vuur met een flinke tl (kokos)olie.
Bak hierin de ui glazig.
Voeg de laatste 2 minuten de ras el hanout toe en bak mee.
Was en snijd de courgette in kleine stukjes en bak mee met de uien.
Schenk de kippenbouillon over de groenten en breng langzaam aan de kook.
Draai, als de soep kookt, het vuur laag en laat 10 minuten zachtjes doorkoken.
Haal de pan van het vuur en pureer de soep met een staafmixer glad.
Roer de kokosmelk er doorheen en serveer direct.

Heerlijk recept en erg snel gemaakt.. had het recept naar de dochters gemaild en Iris heeft het vanmiddag k gemaakt en zij en Imad vonden voor herhaling vatbaar. Een repeatje zoals zij altijd zeggen !

En als ik dan zie hoe jij, Jac, zo in de weer bent om spulletjes aan te schaffen om de fantasie van de kinderen aan te wakkeren en met ze te spelen ! Kan ik daar ook blij van worden..

The best things in life are free..

Voor iedereen verder een prettige avond ! en voor daarna lekker slapen !

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....

redone

Superlid
Superlid
Antw.: 4889
Wo Feb 21, 2018 2:53 am Reageer met quote

We zijn net verhuisd, staan nog 40 dozen om uitgepakt te worden, moe maar het schiet op, en gaan nu slapen, Johan schiet er nu even bij in helaas, maar zijn vrienden nemen de honeurs waar, slaap lekker!

Kijk eens op mijn weblog, ik zou het leuk vinden!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nenne13

Superlid
Superlid
Wo Feb 21, 2018 3:00 am Reageer met quote

Fijn, dat je even iets laat horen Ria, Hebben jullie k een hoop dingen weggedaan ? Ik kan me indenken dat jullie cht moe zijn en wat fijn dat Johan zulke fijne vrienden heeft ! Die ook blijven komen.. Voor jullie nu welterusten en doen rustig aan ! Aken en Keulen zijn niet op n dag gebouwd !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Feb 21, 2018 4:19 am Reageer met quote

Wat lief en fijn dat je een reactie plaatst Ria...gelukkig dat jullie nu over verhuisd zijn, en die 40 dozen komen ook wel...ik ben erg onder de indruk van de saamhorigheid bij jullie als familie en Johan's vrienden ...onvoorstelbaar mooi!!!
Ja Jenny, ik ben het zeer met jou eens..."The Best Things In Life Are Free"..maarrrrrr....vrijheid/freedom zijn natuurlijk niet zo vanzelfsprekend in deze wereld...en zonder die privilege zou het al weer heel anders zijn...ik ben me daar zeer van bewust!!
We hadden vanavond een vreselijke klant...een oudere man, groot van postuur, had een behoorlijke vieze lucht om zich heen hangen, en die begint me dr toch schreeuwend aan te geven dat hij niet van plan is langer dan 5 minuten op z'n vreten te wachten(zijn woorden!)Het was enorm druk, de hele zaak stond vol en alle tafeltjes waren bezet....hij had betaald(?)en wij moesten maar eens wat harder doorwerken.....ik ben vriendelijk gebleven,maar desondanks hem wel op een nette manier van repliek gediend. en zijn eigen idee om nooit meer terug te komen, heb ik toegejuigd....ik zal de details verder besparen , maar wat kregen we een complimenten van eters en bestellers nadien...
Wink Dit was nou typisch een meneer met hufterig gedrag...je maakt wat mee Rolling Eyes
Wens ik nu iedereen Welterusten, en mooie dromen!!!

nenne13

Superlid
Superlid
Wo Feb 21, 2018 5:37 pm Reageer met quote

Goede middag, Tiny, al beter ? Of speel je verpleegster voor Hans.

Douwe wanneer had je nou de R.M.I. ?

Mijn zus is in Enschede geweest om haar hartoperatie te bespreken... maar afgezien van het feit dat zij geen 10 mtr kan lopen zonder ademnood in huis met een rollator en verder met een scootmobiel en voldoende huishoudelijke hulp en haar pc haar twee klaverjasavondjes heeft zij het nog best naar haar zin.
De cardioloog gaf (doordat het gat in haar hart te groot is) 50/50 % overlevingskans door haar longfalen en suiker etc. Dus ziet mijn zus er waarschijnlijk van af.. zij blijft er zelf nogal opgewekt onder..

