Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2029, 2030, 2031 ... 2058, 2059, 2060  Volgende Plaats reactie

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9920
Vr Mrt 22, 2019 2:40 pm Reageer met quote

Tiny, over Oma...wat leuk ! spannend !

Jac, troubles op de Saks... komt dat allemaal op jouw hoofd (rug) neer ?

Weer inwerken ... pffff.. terwijl Nederland stijgt op de geluksladder op nr 5 ! Dat geldt dus niet voor jou

Het is hier een kleine wereld !

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12591
Vr Mrt 22, 2019 7:00 pm Reageer met quote

Goedemiddag...deze zonnige dag, want ook hier begon die mistig, maar toen de zon eenmaal doorbrak....het lijkt wel hartje zomer ineens!!
Ik had een beroerde nacht achter de rug , had woensdagmiddag al een probleem met mijn rug, toen ik de auto uitstapte, n dat werd maar erger...gisteren alles uit de kast moeten halen om de meiden een leuke middag/avond te bezorgen...wat gelukt was overigens...gevolg was wl dat ik gisteren al om 22.00u in bed lag..n dat is uitzonderlijk vroeg voor mij, maar ik zat er helemaal doorheen....pijn verdragen kost bakken energie...In eerste instantie viel ik meteen in slaap...werd midden in de nacht wakker gebeld(normaliter ben ik dan ook gewoon nog wakker, dus dat kan men niet weten)en daarna nog redelijk vlot weer in slaap gevallen, totdat ik door verkramping in mijn benen ruw wakker werd...n dat heb ik wel vaker, maar dit betrof beide benen, van voet tot in de lies...n ook nog eens heel lang(ik heb nu dus spierpijn in beide benen)daarbij kon ik mijn rug niet meer in een houding krijgen die nog acceptabel was gezien de pijn in mijn rug...kortom een heel vervelende situatie..Vanochtend de huisarts gebeld, want ik wist even niet meer welke pijnstilling ik kon nemen...die is nu behoorlijk omhoog geschroefd...n met succes, ik kon vanmiddag weer wat oefeningen doen, en al is de pijn er nog wel, ik kn mij tenminste weer bewegen...Een heel verhaal geworden(was niet mijn bedoeling)maar, het gaat stapje voor stapje beter lijkt het!Vanmiddag gewoon een uur in de zon gezeten met een boek...hrlijk!!Ik wens iedereen een fijne middag/avond toe....ga volgende keer weer verder met mijn fotootjes..ik heb zo af en toe nog wat(leukers) te vertellen gelukkig! Laughing Tiny nogmaals proficiat met Eva...een prachtig meisje, met een schitterende naam!! Love

jjacqueline

Superlid
Superlid
Za Mrt 23, 2019 5:35 am Reageer met quote

In Steyl lourdesgrot met beelden van H. Maria en Bernadette de Soubirous

De heilige Bernadette Soubirous (1844-1879) was de zieneres van Lourdes. Naar eigen zeggen was de Heilige Maagd Maria in 1858 maar liefst achttien keer aan haar verschenen.

Welterusten, en een mooi weekend!!

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2041
Za Mrt 23, 2019 9:23 am Reageer met quote

Jacqueline en Jenny allereerst beterschap gewenst, ik ben niet veel hier, maar lees/leef mee!!
Hier gaat alles goed!

Weer even op stap geweest, foto's vanuit een vogelhut!

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nenne13

Superlid
Superlid
Za Mrt 23, 2019 11:22 am Reageer met quote

Goede morgen...

Mooi... die grot foto's !

Het gaat godzijdank beter met jouw rug Jac... en begreep ik dat Tiny

OverOma is geworden van Eva Gefeliciteerd !

Aard, dank voor de beterschapswensen! en mooie foto's uit die hut van de ruziezoekende vogeltjes ! en het eekhoorntje !

Ik wens jullie allen een fijn weekend !

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10812
Za Mrt 23, 2019 3:50 pm Reageer met quote

Middag,
jeetje Jacq wat heb jij dat een ellendige nacht gehad...........rust is dan ver te zoeken en die heb je zo hard nodig zeker als de volgende dag de kleindochters op de stoep staan, pijn moeten verdragen...............mens dat vreet energie! Gedoe op de bult er ook nog bij...............mens het kan niet op voor jou. Hopelijk gaat het nu wat beter!!!!!!

