Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2005, 2006, 2007 ... 2022, 2023, 2024  Volgende Plaats reactie

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9709
Do Dec 13, 2018 2:36 pm Reageer met quote

Goede morgen, bijna middag... Tiny dus Ria , die we Mien v d Markt noemen, had niks voor je ?

Jac, heb je ze alledrie f alleen Novi ? Wat kook je weer voor de goe gemeente ? staat het al te pruttelen ? lekker geuren in het huis ?

Hoe is het met Novi's verkoudheid ? Meestal als er n begint volgen ze allemaal ! Dat was bij Marianne k zo !

Je zei al dat je je kerstboom Novi-proef had neergezetBlijft zij eraf ? Je weet: kijken met je oogjes en handjes op je rug !

Liesbeth is nog even bezig met hh-karweitjes... Zij wil de boel netjes achterlaten. we gaan nu even samen aan de koffie

Ik wens jullie allen een fijne donderdag ! en Jac een gezellig samen zijn in haar kersthuis met de meisjes !

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

nenne13

Superlid
Superlid
Vr Dec 14, 2018 12:47 am Reageer met quote

Goed avond, jac, Hoe was jou oppasdag ? vermoeiend ?

het is weer stil in de Til, niet dat Liesbeth zo luidruchtig was.... maar zij ging vanmiddag nadat zij haar lakens had gewassen en gedroogd en het huis gestofzuigd had en het vuil naar de container gebracht had. Dus alles aan kant gebracht !

Zij was om 6 uur weer in Leeuwarden.. en vanmiddag kwam ook mijn vriendin uit Griekenland de bestelde olijfolie brengen.. en zij was verrast dat zij Liesbeth k trof.

Lies had voor de lunch beneden op de markt kibbeling gehaald.

en voor vanavond heb ik uit de diepvries de snert gehaald die Iris vorige week had meegebracht. heerlijk het is er echt weer voor.

Nu ga ik nog even een filmpje kijken.... dus wens ik jullie allen een fijne avond en voor straks lekker slapen !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12349
Vr Dec 14, 2018 1:09 am Reageer met quote

Goedenavond, ik had ze alle drie dus...ben gesloopt nu!! Laughing Novi was z beroerd...drie kiesjes staan op doorbreken,plus een fikse keelontsteking, en pijn aan haar oortjes....ze was cht niet lekker, en zat zichzelf in de weg...ze heeft tweemaal een kort dutje gedaan, kan amper eten, en het snot en kwijl kwam er met bakken uit...cht heel zielig, en al bijna een week z bezig...arme ouders...die komen enorm veel slaap te kort!!Desondanks toch geprobeerd een leuke dag er van te maken...alleen de kerstmannenkoekjes is mij niet gelukt...Novi kon geen seconde alleen zijn, dus dan houdt het op...voordat ik de tweeling uit school haalde had ik voor Novi na haar slaapje een lekker warm badje gemaakt om te spelen, en dat vond ze toch even leuk en lekker,daarna lekkere schone kleertjes aan, en een slab om, want alles loopt eruit op het moment...haar nieuwe laarzen aan(het is echt een meisje-meisje..ze vindt het geweldig zelf!)ik heb twee nieuwe schattige jurkjes , en een nieuw jasje gekocht, en een nieuwe muts(maar die blijft hier als reserve!)de andere kadootjes voor haar bewaar ik wel voor volgende week...we hebben haar "boompje'' opgesierd...voorgelezen van de kerst, en het vast hebben in haar handjes van soortgelijke engeltjes uit het boek vond ze super!!Bij het naar bed gaan schreeuwde ze moord en brand, en ook als iets niet meteen lukte, of als iets niet mocht!!! Shocked frustratie alom bij haar dus!!De tweeling heeft van alles geknutseld en de kleine boompjes voorzien van verlichting...ook hebben ze een houten boompje voor op tafel aangekleed, die wilden ze z graag meenemen, en dat mocht ook aan het einde van het eten...De cadeautjes waren zeer geslaagd, dus eigenlijk was het een prima middag, mits die kleine niet zo ziek was geweest...maar ook dat hoort er nu eenmaal wel bij!!