Jac, hufterig gedrag heb je overal ... alhoewel als je met een rollator hier door het winkelcentrum loopt de mensen erg voorkomend en vriendelijk zijn.

Heb verder nog niet zoveel meegemaakt Carla belde, haar man had vanavond een romantisch tafelen afgesproken .. zij is vandaag 55jr geworden. Ik voel me nu echt oud. !

Zij kreeg een zelfgemaakte kaart van Lieke . Die is druk bezig met
handlettering
(de trend van dit moment.)

Ik wens jullie allen een mooie dag .. tot later

nenne13

Superlid
Superlid
Do Feb 22, 2018 1:17 am Reageer met quote

Goede avond,

KIJKTIP

Heb vanmiddag genoten van NPO 2 Hollandse meesters retour = een vierdelige serie waarbij museumdirecteur Cathelijne Broers v.d. Hermitage regelmatig wordt gevolgd op haar reis heen en weer tussen Amsterdam en St. Petersburg in het jaar voorafgaand aan de tentoonstelling Hollandse meester in de Hermitage.

Zo interessant het dealen met de Russen, de donateurs, sponsors, pers en samenwerkingspartners.

Het is haar gelukt om de schilderijen voor het eerst in 250 jaar weer even thuis te laten komen.

even op vakantie in eigen land.... Ben benieuwd wat jij daar van vindt Tiny ?

Heb je al gekeken naar mijn vorige tip voor jou ? Nederland op film (6 afleveringen ) Z leuk !! kun je ook op je tablet bekijken bij

https://www.npo.nl > POW_03738987

Ik denk dat Jac druk aan het werk is en vandaag voorbereidingen heeft gemaakt met koken voor morgen met de drie kleindochters !

Ik denk dat jij al onder de blauwe hemel bent gekropen en ik ga nog even in mijn boek lezen.. en daarna ook naar bed, naar bed zei Duimelot !

WELTERUSTEN !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Feb 22, 2018 3:40 am Reageer met quote

Jenny, dank je wel voor deze leuke kijktip!! Kiss Hollandse meesters retour , ik heb zojuist aflevering 1 bekeken(het is een 4 delige serie) Laughing Boodschappen doen in Rusland Super!!! Love Charmante vrouw ook , museumdirecteur Cathelijne Broers!!
Ik was inderdaad vandaag erg druk...het is mij niet allemaal gelukt, want ik zou bezoek(Cezanne en Jildoe) krijgen...dat werd uiteindelijk een beetje later dan verwacht, maar het was ondanks dat het kort was, ook erg fijn! Love
Morgen dus even nog aan de bak met koken, maar hopelijk kan ik tussendoor lekker met Novi naar buiten ,en dan de tweeling ophalen...ik heb knutselplannetjes, maar het valt en staat hoe zij het vinden natuurlijk...gelukkig heb ik ook veel andere mogelijkheden(allerlei spelletjes, bakdingetjes, en creatieve uitspattingen)...ik hoop in ieder geval wat foto's te kunnen maken(vaak heb ik daar helemaal geen tijd voor! Rolling Eyes )
Nu snel naar bed, morgen om 07.30u. gaat mijn wekkertje Shocked Welterusten!!!!!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Feb 22, 2018 3:42 am Reageer met quote

Shocked vergeet ik nog te vertellen dat ik die kaart van Lieke hl leuk vind!!handlettering?!...ik ga op van de week op zoek Wink..n een diepe buiging voor de mentaliteit voor jouw zussie!!! Love
Douwe heb ik vanavond even kunnen bellen, en hij heeft een keelontsteking...dus Douwe Beterschap gewenst!!! ook vanuit deze plek!! Wink
Jenny, tip van mij?...Door het hart van China....de K straat....realistisch zoals altijd van Ruben Terlou , dus leg de tissues maar klaar!!Toch is het zeer de moeite van het bekijken waard...en dan komen we weer op die uitspraak...The best things in life are free.....zekers niet altijd!! Kiss

nenne13

Superlid
Superlid
Do Feb 22, 2018 3:33 pm Reageer met quote

Goede middag, heb tijdens mijn koffie drinken 45 min. naar de K straat gekeken. De andere had ik al gezien.. nog n te gaan. maar deze daar werd ik zo depri van...