Aard wat een schitterende foto's heb je gemaakt............kun je eigenlijk van je hobby geen beroep maken????

Inderdaad Jenny mijn schoondochter is oma geworden van Eva en mijn zoon surrogaat-opa. Eva woog 8 pond en de meeste lezeressen weten dat dat behoorlijk zwaar is zo'n bevalling maar moeder heeft het goed doorstaan.

Gisteren was een heerlijke dag maar vandaag moeten we weer inleveren......grauw, grijs en een stuk koeler maar het regent niet dus we mogen niet echt klagen.

Gisteren eerst de poets en om 14.00u stond zus voor de deur om samen naar de begraafplaats te gaan om een bloemetje te brengen naar onze moeder die 8 mrt. jarig geweest zou zijn maar door het natte en winderige weer van de laatste tijd vonden we het zonde om een bloemetje te plaatsen, als de wind het niet verrabbezakte dan de regen wel. Gisteren dus een topdag, hebben samen nog een poosje op een bankje zitten keuvelen en toen weer huiswaarts het was inmiddels ook al tegen 17.00u en dan gaat de poort van de begraafplaats op slot.

Zo nu briefje maken en boodschappen doen,

Lieve groetjes Tiny

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11359
Ma Mrt 25, 2019 2:12 am Reageer met quote

goedenavond.
zo voor het slapen gaan nog ff kijken wat er gebeurd is op WT. Het was erg stil . Toch niet ziek?????

Vandaag hadden we een brunch en maandag weer de normale routine klusjes.
Wens jullie een goedennacht en voor de zieken.. beterschap.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

cc

Superlid
Superlid
Ma Mrt 25, 2019 12:37 pm Reageer met quote

Mogge,
nee Douwe niet ziek, tenminste ik niet, hoe het met de anderen er voor staat weet ik niet.
Heb de laatste tijd veel last van hoofdpijn en gisteren spande helemaal de kroon. Moet oppassen dat ik niet teveel paracetamol naar binnen werk want dat is ook niet goed. Werd gewoon misselijk van de koppijn.

Gisteren wel een schitterende dag je kon zonder jas naar buiten lopen maar vandaag is het weer huilen met de pet op.........wat zeg ik....met de paraplu op. Net weer een stevige bui gehad hier. Qua temperatuur is het ook een stuk minder dan gisteren maar het is zoals het is......we zitten in het voorjaar dus we gaan de goede kant op.

Nu een paar h.h.-klusjes gaan klaren, een huisvrouw is nooit klaar...blrk!

Lieve groetjes Tiny

nenne13

Superlid
Superlid
Ma Mrt 25, 2019 12:56 pm Reageer met quote

Hier waait het hard . Het giert om het huis .. maar het is wel droog.
Tiny er staat 4 x 2 paracemollen per dag voor dan kun je een spiegel opbouwen..
Jac heeft troubles met haar rug en moet er extra aan trekken bij de Saks...wegens personeelsproblemen ...
Douwe en zijn lief hebben ook zo hun werkzaamheden..

En ik zit te wachten op de was/en kleedhulp... en ik blijf maar zo licht misselijk en heb geen trek in eten...

Maar Akela we doen ons best ! En ik wens jullie een mooi begin van de nieuwe week
!

cc

Superlid
Superlid
Ma Mrt 25, 2019 1:17 pm Reageer met quote

Was ik weer.
Weet ik Jenny van die 4 x 2 paracetamol p.d. maar met het gebeuren van mijn moeder in het achterhoofd durf ik dat niet zo goed. Zij slikte vanwege haar open been jaren(misschien zijn die jaren de oorzaak geweest) zeker 4x 2 paracetamol p.d., dat kon volgens de huisarts. Toen zij in het ziekenhuis lag kwamen ze er achter dat haar nieren nog maar voor 40% werkten en moest direct stoppen met de paracetamol, mocht ze trouwens helemaal niet meer slikken. Haar nieren zijn gelukkig na die tijd redelijk hersteld!