Tch krulletjes Laughing

met het strikje om wat Robin ooit droeg met de kerst... Laughing

cadeautjes uit de kerstsokken halen.. Laughing

n van de UnderWraps-poppen,ze hebben een vermomming aan als je ze uitpakt

Toelichting ontwikkelingspsycholoog:
De L.O.L. ballen zijn een feestje om laagje voor laagje uit te pakken, iets wat veel kinderen heel leuk vinden. De spanning van wat elk laagje of elke stap weer voor verrassing zal opleveren! Aan deze L.O.L. bal is een spionage- element toegevoegd, in de vorm van een speciaal vergrootglas, een briefje met codes en op de bal (meer een capsule) een aantal tweetallen van draaislotjes. Dat maakt het extra leuk en spannend. Aan de hand van de combinaties van codes op het codebriefje, moeten de slotjes in de goede stand worden gezet, waarna weer een vakje open gaat en het kind kan kijken wat er in zit. In het hoofdvak zit het poppetje en in de andere vakjes zitten allerlei accessoires, zoals kleding, tasjes, enz. In 15 stappen wordt het poppetje helemaal compleet. Er zijn diverse modellen poppen, dus kinderen kunnen een hele collectie opbouwen. Het grootste plezier zit in het uitpakken, waar een kind wel zo'n 10 minuten mee bezig kan zijn. Vooral leuk in gezelschap op een kinderfeestje. Behalve een stukje fijne motoriek, moet ook het nodige speur- en denkwerk verricht worden en gexperimenteerd worden om de vakjes open te krijgen.

Ondanks dat ze hartstikke duur zijn, enorm verantwoord dus...opa en oma doen het weer goed...(hoop ik!!)

Wens iedereen een goede nacht toe!! Wink

nenne13

Superlid
Superlid
Vr Dec 14, 2018 12:54 pm Reageer met quote

Goede morgen, Wat een ontzettend leuke foto's van jouw kerstviering met de meisjes !!

Die popjes, kan je toch zien dat ik eruit ben, nog nooit van gehoord of gezien.. maar ik geloof wel dat ze leerzaam en verantwoord zijn !

ach als een kind oorpijn heeft vind ik z zielig ! vooral omdat ik er zelf vroeger zo'n last van had !

De tweeling had er k echt plezier in het versieren dat kun je aan de foto's aflezen! De foto's spreken voor zich !

Dat zijn warme herinneringen voor hen. Het feest van het licht.. Krijg je ze nu in de kerstvakantie weer meer dagen ? Of gaan ze dan naar hun vader ?

Dat was vroeger met Iris en Carla ook altijd schipperen wr ze met de feestdagen waren bij mama f papa ? Dan moest je je agenda aanpassen !

Het belooft een mooie maar koude dag te worden ! Dus wens ik jullie allen een mooie vrijdag !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Dec 14, 2018 4:32 pm Reageer met quote

Goedemorgen,inderdaad cht 'snert-weer"!!Ziet er erg aantrekkelijk uit...denk dat ik zo bij de slager maar een bekertje haal(niet iedereen hier is dol op erwtensoep,dus het loont niet echt om daar zoveel tijd en moeite in te stoppen....alhoewel, zelfgemaakt is die vaak wl het lekkerste!!)...maar vandaag heb ik heel even tijd voor mezelf,en wentel ik me even terug in het bezoek/oppasdag van gisteren...een heerlijke bubbel om in te vertoeven, ondanks dat het kleine meidje niet lekker was...had net contact, en het lijkt iets beter te gaan nu...Er staan een heleboel leuke herinneringen hier is huis nu..

het rode lantaarntje is van Novi, het is net een boskaboutertje als je haar er mee ziet lopen zwaaien...

Novi's boomje!! Love

haar amaryllis , en hieronder de hyacinten van de tweeling...ik heb ze beloofd telkens een foto te sturen als er iets gebeurd... Laughing

Nog even terug komend op het Natuur Historisch museum in Rotterdam, ook ik ben niet zo dol op opgezette dieren ...Vind het niet meer van deze tijd, vroeger was het d manier om te laten zien hoe een dier in elkaar zat, dt hoeft nu niet meer, met alle technieken die er bestaan...ik las "Prepareren is het bewerken van een dood dier, zodat het geconserveerd blijft. In de volksmond heet dit 'opzetten', maar dat is eigenlijk alleen maar het laatste deel van het preparatieproces."Het hebben van een opgezet dier(huisdier!)is weer helemaal in....ik zelf zal er niet aan moeten denken!
Het museum in Rotterdam staat ook barstensvol met opgezette dieren, wat bij mij een ongemakkelijk gevoel geeft..maar, het is ook erg interessant als je gaat verdiepen in de verhalen die er bij staan....ik had in ieder geval weer zo'n gevoel van hier wil ik met de tweeling heen...(te ver weg helaas), en mijn gevoel werd ook versterkt dat er ondanks het mooie weer buiten er toch ouders met kinderen een kijkje kwamen nemen....

dit is toch een prachtig beeld zo!!!