Wat ben je dan blij dat je hier in ons land woont. "van de wieg tot het graf "

Wat een troosteloze mensenmassa's in die ziekenhuizen daar.

en ik dacht dat mijn thee altijd met de hand geplukt werd... maar dat gaat tegenwoordig ook mechanisch.. leuk om te zien hoe het behandeld wordt voor het in jouw theeglas komt !.

Tiny, ik zag je gisteren al op FB... Heb je nog geen zin om hier mee te kwekken ???

of te druk met de verzorging van Hans.... want als mannen ziek zijn, zijn ze ook errug ziek ...vl erger dan een vrouw !!

Oh jee, Douwe, ze zeggen dat de griep begint met keelpijn. bij mij ook... alsof er prikkeldraad in je keel zit ! Thee met honing helpt goed !
Ik wens je snelle beterschap !!

Jac een gezellige dag met de meisjes ! en verder iedereen een fijne donderdag verder ...

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Feb 23, 2018 12:20 am Reageer met quote

Nou is het natuurlijk niet mijn bedoeling om jou depri te maken Jenny...het is dat Ruben Terlou alle facetten laat zien van de voor ons onbekende levenswijze in China, en daar is dit er 1 van(ik houd t ook niet droog, maar kan en wil er mijn ogen niet voor sluiten!!)Het mooie van Ruben is dat hij het z met respect brengt (heeft dus contact gehouden met de man van de overleden vrouw)
Van Tiny kreeg ik een appje, ze had wat huishoudelijke karweitjes gedaan, en zat er helemaal doorheen, ook hoest ze nog erg!Hans heeft voor de zekerheid een antibioticum gekregen om een longontsteking te voorkomen...
Mijn dag met de meisjes was geslaagd, ik moet er in het vore veel voor doen, en op de dag zelf ben ik druk ,maar ik vind het ook erg leuk allemaal...en zij gelukig k!!

Laughing hahaha...wat nou inbakeren? Laughing

...een kleurrijk geheel bij mij op de bank..de verkleedkleren zijn n succes!!en het stoeltje voor Novi ook!!(jammer dat ik de speen vergeten ben uit haar mond te halen)

de tong wordt nu als ontdekkings-gereedschap volop gebruikt!! Laughing

Best wel moe, maar weinig slapen vandaag...wl een mega-volle luier spinaziegroene poep voor oma gemaakt(halverwege d'r ruggetje Laughing )en verder heel veel lachen...even naar bed, met n half uur een keel opzetten , en als je dan gaat kijken , krijg je een dikke smile Laughing Boeffie...

er werd veel gespeeld met de nieuwe aanwinsten(hadden ze ook meteen door)en nog een foto. waarbij ik nu snap waarom mijn potplanten telkens plat liggen...

...
Laughing Zo meteen lekker bankhangen met een film, maar eerst nog even de afwas wegruimen(dubbele draai!)...wens ik iedereen alvast een goede nacht, slaap lekker!! Kiss

nenne13

Superlid
Superlid
Vr Feb 23, 2018 4:00 am Reageer met quote

Ben erg laat, nt de visite weg.. wat een meesterlijke foto's van je grut. en zo fijn dat alles in het pulletje viel . Gelukkig dat Novi gezellig was.. ze heeft misschien de ergste eerste periode achter de rug. Wat een heerlijk stel is het toch zo bij elkaar.. wel leuk dat je ze om en om hebt. dan zie je iedere keer iets nieuws !

Heerlijk dat ze bij Oma altijd de broek vol hebben (ik kon er destijds ook altijd op rekenen) en dan liefs tot halverwege de rug .. zodat ze helemaal verschoond moesten worden.

Dan de Tortelduif die de planten omgooit. mooie foto ! op de Bergthee..

Ben nu echt wel eraan toe om naar mijn bed te gaan.

Dus welterusten allemaal ! en morgen gezond weer p !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Feb 23, 2018 1:27 pm Reageer met quote

Goede morgen, ik heb goed geslapen gelukkig, maar wel met barstende hoofdpijn wakker geworden(t zou niet wr hoop ik...de meisjes waren ook weer aan het hoesten gisteren)
Nu even een bakkie koffie,en dan de fiets pakken om de bult op te klimmen....Tot laters, en als het even kan geniet van het mooie weer!! Wink

nenne13

Superlid
Superlid
Vr Feb 23, 2018 2:35 pm Reageer met quote

Goede morgen, zit ik met een kopje koffie het nieuws te kijken en dan lees je :

Minister Sigrid Kaag voor Ontwikkelingssamenwerking vreest dat de komende tijd meer misstanden bij internationale hulporganisaties aan het licht zullen komen. De afgelopen tijd kwamen hulporganisaties als Oxfam International, Artsen zonder Grenzen (AzG) en Plan International in opspraak vanwege seksueel wangedrag van medewerkers.