Misselijkheid Jenny moet toch ergens vandaan komen. Geen trek in eten is dan een logisch gevolg maar niet of nauwelijks eten is ook niet goed, neemt je weerstand alleen maar af. Heb je niets gekregen tegen de misselijkheid?

Jacq weer de pineut...........als die er toch niet was.........................!!!!

Fijne maandag gewenst,
Tiny

cc

Superlid
Superlid
Ma Mrt 25, 2019 11:12 pm Reageer met quote

Wens jullie vast een prettige avond en welterusten voor straks. Wij gaan een hapje eten en filmpje kijken...........nou jah filmpje....duurt meer als 2,5u dus we kunnen nog even. Mochten we het niet halen kunnen we morgen verder kijken.

Lieve groetjes Tiny

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Mrt 26, 2019 3:08 am Reageer met quote

Ik kom toch nog even langs hier op de WTR...ik geloof niet dat ik ooit eerder in het bestaan van dit topic, z lang verstek heb laten gaan Embarassed , mr het kon even niet anders...ik heb er wel eens vaker even door heen gezeten , maar ditmaal lukte het me even niet om mij er tch toe te zetten!!Het was niet alleen de psychische druk waar ik mee te maken had en nog heb , maar ook een flinke verkoudheid, met alle toeters en bellen erbij.....Vandaag moest ik mijn laatste treinkaart opmaken, anders zou die verlopen...het zou de derde keer worden in korte tijd, dat mijn planning aan de kant gezet moest worden(ik ben vrij makkelijk,maar ik had nu k echt wel even behoefte om afstand te nemen van alle problemen...al was het maar 1 daggie...)Vanmorgen ging ik het bed uit, na wederom een beroerde nacht, ditmaal z benauwd omdat alle bijholtes vol en vast zitten....mijn rug ook nog steeds niet goed, en een vreselijk pijnlijke nek(gevolg van stress)...ik ging er van uit om maar niet te gaan....te moe, te beroerd...toch heb ik op een gegeven moment alle moed bij elkaar gesprokkeld, n toch gegaan...weliswaar 2 uur later dan ik had gepland....zakdoeken, neusspray, en flinke pijnstillers mee..
Achteraf was dat een goede beslissing....ik ben nu erg moe, maar had een fijne dag in Delft!!Overigens begon mijn reis wl met de nodige troubels....Allereerste trein die ik moet hebben heeft als eindbestemming Schiphol(ik stap in Utrecht uit voor de trein naar Den Haag, om daar de volgende overstap te maken)maar veel mensen reizen met deze trein met koffers, n trolly's bij zich..Vlak voordat de trein binnen zou lopen, werd iedereen naar een ander perron gestuurd....vervolgens wr naar een ander perron, maar omdat iedereen al helemaal achteraan stond te wachten op het eerder aangegeven perron, ging de hele meute, inclusief mijzelf lopend de trappen op, om verder op weer af te dalen...bleek het een foutje bij het omroepen geweest...iedereen,( ik had amper bagage bij mij, maar heb mensen zo vreselijk zien zeulen trap op en af)...moest weer terug naar het perron, wr we nou juist vandaan kwamen...gevolg, de trein ging met 6 minuten vertraging weg....en alle aansluitingen daarna, red je niet meer Rolling Eyes Daarbij was het ook enorm druk, ondanks dat ik veel later ben vertrokken, dat er mensen hebben moeten staan....de NS staat er niet best op, de laatste tijd tijdens mijn uitjes....Nou maak ik mij niet zo druk meer tegenwoordig,(had een zitplaats,een flesje water, n een krantje bij me) maar had wel medelijden met sommige passagiers, die waren al kapot van het sjouwen, terwijl de reis nog moest beginnen Rolling Eyes
Afijn, van mijn dagje op stap komen zeker nog wel een keertje foto's.
Eerst wil ik nog reageren op de foto's van Aard...klasse weer!!!Schattige eekhoorntjes met van die gave oorpluimpjes Love , koolmeesje,ruzinde pimpelmeesjes(toch?) en specht , en dat drinkende muisje....de foto's zijn superscherp, en geven zoveel mooie tafereeltjes weer...helemaal te gek!!Prachtig om naar te mogen kijken!!
En dan Jenny met haar vrolijke orang-oetan's Love n die leuke bijpassende tekst!!..kijk eens naar het kuiltje in mijn kin ...
Fijn dat Tiny & zus een bloemetje hebben kunnen plaatsen en op hun bankje hebben gezeten...zijn toch even mooie momenten Love
Een bezorgde Douwe die even komt informeren...ook fijn!!
Wel heel erg vervelend dat Jenny zo misselijk blijft....het ontneemt je alle lust zo Crying or Very sad n Tiny ook al in de stress...allemaal niet fijn!!Ik adviseerde al eerder wat ontspanningsoefeningen (genoeg filmpjes met manieren op Youtube)en ook Jenny, de nodige ademhalingsoefeningen...ik zelf had er toentertijd met die draaiduizelingen, met ook misselijkheidsperikelen erg veel baat bij....ik vraag mij af of de huisarts in jullie beiden geval niet iets kan betekenen?Zelf heb ik even telefonisch overleg gehad met de huisarts over mijn situatie, over medicatie die ik tijdelijk mag slikken, om in ieder geval mijn oefeningen te kunnen doen, zodat ik weer beter kan gaan bewegen...n dat werkt in ieder geval....beter zou zijn om het allemaal te voorkomen, maar helaas dt lukt niet altijd!!
Ik ga weer proberen wat slaap te pakken nu...wens iedereen welterusten toe!!

nog wat foto's gemaakt in Steyl

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2041
Di Mrt 26, 2019 9:20 am Reageer met quote

jjacqueline schreef:

Ruzinde pimpelmeesjes(toch?)

Dit is de zwartkopmees.

Hier de Pimpelmees.

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nenne13

Superlid
Superlid
Di Mrt 26, 2019 10:43 am Reageer met quote

Goede morgen, op google gekeken tegen misselijkheid en ja, pepermuntolie op een papieren zakdoekje en laat ik dat nu in het medicijnkastje hebben.

Ben z blij .. gember eten schijnt k te helpen .. maar dat heb ik niet in huis. Liesbeth komt donderdag.. en die zal dat wel meebrengen.

verder had jij Jac, wel een reis met stremmingen en remmingen !

Laten we hopen dat dit spinnetje zegening brengt ! en een fijn dinsdag voor jullie allen !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Mrt 26, 2019 5:18 pm Reageer met quote

Goedemiddag, ik zit even in een rustmomentje achter de pc...vanmorgen al vroeg de bult op, om alvast een aantal zaken te doen...een diepvries had ik zondagavond ter ontdooiing apart geplaatst, zodat het water weg kon lopen...weer op z'n plek gesleept, schoon gemaakt, en na een half uur gevuld...een beste klus nog, in de tussentijd heb ik planken over de nog koude ovens gelegd, om de muur erachter een goede sop-beurt te geven...trap op, en trap af...ging gelukkig redelijk, ik doe het allemaal niet geforceerd, dus rustigjes aan...wl eer van mijn werk nadien...

oude smeedijzeren poort leidt naar de ommuurde begraafplaats bij het Heilig Hartklooster van de Missiezusters te Steyl.

eenvormige gietijzeren grafkruisen

klik hier voor informatie over Missionaris Arnold Janssen

Boven Steyl torent een monumentale 38 meter hoge watertoren uit. De toren voorzag de kloosters van Steyl van warm en koud water. De leidingen waardoor het water vervoerd wordt, lopen grotendeels onder de kloostertuinen door. Hij is gebouwd in 1909 naar ontwerp van architect Scholl.

Op het platte dak staat een ajour (opengewerkt) metalen kruis.

we verlaten weer via de oude, smeedijzeren poort dit bijzondere unieke kerkhof wat ook nog eens in goede staat verkeert , de prettige stilte wordt zo nu en dan onderbroken door vrolijke vogelfluitjes....je moet het eens meemaken...het gevoel kan ik nu nog terug voelen...
Aard , nog bedankt voor de info...de mezen zijn allemaal z leuk om bezig te zien!!Ik heb er ook een boel in de tuin...Ook een roodborstje, als ik in de tuin ben, komt het vaak heel dicht bij mij scharrelen..z lief!!
Jenny, gemberthee heb ik ook gedronken voor mijn maag...ik vind het vreselijk smerig, maar het werkte wel!! Laughing
Tiny , ook weer alles op de rit, en dan hopelijk zonder stress!!Ik ga zo even naar de fietsenwinkel hier in de buurt, hopelijk kan er een zitje achter op mijn elektrische fiets gemonteerd worden...heb er z'n zin in, om met mijn kleindochter fietsritjes te gaan maken!!! Love Wens iedereen een fijne dag toe!! Wink

