Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2013, 2014, 2015 ... 2035, 2036, 2037  Volgende Plaats reactie

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11325
Wo Jan 16, 2019 8:17 pm Reageer met quote

JJ je bent me een slag voor met de vraag.
Vanmorgen zijn we naar het UMCG geweest, mijn oog is daar bekeken en het zag er keurig uit. Vrijdag 15 februari gaan ze opereren, dan wordt de olie verwijderd en komt er gas in. En dan ongeveer 2 week later moet ik weer volledig zicht hebben.

Wat is dat een mooi park. De beeldentuin is schitterend, heb genoten van de foto's. Maar ik vrees dat ik daar niet goed uit de voeten kan met de rollator. Staat wel op mijn verlanglijstje.

Het leven gaat hier zijn gangetje, ben wel afhankelijk van een chauffeur, vandaar dat er momenteel weinig ondernomen wordt.
Vanmiddag nog wel naar een beeldentuin geweest, maar deze waren voor de verkoop.
klik hier voor de foto's
Daar is het Kroller Muller museum niks bij, qua aantallen... lol.
En als je binnen komt is het net een uitdragerij, wat een hoeveelheid spullen staan er.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9781
Do Jan 17, 2019 2:30 am Reageer met quote

Goede avond, Douwe ja ik had begrepen dat je om deze tijd weer terug zou moeten voor de hersteloperatie . want het kijken met zo'n bel zal best vermoeiend zijn !

Aan mijn deur is niets meer te zien dat zij (de politie) zo'n fors geweld hebben gebruikt om binnen te komen.. alle stijlen zijn gerepareerd en opnieuw geverfd.. ziet er weer als nieuw uit.

Jac, morgen Novi-dag... Ben benieuwd.. of ze bij jou zo reageert als bij het KDV... 'k Wens je een fijne dag toe met haar !

Ben nu echt moe .. ga zo mijn medicijnen innemen en dan weer proberen met de gekneusde ribben de juiste houding in bed te vinden..

Ik wens jullie allen een goede nachtrust toe en mooie dromen ! Zal morgenochtend niet vroeg hier zijn .. dat hangt van de thuiszorg af.

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12433
Do Jan 17, 2019 4:48 am Reageer met quote

ahhh die muisjes, met hun nieuwsgierige kraaloogjes!! Love
Fijn Douwe , dat het er allemaal goed uitziet...nu de afwerking nog, dan kan je van het voorjaar weer lekker toeren!!Ik kan jou de beeldentuin bij het Kröller-Müller Museum zekers aanraden....je hebt prima wandelpaden, alleen ditmaal ben ik boven over gelopen....dát is inderdaad een uitdaging...maar met die herfstkleuren was het een prachtige beleving....beneden is het prima geschikt voor een rollator!!

Het werk Gewei van Rädecker is oorspronkelijk bedoeld als gevelsteen voor jachthuis Sint Hubertus. De steen wordt echter nooit opgenomen in de pui van het jachthuis, maar het ontwerp uit 1929 krijgt een permanente plek in de natuur rondom het museum, als opzichzelfstaande sculptuur waar het de zichtlijn markeert naar het hoogste punt van de Franse Berg, waar op Helene een groot kruis had willen plaatsen, dát is er nooit van gekomen...

Krijn Giezen heeft Kijk Uit Attention ontworpen als een ‘ongewone wandeling door het bos’. De wandeling bestaat uit een pad dat begint bij het beeld Gewei van John Raedecker en dat uitkomt bij een trap van 87 meter lang, die tot boven de bomen op de Franse berg reikt.

helaas was het ditmaal gesloten, wát jammer nou!! Laughing gelukkig heb ik de trap vorige keer wel kunnen beklimmen...en daar heb ik nu nog spierpijn van!! Rolling Eyes
Nu slapen...morgen Novi dag, inderdaad mini driftbuitjes, ze horen bij de leeftijd...op het kdv kan ze helemaal uit haar dak gaan, als er een juffie die ze prettig vindt, even naar het toilet gaat, (verlatingsangst, eenkennigheid)en een NEE, vindt ze onacceptabel...ze gooit alles in de strijd dan...krijsen, op de grond liggen , slaan, héél veel emoties voor zo'n kleintje...het hoort er allemaal bij!!Ik heb het nog niet meegemaakt met haar, maar al wel gezien bij haar moeder/vader...het kan niet anders, of ik ga er ook mee te maken krijgen Laughing ...voorlopig maar even niet met haar naar het winkelcentrum....Laatst was ik getuige van een kleuter die moord en brand schreeuwde, en alles gebruikte om haar zin te krijgen...ik had medelijden met de moeder, die probeerde er rustig onder te blijven....maar de reacties van het winkelend publiek...te triest voor woorden eigenlijk!!Dus ...dáár heb ik helemaal geen zin in...we gaan morgen lekker gezellig spelen ...en verder zien we wel...meestal maak ik er een relaxed dagje van!! Wink Welterusten!!! Wink

Remie.

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 35
Do Jan 17, 2019 10:02 am Reageer met quote

Goeiemorgen Luitjes

Volgens mij kennen jullie elkaar al 'n heel lange tijd, praten/schrijven onder elkaar als een soort van familie, tenminste... zo komt dat voor een nieuwkomer over. Moeilijk voor mij om er dan zo af en toe wat van te begrijpen.

Nu de foto voor vandaag met (zeer) korte uitleg erbij, want dat is de bedoeling heb ik begrepen.

Deze is genomen op de Amstel 's morgens vroeg dacht ik, wel alweer 'n paar jaar geleden.

Mvgr.

Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Jan 17, 2019 2:11 pm Reageer met quote

Goedemorgen Remie, inderdaad kennen we elkaar al een hele tijd!!Dat het niet te volgen is soms, ach, je hoeft ook niets.....gewoon je eigen ding doen!Ik probeer dagelijks wat te plaatsen,en dat kan van alles zijn Laughing Dagelijkse gebeurtenisjes,soms leuke,gezellige,maar soms ook minder fijne dingen!Er zijn ons hier 3 dierbare vriendinnen ontvallen de afgelopen jaren, dat hakt er flink in....maar ook familieleden van ons...Omdat je uiteraard een band opbouwt, is het ook n vorm van troost die je elkaar kan bieden.Zelf plaats ik vaak mijn geliefde uitjes die ik af en toe onderneem, en die “smeer” ik uit over een periode....daarin komt veel kunst ter sprake , iets wat niet een ieder interesseert, maar dan kan je gewoon doorscrollen!Ook heeft niet iedereen de behoefte om alle dagen te reageren,en al vind ik dat wel jammer...het zij zo!!Voorheen gingen we nog wel eens op stap, maar door omstandigheden is dat al een tijdje niet gebeurt, en ook daarin is een ieder vrij om wel of niet te komen natuurlijk!We hebben in ieder geval aardig wat leuke op-stap-dagen gedeeld....hier delen we lief & leed, en foto’s....het was in eerste instantie de bedoeling van “welterusten” om voor het slapen gaan elkaar nog even te contacten...omdat ik veel foto’s plaatste is er een aparte site van gemaakt, en deze bestaat nog tot nu toe!....en dat is deze!Nogmaals je bent vrij om te komen en te gaan!Weet in ieder geval dat jouw foto’s en tekst gewaardeerd worden!!! Wink ik ga snel piepers jassen, voordat mijn kleindochter Novi wakker wordt!!Ondanks alle verhalen is ze hier een schatje....tot nu toe Laughing Fijne dag allen!!!

Remie.

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Do Jan 17, 2019 3:56 pm Reageer met quote

jjacqueline schreef:
Dagelijkse gebeurtenisjes,soms leuke,gezellige,maar soms ook minder fijne dingen!

Bedankt voor de duidelijke informatie omtrent het hier zoal werkt Jacqueline, nu weet ik tenminste van wat en hoe.

Zelf (Piet 71) al meer dan 50 jaar getrouwd met Gina (70), twee zoons, twee schoondochters en één kleindochter waar we helemaal zot van zijn natuurlijk… tja welke oma en opa niet hč?