Daar maak je dan geld aan over zo nu en dan ! ik ben zo pissig ! Die vieren feestjes van onze gaven wat aan gebrekkigen ten goede zou moeten komen! Wat leven we toch in een rotwereld !

n het maakt dat velen van ons hun donaties stoppen ! Dat is net wat Jac ook zegt hufters heb je overal ! Waar zijn de normen en waarden ?

Ik blijf nog maar even boos en nijdig want dat komt mijn HH-karweitjes wl ten goede.. dan ga ik als een speer ..

Maar ik wens jullie een mooie vrijdag !

nenne13

Superlid
Superlid
Za Feb 24, 2018 12:46 am Reageer met quote

Nou het heeft in ieder geval geholpen.. ben op mijn boosheid lekker tekeer gegaan
Had al snel twee vuilniszakken vol troep... ook van het balkon.. de vergane sierkalebassen.. en de afgestorven plantjes ..op mijn rollator gestapeld

met papier en karton en een grote tas vol papiersnippers ! Om naar de containerruimte te brengen.

Toen kwam er een HEER aan, mevrouw, zal ik eens even van de zakken en tassen verlossen ? En u even helpen ?

Ik kende de man helemaal niet maar kreeg toch weer een een beetje vertrouwen in de mensen !

En met het mooie weer een een blokje om gelopen met de zon op mijn toet en lekker ingepakt want het was erg fris maar gezond weer !

Ik ga nu verder naar the voice kids te kijken .. normaliter ben ik nooit zo voor dit soort ongein waar zoals vroeger meisjes van 8 opgemaakt waren en een song van Aretha Franklin zongen.

Dit is meer van deze tijd.. en als je even gekeken hebt en als je ziet hoe de jury leuk met die kinderen omgaat... Er was een jongen met een gitaar en op een gegeven moment stond de jury (een ook met een gitaar) op de bhne mee te zingen en te dansen. Heel verfrissend. Ik keek wel eens met Lieke mee ! En vertederend hoe ze de kinderen die afvallen troosten ! Echt leuk om te zien. Zon pretentieloos programma: van doe maar eens wat !

ik kreeg net over de Whatsapp van Tiny een mopje ! Dus die knapt al aardig weer op !

Ik wens jullie allen een fijne avond en voor straks onder de warme wol en lekker slapen !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Za Feb 24, 2018 6:35 am Reageer met quote

Goedenacht, beetje laat...maar wilde toch even reageren...Natuurlijk zijn er nog heel veel goede en fijne mensen op de wereld!!Gelukkig wel zeg, maar er zijn evenzovele mensen met minder fijne bedoelingen, dt is nu eenmaal z!!Natuurlijk is iedereen hartstikke boos op medewerkers van hulporganisaties die in opspraak zijn gekomen vanwege seksueel misbruik(hoe is het mogelijk!! Mad ), en van mij mag de onderste steen boven...toch zal het nooit geheel de wereld uitgebannen worden...daarvr is het al eeuwen aan de gang...telkens weer steekt het de kop op...maar er kan wl veel aan gedaan worden om dit soort misstanden te voorkomen natuurlijk!!!..en het moet ook voorkomen worden!!!Ik hoop dat de hulporganisatie snel schoon schip kunnen maken, en weer datgene gaan doen, waar ze voor bedoeld waren...hulp verlenen!!!
Voorlopig heb jij in ieder geval weer een heleboel opgeruimd... Wink
The voice kids heb ik nog nooit gezien...mja, ik heb ook weer niet zoveel tijd, dus moet ik keuzes maken...Op dit moment volg ik ; Wie is de mol,...en uuh...veel verder kom ik niet..Heb van de week wel gekeken naar Hollandse meesters retour , en Doden liegen niet,met forensisch patholoog Frank van de Goot , een bijzonder mens!!Verder volg ik de serie (fantasy) Game Of Thrones....erg spannend!!Maar voor nu even geen tv...ik ga slapen!!Welterusten!! Kiss

nenne13

Superlid
Superlid
Za Feb 24, 2018 12:46 pm Reageer met quote

Goede morgen, lekker geslapen ? ik wl ! want zag ik gisteravond beelden van automobilisten op het nieuws op weg naar de wintersport in rijen dikke files !

