Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2006, 2007, 2008 ... 2022, 2023, 2024  Volgende Plaats reactie

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9712
Di Dec 18, 2018 2:04 am Reageer met quote

Aard je hebt weer een schitterende wenskaart gemaakt ! Wederkerig wens ik jullie k prettige en warme feestdagen !!

Jac heeft een etentje met de collega's, Have fun ! Tiny nog steeds last van je been .

Met 's morgens een brufen bruis en verder 3 x 2 paracetamol red ik het met de pijn... alleen hoesten is moeilijk. Nu gaf Liesbeth een goede tip ipv

met je hand tegendruk geven een kussentje ervoor gebruiken.. dat deed zij destijds in het ziekenhuis k !

Ik hoop dat jullie je allen bter voelen en wens jullie slaap lekker n een mooie dinsdag !

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10610
Di Dec 18, 2018 2:22 pm Reageer met quote

Mogge,
dulleme krijg helemaal geen mailtje dat er hier iets geplaatst is.....raar!

Heb geen tijd gehad om alles goed te lezen en te bekijken maar heb wel het gedicht gelezen wat Jacq heeft geplaats en de mooie kerstkaart van Aard en Mieke bekeken. Rubens vindt ik schitterend maar dat wisten jullie al, ik ben van de klassiekerigge! Ben wel een hoedje geschrokken van de valpartij van Jenny, jemig meid kijk in vredesnaam goed uit................klinkt misschien egoistisch maar dat heb ik met mijn schoonmoeder zo vaak meegemaakt zoals jullie weten en wil niet dat Jenny dit vaker overkomt! Moet wel zeggen het is een geluk bij een ongeluk dat je nu weet dat het alarm goed werkt!
Trouwens pijn bij het hoesten Jenny..............misschien heb je een rib gekneusd en dat is behoorlijk pijnlijk.

Jacq haar harses flink gestoten jeetje wat zijn wij toch een stelletje kneusjes al moet ik zeggen dat mijn rug zo goed als over is, gelukkig!
Ben heel voorzichtig geweest en zoals Jenny dacht dacht ook aan ischias. Nou dat wil ik echt niet meer heb dat 1x gehad,....kon mijn bed niet meer uit om naar het toilet te gaan, dat is echt een vreselijke pijn.
Maar goed ben er van af!!!!!

Kregen gisteren een foontje dat de steen weer op het graf geplaatst was. Ze hadden hun best gedaan om het voor de kerst voor elkaar te krijgen. Nou toppie..............ik hoopte persoonlijk zo dat dat voor de kerst zou gebeuren zeker nu zus en ik a.s. zaterdag de kersttakken gaan brengen.

Rienus had weer een schitterende kerstkaart gemaakt, dat kun je echt wel aan hem over laten...........zo leuk dus Rienus bedankt voor je mooie kaart.

Weet bij god niet meer of ik de onze hier al geplaatst had, heb ik hem al geplaatst.............liever dubbel dan helemaal niet zeg ik dan maar.

Straks wat boodschappen doen en nu wat h.h.-karweitjes opknappen,

Lieve groetjes Tiny

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

nenne13

Superlid
Superlid
Di Dec 18, 2018 2:38 pm Reageer met quote

Goede morgen, ik slaap gelukkig goed ! Van 1-9 uur ! Dus uitgeslapen ! Dat vindt mijn schoonzoon k, als ik hem versla met wordfeud ! hij is nogal fanatiek.. dus we doen allebei ons best !

Blij dat Tiny van haar pijn af is ! je had die kaart hier nog niet geplaatst hoor wel op FB. zelf gemaakt ?? ik ga zo ook aan de slag om een kaart te knutselen.. maar het niveau van Aard bereiken wij toch niet !

Ben benieuwd hoe of wat Jac's avond is verlopen ? weer gekromde tenen > of gedroegen zij zich ? je stuurde een schitterende foto van Arnhem by night ! Aten jullie op een boot ?