cc

Superlid
Superlid
Di Mrt 26, 2019 8:31 pm Reageer met quote

Middag,
haha alles op de rit.............ach Jacq klaar ben je nooit.
Moet zeggen het lukt me aardig de boel te ontspannen, moet er wel mijn hersens bij houden want onbewust trek ik de boel weer aan. Ik let er nu echt goed op!!!

Wat een bijzondere begraafplaats..............maar meneer Arnold Janssen heeft een mooi overdekt plekje gescoord als laatste rustplaats. De nonnekes mogen buiten liggen. Toch vindt ik het ook een bijzondere begraafplaats.

Jah dat openbaar vervoer laat nog wel eens te wensen over, daarom heb ik zo'n hekel aan het openbaar vervoer. Je moet heel goed plannen wanneer je op pad wilt gaan en hopen dat er geen vertragingen zijn. Persoonlijk pak ik liever de auto dan kan ik gaan en staan waar ik wil en wanneer ik wil.

Het onlangs(2de) hond van zoon en schoondochter is gisteren aan zijn oren geopereerd, arme dier had bloedoren.......ik had er nog nooit van gehoord maar dan hoopt zich bloed op in de flappers door het flapperen van de oren, geeft blauwe vlekken en als je er niets aan laat doen dan krijgen ze een soort van bloemkooloren(hihi volgens schoondochter).
Gisteren was de hond erg zielig en ging gelijk na thuiskomst van de operatie bij zijn maatje Max in de mand liggen. Hoe het vandaag met hem gaat weet ik niet, heb nog niets gehoord.

Lieve groetjes Tiny

nenne13

Superlid
Superlid
Di Mrt 26, 2019 11:18 pm Reageer met quote

Ben het volkomen met Tiny eens ... arnold Janssen was nog nooit over de grens geweest maar had er zich wel een beeld van gevormd zodat hij de mensen die hij opleidde, wel zo goed mogelijk kon informeren en instrueren !

Wat een prachtig kerkhof ! Je voelt je er wel gedragen ! Prachtige fotos ook..!! Prachtige beelden....

Een heel bijzonder klooster met prachtige watertoren uit 1909 die het klooster van warm en koud water voorzag.

cc

Superlid
Superlid
Wo Mrt 27, 2019 12:03 am Reageer met quote

Ach verschil moet er wezen zal ik maar zeggen Jenny maar het getuigd niet van eenvoud en soberheid..................maar dat is mijn mening.

Wij gaan richting de kooi, morgen weer vroeg dag. Komt iemand om de tv te installeren .............hihi hopelijk.

Wens jullie allen een goede nachtrust en Jacq in het bijzonder,

Terusten en lieve groetjes,
Tiny

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Mrt 27, 2019 4:40 am Reageer met quote

we laten Steyl achter ons...

dit kloosterdorp was zeer de moeite van het bezoeken waard....ik ga nu slapen, ben nog steeds erg verkouden, en heb last van mijn nek nog...mijn rug gaat al stukken beter!!Wens iedereen een goede nachtrust...zou fijn zijn als Jenny verder opknapt, .en hopelijk ook goede berichten uit Spanje van het hondenkind!! Wink

nenne13

Superlid
Superlid
Wo Mrt 27, 2019 10:10 am Reageer met quote

Goede morgen, het was zeker een bijzonder kloosterdorp !

Hier is het zonnetje al vroeg op ! Alles ziet er dan veel vrolijker uit !

en je krijgt zin in het voorjaar.. en een zonnig plaatje

Hoe mooi kan het groeien ? Jac beterschap ! morgen weer Novidag ! Is het nog gelukt met dat fietszitje ?

Ik wens iedereen een zonnige woensdag !

Pagina 2030 van 2060 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2029, 2030, 2031 ... 2058, 2059, 2060  Volgende

Plaats reactie