Om 12 uur kon ik mijn kaarsje uitblazen want ik kreeg bericht dat Marianne en co. bij Carla veilig waren aangekomen ! Zij hadden alleen bij Antwerpen en Brussel files gehad. Zij hebben het chalet boven Carla van een vriendin gehuurd. De wegen waren schoon en het was goed te rijden.

Dat is wl heerlijk in deze tijd.. dat je per whatsapp in verbinding kunt blijven...

Ben benieuwd hoe Tiny nu haar zaterdagse ritueel afwerkt... en of Hans nog ziek is.

Het is hier prachtig koud en droog vriesweer ( en gelukkig vriezen nu ook weer wat bacterien etc. kapot) met een lekker zonnetje !

Geniet ervan allemaal Fijne zaterdag !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Za Feb 24, 2018 2:28 pm Reageer met quote

Goedemorgen Betje Laughing ik kan mij goed voorstellen dat de moderne communicatie een grote rol speelt in de rust in je hoofd,als kinderen op reis gaan ,en je zo kan vernemen dat ze goed zijn aangekomen...nu nog wachten op mooie vakantiekiekjes!! Love
Mijn nachtrust was wat minder (erg druk geweest, en dan moet ik even stoom afblazen...dat wil voor het slapen nog wel eens lastig zijn), maar het zonnetje schijnt, en ik heb net de voedertafel flink gevuld..ga zo een ontbijtje doen , en dan een heuse Schleich-safari-huis, met wilde beestjes kopen(tweedehands)en dat wordt wel zo'n beetje het laatste wat dat aangaat, want de ruimte raakt aardig op Laughing Ik had ook een bod gedaan op 2 schattige jurkjes voor in de verkleedkist ,af te halen in Nijmegen...het bod wat ik deed werd geaccepteerd , maar de mevrouw in kwestie, woonde niet meer in Nijmegen , maar in Amsterdam...tja , dat is niet naast de deur, en opsturen maakte het voor mij niet interessant(aan de deur kan je nog even kijken naar wat je koopt!en de verzendkosten erbij maakt een hele andere prijs) dus dat gaat dan weer over..Ondertussen ben ik nog steeds op zoek naar een polkadot jurkje erbij..klik hiero Love .dt is dus wel met n tweeling, je scoort wat leuks, maar het moet altijd gedeeld worden, wat overigens het leren omgaan van wachten op je beurt wl stimuleert! Laughing .Ik heb overigens al weer wat bedacht, wat niets kost, maar wel leuk is voor een bijzondere middag bij opa en oma... Laughing ...dus ideen genoeg!!Nog even n vluchtige blik op de tafel met beessies..

het tuin-koepeltje links maken we volgende keer af... Wink Overigens hoorde ik vorige week dat ik de oma van de vogeltjes en beestjes ben! Love Wens ik iedereen een fijne dag toe...geniet als het even kan van dit mooie weer, maar wl heel dik aangekleed, want het is echt koud!!

nenne13

Superlid
Superlid
Za Feb 24, 2018 4:04 pm Reageer met quote

Wat ben je toch een creatieveling Aagje !!

Met de blauwe en groen viltlapjes kun je echt mooi water en wei maken ! het leert ze ook om later als ze ooit willen gaan schilderen .. kleuren te kennen. en wat hebben jullie een leuke voorstelling ervan gemaakt.

Het lijkt wel op een scene uit een toneelstuk !

ik had zin om ook iets creatiefs te doen ! zag het recept en heb gisteren gelijk de ingredinten gehaald.

Leuk om te doen .. en goed gelukt !

nenne13

Superlid
Superlid
Zo Feb 25, 2018 2:16 am Reageer met quote

Z verdrietig ik lees nt op FB bij Ria dat Johan vandaag 47 jaar is geworden, terwijl er op andere dagen soms zijn hand bewoog was er vandaag helemaal geen reactie.

Hier kunnen wij, bij zovl verdriet, alleen maar zwijgen... en de hele familie sterkte wensen...

WELTERUSTEN

Pagina 1937 van 2036 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 1936, 1937, 1938 ... 2034, 2035, 2036  Volgende

Plaats reactie