Enfin we horen het allemaal wel als je tijd hebt ! Voor nu wens ik iedereen een mooie dinsdag !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12353
Di Dec 18, 2018 3:27 pm Reageer met quote

Goedemorgen, dt is zekers weer een prachtige kaart, en dank voor de goede wensen!!
En ook die tip van dat kussentje ...ook hier kan een hittenpit uitkomst bieden!!
Ik heb net weer een pijnstiller ingenomen, gaat dus nog niet zoals het zou moeten gaan!!
Was gisteren ook geen topdag, maar ik heb me nog wel vermaakt tijdens het lekkere etentje, was ook gewoon gezellig!!
Ik maak het hier kort vandaag...en de komende tijd, heb zoveel op het programma staan voor de kerst.... Wink
Wens iedereen een fijne dag toe...en tot laters!!
Nog even een stukje Rubens...

er waren prachtige informatieborden gemaakt bij deze tentoonstelling...voorbeelden ;

Hierboven is zo'n 'studiekop", het lijkt een voltooid schilderij, maar het is een studie, hij maakt er verschillende van...uiteindelijk gebruikt hij deze hoofden als zogenoemde saters...( wezens met het lichaam van een bok en het bovenlijf van een man)

zo kennen we Rubens natuurlijk heel goed...een voorloper van De Dikke Dames nu Laughing

overigens De drie Gratin zijn:
Aglaia, zij staat voor schoonheid en glans.
Euphrosyne, zij staat voor vreugde.
Thalia (of Cleta), zij staat voor (op)bloeiend geluk.

Maar er is nog veel meer werk van deze Vlaamse schilder, tekenaar en diplomaat Peter Paul Rubens te bewonderen , daarover later meer dus......

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Dec 18, 2018 3:40 pm Reageer met quote

Laughing zie ik dat jullie mij net voor zijn geweest...leuk!!Leuk!!!
Gelukkig Tiny beter, en de steen toch geplaatst!!
Jenny, ik was gisteravond op de fiets naar de binnenstad , er was gereserveerd bij het leukste eetcafe van Arnhem...op brug had ik die foto gemaakt van de lichtjes...Eetcaf Sint Jan was een prima keuze, een bar in het midden, en tafeltjes aan de zijkant, gezellige inrichting, goede sfeer, iets kleine kaart, maar uiteindelijk voor een ieder wat wils...ik heb heerlijk gegeten!!
Mijn buil is verdwenen, maar ik heb nog steeds een zere plek op mijn bol..
Leuk h, die kaart van Rienus Laughing
ik bedenk mij dat ik er nog heel veel moet schrijven.... Rolling Eyes dus dike doeiiiiii nu!! Laughing

nenne13

Superlid
Superlid
Di Dec 18, 2018 6:17 pm Reageer met quote

Slim van je om op de fiets te gaan ! kon je een neut drinken.. en het zag er daar gezellig uit !

Duidelijk verhaal bij Rubens ! fijne dag verder en maak je niet z druk het wordt tch wel nieuwjaar Laughing Laughing Laughing

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Dec 18, 2018 7:07 pm Reageer met quote

.... en maak je niet z druk het wordt tch wel nieuwjaar Laughing mijn idee, maar er zijn mensen die daar anders over denken!!!
...en wat die neut aangaat....anderhalf glas....twee weken geleden ook 1 glaasje. verder niet meer....is erg lekker, maar voelt op t moment niet zo goed!!Het was erg gezellig , maar ik was wel de eerste die opstapte...ik moet momenteel mijn krachten verdelen....iets wat totaal niet bij mij past eigenlijk, maar nood breekt wetten( in dit geval de macht der gewoonten)
Leuk schilderij van Iris..ik zie ze veel om mij heen..veel vriendinnengroepjes hebben ze, zussen onder elkaar, en zelfs ipv een trouwfoto ...allemaal toch een unieke afbeelding!!! Wink Ik ga de bult weer op....

nenne13

Superlid
Superlid
Wo Dec 19, 2018 12:09 am Reageer met quote

Daar doe je goed aan.. om uit te vinden waar je sores vandaan komen..
Wanneer krijg je de resultaten van het bloedonderzoek ?

vanavond zag ik ineens op de tv, weet niet meer waar, dat

KLIK HIER

dit bracht me bij de volgende fotos

In de tijd dat de jongste meisjes puber waren, waren er k "kakkers" en k "dijkers" maar die kakkers waren jongeren die merkkleding droegen
Laughing Laughing Laughing

Dit zijn de foto's van de tentoonstelling die ik destijds zag kerststalletjes..

