Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2015, 2016, 2017 ... 2022, 2023, 2024  Volgende Plaats reactie

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12349
Di Jan 22, 2019 1:26 pm Reageer met quote

Goedemorgen....de koffie smaakt heerlijk!!Ik heb eerst de vogeltafel en zaadbuizen gevuld, en er wordt dankbaar(denk ik dan)gebruik van gemaakt!!
Nou Remie, ik kijk wel uit naar wat sneeuw....zegge en schrijven is er in deze contreien eenmaal wat gevallen deze winter, en dat was vorig jaar nog...Het brengt natuurlijk ook z'n overlast mee, dat is soms best vervelend,maar het hoort er gewoon bij, en met name voor kinderen is het een groot feest(en ik ben een groot kind Laughing )Op de foto zie ik een voedertafel voor meeuwen...(die van jullie?)...ik heb nog een tijdje de meeuwen hier gevoerd in het park, als het echt heel koud was...ik had toen mijn witte vriend (een witte herder)nog , en op een bepaald moment was het zo, dat ze precies wisten waar ik woonde, en ons al opwachtte bij ons huis...toen ben ik ermee gestopt, want waar meeuwen zitten wordt alles flink onder gepoept, n voordat ik ruzie krijg met mijn buren over ondergescheten daken, dr pas ik voor! Razz

dit waren de tentoonstellingen die de triggers waren om af te reizen naar Groningen...Ik mag graag een reisje maken naar stad/dorp voor een combinatie van wandeling in de omgeving , en een museumbezoek...

Love Dat het ditmaal uit de klauwen zou lopen met het treinvervoer kon ik ook niet weten...ik had in de ochtend de reisinfo gecheckt, en er waren geen storingen...ik kwam dus pas in de middag aan...en al mag ik graag reizen, dit was behoorlijk vermoeiend...aan de andere kant, ik heb een beetje gedut, en tussendoor van het landschap genoten waar we doorheen reden...en zeker niet onbelangrijk, ik had een zitplaats!! Very Happy in het verleden wel meegemaakt om een uur te moeten staan, als haringen in een ton...dt is echt niet fijn dan!!Toch ben ik nog steeds fervent liefhebber van treinvervoer

Binnen in de hal van het museum de beroemde wenteltrap...ik las in de info van het museum ; De trap is niet alleen functioneel, maar een kunstwerk op zich. De bekleding van de trap bestaat uit mozaeksteentjes, die grotendeels met de hand zijn aangebracht door vakmensen van het Italiaanse bedrijf Bisazza. Mendini wilde de trap bewust als idee gebruiken. In traditionele museumgebouwen gaan de bezoekers meestal met de trap naar boven. De achterliggende gedachte hierbij is dat kunst verheven is boven het alledaagse. Mendini draait dit om: je moet juist naar beneden gaan om de kunst op waterniveau te bekijken.

De wenteltrap is ontworpen door hoofdarchitect Alessandro Mendini. Onderaan de trap een pilaar met een kristallen bol, vol met kleuren die oplichten in het voorbijgaan. De bol suggereert dat er vele ontdekkingen in het kleurige museum te doen zijn. Het is het grootste kristallen voorwerp ooit gemaakt door de bekende firma Swarovski naar een ontwerp van Mendini en vormt het middelpunt van het gebouw.

jammer dat de foto's niet echt gelukt zijn, het was er ook megadruk, en foto's maken van de trap zonder publiek was zo goed als onmogelijk...

ik heb een leuk filmpje gevonden over het gebouw , KLIK HIER Wink Hoe dan ook, ik bezoek dit museum graag, het is een kunstwerk op zich, waar je doorheen gaat....
Wordt vervolgd, zo ook de foto's gemaakt in het Park de Hoge Veluwe...ik kom de winter wel door!! Laughing Wens ik iedereen een fijne dag toe, mag weer aan de huishouding, en ga alvast aan de gang voor het "familiediner"donderdag(even voor Remie...ik heb 3 kleindochters, en een vaste oppasdag , die donderdag dus...dan eten ze mee, en ik maak extra eten, dan nemen ze een pannetje mee voor thuis)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Jan 22, 2019 1:36 pm Reageer met quote

ahhh Jenny, ik zag dat je gereageerd had tussendoor...wens jou een fijne dag, en laat je niet gek maken door die verpleeghulp...die stress is nergens voor nodig, en in deze situatie al helemaal niet!!! Kiss

Remie.