Buiten was het die dag heel aantrekkelijk...

maar daarover later meer....fijn weekend gewenst!!

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10608
Vr Dec 14, 2018 8:24 pm Reageer met quote

Middag,
laat maar motten jullie mij maar niet kwalijk nemen.......vanmorgen de poets met Loeki. Normaliter loopt dat gesmeerd maar het is mij gisteren in de rug/been geschoten toen ik de trap af liep. Niets raars gedaan, begon met pijn achter m'n knie(moest oppassen dat ik niet door de knie ging) en trok later naar boven tot in mijn bil...............moet nu goed in de gaten houden dat ik mijn been steeds recht neer zet met lopen anders krijg ik zo'n lekkere stroomstoot(weet niet hoe anders te noemen). Alles ging dus op z'n elfendertigste.

Ah wat is die kleine meid ziek..............je zou wensen dat je het van haar over kon nemen als oma of moeder zijnde maar het is gewoon zo ook dat hoort bij opgroeien. Wat een leuk speelgoed is er tegenwoordig joh......Jenny daar hoef je niet de leeftijd van jou voor te hebben hoor om daar uit te zijn................ik sta ook verstelt van alles wat er is. En het mooiste vindt ik dat het ook nog eens speelgoed is waar ze wat van leren. Ondanks een ziek toetje van Novi heb ik genoten van de foto's van het hele koor.

Jenny aan de snert, hadden wij tussen de middag ook..............lekker he!!!!!!!!!

Gisterenavond niet zo'n prettig bericht van zoon en schoondochter, zijn vader lag al 2 weken in het ziekenhuis zonder dat hij/zij het wisten. Ze hadden het via via gehoord, hoe precies weet ik ook niet want zo af en toe is de ontvangst niet zo denderend vanuit Spanje en tig keer vragen wat zeg je doe je dan ook niet.
Al met al waren ze best wel een beetje van hun stuk!
Vanmiddag het nr. van het ziekenhuis aan ze geappt maar tot nu toe heb ik niets meer gehoord.

Jacq wat een bottenverzameling in dat museum.............een hond zou er zijn hart op kunnen halen Wink Laughing Exclamation

Menneke komt net binnen, manke meutje gaat even bij hem zitten,
jullie horen van mij,

groetjes Tiny

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

nenne13

Superlid
Superlid
Za Dec 15, 2018 1:57 am Reageer met quote

Tiny, heb je het gevoel of je af en toe een trap tegen je hiel krijgt.. Maar zo als ik je hoor heb je last van ischias..

Jac, fijn is dat dat je vandaag je nog in je bubbel kon wentelen, en rond te kijken en te denken aan/naar de leuke momenten van gisteren ..

Gelukkig dat Novi vandaag ietsje beter was. Zijn de kiezen al door gekomen ? Wij hadden, als je op de kaak een bobbel kon voelen, een soort drankje dat kon je erop smeren > voor de ouders dan een betere nachtrust.

Slaapt de tweeling er doorheen ? anders zitten zij 's nachts met het hele circus wakker....

Er kwam vanmiddag een nichtje langs om thee te drinken.. 'n welkome afwisseling na de stilte die Liesbeth achterliet..

Ben in het kader van : vroeg naar bed gaan, nu rijp voor de witte lakenstraat.

Dus zeg ik jullie allen goede nacht en sweet dreams !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Za Dec 15, 2018 6:45 am Reageer met quote