Hoe je van het n op het ander komt .. vanmiddag is hier dichtbij een scholier van 16 jaar doodgeschoten... 'k kreeg het 2 minuten nadat het gebeurd was al op mijn scherm.

In wat een angstige wereld leven we toch...maar dat schijnt van alle tijden te zijn dat vonden mijn moeder en vader ook al toen ik jong was.. maar het wordt steeds extremer...

Ik ben blij dat ik met Iris, Marianne en Edward wordfeud en dan meestal voor ik ga slapen.. dan weet ik dat alles ok is en ze allemaal op bed liggen.

Dat heb ik k als ik hoor dat er rond Ridderkerk een ongeluk gebeurd is .. dan whatsapp ik wel eens of ze allemaal thuis zijn.

Het is nog steeds wat ze zeggen: kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen !

Maar als ik naar bed ga, leg ik mijn gedachten op het nachtkastje en hoop dan dat de kaboutertjes of engelen er zich verder over ontfermen ...dan kan ik lekker slapen ..

'k Wens jullie allen een fijne verdere avond ! en voor daarna welterusten !!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Dec 19, 2018 5:12 am Reageer met quote

Laughing de caganer Ik las ; El Caganer is een elf of gnome-achtig beeldje van een herder, die de traditionele Catalaanse rode barretina (baret) draagt en heeft zijn broek naar beneden en zit te poepen.

De caganer symboliseert geluk en vreugde, en er wordt gezegd dat het ongeluk brengt als je geen caganer in je kerststal hebt. Deze traditie komt uit een legende van het platteland waar men geloofde dat als een boer geen caganer in zijn kerststal legde, hij een zeer slecht jaar zou hebben bij het verzamelen van de oogst.
Tegenwoordig is het figuurtje van de caganer een onmisbaar deel van de Catalaanse kerststallen geworden. Maar hij heeft ook een concurrent gekregen! Je kunt namelijk naast de caganer ook een pixaner kopen (dat is letterlijk vertaald de pisser, een beeldje van een plassende man). Kinderen vinden dit natuurlijk ontzettend leuk.

Andere Spaanse en Catalaanse gewoontes zijn... . kerstmarkten zoals hier ook gebruikelijk is ,maar ook de Ti de Nadal, een lachende boomstronk op pootjes. ..nadat kinderen de stronk hebben toegedekt, en liedjes hebben gezongen , 'poept'(alweer!) snoep en kleine cadeautjes voor de kinderen die lief zijn geweest. Stoute kinderen krijgen kolen.... Maretakken geven of krijgen , om de slechte geesten te verjagen, of als geliefden eronder te kussen, en zo verzekerd te zijn van een jaar geluk.. Laughing er is ook de de voorstelling Els Pastorets, In deze traditionele voorstelling wordt het verhaal van kindeke Jezus nagespeeld...Of een villancico (of nadala in het Catalaans) is een Spaans kerstlied, traditioneel gezongen in de periode voor en na kerstmis in Spanje.klik hier Wink en dan is er nog de de Spaanse kerstloterij....waarbij kinderen de winnende nummers zingen!!Of lootjes trekken met vrienden en collegas....Traditioneel is ook sopa de galets , ofwel soep met schelppasta en vleesballen!De nachtmis heet daar Misa del Gallo .Op 28 december is het grappendag, een soort van 1-april als bij ons..Oud en Nieuw wordt in Spanje op een heel andere manier gevierd. Op middernacht bijvoorbeeld steken ze geen vuurwerk af. In plaats daarvan eten ze om 12 uur 12 druiven bij iedere klokslag. Op deze manier vieren ze de jaarwisseling. Deze viering gaat natuurlijk samen met een uitgebreid familie diner, lekkere dessert en andere kerstlekkernijen en veel drank, dat na 12 uur voornamelijk uit cava (mousserende wijnen)bestaat. Spaanse vrouwen dragen overigens rode lingerie tijdens de jaarwisseling, want dat brengt geluk in het nieuwe jaar. Wink Leuk om me er eens in te verdiepen...vraag mij nu af of Tiny, jouw zoon en schoondochter komen naar jullie toe met de kerstdagen, of vieren zij het daar, met hun kinderen?? Kerst is hier natuurlijk een familie aangelegenheid, maar het leeft dr nog veel meer geloof ik...

