Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2052, 2053, 2054 ... 2058, 2059, 2060  Volgende Plaats reactie

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10812
Ma Jul 15, 2019 1:53 pm Reageer met quote

Mogge,
nee Jacq ik heb het filmpje nog niet bekeken maar ga dat zeker doen.
Hihi die vaas............past die wel in jou tuin? lijkt me joekel Wink Exclamation

Ik neem jou niets kwalijk Jacq je hebt mij gewoon wakker geschud en daar ben ik blij maar tegelijkertijd ook verdrietig om, niet om jou maar omdat Seb en ik elkaar 11 dagen moeten missen Crying or Very sad

Jenny is als het goed is weer netjes gekapt.....voel je je gelijk een anders mens he Jenny! Meld je nog even Jenny wat de peut heeft gezegd?

Zit momenteel te wachten op mail van transavia. Gisteren gemeld dat Seb niet mee ging, wacht nu op antwoord want die 90 euro wil ik wel graag terug zien op mijn rekening!

Wat gaat de tijd hard.............dulleme het is alweer 11.50u kan zo weer naar de keuken voor het broodje zorgen,

Lieve groetjes Tiny

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12591
Ma Jul 15, 2019 3:19 pm Reageer met quote

Goedemiddag, mijn auto weg gebracht voor de keuring, en even daarvoor door de wasstraat gereden, en uitgezogen...(wat een zooitje loop je erin)
Nu een locatie regelen voor de nieuwe versie van de film The Lion King(we gaan met 5 dames, (ex)collega's)We willen naar de 4DX -voorstelling in Nijmegen ( Met deze nieuwe technologie kun je een film niet alleen horen en zien, maar ook voelen en zelfs ruiken. )Overigens geen beste recensies over gelezen ,maar ik vind dat je dat zelf moet beoordelen..en niets leuker dan zoiets te doen met een stel gillende keukenmeiden Laughing ...of juist niet!! Shocked
Er zijn echter behoorlijke (overtrokken zeker)veiligheidseisen, en 1 is dat je onder een bepaald lichaams-gewicht moet blijven...er zijn 2 forse dames bij, dus ik heb iedereen van te voren op de hoogte gesteld..zo ook degene met rug en nekklachten..dat we niet worden geconfronteerd op het laatste moment daar mee...anders wordt het gewoon Arnhem in MAX3D, k gaaf!!
Wt ik z leuk vindt, is dat iedereen enthousiast reageerde toen ik het voorstelde (alle vorige keren heb ik het ook moeten organiseren..en ik denk in de toekomst ook...maar dat maakt niet uit, op deze manier blijven de contacten onderling erg gezellig!)
Afijn Hortus Haren maar weer...ik raakte er weer niet uitgekeken...

en het mooiste heb ik voor het laatst bewaard...ik kon er lang blijven, moest me zelf daar uitlaten via de personeelsuitgang
Laughing had water en een boek bij mij, en hoopte dat ik er een tijdje kon blijven zitten...net zo als de vorige keer....in alle rust, genietend van het uitzicht...n dat heb ik gedaan!! Laughing

daar is die weer, de prachtige Chinese tuin Het Verborgen Rijk van Ming
Love ...daarover later meer!!Wens iedereen een fijne dag, ik ga de boodschappen halen!! Wink

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

cc

Superlid
Superlid
Ma Jul 15, 2019 6:19 pm Reageer met quote

Is die bijzondere film niet een enge gebeurtenis............voelen en ruiken en onder een bepaald lichaamsgewicht.............gaan de stoelen soms bewegen, ik noem maar wat!

Echt een hele grote wilg, mooi....... en de Chinese tuin Het Verborgen Rijk Van Ming.....schitterend maar was dat de hele tuin van Ming Jacq?

Ah en die arme man tilt zich een breuk aan de boomstam.

Nog steeds niets gehoord van transavia maar het is vakantietijd dus de bezetting zal niet overvloedig zijn.