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 35
Di Jan 22, 2019 1:45 pm Reageer met quote

jjacqueline schreef:
Nou Remie, ik kijk wel uit naar wat sneeuw....Op de foto zie ik een voedertafel voor meeuwen...(die van jullie?)...

Ja Jacqueline, die voederplank was van ons.
Stond in de gemeentetuin, struiken zijn weggehaald (uit bezuiniging), nu grasveldje en daar mocht de plank niet meer staan vanwege het maaien.. de idioten..!
De plank was niet alleen voor de meeuwen, die kwamen alleen als er ijs in de sloten lag en dan hun voedsel bij de huizen kwamen zoeken.

Oh ja, zelf vind ik 'n beetje sneeuw ook best leuk/mooi hoor. Wink
10u Begon het te sneeuwen hier, ligt nu denk bijna 2 cm en het sneeuwen gaat nog wel even door als ik naar de lucht kijkt. Laughing

Mvgr.

Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Laatst aangepast door Remie. op Di Jan 22, 2019 2:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Jan 22, 2019 1:56 pm Reageer met quote

Laughing Hier nog niets, nada...ik kijk er naar uit!! Laughing stuur maar door dus!!

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11315
Di Jan 22, 2019 2:37 pm Reageer met quote

het is nu 11.36 uur en hier (Emmen, Drenthe) schijnt de zon, bij een temperatuur van -1,5 C.
Rest volgt nog wel

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

Laatst aangepast door douwe op Di Jan 22, 2019 3:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Jan 22, 2019 3:05 pm Reageer met quote

Hier(voor Remie ; Arnhem) had een snufje sneeuw moeten vallen nu...het is er nog niet, wel een donkere lucht...-1C....

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9709
Di Jan 22, 2019 3:34 pm Reageer met quote

Hier gisteren :

en nu :

verpleeghulp is al geweest ! tot later ..

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....

Remie.

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Jan 22, 2019 7:24 pm Reageer met quote

Goeiemiddag Luitjes

Mijn vrouw heeft haar recht alweer opgezocht, druk in de weer met het eten voor straks, rode bietjes met speklap of zoiets dacht ik.

Sneeuwt hier nog steeds heel klein beetje, dus genoeg om even met de slee bij.....

Mvgr.

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10608
Di Jan 22, 2019 8:50 pm Reageer met quote

Dag allemaal,
ben hartstikke laat ben mijn kledingkast aan het uitmesten geweest......heb al 4 grote vuilniszakken vol + een vuilniszak met schoenen die ik nooit van z'n lang zal ze leven meer draag. Ben nog niet helemaal klaar, morgen de rest.
Schitterende foto's gezien, vond de heli etc. super-foto's haarscherp en zo dichtbij. Niet te vergeten de spannende verhalen van Jacq!
Jenny hoe heet die bolplant ook alweer.....is dat niet een hiacint?

Kleindochter van Piet op de slee.............even bij opa en oma langs, leuk Exclamation

Jeb jammer Jacq............brunch gemist maar wat in het vat zit verzuurd niet Exclamation
Manneke is trouwens geslaagd voor zijn APK-examen.

Halverwege de middag gestopt met de kledingkast, had geen rug meer en had nog het 1 en ander te doen w.o. post halen in het huis van mijn overleden ex, de post scannen en mailen naar Spanje.

Hier ligt een behoorlijk laagje wit, sneeuwschuiver nog niet geweest dus uitkijken op de weg.

.........dit was rond een uur of 3 vanmiddag.

......en zo rond half 5.

Lieve groetjes Tiny

Remie.

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Di Jan 22, 2019 9:36 pm Reageer met quote

cc schreef:
ben mijn kledingkast aan het uitmesten geweest.....

Opruimwoede Tiny?

Ook mijn vrouw Gina heeft 'n week of 3 geleden zeker 8 vuilniszakken met kleding en schoenen op laten halen. Zijn door de muziekvereniging opgehaald, kunnen ze nieuwe instrumenten van kopen en onderhouden is hun verhaal.

Ligt bij jullie ook leuk laagje sneeuw Tiny. Neutral

Mvgr.

cc

Superlid
Superlid
Wo Jan 23, 2019 12:23 am Reageer met quote

Ga Seb zijn pootje op laten tillen en dan lekker tussen de troep slapen.

Terusten en groetjes
Tiny

cc

Superlid
Superlid
Wo Jan 23, 2019 12:24 am Reageer met quote

Oude brik Remie.............als hij het maar niet bij auto's van klanten doet.

Groetjes Tiny

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11315
Wo Jan 23, 2019 1:03 am Reageer met quote

wens jullie een gouden nacht toe.
In Emmen ligt pakweg 0,5 cm sneeuw.
tot morgen

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

Remie.

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Jan 23, 2019 1:49 am Reageer met quote

cc schreef:
Oude brik Remie.............als hij het maar niet bij auto's van klanten doet.

Als ik het nu goed begrijp, doen jullie wat in/met auto's voor de broodwinning Tiny?
============================================

Mvgr.

Laatst aangepast door Remie. op Wo Jan 23, 2019 8:30 am, in totaal 1 keer bewerkt

nenne13

Superlid
Superlid
Wo Jan 23, 2019 3:18 am Reageer met quote

Goede avond,

Het gesprek is vanmiddag goed verlopen , mijn schoonzoon was erbij, en die weet nu op welke knoppen hij moet gaan drukken naar info van de voorlichter voor welzijn senioren..

Hans gefeliciteerd met het behalen van het APK-examen ! Tiny heb jij contact gehad met Marie Kondo ? google haar maar eens .. er staan veel filmpjes ..

Zij is een hele leuke en lieve opruimgoeroe Ja, dat zijn hyacinten ! voor het raam , die ruiken z zalig.. maar ik heb dan ook gn Donder (kater van Tiny) die eraan gaat knagen ..

Bij Jac in huis ruikt het naar een heerlijk vleespotje en dat is met dit winterse weer zon heerlijk huiselijk gevoel en geur !

Piet en Gina eten (op zn Rotterdam Krootjes met spek ) vonden mijn kinderen vroeger k lekker als Oma het maakte als zij met Opa kwam oppassen..

Woont jullie kleindochter bij jullie in de buurt? Dat zij even met de slee langs Opa en Oma kwam ?

Ik had trek in macaroni.

Was heerlijk ! Ik was ook blij dat ik de weg niet op hoefde,.. met de langste file ooit. ..

Jac wat een prachtige trap in het Gronings museum Was er k een lift = het rolstoel-vriendelijk ?

Nu wordt het voor mij kindertjes bedtijd ! Dus wens ik jullie allen welterusten en Sweet dreams !!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Jan 23, 2019 5:42 am Reageer met quote

Het werd me een winters dagje vandaag Love veel sneeuw, en veel files..gelukkig zelf geen aanrijdingen, wl een aantal gezien!De bussen konden de bult niet op, dus mensen moesten een behoorlijk eind lopen door de sneeuw!
Zag vandaag ook mijn jongste kleindochter op de slee, in haar eerste winter (vorig jaar was ze amper 4 maanden)z gaaf!! Er is ook veel plezier van zo'n boel sneeuw!!
Jenny, het Groninger Museum is voor rolstoel- en scootmobielgebruikers goed toegankelijk.Je kan er ook een rolstoel lenen!!Leuk die foto van de macaroni in de maak Love
Tiny aan de opruimwoede, evenals de vrouw van Piet...de muziekvereniging vaart er wel bij!! Laughing
Douwe houdt de sneeuwval en temperaturen goed bij Laughing

In Groningen een tentoonstelling van de Amerikaanse glaskunstenaar/meesterglasblazer Dale Chihuly dus...hij draagt een ooglapje als gevolg van een verkeersongeluk, waarbij hij zijn linkeroog verloor.