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Dec 19, 2018 5:50 am Reageer met quote

Hierboven had ik geplaatst, voordat het weer foetsie is...ik wilde afsluiten met een groots werk van Rubens...De herkenning van Philopoemen...eerlijk gezegd had ik geen idee wie die man was, en wat het schilderij voorstelde....ik heb het thuis opgezocht, maar begin met de afbeelding

Philopoemen was dus een Grieks staatsman en militair , genoot groot aanzien....Ik las over het schilderij de volgende uitleg; Opvallend centraal ligt een dode zwaan, met hangende kop en uitgespreide vleugels, bovenop een ree en naast een pauw, waarvan de staart uitloopt tot in de linker benedenhoek. Rechts op de tafel liggen verder nog een kalkoen en diverse groenten, in het midden achteraan een grote korf, eveneens gevuld met groenten en fruit en stukken vlees. Op de voorgrond vr de tafel bevinden zich rechts nog een kleinere mand met kleine vogels en een lage bank met gepluimd gevogelte. Ook in het midden ligt gevogelte, net ontdekt door een naderbijsluipende kat.

Helemaal links, als het ware weggedrukt door het rijkelijk uitgestalde voedsel, zien we de drie figuren waar het allemaal om draait. Philopoemen, gekleed in een eenvoudige rode tuniek, is bezig hout te hakken. Hij wordt aangeklampt door de echtgenote van zijn gastvriend. Die staat wat meer naar de achtergrond tussen hen in, met wanhopig geheven armen, omdat hij zonet Philopoemen herkend heeft. Toen de Achasche voorman was aangekomen, had de vrouw hem immers, omwille van zijn eenvoudige kledij, voor een voorbode aangezien en hem aan het werk gezet.
De uitleg gaat nog verder, namelijk ; de vergissing van de gastvrouw is te wijten aan Philopoemens eigen onverschilligheid en eenvoud. De vrouw was immers danig geschrokken, toen ze hoorde dat de strateeg van de Achaers op komst was, omdat haar man niet thuis was, maar had zich vervolgens aan het werk gezet om de maaltijd voor te bereiden. Toen dan Philopoemen binnenkwam, gekleed in een eenvoudige rijmantel, was ze ervan overtuigd, dat hij tot de knechten van de strateeg behoorde, en vooruitgestuurd was. Ze had hem dan ook verzocht een handje toe te steken, waarop hij zijn mantel had afgeworpen en hout begon te hakken. Zijn gastheer kwam nu binnen en zag hem zo bezig en vroeg verbaasd: Wat krijgen we nu, Philopoemen, waarop die in het Dorisch antwoordde: Wat anders, dan dat ik gestraft word voor mijn slecht voorkomen.

Het is precies dit moment, dat Rubens weergeeft in De herkenning van Philopoemen. ...nu zouden we roepen"Even Apeldoorn bellen!"alhoewel dt hoor ik tegenwoordig ook nooit meer Shocked klik hier voor n van die sublieme reclames! Laughing ...lekker slapen nu...ik probeer dat ook eens ...mijn gedachten op dat nachtkastje te vleien...ik ben eigenlijk bang dat t nachtkastje dan door zijn onderstel zakt!! Laughing Trusten!!

nenne13

Superlid
Superlid
Wo Dec 19, 2018 12:23 pm Reageer met quote

Goede morgen, heerlijk geslapen ! Heb nog wel steeds dat kussentje nodig maar het gaat al beter.. blijven bewegen !

Dank voor de aanvullende plasser ! Zo kom je nog eens iets te weten over andere volken. Die van de 12 druiven (beter dan vuurwerk !) kende ik al

maar ik heb k een keer lood gesmolten bij mijn Griekse vrienden

KLIK HIER

Wat een verhaal van Philopoemen (moeilijke naam ) dat zou hetzelfde zijn als bij ons WA aan de deur kwam en zou vragen of hij iets voor ons kon betekenen en wij hem zouden vragen de vuilnisbak buiten te zetten ! had hij maar geen eenvoudige rode jas moeten dragen ( hij was in feite dus incognito !)