Nu even zoon/schoondochter mailen dat Seb niet mee gaat komen,

lieve groetjes Tiny

jjacqueline

Superlid
Superlid
Ma Jul 15, 2019 7:02 pm Reageer met quote

klik hier voor de uitleg van een 4DX-film Laughing . ja wat is een enge gebeurtenis...kan natuurlijk ook super leuk zijn!!Wat ik echter lees is dat het vaak een overprikkeling wordt...maar ik kan het je niet vertellen, want ik cancel deze uitvoering en we gaan naar de IMAX3D..reusachtig scherm, n driedimensionaal beeld., maar geen bewegende stoelen, wind-en geur machines of waternevel....dt ga ik zeker wel een keertje doen, maar er blijkt ook iemand erg last van zeeziekte te hebben..n ook dan wordt het afgeraden...dus we nemen geen risico's, en gaan voor iedereen gezellig een avondje uit!!
Tiny, van Het Verborgen Rijk Van Ming heb ik nog veel foto's, want uiteraard is die tuin veel groter,maar die volgen later...
Ik denk dat het wel even duurt Tiny, die terug storting....maak je niet druk, dt komt echt wel goed...en anders bel je morgen ,of overmorgen nog een keertje...het is volop vakantietijd, dus het zal er ongetwijfeld ook heel druk zijn!!
Ik duik weer even mijn keukentje in...andijviestampot maken....mmmmm Wink

cc

Superlid
Superlid
Ma Jul 15, 2019 11:28 pm Reageer met quote

Dacht al dat het zo iets was bij die film..................maar of dat zo'n prettige ervaring is......................, weet het niet.

Ga nu Seb naar buiten laten en dan naar de kooi.

Terusten allen en morgen zien we elkaar weer,

groetjes Tiny
p.s. andijviestampot.....................oh water loopt me in de mond!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Jul 16, 2019 1:28 am Reageer met quote

Goedenavond, Jenny gezellig bezoek gehad?
Tiny, je twijfelt of het een prettige ervaring is...nou dat weet ik dus ook niet, dan zit er maar 1 ding op...uitproberen dus Laughing
Komt ie...De Chinese tuin Het Verborgen Rijk Van Ming...

Voor even mijn plekje Love

klik hier voor een fantastisch filmpje...helemaal de tuin waar ik verliefd op ben Love Nu met deze herinneringen weer aan de oppervlakte van mijn geheugen, ga ik vast lekker slapen...wens jullie ook een fijne nachtrust toe..Welterusten!!

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11359
Di Jul 16, 2019 1:51 am Reageer met quote

Zo ben ik ook weer eens.
Ik verbeel me dat ik het nog drukker heb dan jullie....
Maar vond de reportage over Hortus heel mooi. .. JJ
En verstandig denk ik dat je Sep thuis laat CC.
En Nenne, ik hoop dat je daar spoedig herstelt en snel weer naar je eigen til kunt, nergens beter dan thuis.

Maar wat is er hier allemaal gebeurd?
Zo af en toe trekken we erop uit, momenteel vaker lopend dan fietsend.
Afgelopen zondag nog ff in Wildlands geweest, waar ik een paar foto's genomen heb, alleen het buitengebied bezocht:

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

douwe

Superlid
Superlid
Di Jul 16, 2019 1:57 am Reageer met quote

maar Eerder waren we nog in Orvelte,

met de zeis het gras maaien

en het scherpen van de zeis

een boerderij

en dan dit futorisch apparaat

rietdekkers bezig op het dak van het brandweer huisje

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

douwe

Superlid
Superlid
Di Jul 16, 2019 2:03 am Reageer met quote

En dan nog dit uit Orvelte:
een bakkerij / winkel

en buiten ....

en een stand met vele soorten/uitvoeringen van klompen

komende dagen gaan we de omgeving van Noordwijkerhout onveilig maken; moet nog wel ff kijken wat we daar gaan bekijken.

douwe

Superlid
Superlid
Di Jul 16, 2019 2:14 am Reageer met quote

Mijn balkon staat redelijk in bloei...

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Jul 16, 2019 11:15 am Reageer met quote

Goedemorgen, ineens uit het niets heel veel te bekijken en te bewonderen!!Superleuk dat je weer een keertje komt aanwaaien Douwe!En ook fijn dat jullie er op uit kunnen gaan, n dat ook doen!Leuke plekken bezocht weer!
Ik heb de fotos allemaal bekeken, maar moet zo de brug over(crime op dit moment) naar de mondhygieniste, en ondanks dat dt geen prettig gebeuren is, kijk ik wel uit naar haar als persoon....leuk gezellig mens, die ook rekening houdt met de mensen in haar stoel!!Ik heb dus niet veel tijd ditmaal!Hoop dat ik Jenny zo nog lees, en dat het goed gaat!Tiny ook druk met de aanstaande vakantie, alhoewel het nu geregeld is denk ik....hopelijk kan de voorpret vast beginnen!Afijn ik wilde dus zeggen Laughing dt ik moet opschieten.....donderdag ga ik met de tweeling naar het Spoorwegmuseum.....ik kijk er naar uit , maar ook weer niet....zon locatie bezoeken in de vakantie vraagt om veel verdraagzaamheid vrees ik!😁Hoe dan ook, voor nu wens ik jullie een fijne dinsdag toe!!!

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9920
Di Jul 16, 2019 2:06 pm Reageer met quote

Douwe ,ik geniet mee met jullie tripjes door de mooie fotos ! Ook op je balkon . Ik heb hier 1 witte orchidee staan die krijgt elke dag een eetlepel water...

En Jac, die Chinese tuin staat vanaf nu ook op mijn todo-lijstje met de meisjes ! Prachtig.

En die film in Wildlands was toch ook in 3D daar voelde je bijna de ratten langs je benen gaan. Maar volgens Marianne is dit in Nijmegen veel enger !!
Vandaag is hier de Spaanse week !dus krijgen we vanavond in het restaurant paella !

Dus krijgen we straks soep (die is hier altijd lekker ) met een boterham !In plaats van om vijf uur . Ze hebben gewoon de maaltijden
Omgekeerd !

Ik wens jullie een fijne dinsdag ..

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Jul 16, 2019 5:13 pm Reageer met quote

Hi, was ik even...leuk Jenny, Uit eten in eigen huis!!En dan vandaag in Spaanse stijl...ik heb het even opgezocht, al wist ik het wel... Laughing De lunch, comida, wordt tussen 14.00 en 16.00 uur gegeten. Het is de belangrijkste maaltijd van de dag en daarom ook uitgebreider dan het avondeten, cena. Een typische lunch heeft meerdere gangen. De eerste gang is iets lichts, zoals salade of soep, terwijl de tweede gang een vis- of vleesgerecht is. Het toetje is fruit, een typisch Spaanse flan, een gebakje of cake.
Hoewel er mensen zijn die s avonds nog veel eten, is de cena normaal gesproken minder uitgebreid dan de middagcomida. Het bestaat uit licht eten, zoals een salade, een sandwich of tapas. De Spanjaarden eten dit avondeten pas op een laat tijdstip, vooral in weekenden en tijdens de zomer pas tussen 21.00 - 23.00 uur.
Laughing Als het goed is zit je nu nog aan de dis dus!!Met muzikale ondersteuning...superleuk!!Het nakletsen na het nuttigen van een maaltijd is ook een mooie Spaanse gewoonte (heet sobremesa ) Ik hoop dat jij je vermaakt...ben benieuwd naar jouw verhalen!!
Ik kwam vanmiddag na de mondhygieniste langs lunchroom 'La Maison Du Velp'...even getwijfeld om plaats te nemen op het terras...maar ik dacht, dt ga ik binnenkort nog eens doen met Tiny...dus doorgefietst! Laughing
Jenny, als je gaat naar de Hortus, geef mij dan een seintje aub...dan ga ik op eigen gelegenheid, en kan misschien even een bakkie doen daar met jou!!Ik wil er zekers nog een keertje heen, al is de kans uiterst klein dat ik ooit nog eens zo'n genietmoment(park voor mezelf)krijg...misschien als de mussen dood van het dak vallen.. Laughing ...mja, dan zie ik jou daar zekers niet!!
Ik ga mijn boeltje pakken, wordt zo opgehaald en naar mijn autootje gebracht...kost ditmaal een lieve duit(nieuwe banden, mja als t nodig is, is t nodig!)en dan weer de bult op...n alwr helemaal geen zin in!! Rolling Eyes Wens ik iedereen een mooie avond toe...