Goedenacht...vervelend is die pijn in het been, de rug en bil...ik hoop voor jou dat het snel over is!!Wel goed dat je in beweging bent...dan maar wat langzamer dan anders..
Apart verhaal weer van de vader in het ziekenhuis....het lijkt wl of hij zijn familie er niet mee wil belasten...overigens is dit toch niet de eerste keer , meen ik mij te herinneren?Nu er geen oppashond meer voor hem is, zal er ook wel minder contact zijn ?Ik had , ondanks dat ik nou niet bepaald een hele warme band had met mijn vader, toch bijna dagelijks contact....af en toe was hij een beetje in de war, en belde dan wel 5 tot 6 keer op...
Met Novi gaat het steeds wat beterder...of de kiesjes zijn doorgekomen weet ik niet, ik kreeg wel n foto van een lief klein meisje sabbelend aan een waterijsje...ze is overduidelijk haar puppy-vet nu aan het kwijtraken!!
Ze hebben inderdaad een middeltje tegen de pijn die je met een wattenstokje moet aanbrengen...zo ook eventueel een zetpilletje ...maar bij beide middelen zet ze het op een schreeuwen...Ik heb haar vooral getroost, en geprobeerd af te leiden....eten doet ze weinig, gelukkig drinkt ze wel!!
Als ik het doodleuk museum verlaat, ga ik via het museumpark naar de volgende tentoonstelling ..in Museum Boijmans Van Beuningen

Daarover later meer...nu even slapen! Wink

nenne13

Superlid
Superlid
Za Dec 15, 2018 1:40 pm Reageer met quote

Goede morgen,

Bij de voorlaatste foto : Beeldhouwer (Zweeds-Amerikaans ) Claes Oldenburg had eigenlijk een brug ontworpen met 2 grote gebogen schroeven. De bouw van die brug ging niet door, maar de directie van Museum Boijmans Van Beuningen heeft Oldenburg gevraagd zijn ontwerp om te vormen tot een sculptuur voor het museum . SCREWARCH.

De schroef heeft de volgende afmetingen: diameter 242cm, hoogte 386 cm, breedte 680 cam. en weegt zo'n 1500 kilo ! De schroefboog is zo groot gemaakt dat het werk in het museumgebouw past.

Het heeft een tijdje binnen gestaan, maar uiteindelijk is toch besloten het werk naar buiten te verplaatsen. De kunstenaar heeft zelf deze plek aan de vijver gekozen.

De sculptuur is gemaakt in Amerika en vervolgens in 1982 in drie delen per schip naar Rotterdam gekomen.

rechts in de foto.. Jac heeft een mooiere foto > totaalbeeld !

Ik weet n dat het persoonlijk alarm werkt .. moest vannacht plassen en slaapdronken in de hal lag ik ineens op mijn snufferd ! met geen mogelijkheid kwam ik overeind.

Goddank had ik de knop om mijn nek : de situatie uitgelegd ! met twintig minuten was daar hulp, die geen kans zag mij in haar eentje overeind te helpen ! dan had zij haar rug beschadigd.

Dus haalde zij uit haar auto een opsta-hulp. Een opblaasbaar kussen dat ik onder mijn billen moest manoeuvreren . met een electrisch accu werd dat kussen opgeblazen en toen was het zo gepiept ! Ik ben er nu gerust op die alarmknop werkt !

Maar het is pijnlijk aan de linker zijkant als ik diep dooradem of moet hoesten dan lijkt het wel of die spieren dr allemaal een opduvel hebben gekregen. Een Brufen bruis ingenomen.. toen ging het allemaal wel weer !

Ik blijf bewegen hoor ! Moeder Jac .. daar hamer jij altijd p ! Daarom ga ik nu ng een kop koffie halen !

en wens jullie allen een fijne zaterdag !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Za Dec 15, 2018 6:12 pm Reageer met quote

