Opgeheven
Wandelen, fietsen & natuur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

ladyzzz1

Superlid
Superlid
Antw.: 5745
Vr Sep 11, 2009 4:06 pm Reageer met quote

10 gezonde kruiden
.
Niet alleen groenten zijn voor een groot deel uit ons menu verdwenen, kruiden zijn voor velen ook grote onbekenden..

Van kruiden gebruik je meestal zo’n kleine hoeveelheden dat je al helemaal niet op de caloriën moet letten..

Bieslook stimuleert de spijsvertering, bevordert de eetlust en werkt licht bloeddrukverlagend. Het bevat ook nog veel vitamine C, caroteen en vitamine B1 en B2 en ook etherische olie met veel mineralen..

Gember bevat gingerolen die ongemak bij een wat minder werkende spijsvertering helpen voorkomen en tegengaan. Maar er zitten tal van stoffen in, waardoor ook migraine en arthritispijn zouden onderdrukt worden doordat het ontstekingen veroorzakende prostaglandines zou afremmen. Een soeplepel verse gember levert nog niet één calorie, bevat totaal geen vet en vezels..

Stevia is een gezonde suikervervanger, die dankzij het gedreven lobby werk van de suikerindustrie in de EU voorlopig niet toegelaten is voor voeding. Gelukkig kan je als privé persoon makkelijk plantjes en stevioside kopen, zelfs via ebay. In Japan en de USA is dit hét kruid van de toekomst, want daar schijnt de indsutrie heel goed begrepen te hebben dat diabetes mogelijk het belangrijkst gezondheidsprobleem van deze eeuw wordt..

Kamille, meer bepaald de bloesems hebben een licht kalmerende werking als je er thee van zet. Ze hebben ook niet de nadelen van anti-depressiva en kalmeermiddelen, waarvan wij nog steeds grootverbruikers zijn..

Munt bevat menthol, een ontsmettende etherische olie. Goed voor het verzachten van verkoudheidsverschijnselen, maar door zijn ontsmettende werking ook erg effectief. Bovendien is munt lekker en vers zomer en winter vrij makkelijk te vinden, als je maar een Marokkanse of Turkse kruidenier in de buurt hebt..

Rozemarijn en Oregano zijn zeer actieve anti-oxydanten, die je lichaam kunnen zuiveren van vrije radikalen. Ze bevatten ook een etherische olie, met thymol, een terpeen als meest actieve bestanddeel. Daarnaast bevat rozemarijn ze ook nog heel wat vitamine C..

Peterselie bevat veel vitamine C, ijzer en caroteen. Het werkt spijsverteringbevorderend en eetlustopwekkend, maar zou ook de lever en de nieren reinigen. Peterseliethee zou zelfs effectie zijn tegen nierstenen..

Salie helpt bij keelpijn en verkoudheidsverschijnselen. Pulp van de blaadjes gebruiken bij het tandenpoetsen zou een slechte adem kunnen voorkomen en een paar salieblaadjes in een tas warme melk zou slaapverwekkend werken. Salie is ook een zeer actieve anti-oxydant, die je lichaam kan zuiveren van vrije radikalen. Salieblaadjes hebben ook een desinfecterende werking. Salie bevat ook nog etherische olie en vitamine B..

Kruidnagel bevat veel eugenol, een etherische olie. Kruidnagelolie helpt niet alleen tegen tandpijn, het ontsmet en op kruidnagels kauwen kan een slechte adem verdoezelen. Kruidnagel is ook een zeer actieve anti-oxydant, die je lichaam kan zuiveren van vrije radikalen..

Laurier bevat geraniol, een terpeen met onstmettende eigenschappen en is dus prima om allerlei infecties te bestrijden..

.

Men moet de gebreken van zijn vrienden kennen, maar hen er niet om haten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

mirma

Superlid
Superlid
Antw.: 7441
Do Sep 24, 2009 1:32 pm Reageer met quote

ik hoop dat de onderoekers de oorzaak vinden en er iets aan kunnen doen ik vind dt echt wel erg die evolutie van de bomen met hun knobbels en bladuitval liefs

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

mirma

Superlid
Superlid
Za Sep 26, 2009 3:29 pm Reageer met quote

he Rhea dat is een mooie plant dus 's nachts staan de bladeren naar boven en in de dag liggen ze in rust als ik goed gekeken heb en ik heb er van genoten dank je

mirma

Superlid
Superlid
Za Sep 26, 2009 6:57 pm Reageer met quote

dank je Rhea ik heb de naam genoteerd

ron1.1

Superlid
Superlid
Antw.: 5168
Zo Sep 27, 2009 4:09 pm Reageer met quote

Heel interressante topic. Maar ik ben bang dat de inhoud de lading van de stelling niet meer dekt. Ben zelf niet zo geinterresseert in Kruiden maar wel in de natuur (Planten, bloemen struiken, bomen enz.)
Misschien raadzaam hierover een nieuwe Topic te beginnen???? zodat je meer mensen bereikt.