Zo Luitjes, dat is alvast wat informatie van mijn kant, als er vragen zijn, roept U maar, kost niks! Wink

Zomaar 'n fotootje van een stukje van het dorp waar wij wonen.

Mvgr.

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Jan 18, 2019 1:08 am Reageer met quote

Leuk Piet(en Gina), welkom!,Ik had al wat foto’s voorbij zien komen op t blog van Remie...leuke kleindochter ook!!
Ik houd t kort vanavond, want Novi blijft een nachtje slapen, zodat haar ouders even kunnen bijtanken!Ze was bij mij vandaag een engeltje,tot eind van de middag....toen kwam de familie binnen, en werd ze een klein heksje! Confused Ze wordt vaak in de nacht wakker, dus ik ga zo duiken, zal er een paar keer uit moeten straks!Dus ik wens iedereen een goede nacht toe! Wink

Kusje voor de pop, die uiterst voorzichtig in bed wordt gelegd....3 minuten later vergeet ze haar zorgzame -moederrol, en sleept ze de pop aan 1 been achter zich aan! Laughing

nenne13

Superlid
Superlid
Vr Jan 18, 2019 2:17 am Reageer met quote

Ik wens je een zoete nachtrust toe Jacqueline !

Leuk Piet(en Gina), ik ben Jenny (Nenne voor mijn schoonzoons en kleinkindere, verbastering door mijn oudste kleindochter destijds van Nanny)

Heb 4 dochters en evenzoveel enorm lieve schoonzoons > dat moet je ook maar afwachten (daar heb je niets over te zeggen ) en negen kleinkinderen,
vijf meisjes en vier jongens )de oudste is 29 jr en de jongste 11 jr.

Ja wij kennen elkaar al vanaf 2007 toen werd ik geďntroduceerd in deze club.. en sindsdien hebben wij al een close contact... verschillende keren bij elkaar gelogeerd en zoals Jac al schreef wij deelden lief en leed..

Ik vind het leuk dat je een boot hebt toen ik jong was had mijn vader een zeilschip en later zo kajuitjachtje als jij nu hebt.. ik heb op de Lek leren zwemmen een touw om mijn middel en het was zwemmen óf verzuipen..

Toen mijn jongste haar zwemdiploma ging halen wilde ik dat óók ! maar bij het voorzwemmen haalde badmeester me uit het bad en zei: je zal nooit verzuipen maar je kan ook geen diploma krijgen want je hebt een verkeerde slag aangeleerd. Mijn zusje heeft nog watervrees..

Ik loop nu slecht (met rollator) en ben niet zo mobiel meer als bv een jaar geleden. Dan spraken we af in een van de vele dierentuinen, die ons land rijk is !

Ben nu moe en zoek mijn bed op.. en wens jullie allen WELTERUSTEN en mooie dromen …

Remie.

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Vr Jan 18, 2019 10:15 am Reageer met quote

Goeiemorgen Luitjes

Bedankt Jenny en Jacqueline, zo leer ik jullie 'n klein beetje kennen, en jullie mij/ons hoop ik.

Zo te zien is dat echt 'n engeltje Jacqueline Love , maar ik begrijp eruit dat dit ook soms ineens kan omslaan in 'n wat opstandiger gedrag.

Nog weer 'n foto van een stukje omgeving waar wij de meeste tijd van ons leven slijten. Wink

Mvgr.

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Jan 18, 2019 4:12 pm Reageer met quote

Ik reageer later, ben nog even terug naar bed gegaan toen Novi was opgehaald,maar te mooi weer om achter de oc te zitten...dus tot laters, en allemaal een heerlijke dag toe gewenst!

Remie.

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Vr Jan 18, 2019 6:42 pm Reageer met quote

Goeiemiddag Luitjes

Schitterende bloem Jacqueline. Cool

Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik de ballen verstand heb van bloemen en planten, maar dacht nu toch bijna zeker te weten dat dit ’n vergeetmenietje is toch…

Mvgr.

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Jan 18, 2019 6:55 pm Reageer met quote

Laughing ik mag hopen dat Novi het Een-vergeet-me-nietje vindt!! Laughing Fijne dag, schijnt bij jullie de zon ook zo uitbundig?? Love

Remie.

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Vr Jan 18, 2019 8:33 pm Reageer met quote

jjacqueline schreef:
schijnt bij jullie de zon ook zo uitbundig?? Love

Was hier ook (eindelijk weer) 'n gezonde stralende dag Very Happy

Mvgr.

Remie.

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Za Jan 19, 2019 1:28 am Reageer met quote

jjacqueline

Superlid
Superlid
Za Jan 19, 2019 2:23 am Reageer met quote

Laughing nou die staat er florissant bij Remie!! Laughing Ik was hier al eerder, maar er ging iets mis, alles werkte ook al bijzonder traag...dus een kort berichtje ditmaal!!Vannacht moest ik er tweemaal uit, én vanochtend om 05.15u. vond Novi het slapen wel genoeg Laughing ze was heel lief, we hebben samen heel relaxed op de bank gezeten...zij eerst een papje, ik een bakkie troost....veel boekjes gelezen, gespeeld, gedold...lekker badderen...en toen ze was opgehaald ben ik nog even mijn bed in gedoken!!Ondanks dat ik sporadisch vrij ben op een vrijdag, heb ik niet heel veel gedaan...beetje gepoetst, boodschappen, bij Rienus nog even gepoetst, eten gemaakt, en toen hier achter de pc, een mislukte poging dus...en toen bankhangen, filmpje, wat appjes beantwoordt, nog een filmpje...en nu hier, en zo slapen!!
Bijzondere boom in de beeldentuin van het Kröller-MüllerMuseum

De Otterlose beuk is een van de onopvallendste beelden in de beeldentuin. Het werk staat in een beukenlaan, op de plaats waar een beuk ontbrak. De bronzen huid heeft door de invloed van lucht, wind, regen en zon de kleur van de omgeving aangenomen, zodat de Beuk nauwelijks meer te onderscheiden is van de andere bomen in de rij.

Ik las ook ;
Giuseppe Penone beschouwt de boom als een levensvorm die, net als de mens, groeit, bloeit en sterft. In veel van zijn beelden is dan ook sprake van een samengaan, een symbiose, van mens en boom. In Otterlose beuk laat hij het menselijk lichaam in de vorm van een afdruk met de boom ‘meegroeien’, vanaf de wortels tot hoog in de takken.

het betreft slechts 1 vleugel van een engel...je moet er wat fantasie voor hebben, toch vind ik het een mooi werk...

Welterusten,Sweet dreams, en een prachtig weekend gewenst!! Wink

nenne13

Superlid
Superlid
Za Jan 19, 2019 3:12 am Reageer met quote

Goede avond, ik doe het zó en niet in mijn Jansen & Tilanus zoals Piet Laughing Laughing Laughing

Ik had net als jij , Jac een heel stuk geschreven en toen speelde ik weer voor Moeder Smit (alles is weg !!)

Wat een mooie amaryllisknol van Novi .. Carla in Zwitserland (ik heb wel eens verteld hoe duur de bloemen en planten dáár zijn ) en haar vriendin brengt altijd deze knollen mee die kun je óók “ niet vergeten “maar je moet die lange stelen wel stutten...

Piet, dus jullie wonen dus vlakbij het laagste punt van Nederland.. Mijn broer woont in Nieuwerkerk aan de IJssel en heeft zijn boot in Drimmelen voor de winterbeurt.

Normaal ligt de boot aan het Zandrak in Capelle aan den IJssel .Mijn broer wordt zondag 71 jaar en viert het morgen met een borrel vanaf 16,00 uur.

Hij komt mij halen .. en Iris (die heeft eerst een burenborrel ) komt met halen. Dan kan zij mij gelijk helpen met uitkleden etc.

Ik sla dan gelijk drie vliegen in één klap want dan zie ik de tweeling die 1 november geboren is (kleindochters van broer en schoonzus)voor het eerst..

Ik was vanmorgen pas om half een aangekleed.. wachten op de verpleeghulpen duurt echt heel lang !

