Hallo Alexander, ik heb ook even op internet gekeken en kwam deze antwoorden tegen:
Het heeft waarschijnlijk te maken met een configuratie van een proxy instelling. Die heb je dus niet meer nodig.
Op sommige Firefox fora is dit probleem vroeger, ca 2015, maar ook recent, juni/juli 2017, gemeld geweest en verdween dan na een update naar de laatste versie van Firefox.
Geen probleem geeft versie 55.0.2. Hoe weet je of er geen proxy-server geconfigureerd is ?
Rechts bovenaan op de 3 horizontale strepen klikken = Options -> Advanced -> Tab:Network en bij veld Connection klik je op Settings en daar zou No Proxy actief moeten staan.
Verder werd er ook melding gemaakt dat je best eens kon nakijken of er geen proxy-server geconfigureerd staat in jouw browser.
Normaal gezien heb je dat thuis niet nodig. Tenzij de provider het vraagt.
In het laatste geval dan best eens nakijken of het nog de juiste instelling is.
Bij TLS handshake problemen zou ik eens natrekken of er geen oud certificaat ergens in de cache is blijven hangen en dat eerst weghalen.
Opstarten in safe-mode zonder plugins - als dat niet helpt - is't downgraden of upgraden (via help-about firefox kan je 'm een update/upgrade nagaan).
Downgraden is manueel een uninstall doen (via control panel) - en dan op de website van mozilla firefox een oudere versie zoeken
https://support.mozilla.org/en-US/kb...ion-of-firefox
Kijk ook even hier:
https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-kan-geen-websites-laden-andere-browsers-wel