Joh toch, wt zal je geschrokken zijn!!Fijn dat het systeem werkt, maar probeer het een volgende keer maar niet uit , we weten het nu wl!!...zonder gein, wat geweldig dat dit bestaat...je ziet wel , een ongeluk zit in een klein hoekje...en stel je eens voor als je die alarmknop op je nachtkastje zou hebben liggen....Je bent een verstandig vrouwtje, en je hebt inderdaad ervaren dat het werkt om dit alarmsysteem bij je te hebben!!Hopelijk ben je snel van de pijn af....ik heb zelf vorige week mijn hoofd enorm hard gestoten , met als gevolg een dikke pijnlijke buil op het hoofd...ik leg even uit; ik sta in de rij bij de kassa van de supermarkt...ik heb aan 1 tasje te weinig zie ik, dus zoek een tasje om erbij te kopen, er hangen echter alleen maar van die enorm grote gevallen aan een haak(!)daarachter zie ik een doos staan met het gezochte formaat tasje...ik buk mij , om zo'n kleiner tasje te pakken, en kom hard in aanraking met de haak die uitsteekt, waar grote tassen aan hangen...alsof mijn hoofd in tween spleet...zo'n pijn!!Ik weet al wankelend op mijn benen af te rekenen, en de spullen in de tas te proppen,naar de fiets te gaan en naar huis te fietsen...in de veronderstelling dat de pijn wel zal weg trekken....dat was afgelopen zondag, sinds gisteren ben ik bijna van de buil af, maar het is nog steeds gevoelig....gelukkig is de uitstraling van pijn tot achter mijn oogkas verminderd...de rest van de week hield ik mij staande met een paracetamol als ik moest werken, of oppassen...zo zie je maar, een ongeluk zit in een klein hoekje, de gevolgen kunnen groot zijn!!
Leuke uitleg van SCREWARCH , ofwel schroefboog! Love Het beeld wordt weerspiegeld in het water waardoor het object en zijn spiegelbeeld samen een kring vormen...dat element komen we in de Japanse tuinen ook vaak tegen Wink klik hier voor nog meer werken van Claes Oldenburg Sinds 1976 werkt hij samen met de Nederlands/Amerikaanse kunstenares Coosje van Bruggen. Ze trouwden in 1977. Samen maakten zij meer dan veertig werken voor de openbare ruimte.( Zijn echtgenote overleed op 10 januari 2009 aan de gevolgen van borstkanker) er staat ook een werk van hem in het Krller-Mller Museum.Deze foto heb ik daar pas gemaakt

Troffel uit 1971 Deze ruim elf meter hoge, in de grond gestoken troffel staat als een reusachtige wegwijzer op een kruising van wegen vlak bij het museum.De werken van Claes Oldenburg en Coosje van Bruggen behoren tot de popart...leuk weer om uit te zoeken!!Wens iedereen een fijne dag...mijn kleindochter was hier weer een paar uurtjes, ze is al een heel stuk opgeknapt, al heeft ze nog tomaat-rode wangetjes...(foto verwijderd)

Laatst aangepast door jjacqueline op Zo Dec 16, 2018 5:08 am, in totaal 1 keer bewerkt

nenne13

Superlid
Superlid
Za Dec 15, 2018 10:17 pm Reageer met quote

Goede avond,

na de link van het werk van Oldenburg kwam er nog een mooi filmpje "Cool sculptures You won't believe actually Exist " Waarvan ik sommige herkende.

Ach die rode wangetjes van Novi ! je zou willen dat je het zelf had ? dat had ik vroeger als een van de kinderen iets mankeerde.

Ik heb als ik achter de Pc zit altijd de kleine tv aan als een soort achtergrond geleuter en ik vind "binnenste buiten " een grappig programma . Maar vanmiddag kwam een item wel heel hard binnen .

Een hovenier ging met veel vrijwilligers de kale tuin en het erf van een hospice in kerstsfeer brengen met allemaal natuurlijk materiaal. Tuin hospice Soest werd omgetoverd tot een kerstpareltje ! Zodat de mensen die daar verblijven en hun familie ervan kunnen "genieten "
en wat van de warme sfeer meenemen ...

Dan ga je in gedachten automatisch terug naar wij de laatste keer dat wij in een hospice waren.... en tch kom je ze regelmatig weer tegen "

Zo vermijd ik altijd de weg te nemen waaraan zij woonde ..

Ga nog even wat eten( had een late lunch ) en 'k weet niet of ik vanavond nog fut heb om langs te komen.

'k Loop wel als een houten klaas .. al de spieren stribbelen tegen !

Wens jullie alvast een fijne zaterdag avond ! en ik hoop dat je hoofdpijn snel over gaat !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Zo Dec 16, 2018 6:09 am Reageer met quote

Wauwww wat een prachtige sculpturen in Cool sculptures You won't believe actually Exist Love Love die elfjes (letting go) wil ik graag in mijn tuin!!maar die andere beeldhouwwerken/installaties mogen er ook zijn!!!en zoals zo vaak komt van het n het ander Laughing klik hiero Laughing
Ach ja , het hospice...ik stuurde je laatst dat straat-gedicht, op de muur van een oud kerkhof, en het gaat zo ;
Gedenkt te sterven

Ontdek vandaag of morgen de verborgen
begraafplaats. Ga door het hek naar binnen.

Laat de stadsgeluiden voor wat ze zijn. Zeg
zachtjes: het is rustig hier en het is rustig.

Dwaal rond, zie de zerken links en rechts,
de kleine monumenten, de dodenlantaarn.

Voel hoe eeuwen samensmelten tot een
onbestemde tijd. Sta stil tussen de beuken,

de machtige wachters die zo veel hebben
meegemaakt, die zo vertrouwd zijn met

verdriet om wat is kwijtgeraakt. Bedenk
dat je sterfelijk bent, dat je ooit moet gaan.

Ooit, later, maar nu nog niet. Loop langzaam
over het pad, naar het hek waar je begon.

Leg je hand op de oude koele muur, zeg
zachtjes dat je terugkomt, en verlaat deze
plek, deze tuin van iedereen. Vervolg je weg.
Word weer deel van de stad. Leef.

Robert Grijsen
1792 2017

LEEF NU...onze tijd van sterven komt echt wel!!Dea en Jacobine en z-velen zijn ons slechts voor gegaan!!Wt ben ik blij (ondanks het verdriet) dat we er zijn geweest...en de korte tijd die we hadden was kostbaar...we hebben samen mooie herinneringen gemaakt!!

Dan de beloofde serie van Peter Paul Rubens in het Museum Boijmans Van Beuningen.
Rond 1630-1635 maakte Peter Paul Rubens (Siegen 1577 Antwerpen 1640) de ontwerpen voor een serie van acht tapijten waarin de klassieke held Achilles de hoofdrol speelt.

De Achilles-serie toont acht gebeurtenissen uit het leven van Achilles, de held uit Homerus Ilias. De serie begint met de zeegodin Thetis die haar zoon Achilles onsterfelijk tracht te maken door hem in de Styx onder te dompelen. Zij hield hem echter vast bij zijn hiel, waardoor dit lichaamsdeel kwetsbaar bleef, de spreekwoordelijke Achilleshiel.

Chiron is een opvallende centaur (half mens half paard). Waar de meeste centaurs wild, druk en agressief zijn, leeft Chiron teruggetrokken. Hij staat bekend om zijn wijsheid en kennis, en onderwees Achilles, paardrijden, geneeskunde , kunsten en de jacht...

. Rubens bereidde de serie nauwkeurig voor. Eerst schilderde hij acht relatief kleine olieverfschetsen (ongeveer 45 cm hoog) op paneel. Deze ontwerpen werden daarna uitgewerkt op panelen die ongeveer tweenhalf keer zo groot waren. Die schilderijen, de zogenaamde modelli, dienden weer als voorbeeld voor de bijna vier keer zo grote kartons. De kartons waren het directe voorbeeld voor de tapijtwevers.

Tapijten waren in de 17de eeuw vele malen kostbaarder dan schilderijen. Door hun reusachtige formaat (meestal zon 4.20 meter hoog) konden ze alleen worden gehangen in paleizen en statige koopmanshuizen. De tapijten van Rubens hebben een schittering en diepte die de kwaliteit en de kracht van zijn schilderijen benadert.

en toen was het verhaal uit..(De Achilles-serie moet in de zeventiende eeuw een bijzonder populaire reeks zijn geweest. Er werden waarschijnlijk meer dan 30 edities van geweven. Bij het weven werd naast zijde en wol ook soms het kostbare zilverdraad gebruikt.)... .maar Rubens heeft nog meer gemaakt...de volgende keer maar weer...nu lekker slapen, sweet dreams...en een fijne zondag!! Wink

nenne13

Superlid
Superlid
Zo Dec 16, 2018 1:59 pm Reageer met quote

Goede morgen !

Z was het om acht uur vanmorgen en deze is van 10 uur de kerkgangers zie je rechts op de brug
het wordt steeds heiger.. Zit er nog meer sneeuw in de lucht ?

Ik zag aan een reactie bij FB dat er bij jullie k sneeuw gevallen is. dat tovert dan bij jullie een sprookjeswereld ! hier in de randstad is het z bagger... het blijft niet liggen ! en de straten zijn nog te warm om het vast te houden !

Dat gedicht, Prachtig!! heb ik opgeslagen ! om het af en toe nog eens te lezen .Zo kom je van het n op het ander idd !

Ik heb vroeger voor een van de kleinkinderen een schilderijtje geborduurd van Vera de Muis die in een schoen woonde.. uit de Libelle.

Wat een typische, vreemde en prachtige 21 huizen !! Wij waren destijds (50 jaar geleden) al verrukt van de gebouwen van architect " Le Cobusier" in Zuid-Frankrijk ! Daar reden we speciaal voor m !