Wat een leuk filmpje van Apeldoorn bellen Had ik bij mijn weten nog nooit gezien ! Wl die met de advocaten Moskowitz.. die uit hun auto stappen en naar hun nek grepen ,terwijl de auto vr hen plotseling remde. En de man tot zijn ontzetting dat zag in zijn achteruitkijkspiegel.

Nu ga ik snel opschieten en onder de pomp > broer en schoonzus komen z koffie drinken > Fijne woensdag met zn allen

!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Dec 19, 2018 3:49 pm Reageer met quote

Goedemiddag...mijn nacht was knudde, om 08.00u. sliep ik nog niet!! Crying or Very sad Maar wat leuk dat linkje over loodgieten!!Never heard off! Neutral in het info-stukje sprak men ook over het schouwen met bijenwas...dat lijkt mij wel wat!!Vraag aan jou is natuurlijk, wat jouw vorm was...bewaar je zoiets, of wordt het hergebruikt?
Er zijn heel veel filmpjes van even Apeldoorn bellen ...dat was misschien wel mijn fout vannacht , ik heb er nog een aantal bekeken...was bijna verslavend.. Laughing
Ik hoop dat je weer een heerlijke tijd heb met jouw geliefde bezoek!!
Overigens naar aanleiding van de uitleg bij dat schilderij had ik hetzelfde visioen van onze koning Laughing en Maxima aan het dweilen zetten...
Laughing
Nog een schilderij van Peter Paul Rubens...Aanbidding der koningen...

dit is de de olieverfschets voor het grote schilderij dat tegenwoordig niet meer in Antwerpen (was bedoeld voor het stadhuis aldaar) maar in het Prado in Madrid hangt.

Als je het goed bekijkt is Novi niet het enige baby'tje met rijkelijk baby-vetjes Laughing . Waarschijnlijk was deze voorstudie bedoeld om de opdrachtgevers een idee te geven hoe het schilderij eruit zou komen te zien. Er zijn door Rubens veel veranderingen aangebracht... een figuur boven het Christuskind is weg geschilderd. Zijn hand en fakkel zijn echter een onderdeel van de compositie gebleven, ze zweven in de ruimte.... Love Mooie historie!!!klik hier voor een gaaf filmpje de tentoonstelling Pure Rubens in het Boijmans van Beuningen ik heb de tentoonstelling vluchtig doorlopen...was al een hele dag op pad, en dit was het toetje Laughing nog een leuk filmpje..hopelijk kan ik nog eens terug, maar komend weekend heb ik weer heel wat anders op mijn programma staan...daarbij heb ik nog een reeks foto-herinneringen te delen van 'mijn losse vakantiedagen"....ik vind het erg leuk, vrienden van mij zeggen dat ik in 1 dag een hele vakantie kan houden! Laughing Maar vandaag is het nog niet zo ver...ik ga snel aan het werk in huis, loop enorm achter, maar dt is dan maar zo!! Wink Fijne dag allen gewenst!!

nenne13

Superlid
Superlid
Wo Dec 19, 2018 5:16 pm Reageer met quote

Mooi... zo heb ik tch nog een idee van de Rubens tentoonstelling door die filmpjes duidelijk uitgelegd .

Vooral de opstelling van het schilderij de herkenning van Philopoemen met de schets ervoor en een doorkijkje naar het schilderij.. dan kun je vergelijken,

Ik ben in een ver verleden met mijn ex in het Prado in Madrid geweest. Veel van Velasques gezien en misschien ook wel van Rubens..maar ik had me z kwaad gemaakt.. Dat ik de schoonheid er niet eens van af kon zien..

Kwaad omdat de Roomskatholieke kerk z rijk was en er bedelaars op de stoep lagen.. dt was daar toen hl erg !

Dan sta je daar bij een monstrance van 24 kilo puur goud (het eerste goud wat Columbus uit Amerika had meegebracht) en schilderijen die vl geld waard waren.

Wij gingen daar uit eten... dan wil je voor het raam zitten en op het plein kijken.. nou, mooi niet .. het gordijn ging dicht ! zodat wij de kinderen niet zagen, die hun handjes ophielden, dan krijg je zelf geen hap door je keel. Werden dor de obers weggejaagd !

