Word gratis lid     Inloggen
Cookies op 50plusser.nl

50plusser maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. 50plusser gebruikt functionele en analytische cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden. Bovendien plaatsen derde partijen tracking cookies om u gepersonaliseerde advertenties te tonen en om buiten de website van 50plusser relevante aanbiedingen van 50plusser te doen. Ook worden er tracking cookies geplaatst door social media-netwerken.
Door op Akkoord te klikken gaat u hiermee akkoord.

Akkoord
 
Geen cookies


Klik hier voor meer informatie.
Home
Magazine
Foto van de Dag
Filmpjes
Recepten
Prikbord
Fotowedstrijd
Blogs
Forum
Kranten
Clubs
Tutorials
Agenda
Leden
 
Alles
Actualiteiten
Buitenleven
Digitaal
Fotografie
Gezondheid
Lifestyle
Opmerkelijk
Voeding
Wetenschap


UPC, wie kent 't nie.....





De titel van deze column kwam er niet voor niets beste lezers, want anders dan opgemerkt bij andere providers van gecombineerde....


en vaak gecompliceerde internetdiensten, is de serviceafdeling van UPC gelukkig in handen van medewerkers die weten waarover ze het hebben. Tenminste, dat is mijn persoonlijke ervaring. Laat ik voorop stellen, dat de aanloop tot een ondersteunings- of klachtengesprek, ook bij UPC verloopt volgens het bekende "keuzemenu" en de hierbij optredende wachttijd. Als je haast hebt of bezwaar tegen hun gesprekskosten, t.w. 10 Eurocent per minuut, dan kun je dit ervaren als lastig of hinderlijk.
Tijdens, of na het gesprek met een UPC medewerker, kom je echter tot de conclusie gebruik te maken van deskundig advies en bovenal van de gelegenheid om alle bezwaren of vragen, zonder enige druk te mogen ventileren.
Anders gezegd, je krijgt het gevoel dat je een klant bent en soms, vanwege de dialoog, de enige "belangrijke" klant. Een vorm van klantvriendelijkheid die bij vele andere providers vaak ver te zoeken is. Lees, of kijk naar de artikelen, die op dit gebied regelmatig via Kassa, Radar, of soortgelijke programma's worden gepubliceerd.

Naast alle kritiek die op dit gebied in de media verscheen, acht ik het als columnist belangrijk, naast kritiek ook een keer lof te kunnen publiceren. Radar noemt dit de warme douche, maar gelet op de vochtgevoelige apparatuur bij een bedrijf als UPC, zie ik maar af van de warmwaterversie.
Het is echter mijn ervaring, ik ben niet tot deze column gekomen zonder mij vooraf bij andere UPC-klanten te hebben georiënteerd en zeer gewenst, dat vrager/klager bij het eerste, mogelijk lang uitgestelde contact, niet opent met bijvoorbeeld "Nou eindelijk, ik hang al 10 minuten aan de telefoon en de stem die mij steeds verteld dat alle medewerkers nog bezet zijn, enz, enz, ben ik meer dan spuugzat!" Eventueel gevolg door nog meer boosheid.
U mag zich best realiseren, dat UPC medewerkers terecht trots mogen zijn op hun bedrijf en zich mogelijk gekwetst voelen door de toch wat agressieve benadering.
Ook in zakelijke contacten ben ik namelijk een voorstander van "normen en waarden". Mijn ervaring, die ik tijdens mijn werkzame leven en in het bijzonder in Japan, Korea en Hong Kong heb opgedaan waren de daar hooggewaardeerde meningen, t.w. "Allways leave the door open for normal negotiation" en "The only good solution is the one where all parties are satisfied."
Vertaald in het Nederlands, is dit respectievelijk, "Laat tijdens onderhandelingen altijd de deur open" en "pas wanneer alle partijen tevreden zijn, kun je spreken van een goed resultaat. En wat zou hier tegen zijn?


• Reageren   • Doorsturen   • Afdrukken   • Waarschuwen   • Artikel schrijven  

Geplaatst door Centurion59
27 oktober 2010 09:20
804 keer bekeken.

Klik hier om dit artikel toe te voegen aan uw weblog



Meer van dit soort artikelen lezen?
_
Vergeet jezelf dan niet aan te melden. Ontvang 2x per maand 'Het beste van het web' via e-mail.
_



Reacties Van leden

Je reactie
Het is alleen mogelijk te reageren wanneer je ingelogd bent.
_
Naam_Wachtwoord_




_
_
Ajgerlich  
27 okt 2010 15:07
Ik ben blij voor je dat je z'n positieve ervaring heb gehad met U.P.C.
maar mij ervaring met deze provider zijn minder positief.

wij hadden een kabel aansluiting van U.P.C en niet anders dan problemen en het was bij al onze buren 12 in getal niet anders, als we een storing wilde door geven kregen we tehoren dat er niets aan gedaan werd zolang niet alle 12 aansluitingen hadden gebeld. en zefs dan werden we voor leugenaars uitgemaakt. Ik ben wil best geloven dat het nu beter gaat met U.P.C maar het is zeker niet allen lof dat ik hoor.Ik kan mij dus wel voorstellen dat er mensen zijn die zeer boos reageren als ze weer eens niets bereiken met hun klacht.

_
Centurion59  
27 okt 2010 16:03
@ArieGerlich,

Leuk dat u dit voorbeeld aanhaalt. Dat heb ik en een aantal medebewoners van ons appartementencomplex ook al eens bij de hand gehad. Het werd stanta pede opgelost toen de voorzitter van de VvE (50 leden) de klacht had ingediend namens alle 21 leden die een UPC abonnement hadden. Je hoeft namelijk niet allemaal individueel te bellen. Bij ons ging het om 12 leden met een normaal en 9 met een digitaal pakket.
_





_
_
Yk  
27 okt 2010 21:41
Na vorig jaar een negatieve ervaring met UPC gehad te hebben, is er m.i. inmiddels heel veel ten goede veranderd.
Reeds 2 maal heel goed te woord gestaan en geholpen met een t.v. probleem





Andere Magazine artikelen
_
Categorie Actualiteiten
_


Oproep ANBO: gemeenten moeten heffingen verlagen
Ouderenbond ANBO vindt dat gemeenten hun gemeentelijke heffingen voor het komende jaar flink moeten verlagen. Dat is nodig om burgers niet ...
Lees verder | Reacties 0 | Door MarianVisservanKlaarwater | Toevoegen


Paleis Noordeinde en Koninklijke Stallen weer open voor publiek
Paleis Noordeinde en de aangrenzende Koninklijke Stallen openen deze zomer weer hun deuren voor het publiek. Dit jaar zijn beide locaties ...
Lees verder | Reacties 0 | Door MarianVisservanKlaarwater | Toevoegen


Welke mediapersoonlijkheid ben jij? Dat ontdek je in 2023 bij Beeld & Geluid
In februari 2023 heropent in Beeld & Geluid een modern, uniek en inspirerend Mediamuseum. Als eerste museum ter wereld zal dit zich aanpassen aan de bezoeker. ...
Lees verder | Reacties 0 | Door MarianVisservanKlaarwater | Toevoegen


PostNL gaat door met Niet-thuisbriefje dankzij ANBO
Mede dankzij vragen van ANBO stopt PostNL per 1 juli niet helemaal met de papieren briefjes in de bus als iemand niet thuis is voor het aannemen van een pakketje. ...
Lees verder | Reacties 5 | Door MarianVisservanKlaarwater | Toevoegen


''In eenzaamheid gepest'', Kinderombudsman roept op tot integrale aanpak
De Kinderombudsman publiceerde op 14 juni zijn rapport ''In eenzaamheid gepest.'' Het betreft een onderzoek onder 505 kinderen. De 439 gepeste ...
Lees verder | Reacties 0 | Door MarianVisservanKlaarwater | Toevoegen


Door onkunde missen 230.000 senioren-huishoudens huur-en zorg toeslagen
Met name veel financieel kwetsbare ouderen maken geen gebruik van overheidsvoorzieningen, zoals zorgtoeslag en huurtoeslag. Terwijl ze daar wel recht op hebben. ...
Lees verder | Reacties 1 | Door MarianVisservanKlaarwater | Toevoegen


ANBO: Overheid koppelt qua toeslagen alleen wanneer het hen goed uitkomt
Het advies van de Nationale Ombudsman om ouderen die recht hebben op financiële hulp actiever te gaan benaderen, gaat volgens ANBO niet ver genoeg. ...
Lees verder | Reacties 0 | Door MarianVisservanKlaarwater | Toevoegen


Het Laatste Woord van Willibrord Frequin
Op donderdag 26 mei is de journalist Willibrord Frequin op 80-jarige overleden. In 2020 sprak Jeroen Pauw uitgebreid met hem in het kader ...
Lees verder | Reacties 2 | Door MarianVisservanKlaarwater | Toevoegen


Seniorencoalitie in actie: Petitie Pas de pensioenwet aan!
De Seniorencoalitie is een petitie gestart waarin aanpassingen worden geëist aan de nieuwe pensioenwet. De Tweede Kamer behandelt het ...
Lees verder | Reacties 0 | Door MarianVisservanKlaarwater | Toevoegen


De Unie Katholieke Bond voor Ouderen bestaat 70 jaar; maar hoe ontstond ze?
De Katholieke Arbeiders Beweging (KAB) gaf in 1949 de aanzet tot de Unie Katholieke Bond voor Ouderen (KBO). Volgens de K.A.B. kampten bejaarden ...
Lees verder | Reacties 0 | Door MarianVisservanKlaarwater | Toevoegen







_
De laatste Artikel reacties
_


Door Willywortel11 op 23 sep 2022 13:05
_
Die mails waarin staat, dat u niet thuis was, daar zijn meestal "fishing mails"... Of je maar ...
_
Artikel PostNL gaat door met Niet-thuisbriefje dankzij ANBO
_
Bekijk het artikel en alle reacties



Door Jean6412 op 18 jul 2022 01:54
_
Dat Postnl de niet thuis kaartjes wil afschaffen is een plan van tenminstenste 10 jaar geleden men is ...
_
Artikel PostNL gaat door met Niet-thuisbriefje dankzij ANBO
_
Bekijk het artikel en alle reacties



Door Willywortel11 op 09 jul 2022 15:14
_
Dat bedoel ik nou met : De menselijke maat moet weer terugkomen. Géén briefje achterlaten, ...
_
Artikel PostNL gaat door met Niet-thuisbriefje dankzij ANBO
_
Bekijk het artikel en alle reacties



Door MarianVisservanKlaarwater op 29 jun 2022 15:30
_
Ik vind het ook geweldig Francientje.
_
Artikel PostNL gaat door met Niet-thuisbriefje dankzij ANBO
_
Bekijk het artikel en alle reacties



Door Francientje op 23 jun 2022 18:20
_
Super dat ze dat toch gaan doen. Veel organisatie en bedrijven hebben volgens mij niet goed door dat ...
_
Artikel PostNL gaat door met Niet-thuisbriefje dankzij ANBO
_
Bekijk het artikel en alle reacties



Door Ebshafi op 16 jun 2022 19:38
_
Https://www.secretneighbor.com/profile/d ragon-ball-super-hero-online-on-4k/profi le https://www.secretneighbor.com/profi ...
_
Artikel Door onkunde missen 230.000 senioren-huishoudens huur-en zorg toeslagen
_
Bekijk het artikel en alle reacties



Door MarianVisservanKlaarwater op 04 jun 2022 08:53
_
Ik vond die relativerende humor meesterlijk! Vooral dat harde lopen van hem dat voor Jeroen Pauw nauwelijks ...
_
Artikel Het Laatste Woord van Willibrord Frequin
_
Bekijk het artikel en alle reacties



Door Michael op 02 jun 2022 12:54
_
Ja was een leuk intervieu alleen hij lacht na elke zin dat vond ik mminder
_
Artikel Het Laatste Woord van Willibrord Frequin
_
Bekijk het artikel en alle reacties



De beste Foto's van de dag
_
_


Stelling van de dag
05 januari 2016
75%Mee eens
_
20%Mee oneens
_
5%Geen mening
_


Laat uw stem meetellen!
_
Mee eens
Mee oneens
Geen mening
_
  Meer info




De best gelezen Artikelen
De meest bekeken artikelen van de afgelopen 12 maanden.
_

Welke mediapersoonlijkheid ben jij? Dat ontdek je in 2023 bij Beeld & Geluid
In februari 2023 heropent in Beeld & Geluid een moder... lees verder


Beeld & Geluid organiseert Retro Radio live met bekende DJ's
Beeld & Geluid exposeert een van zijn topstukken uit ... lees verder


Roerige tijd te horen in nieuwe single Raoul & the Wisemen
Wat als je plan niet loopt zoals je had uitgestippeld? De... lees verder


Champagne Plop-up Proeverij van Bubbels & Bruis opent deuren in Amsterdam
De broers Niek en Ivo de Groot zochten met hun bedrijf Bu... lees verder


Wilders en Marijnissen SLOPEN plannen voor Rutte 4
Heerlijk borreldebat over de formatie, waar de vonken wee... lees verder


Nobelprijswinnaar Ben Feringa ontving eerste exemplaar biografie Eise Eisinga
Op vrijdagmiddag 16 oktober vond in het Planetarium van F... lees verder


KIND van RUINERWOLD openhartig over de GODSDIENST, VRIJHEIDSBEROVING en MISHANDELING!
Een onwerkelijk verhaal wat in één klap wer... lees verder


Recensie Wending, een confronterende film over pesten
Begin jaren 60 was ik de enige die in de eerste klas van ... lees verder










_
 
_

50plusser.nl
Over 50plusser.nl
Homepage
Top 20 mogelijkheden
Nieuwsbrieven
Contact
Inloggen
Wachtwoord vergeten
Adverteren
Privacystatement & Cookiebeleid
Sitemap

Lidmaatschap
Gratis lidmaatschap
Plus lidmaatschap
Uitschrijven

IK
Mijn profiel
Mensen uitnodigen
Mijn plekken op internet
Profielfoto's
Hoofdfoto's aanpassen
Gegevens aanpassen
Gebruikersnaam wijzigen
Wachtwoord wijzigen
E-mailadres wijzigen

Leden
Overzicht
Nu online
Verjaardagen
Wie doet wat?
Overzicht
Mijn acties
Wat doen mijn vrienden

Prikbord
Alle berichten
Mijn berichten
Berichten van mijn vrienden

Van de dag
Foto's
Weerfoto's
Fotobewerkingen
Zwart/wit foto's
Video's
Stellingen

Fotoboeken
Overzicht
Mijn fotoboeken
Top fotoboeken

Fotowedstrijd
Overzicht
Huidige top 25
Winnaars
Voorgaande wedstrijden

Chatboxen
1 op 1 livechat
ChatBox
Clubs
Overzicht
Populaire clubs
Nieuwe clubs
Start een club

Blogs
Overzicht
Populaire weblogs
Start een weblog

Forum
Alle forums
Onderwerpen van vandaag
Onderwerpen van deze week
Zoeken

Cursussen
Software
Websites
Gezondheid
50plusser.nl

Zoek & Deel
Overzicht
Wandelroutes
Fietsroutes
Natuurgebieden
Bezienswaardigheden
Campings
Autoroutes
Motorroutes
Overige
Nieuws
Krantenkoppen
Weerbericht

Magazine
Artikelen
Artikel schrijven
Interviews

Extra
Recepten
Evenementen agenda
Ga je mee?
Webgids
Marktplaats
Spelletjes
Braintraining
E-cards maken
Desktop achtergronden
Software downloads
Animaties
Fotokalenders maken
Vandaag
5 berichten
0 tweets
27 foto's
22 reacties

RSS Feeds
Website RSS
Magazine RSS
Weblog RSS
Club RSS

Onze websites
50plusser.nl

Plus lidmaatschap
Word Plus lid voor maar
€ 1,79 per maand!










50plusser.nl
© 2005-2022
Publishious

Camino de las Puentezuelas s/n Buzón 4 29.120 Alhaurin el Grande
CIF / NIF : Y 5412747 X

_
_