dan sluit ik Hortus Haren nu af met de Langleven-border

grappig om te zien, vorig jaar was een begin van wat straks de strak geschoren haagblokken moeten worden...nu zijn de struiken nog nt te klein om ze in het model te krijgen en te houden van zo'n blok...benieuwd hoe het er volgend jaar uit ziet!! Wink

dg lieve hortus, ik verheug mij nu al op volgend jaar, met nieuwe kunstwerken...voor nu koester ik de herinneringen!! Love

en verder wens ik iedereen voor nu een fijne middag/avond!!

nenne13

Superlid
Superlid
Di Jul 16, 2019 11:49 pm Reageer met quote

Nu, eer edereen met rolstoel en rollator met de lift beneden was.. van alle etages . Wij zijn met de goederenlift gegaan..zat bij wildvreemde mensen aan tafel.. Heb mij kostelijk vermaakt . De soep was warm terwijl ik me zo had verheugd op gapacho was wel lekker !

Er werd sangria geschonken licht alcoholisch en druivensappen . Het eten was goed . Hoewel niet authentiek Spaans !
De muziek was geen woord Spaans bij hoewel hij wel julio in zijn regenjas probeerde te vertolken ..
Het Was leuk georganiseerd !

Dit deed me denken aan het dessert buffet in Gran Canaria.. wat was dat overvloedig !

Ik wens iedereen een goede nachtrust toe..

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Jul 17, 2019 3:52 am Reageer met quote

Goedenacht...dus helaas geen Spaanse koude soep voor jou...jammer....gelukkig heb jij je prima vermaakt met de mensen om jou heen!
Inderdaad was toen het dessert buffet in Gran Canaria een enorm buffet...dr was bijna niet uit te kiezen...owww , en s'ochtends dat ontbijtbuffet, wt een luxe!!Dat toetje op jouw bord ziet er erg lekker uit!!Beetje tompouce-idee?
Volgende keer neem ik jullie mee naar Lelystad, waar de reis over de 26,5 kilometer lange Houtribdijk naar Enkhuizen gaat ..

dit is de replica van de Batavia , daar gaat het overigens niet goed mee..het nagebouwde VOC-schip wordt bedreigd door houtrot (combinatie zoet water en wind...las ik)

en daar in de mist, is nog duidelijk zichtbaar het stalen beeld van Kunstenaar Antony Gormley Exposure, ook wel de Poepende Man genoemd. Laughing Zesentwintig meter hoog, doorzichtig staalskelet in de vorm van een hurkende man..

en met dat beeld voor ogen gaan ik maar weer eens een slaapje doen! Wink Welterusten en mooie dromen!!

nenne13

Superlid
Superlid
Wo Jul 17, 2019 11:35 am Reageer met quote

Goede morgen , die poepende man roepen herinneringen op ! Ben ik met DEA langs gereden op weg naar haar broer.. Ome Willem ....

En het Zuiderzee museum heb ik vorig jaar met mijn dochters gedaan .

Stoomtram, boot en museum ! Was een mooie dag ! Leerzaam ook !

Hoe dom kunnen mensen zijn, ook hulpen .. ik krijg medicijnen en ik weet voor elke waar het voor is... nu moest ik in het verleden elk uur s nachts plassen daar heb ik dan Versicare voor gekregen..dit ontspant de spieren bij de blaas en het wordt gebruikt bij urine-incontinentie met vaak aandrang. De blaas kan hierdoor meer urine bevatten . Maar als je dan ook moet plassen lijkt ik het paard vd bierbrouwerij wel.. dan moet je zo erg plassen dat het pijn doet .en moet je snel gaan ,anders gaat het fout !. een chagrijnige nachtzuster vond dat ik maar even om vijf uur ,toen ik moest plassen , het nog even op moest houden... tot de dagdienst kwam dan konden zij mij gelijk wassen !

Nou die zal ik eens een lesje over medicijnen geven !

Ik hoorde laatst van een Belgisch vriendinnetje van de meisjes zeggen : ik laat niet met mijn voeten spelen ! Dwz. Ik laat me niet in de maling nemen !
Ik wens jullie allen een fijne woensdag !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Jul 17, 2019 2:19 pm Reageer met quote

Goedemorgen (ken nog net! Laughing ) Inderdaad je hoeft niet over je heen te laten lopen !!(wr die voeten! Laughing )Het is jouw lijf en leed , n haar werk om daar z goed als mogelijk is mee om te gaan...maar ook verzorgers blijven mensen , met al hun 'onhebbelijkheden'...ik zie ze regelmatig op hun ''werkvloer'', er zijn mensen die ervoor in de wieg zijn gelegd, maar ook tegenovergesteld...Ik hoop dat je haar in ieder geval duidelijk hebt kunnen maken, dt je toch echt naar de wc geholpen moest worden op dt moment!!
Nou, de komende tijd als ik foto's plaats zal het wel veel herkenning opleveren...namelijk de combinatie stoomtram en boot...maar eerst nog de Houtribdijk over (mijn eerste keer!)

De Houtribdijk (ook bekend als Markerwaarddijk, Lelydijk en Dijk Enkhuizen-Lelystad) is een waterkering en verkeersweg in Nederland. De dijk verbindt Enkhuizen en Lelystad en deelt het IJsselmeer in tween.

een bijzondere ervaring, zo tussen het water te rijden..

en dan doemt Enkhuizen ..(de 'Haringstad' ook wel genoemd ,vanwege zijn verleden als centrum voor de haringvisserij).. op in de mist .

Na ingecheckt te hebben in het hotel , een kleine wandeling naar het stationnetje (allemaal herkenning, want ik was er vorig jaar geweest, toen per trein)

op weg naar het het Enkhuizer Friethuys Laughing soms moet je even proeven bij een collega Laughing het is niet anders , plicht roept! Laughing

ik had geen zin in een hele zak patat, dus ging voor een bakje kibbeling, bij de visboer er naast.. Wink die paar frietjes die ik zou gappen, gaven al een goede indruk..

op een zomerse dag, en in het weekend is het hier enorm druk..leuke aankleding ook, die aardappelkisten met toepasselijk kussen erop...

Laughing wordt vervolgd...wens ik een ieder een mooie woensdag toe! Wink

nenne13

Superlid
Superlid
Wo Jul 17, 2019 4:17 pm Reageer met quote

Inderdaad, heel herkenbaar ! Leuke foto vd Boss.. leuk die aardappelkistjes-banken ..inventief !

Mijn zwager, 87 jr. broer van Fred was hier op bezoek.vanuit Leidschendam helemaal met het openbaar vervoer. Dat had zijn dochter opgeschreven .
Alleen hij en zijn jongste zus zijn nog over uit een gezin met zes kinderen .

Het was wel lief van hem . Hoewel met zijn slechte oren :wat zeggie ??en mijn slechte spraak ...maar met handen en voeten kwamen we een heel
Eind... Nostalgie...

Het eten was weer lekker! Koolrabi (dat eet je eigenlijk nooit )in dunne staafjes gesnedene met bechamelsaus,puree, ,bal gehakte lekkere jus !
Kersenvla toe.. het gaat hier net zoals in het ziekenhuis over eten, bezoek en het toilet gaan of niet gaan !

Ik ga nu naar de slimste mens terugkijken ! Fijne verdere woensdag !

.

cc

Superlid
Superlid
Wo Jul 17, 2019 4:49 pm Reageer met quote

Middag,
weet niet of ik overal op kan reageren want de oppas van Seb staat zo op de stoep...................maar zo lang die er niet zijn......typ ik nog ff door.

Wat een schitterende chinese tuin Jacq, heb het filmpje net ook bekeken......mooi............hihi en die kwakende kikker op het blad.

De rest van de foto's zowel de kleurrijke belevenissen van Douwe en het prachte groen, blauw, de Boss aan de friet, toepasselijke banken bij de friettent etc. etc.

Jenny zus en ik kennen dat..............de ene is een lieverd en de andere is een hork. Kan natuurlijk ook zijn dat ze overdag slecht heeft geslapen maar dat hoeft ze niet op jou af te reageren, ze MOT gewoon haar werk doen......als jij moet plassen dan moet je plassen en anders MOT ze een andere baan gaan zoeken..................zo ik heb gezegd Exclamation Vond trouwens jou uitspraak kostelijk Jenny "het paard van de bierbrouwerij" Laughing Laughing Laughing Exclamation

Toetje zag er niet verkeerd uit maar wel jammer dat de hoofdmaaltijd niet bestond uit het geen je gehoopt had. Vanmiddag heb je in ieder geval gesmuld van een vergeten groente, ook wel eens lekker.

Heb vanmorgen 2 zwembroeken en 2 shorts besteld............wat Hans in de kast heeft liggen is uit het jaar nul. Polo's etc., dat doe ik niet in mijn uppie uitzoeken daar moet hij vanavond zelf maar even bij zijn.

Liefs ik ga koffie zetten en nog wat prulletjes ruimen,
Tiny

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Jul 18, 2019 4:04 am Reageer met quote

Ik lees het al, het eten is er goed te pruimen...heel fijn!!Ook het bezoek (geweldig dat die man zo'n reis heeft ondernomen!!Hulde!!)
Tiny helemaal in de reis-en hoe overleef ik de vakantie-stand ...Hans die een mode-show moet lopen.. Laughing Veel sterkte er mee...komt vast goed!!
Ik ga over een paar uur op pad met twee meisjes van bijna 8 jaar ,met de trein naar het Spoorwegmuseum...ik ben heel benieuwd hoe dat gaat verlopen...misschien brul ik vanavond wl ; 'Dt nooit meer!!", Shocked of wordt het voor herhaling vatbaar...we gaan het mee maken!! Laughing
Vervolg ;

ondertussen in Enkhuizen aangekomen, de maag weer gevuld, en een rondwandeling start..

het vervoermiddel voor de volgende dag lag al klaar..

In Enkhuizen zijn er de drieluiks infozuilen , met fotografische impressie... waaraan een speciale wandelroute is gekoppeld.

Station Enkhuizen is uitgevoerd als kop(eind-)station en werd in op 6 juni 1885 in gebruik genomen..

er staat een miniatuurversie van dit lieflijke stationnetje in Madurodam. ...Ik ga nu slapen, wordt een kort nachtje...iedereen een goede nachtrust, en een fijne woensdag!! Wink Welterusten!!

Pagina 2053 van 2060 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2052, 2053, 2054 ... 2058, 2059, 2060  Volgende

Plaats reactie