The Niijima Floats

Een wand vol dus met Persians ..

klik hier als je wilt Wordt vervolgd, maar nu even slapen....wens iedereen een mooie winterse woensdag!! Wink

Remie.

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Jan 23, 2019 9:02 am Reageer met quote

nenne13 schreef:
Woont jullie kleindochter bij jullie in de buurt? Dat zij even met de slee langs Opa en Oma kwam ?

Op 100m afstand Jenny, wij zien dat als enorm voorrecht vergeleken bij sommige anderen die het halve land door moeten om hun kleinkind(eren) even te kunnen vastpakken.
En wij zijn geen oppas oma en opa, haar moeder is altijd thuis nadat onze kleindochter Eva was geboren.
Voor nood en dood staan wij natuurlijk altijd direct paraat..!

============================================

Goeiemorgen Luitjes

Alles weer gelezen en bekeken...Toppie!

Vandaag staan er geen bijzonderheden op de rol bij ons, waarschijnlijk wat poetsen in huis (weet ik pas helemaal zeker als Hare Majesteit tussen de vette lappen vandaan komt Wink) wat wij tegenwoordig samen doen. Mijn vrouw de stofdoek en ikke de....

Mvgr.

nenne13

Superlid
Superlid
Wo Jan 23, 2019 1:35 pm Reageer met quote

Goede morgen,

Piet/Gina wat fijn dat jullie kleindochter om de hoek woont doet zij k aan sport ?

Mijn kleindochter (11 jr) in Ridderkerk hockeyt en de oudste (28 jr studeert in Utrecht voor KNO arts)k, daar mocht ik graag gaan kijken .. toen ik nog goed uit de voeten kon.

Ik heb bij mijn eigen dochters wat vaak op zaterdag in een sportzaal (zij turnden) koffie gedronken om wakker te worden. Om 7 uur moesten ze dan al opwarmen .. om aan de competitie mee te doen.

De een na jongste deed aan schoonzwemmen en aangezien er niet veel zwembaden zijn met een 10 mtr plank reden mijn man en ik twee, drie keer week naar den Haag voor training. Maar op een gegeven moment had zij veel last van bijholte ontstekingen , die klappen op het water eisten toch hun tol dus toen ging zij ook maar turnen !

Jac, wat een leuke en mooie filmpjes bij de link ! Chihuly staat erbij (soms op een hoogwerker !) om als een dirigent aanwijzingen te geven en wat een kleurexplosies !

Doet me denken aan de lente met een zonnetje, met al dat frisse groen en de vele kleuren van de bloemen. Heir is het nog grijs met een zonnetje , het belooft nog meer sneeuw .Morgen met Novi op de slee ? heerlijk

Ik zit te wachten op de verpleeghulp en ga intussen wat hh-karweitjes doen ( ik heb gn Piet die de stofzuiger hanteert ! Laughing )

Dus wens ik jullie allen een heel mooie woensdag toe en voorzichtig zijn h ?? wat zeggie ? als je valt dan leggie !

Remie.

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Jan 23, 2019 2:49 pm Reageer met quote

nenne13 schreef:
doet zij k aan sport ?

Op het ogenblik nog niet echt Jenny, Eva (zo heet onze kleindochter, weet niet of ik dat al eerder had vermeld) is al bij verschillende sporten proef wezen draaien.
Hier komen ze dat aanbieden/promoten op de scholen om wat te komen proeven van 'n sport.

Maar Eva (4 Febr. wordt ze 9) heeft nog negens haar draai kunnen vinden voorlopig.

Mvgr.

Remie.

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Wo Jan 23, 2019 7:12 pm Reageer met quote

Goeiemiddag Luitjes

Mvgr.

Pagina 2016 van 2024 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2015, 2016, 2017 ... 2022, 2023, 2024  Volgende

Plaats reactie