Ja,de achilles hiel die weet wt! dat is een zwakke plek in een anderszins onkwetsbaar iets ! En v d meisjes heeft daar een werkstuk over gemaakt en dan moet je wel meelezen met je kind ! Zoals ik n vraag aan Marianne welk cijfer zij heeft gekregen als Tom een werkstuk heeft ingeleverd Laughing Laughing Laughing

Wat een monnikenwerk om die wandtapijten te maken aan de hand v d prachtige schilderijen van Rubens ...Ik word, bij wijze van spreken, al blind als ik naar die fijne steekjes kijk ! Heb je dat wel eens bekeken hoe fijn ! dat is ?

Vanmorgen uit bed komen was zwaar ! mijn spieren aan de linkerkant spelen p.. na veel uren slapen in dezelfde houding . k met hoesten of niesen houd ik mijn linkerkant vast. maar nu na twee paracetamol en wat bewegen gaat het al beter ! 'k Ga nu snel onder de warme douche ! en wens jullie een mooie zondag !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Zo Dec 16, 2018 7:08 pm Reageer met quote

Laughing we zijn wel een stelletje kneuzen hoor!!Jij zo stijf als een plank, Tiny nog last van haar rug, en ik ben er ook al niet veel beter aan toe... Rolling Eyes
Desondanks toch op de fiets gestapt en naar de binnenstad gereden...
De Grootste kerstmarkt van het Oosten...nou, dt viel vies tegen, maar dr had ik al rekening mee gehouden...dus was het gewoon even lekker sfeertje proeven...ik heb geen dubbeltje uitgegeven, al waren er wl heel veel leuke hebbedingetjes (zeer prijzig!), en geurde het overal naar oliebollen, verse wafels , broodjes beenham,warme choco, en glhwein...Ik had ook niet veel tijd om lang te blijven...maar mensenlief wat was het koud...zeker op de fiets...het was een constante douche van motregen, of in ieder geval vocht, wat het letterlijk waterkoud maakte...edoch , was ik warm ingepakt, dikke jas, hanschoenen, sjaal, en muts over de oren... Laughing en nee, ik heb geen selfie gemaakt!! Laughing
Onderweg over de dijk

de brug over de Rijn, er waren door het weer opvallend weinig fietsers of wandelaars

mijn fiets bij de Eusebiuskerk gezet, en toen zag ik dit..

Laughing

..een paar stappen verder, was het een mierennest in de straten...en het zou nog vl drukker worden.

..daarover later meer, want ik ga de bult op...Tot latersssss Wink

nenne13

Superlid
Superlid
Zo Dec 16, 2018 8:53 pm Reageer met quote

Goede middag, Marianne en Lieke kwamen nt de gebakken koekjes brengen. Brachten gelijk de post mee naar boven.. wat een leuke kaart van Rienus ! Zij heeft gelijk de dingen gedaan die ik zelf niet kan.. omdat ik niet hoog kan reiken.. en op een trapje staan ! daar hebben ze flinke straf opgezet. Zij wilden het trapje, omdat ik meestal toch ondeugend ben, in de berging zetten.. maar dr kwam Mieke tegen in opstand! Zij heeft het regelmatig nodig ..

Lieke verwonderde zich dat hier boven zo'n erge mist is dat is op de grond niet te merken daar rijd je er onderdoor. Het is hier vandaag een kleine wereld !

Ik geniet van de bovenste foto's met de schaapjes.. zo landelijk ',,vooral die ekster op een schaap zijn rug. De bijna lege brug liet zien hoe koud het was en die beelden een beetje hoekig (kubisme ?) met flinke prijzen..

Ben je toen het druk werd omgekeerd ? of was er nog meer te beleven .

Mijn richting gaat naar de keuken : spinazie met soldaatjes en een stukje zalm filet op de huis gebakken en aardappeltjes..

Ik wens degenen, die nog moeten eten, smakelijk eten ! en tot later ...

jjacqueline

Superlid
Superlid
Ma Dec 17, 2018 5:30 am Reageer met quote

Je hebt vast lekker gegeten!! Laughing Ik ben uiteraard nog even doorgelopen, een kleine anderhalf uur, toen weer terug naar huis, het werd erg nevelig en nat...vervolg

Heel sfeervol!