Ik was toen ca 25 jaar.. en kon me nog over z iets zo opwinden. Maar nu ben je al zoveel op je pad tegen gekomen.. en je hebt al zoveel meegemaakt dat je het nieuws met droge ogen kan bekijken.. Het wordt ook wel allemaal op je bord gebracht.

Raken we afgestompt ? Zou me nu opvallen dat, wat in die tijd nog voor ramp of catastrofe doorging, dat inmiddels een incidentje is geworden.

De stunamis, anti-homogeweld, aanslagen met zoveel doden en verder vreselijke dingen worden bij je binnen gebracht zonder dat er van een verhoogd spreektempo sprake is in de nieuwsrubrieken.

Nee, ik zit niet in een dip hoor ! ik kan nog genieten van de gewone dingen ! Alle kaarsjes aan en kerstliedjes van Spotify..

dan voel ik me zo blij.. even de wereld buitensluiten.. Hebben jullie dat nu k ?

Jac dat lood werd weer hergebruikt aan de hand de figuur kon je zelf zeggen en fantaseren wat je er in wilde zien ! Laughing gewoon fun !

Fijne dag verder....

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Dec 19, 2018 6:11 pm Reageer met quote

Dt begreep ik al, maar wt zag jij in die van jou? Laughing En ja, ik kan mij ook nog steeds kwaad maken om onrecht...zou willen dat ik het lef had om de barricades op te gaan Embarassed maar ik ben zo'n watje dus!! Sad Helaas is het zo dat er alle dagen nog veel onrecht is...die mensen zie je vaak niet...de hardste schreeuwers staan vooraan, degene die echt hulp nodig hebben , hebben vaak geen stem! Rolling Eyes
Net kreeg ik een warme douche....de jongen bij de slager...aardige gozert,...altijd vriendelijk, altijd behulpzaam voor iedereen...gewoon ntje met een gouden hart, met een roze randje....Ik heb voor een tijdje terug gereageerd op een foto op fb waarin hij met zijn collega in het zonnetje werd gezet...ik weet niet meer precies wt ik heb gezegd, maar het zal ongetwijfeld iets vriendelijks geweest zijn (meestal schrijf ik vanuit mijn hart, dt is het meest oprecht van wat ik voel, of denk)Zegt hij nu tegen mij, terwijl hij mijn bestelling inpakt...joh, dt was jij h...ik kon wel janken, z lief vond ik dt!! Shocked Ik wees hem erop dat mijn profielfoto al best een tijd verouderd is, en er hl veel mensen gereageerd hadden...Nee, jij bent het, en ik vind dat z lief, dat ik je daar heel graag voor wil bedanken!!! Love Ik liep gelukzalig de winkel weer uit...en weet, wat ik al lang wist...het zit in de kleine dingenklik hier Love

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10610
Wo Dec 19, 2018 11:57 pm Reageer met quote

Het zijn de kleine dingen die het doen Jacq, daar heb jij nu echt veel voldoening van al had je het niet verwacht!

Ook ik kom met wat kleins. Heb vandaag prioriteiten moeten stellen en daarom hier niet mijn neus laten zien.
De dagen lopen vol, wel of niet gepland(meestal niet...................) maar het gebeurt, het is niet anders.

Kom jullie toch even welterusten wensen en voor wat er nog van over is een prettige woensdagavond,
Morgen nieuwe dag, nieuwe kansen,

Welterusten voor straks, lieve groetjes
Tiny

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

nenne13

Superlid
Superlid
Do Dec 20, 2018 2:54 am Reageer met quote

Weer tranen bij het lied van Saskia & Serge.. ik ben schijnbaar erg gemotioneerd.... mijn traantjes zitten heel hoog !

Die vloeien al bwv spreken bij een lieve foto van Novi of Kjeld Nuis die wordt uitgeroepen tot sportman van het jaar !

Zal toch eens aan de huisarts vragen of mijn zoutgehalte niet met de plaspillen is gedaald. Dat had mijn moeder k destijds ..dan kon ze om een scheet janken..

Had ook geen inspiratie voor een kerstkaart .. verder dan dit kwam ik niet , toen heb ik oude maar up-ge-date Laughing

Jac, ik hoop voor je dat Novi morgen een beetje opgeknapt is ! en dat je een goede nachtrust krijgt.

Ik wens jullie allen een goede nachtrust en goede donderdag ![

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Dec 20, 2018 3:23 am Reageer met quote

Goedennacht, ik lig al in mijn bedje, en kom alleen even welterusten zeggen!Jenny laat die tranen maar gewoon komen, het zal nodig zijn, om de emoties even de ruimte te geven!
Wens iedereen een fijne donderdag!Morgen gaat bij mij de wekker om 7 uur, en na zon dramatische week qua slapen, wil ik echt proberen om in ieder geval de 6 uur slaap te halen!!Dus Welterusten en sweet dreams!!

Foto van afgelopen maandag.

nenne13

Superlid
Superlid
Do Dec 20, 2018 12:15 pm Reageer met quote

Goede morgen ! Prachtige foto van Arnhem by night !

Lekker geslapen ? Is Novi er al ? Heb haar alleen of straks k de tweeling ? Wat staat er vandaag op het menu.. bij mij een preischotel..

Heb is vroeg mijn ontbijt al op .staat de prikzuster voor me, het formulier zou beneden in de postbox moeten liggen.. ik had nuchter moeten blijven !

daarvoor stond ze om kwart voor negen al voor de deur ! Zij heeft het opgelost met de code op haar mobiel.

Dus het komt wel goed. zoals de aardappelboer meestal pleegt te zeggen !

Ik wens jullie allen een mooie donderdag ! en ga snel voortmaken...

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Dec 20, 2018 1:48 pm Reageer met quote

Goedemorgen, even vanaf mijn ipad....Vandaag alleen Novi...vanochtend al vroeg telefoon, of ze wat eerder kon komen Rolling Eyes Nu ben ik dol op mijn kleindochter, maar het gooit mijn planning aardig in de war...mijn huis wordt altijd Novi-proof gemaakt voordat ze komt....tafel met laadje wordt gedraaid en tegen de kast met laden aan geplaatst, zo komt ook het vloerkleed vrij , waar ze heerlijk op speelt, kussens geplaatst op de hoeken van die tafel( die regelmatig hun nut hebben gehad bij valpartijtjes)Haar speelgoed wordt van boven gehaald en beneden geplaatst(weliswaar uit t zicht ivm overdaad aan prikkels,en voorkomen van keuze-stress Laughing maar wel voor het grijpen, zodat ik haar geen seconde uit t oog kan verliezen( en geloof mij, dat is echt nodig!)
Had ik al verteld dat ze begin van de week bij het consultatieburo is geweest....en dat er uiteraard gekeken wordt ,wat haar gewicht is, en lengte?Nou had madammeke daar helemaal geen trek in! Laughing Ze zijn met 3 mensen bezig geweest om haar te wegen en te meten...nog geen 15 maanden! Laughing Maar hier heb ik tot nu toe een heel lief meisje, wat zelf met boekjes aankomt om voorgelezen te worden,en lekker op schoot om te knuffelen....nu ligt ze te slapen, heel vredig, met naast haar het kindeke Jezus en zijn familie....haar lantaarntje geeft licht vanaf de kast...het is zon lief tafereeltje....de kleine leeuwin ,is nu een schootkatje...nog wel! Love Fijne dag!!!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Dec 20, 2018 1:55 pm Reageer met quote

Ojaa, op de vraag of wat we eten?Theo heeft een grote pan macaroni gemaakt, voor vanavond, en om een pannetje mee te nemen!Ook voor Marcel dus!Verder zit ik te wachten op verscheidene telefoontjes...van een collega die hopelijk niet weer ziek is Rolling Eyes en van het ziekenhuis, van een vriendin die hopelijk zo op bezoek wil komen, of dat ik naar haar ga...het is mijn bonus-kleindochter, waar ik een kadootje voor heb ,voor de kerst!En ik verwacht n pakketje, dus bij elke auto/bus die hier voor het huis stopt ,ren ik naar de voordeur, zodat die bel niet afgaat, nu ze zo lekker ligt te slapen!Nogmaals een fijne dag gewenst!!!

Pagina 2007 van 2024 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2006, 2007, 2008 ... 2022, 2023, 2024  Volgende

Plaats reactie