Wat een mooi gewei van John Readecker maar het ligt daar mooi en aan de gevel van het huis leek me het toch wel te zwaar voor.

De trap lijk met even lang en misschien langer dan de trap aan het groothandelsgebouw in Rotjeknor. Maar hier had je hekken waar je je aan op kon trekken ?

Ik vraag me af de oogoperatie van Douwe goed verlopen is ? Ik zie nčt dat jij Jac ook een posting hebt neergezet … wat bijzonder die Otterlose beuk >die engel met de vele vleugels ook mooi .

het is al weer de volgende dag dus wens ik óók iedereen welterusten

Remie.

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Za Jan 19, 2019 10:43 am Reageer met quote

nenne13 schreef:
Piet, dus jullie wonen dus vlakbij het laagste punt van Nederland..

Goeiemorgen Luitjes

Heel dichtbij Jenny, kunnen het vanhier uit bijna zien:

Mvgr.

nenne13

Superlid
Superlid
Za Jan 19, 2019 5:51 pm Reageer met quote

Goed middag, Ja da's inderdaad dichtbij ..

Ik was pas om half een klaar met de verpleeghulp... en ik word om vier uur gehaald door mijn neef.. Dus daarna koffie/thee met taart.. en waar het één zit kan het ander er niet bij .. dus voor de lunch alleen een kopje zelfgemaakte tomatensoep gegeten met de medicijnen.

Het is weer een prachtige dag ….zonnig .. een beetje heiďg

zoeven gemaakt (dubbel glas met m'n telefoon )

Ga nu even wat op mijn toet gooien (niet dat het er veel mooier op wordt) Laughing maar anders moeten zij zo op mij wachten..

Fijne dag verder !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Za Jan 19, 2019 6:57 pm Reageer met quote

Goedemiddag...ff een snelle Jelle, want ik moet zo de bult weer op, en daarvoor een collega ophalen Wink ahaaa Jenny...ik had die lange stengel moeten stutten dus....de amaryllis doet vervaarlijk heen en weer zwiepen als ik die verplaats, én dat moet elke dag, omdat die zich per dag naar het licht laat trekken...zou ik dat niet doen, dan was die al naar z'n grootje geweest, om zo om te tuimelen...weer wat geleerd, en óók dat er een monument van het laagste punt van Nederland bestaat Laughing en nu ik het zo bekijk, geloof ik dat Jenny die wel eens geplaatst heeft(toch?)komt mij erg bekend voor namelijk!!
Razz
Jenny alvast van harte met jouw broer(tje Laughing )en ik wens daar iedereen een heerlijke feestelijke verjaardagsborrel toe!!heel veel plezier van en met elkaar!!
mijn tijd is op, ik ga morgen op stap, op aanraden van iemand die ik heb leren kennen via museum de Fundatie in Zwolle(al een paar jaar terug)en heel af en toe komt ze als klant op de zaak, en die heeft gezegd dat ik deze tentoonstelling beslist MOET bekijken Laughing nou luister ik altijd goed naar andermans(of -vrouws)adviezen, dusssss...ik moet er morgen heel vroeg uit(brrrrr)de reistijd is zo'n twee-en een half uur, dus de kans is erg klein dat ik vanavond of morgenochtend hier zal zijn...maar I'll be back!!en hopelijk weer met mooie foto's en veel verhalen!!Wens ik iedereen een mooi weekend verder, en geniet als het even kan van dit koude, doch mooie weer!! Laughing Toedeloeiiii

I really can't stay (but baby, it's cold outside)

I've got to go away (but baby, it's cold outside) Laughing klik hier Love

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11325
Za Jan 19, 2019 8:03 pm Reageer met quote

Amerikaanse kunstenaar Dale Chihuly (1941 in Groninger Museum)
Meer info op de website van het Gronger museum:
https://www.groningermuseum.nl/kunst/tentoonstellingen/chihuly
nu t/m 5 mei

Dat was dat, een tip voor Jacqueline.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Pagina 2014 van 2037 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2013, 2014, 2015 ... 2035, 2036, 2037  Volgende

Plaats reactie