Laughing k Rubens in Arnhem..

even plaatsen voordat t weer foetsie gaat..

jjacqueline

Superlid
Superlid
Ma Dec 17, 2018 6:05 am Reageer met quote

op de achtergrond het oude postkantoor , een prachtig pand klik hier voor een bijzonder leuk filmpje!!

bijzondere hoekraampjes..

even een blik naar binnen werpen

hier word ik blij van Laughing

kidsconceptstore Little Things. ...met een patisserie en espressobar
Shocked de prijzen van de spulletjes voor kinderen zijn best heel hoog!
!

Het gloednieuwe Focus Filmtheater ...ik ben er nog niet geweest, maar ga het zekers bezoeken!!

het gaat hier vooral om de teksten Love

ondertussen is er een kinderkoor aangetreden,...

weer terug bij mijn fiets, was ik toch wel moe....vlak bij huis zag ik dat er nog steeds een dun laagje ijs op de sloot lag....met remsporen Laughing

Ik was weer thuis,..bij de voordeur hangt een lamp van mijn vader ter decoratie, en de kerstkrans van mijn schoonmoeder...

dat heet thuis....een warme douche , een pot thee, en een lekker broodje...dat wilde er wel in gaan!! Wink Nu hoop ik dat iedereen een goede nacht heeft, inclusief ikzelf!!tot laterss

nenne13

Superlid
Superlid
Ma Dec 17, 2018 12:18 pm Reageer met quote

Goede morgen, nou goed het eerste uur is killing zo stijf ! als je de hele nacht gelegen hebt en dan onder de douche, dat voelt wel lekker en daarna aankleden, dat is een kwelling maar met een Brufen en na een ontbijtje gaat het wel weer.. alleen hoesten dat is gevoelig dan houd ik mijn handen tegen de ribben die gekneusd zijn .. tegendruk geven !

Maar Mieke is er nu, en ik heb genoten van jouw foto's en filmpje van het mooie oude postkantoor... ik zal eens kijken of er hier ook zo'n filmpje van het postkantoor op de Coolsingel is. Dat vond ik vroeger zo indrukwekkend !

Wat een gezelligheid op de kerstmarkt !! daar in Arnhem !! ik zag elfen en cadeautjes lopen en veel kraampjes.

Op FB veel foto's van de Dickenstijd in Deventer en ook in andere plaatsen o.a. in Leeuwarden en Lemmer !

Hier is het somber en regenachtig ! Wat leuk dat thuis komen met de lantaarn van je vader en het welkom-bordje van je schoonmoeder !

Je komt ze, ik zei het gisteren al, in deze tijd telkens tegen ik zag k bij jouw foto's een andere Saar dan die van Dea..

Met dit mooie winterse plaatje wens ik jullie een mooi begin van de nieuwe week toe en een fijne maandag !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Ma Dec 17, 2018 4:31 pm Reageer met quote

Goedemiddag, wat vreselijk naar toch die naween van de valpartij...zou zo'n wandelstok op 3 poten een idee kunnen zijn voor de nachtelijke toiletbezoekjes...die zet je namelijk makkelijk neer voor het grijpen naast het bed....en biedt je toch aardig wat steun(Bij het toilet kan je jezelf weer vastpakken aan een beugel...wel regelmatig oefenen overdag)...ditmaal kwam je net uit bed, en de vorige keer kwam je uit de auto...beide malen moeten jouw benen blijkbaar even op gang komen,en ook het evenwichtsorgaan heeft blijkbaar tijd nodig om goed z'n werk te doen i.v.m. een andere positie....Zomaar wat losse flodders hoor....en NEE AUB zeg, niet meer op n trapje klimmen !! Shocked beetje minder eigenwijs zijn mag best....de gevolgen zijn immers erg groot, en zeker als je van n hoogte naar beneden stuitert!!! Shocked
Niemand wil jou kwijt, dussssss...oppassen geblazen!!
Vandaag geen foto's, vanavond etentje met collega's, moet er nog wat voor regelen....zo meteen bloed prikken...donderdag de uitslag!Kortom ik ben erg druk vandaag, en al erg laat(was weer een rotnacht...net een beetje 'bij' proberen te slapen!!Wens een ieder een heerlijke dag toe....tot laters!! Wink

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2009
Ma Dec 17, 2018 5:21 pm Reageer met quote

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 2006 van 2024 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2005, 2006, 2007 ... 2022, 2023, 2024  Volgende

Plaats reactie