mirma

Superlid
Superlid
Za Okt 03, 2009 2:30 pm Reageer met quote

ik heb zelfs purpere dove netel in mijn voortuintje staan en vind hem zo mooi dat hij mag blijven dank voor de rijkelijke info

mirma

Superlid
Superlid
Do Okt 15, 2009 1:22 pm Reageer met quote

die heb ik in mijn voortuintje staan en ze groeien als onkruid ongelooflijk en mooi

mirma

Superlid
Superlid
Di Nov 10, 2009 3:04 pm Reageer met quote

Rhea het is hier echt genieten met al die mooie kleurige en fleurige bloemen dank ook voor de uitleg liefs

ron1.1

Superlid
Superlid
Vr Nov 27, 2009 9:11 pm Reageer met quote

Mooie Topic, maar ik wist niet dat kruiden en bloemen geen planten waren ???

Laatst aangepast door ron1.1 op Za Nov 28, 2009 5:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt

ladyzzz1

Superlid
Superlid
Vr Nov 27, 2009 11:23 pm Reageer met quote

Ron1, mag ik je vragen wat de bedoeling is van die kromme zin welke je hierboven hebt getypt.
Ladyzzz1

ron1.1

Superlid
Superlid
Za Nov 28, 2009 5:57 pm Reageer met quote

ladyzzz1 schreef:
Ron1, mag ik je vragen wat de bedoeling is van die kromme zin welke je hierboven hebt getypt.
Ladyzzz1

Dat mag je zeker vragen Lady:

de Topic heet toch: Planten, Kruiden, Bloemen

Kruiden en Bloemen zijn toch ook planten of heb ik het mis. Volstaan had derhalve m.i. kunnen worden met alleen Planten.

Planten liefhebber Ron1

mirma

Superlid
Superlid
Zo Dec 06, 2009 2:31 pm Reageer met quote

MMMMM Die zien er keerlijk uit en een mooi bloempje

mirma

Superlid
Superlid
Vr Dec 25, 2009 11:19 am Reageer met quote

Voor jullie ook Rhea een vrede-liefde en vruegdevolle Kerst

Picture resized

mirma

Superlid
Superlid
Za Jan 23, 2010 7:04 pm Reageer met quote

het blijft prachtig en boeiend he de natuur liefs

ladyzzz1

Superlid
Superlid
Di Feb 16, 2010 11:18 am Reageer met quote

Vandaag kom ik jullie even water geven. Want dat planten kruiden vrouwtje

Heeft vandaag geen tijd en nu kom ik maar even bij jullie

ladyzzz1

Superlid
Superlid
Wo Feb 24, 2010 2:02 pm Reageer met quote

Nou waar dat kruidenvrouwtje weer zit weet ik niet. Maar jullie staan al aardig droog, dus ik kom maar met wat water.

mirma

Superlid
Superlid
Ma Mrt 15, 2010 2:14 pm Reageer met quote

wat een leuk idee die heksenkruiden rhea echt interessant die bryonia kreeg ik jaren homeopathisch tegen de pijnen ten gevolge van de scheefbouw van mijn ruggegraad maar na een tijd hielpen ze niet meer en moest ik overstappen naar de kassieke geneeskunde maar ik lees dit weer heel graag dank je

Carlgr.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 514
Za Apr 17, 2010 12:31 pm Reageer met quote

......Groetjes, CARL

Argumenten moet je niet tellen, maar wegen.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3315
Do Mei 06, 2010 8:02 pm Reageer met quote

Picture resized
siernetel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

papaya.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 529
Do Mei 06, 2010 9:03 pm Reageer met quote

Hallo planten kenners,

Zit met de volgende vraag, mijn Hoya Carnosa krijgt sinds ca,2 maanden dit

Picture resized
Nu weet ik niet, of dit gewoon stuifmeel is, of een ziekte.
De plant zelf bloeit geweldig, heb al 3 keer moeten om potten omdat hij veel te groot werd, in de laatste 5 maanden, en ook blijft hij mooie bloemen geven.
Daarom begrijp ik er niets van.
Mocht het een plantenziekte of een soort van luis zijn, hoe kan ik dit aan beste behandelen?

Lieve groet
Papaya

Pagina 5 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie