Word gratis lid     Inloggen
Cookies op 50plusser.nl

50plusser maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. 50plusser gebruikt functionele en analytische cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden. Bovendien plaatsen derde partijen tracking cookies om u gepersonaliseerde advertenties te tonen en om buiten de website van 50plusser relevante aanbiedingen van 50plusser te doen. Ook worden er tracking cookies geplaatst door social media-netwerken.
Door op Akkoord te klikken gaat u hiermee akkoord.

Akkoord
 
Geen cookies


Klik hier voor meer informatie.
Home
Magazine
Foto van de Dag
Filmpjes
Recepten
Prikbord
Fotowedstrijd
Blogs
Forum
Kranten
Clubs
Tutorials
Agenda
Leden
 
Alles
Actualiteiten
Buitenleven
Digitaal
Fotografie
Gezondheid
Lifestyle
Opmerkelijk
Voeding
Wetenschap


UPC, wie kent 't nie.....





De titel van deze column kwam er niet voor niets beste lezers, want anders dan opgemerkt bij andere providers van gecombineerde....


en vaak gecompliceerde internetdiensten, is de serviceafdeling van UPC gelukkig in handen van medewerkers die weten waarover ze het hebben. Tenminste, dat is mijn persoonlijke ervaring. Laat ik voorop stellen, dat de aanloop tot een ondersteunings- of klachtengesprek, ook bij UPC verloopt volgens het bekende "keuzemenu" en de hierbij optredende wachttijd. Als je haast hebt of bezwaar tegen hun gesprekskosten, t.w. 10 Eurocent per minuut, dan kun je dit ervaren als lastig of hinderlijk.
Tijdens, of na het gesprek met een UPC medewerker, kom je echter tot de conclusie gebruik te maken van deskundig advies en bovenal van de gelegenheid om alle bezwaren of vragen, zonder enige druk te mogen ventileren.
Anders gezegd, je krijgt het gevoel dat je een klant bent en soms, vanwege de dialoog, de enige "belangrijke" klant. Een vorm van klantvriendelijkheid die bij vele andere providers vaak ver te zoeken is. Lees, of kijk naar de artikelen, die op dit gebied regelmatig via Kassa, Radar, of soortgelijke programma's worden gepubliceerd.

Naast alle kritiek die op dit gebied in de media verscheen, acht ik het als columnist belangrijk, naast kritiek ook een keer lof te kunnen publiceren. Radar noemt dit de warme douche, maar gelet op de vochtgevoelige apparatuur bij een bedrijf als UPC, zie ik maar af van de warmwaterversie.
Het is echter mijn ervaring, ik ben niet tot deze column gekomen zonder mij vooraf bij andere UPC-klanten te hebben georiënteerd en zeer gewenst, dat vrager/klager bij het eerste, mogelijk lang uitgestelde contact, niet opent met bijvoorbeeld "Nou eindelijk, ik hang al 10 minuten aan de telefoon en de stem die mij steeds verteld dat alle medewerkers nog bezet zijn, enz, enz, ben ik meer dan spuugzat!" Eventueel gevolg door nog meer boosheid.
U mag zich best realiseren, dat UPC medewerkers terecht trots mogen zijn op hun bedrijf en zich mogelijk gekwetst voelen door de toch wat agressieve benadering.
Ook in zakelijke contacten ben ik namelijk een voorstander van "normen en waarden". Mijn ervaring, die ik tijdens mijn werkzame leven en in het bijzonder in Japan, Korea en Hong Kong heb opgedaan waren de daar hooggewaardeerde meningen, t.w. "Allways leave the door open for normal negotiation" en "The only good solution is the one where all parties are satisfied."
Vertaald in het Nederlands, is dit respectievelijk, "Laat tijdens onderhandelingen altijd de deur open" en "pas wanneer alle partijen tevreden zijn, kun je spreken van een goed resultaat. En wat zou hier tegen zijn?


• Reageren   • Doorsturen   • Afdrukken   • Waarschuwen   • Artikel schrijven  

Geplaatst door Centurion59
27 oktober 2010 09:20
766 keer bekeken.

Klik hier om dit artikel toe te voegen aan uw weblog



Meer van dit soort artikelen lezen?
_
Vergeet jezelf dan niet aan te melden. Ontvang 2x per maand 'Het beste van het web' via e-mail.
_



Reacties Van leden

Je reactie
Het is alleen mogelijk te reageren wanneer je ingelogd bent.
_
Naam_Wachtwoord_




_
_
Ajgerlich  
27 okt 2010 15:07
Ik ben blij voor je dat je z'n positieve ervaring heb gehad met U.P.C.
maar mij ervaring met deze provider zijn minder positief.

wij hadden een kabel aansluiting van U.P.C en niet anders dan problemen en het was bij al onze buren 12 in getal niet anders, als we een storing wilde door geven kregen we tehoren dat er niets aan gedaan werd zolang niet alle 12 aansluitingen hadden gebeld. en zefs dan werden we voor leugenaars uitgemaakt. Ik ben wil best geloven dat het nu beter gaat met U.P.C maar het is zeker niet allen lof dat ik hoor.Ik kan mij dus wel voorstellen dat er mensen zijn die zeer boos reageren als ze weer eens niets bereiken met hun klacht.

_
Centurion59  
27 okt 2010 16:03
@ArieGerlich,

Leuk dat u dit voorbeeld aanhaalt. Dat heb ik en een aantal medebewoners van ons appartementencomplex ook al eens bij de hand gehad. Het werd stanta pede opgelost toen de voorzitter van de VvE (50 leden) de klacht had ingediend namens alle 21 leden die een UPC abonnement hadden. Je hoeft namelijk niet allemaal individueel te bellen. Bij ons ging het om 12 leden met een normaal en 9 met een digitaal pakket.
_





_
_
Yk  
27 okt 2010 21:41
Na vorig jaar een negatieve ervaring met UPC gehad te hebben, is er m.i. inmiddels heel veel ten goede veranderd.
Reeds 2 maal heel goed te woord gestaan en geholpen met een t.v. probleem





Andere Magazine artikelen
_
Categorie Actualiteiten
_


Wie wilt u herdenken op 2 november?
Rituelen zeggen vaak meer dan woorden. Veel mensen vinden troost in het branden van een kaars. Anderen vinden simpelweg troost in het blijven ...
Lees verder | Reacties 3 | Door 50plusser.nl | Toevoegen


Coronavirus: hotels mogen geen alcohol meer schenken na 20.00 uur
Hotels mogen vanaf 20.00 uur geen alcohol meer schenken in hun bars en restaurants. Ook mag de drank dan niet meer worden geleverd via roomservice. ...
Lees verder | Reacties 2 | Door 50plusser.nl | Toevoegen


Onderzoek: Nederlandse bedrijven betrokken bij vrouwenrechtenschendingen in Guatemala
Vrouwenrechtenschendingen zijn schering en inslag bij de productie van palmolie in Guatemala. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de vrouwenrechtenorganisatie ...
Lees verder | Reacties 0 | Door 50plusser.nl | Toevoegen


Ruim 20% werkzoekenden bereid te verhuizen voor nieuwe baan
Ruim twee op de tien werkzoekenden in Nederland zijn bereid om voor een nieuwe baan te verhuizen. Dat blijkt uit onderzoek van Sollicitatiedokter ...
Lees verder | Reacties 0 | Door 50plusser.nl | Toevoegen


Persoonlijke boodschap koningspaar
Het Koningspaar betuigt spijt van de vakantiereis naar Griekenland. Hierbij de letterlijke tekst van hun video-boodschap. De boodschap is ...
Lees verder | Reacties 6 | Door MarianVisservanKlaarwater | Toevoegen


Street art zorgt voor schonere lucht
In Breda is afgelopen week een bijzonder kunstwerk gerealiseerd. Een ruim 2.000m2 grote schildering werd gemaakt met speciale verf, die niet ...
Lees verder | Reacties 0 | Door 50plusser.nl | Toevoegen


'Code zwart in verpleeghuizen, de 'intensive care' van ouderenzorg in Nederland'
Dit is een expertquote van Amnon Weinberg van Zorg en Behandeling voor Ouderen (ZBVO). Aanleiding: ActiZ: ouderenzorg loopt nu ook vast. ...
Lees verder | Reacties 0 | Door 50plusser.nl | Toevoegen


Harde Brexit kost Nederland €4.8 miljard aan export
De kans op een no deal-Brexit eind 2020 wordt steeds groter. Een mokerslag die bovenop de coronacrisis kan komen. Volgens kredietverzekeraar ...
Lees verder | Reacties 0 | Door 50plusser.nl | Toevoegen


Toename werkloosheid afgevlakt
In september waren 413 duizend mensen werkloos, dat is 4,4 procent van de beroepsbevolking. In vergelijking met augustus daalde de werkloosheid ...
Lees verder | Reacties 0 | Door 50plusser.nl | Toevoegen


ANBO geeft online stoelyoga want rust roest
In deze tweede coronagolf trekken steeds meer oudere mensen zich terug in hun huis. Uit onderzoek van ANBO blijkt dat driekwart van de senioren ...
Lees verder | Reacties 0 | Door MarianVisservanKlaarwater | Toevoegen


Bezorgdienst supermarkten overbelast : kwetsbare groepen in de problemen
De bezorgdiensten van veel supermarkten zijn overbelast. En dat is een probleem voor mensen met een kwetsbare gezondheid, waaronder veel ouderen. ...
Lees verder | Reacties 1 | Door MarianVisservanKlaarwater | Toevoegen







_
De laatste Artikel reacties
_


Door Balkje op 25 okt 2020 08:39
_
Wel of geen alcohol is voor mij niet belangrijk, als we in een hotel overnachten. Er zullen mensen zijn die nu flessen wijn enz. ...
_
Artikel Coronavirus: hotels mogen geen alcohol meer schenken na 20.00 uur
_
Bekijk het artikel en alle reacties



Door Eef op 24 okt 2020 23:14
_
Altijd leuk. Beter dan al die saaie Koningshuizen. Met Willem gebeurt er altijd wat. Willem laat ze maar zeuren. ...
_
Artikel Persoonlijke boodschap koningspaar
_
Bekijk het artikel en alle reacties



Door Eef op 24 okt 2020 23:12
_
Waanzinnige gedachte gang. Ik heb een rugzak en heb er een paar liter bier ingedaan. Samen met vrienden ...
_
Artikel Coronavirus: hotels mogen geen alcohol meer schenken na 20.00 uur
_
Bekijk het artikel en alle reacties



Door Eef op 24 okt 2020 23:10
_
Dat is heel slim van jou.
_
Artikel Wie wilt u herdenken op 2 november?
_
Bekijk het artikel en alle reacties



Door EmauL op 22 okt 2020 23:06
_
Ik vindt het initiatief heel leuk maar vraag me af: "zit er een addertje onder het gras?" Bij ...
_
Artikel Wie wilt u herdenken op 2 november?
_
Bekijk het artikel en alle reacties



Door MarianVisservanKlaarwater op 22 okt 2020 15:31
_
Ook het koningspaar zijn mensen en geen robots en mensen maken nu eenmaal fouten.
_
Artikel Persoonlijke boodschap koningspaar
_
Bekijk het artikel en alle reacties



Door Redone op 22 okt 2020 11:25
_
Ik heb er respect voor, en ik hoop dat het nu afgelopen is met het gezeur in de media en op de sociale ...
_
Artikel Persoonlijke boodschap koningspaar
_
Bekijk het artikel en alle reacties



Door Balkje op 22 okt 2020 10:05
_
Moedig van hen om het zo voor de hele wereld te verwoorden. Voor iedereen groot en klein , hoog en laag ...
_
Artikel Persoonlijke boodschap koningspaar
_
Bekijk het artikel en alle reacties



De beste Foto's van de dag
_
_


Stelling van de dag
05 januari 2016
76%Mee eens
_
19%Mee oneens
_
5%Geen mening
_


Laat uw stem meetellen!
_
Mee eens
Mee oneens
Geen mening
_
  Meer info




De best gelezen Artikelen
De meest bekeken artikelen van de afgelopen 12 maanden.
_

Bent u tussen de 73 en 79 jaar oud?
In april 2020 heeft de Gezondheidsraad geadviseerd alle 7... lees verder


LuckyTV: Nieuwslezeres Astrid Kersseboom is op non-actief gesteld ;-)
Astrid werd op non-actief gesteld nadat ze gisteren in ee... lees verder


Foto prinses Alexia op cover van Argentijns magazine gaat viraal
Een foto van prinses Alexia gaat viraal. Ze is nu zelfs t... lees verder


Zien! Chantal Janzen neemt een bindweefselmassage
Chantal Janzen en Leco van Zadelhoff ondergaan tijdens de... lees verder


Jongen zingt vertederend voor zijn broertje met downsyndroom
lees verder


Lief! Puppy troost baby
De oma van deze acht maanden oude baby heeft een doeltref... lees verder


Recept: Hoe maak je Russische honingtaart (Medovik)
Als je deze taart een keer geproefd hebt wil je niets and... lees verder


Meute, een bizarre drumband die met bezielende technomuziek in Europa straten en pleinen onveilig maakt
Heerlijke muziek waar je niet stil op kunt blijven staan. lees verder










_
 
_

50plusser.nl
Over 50plusser.nl
Homepage
Top 20 mogelijkheden
Nieuwsbrieven
Contact
Inloggen
Wachtwoord vergeten
Adverteren
Privacystatement & Cookiebeleid
Sitemap

Lidmaatschap
Gratis lidmaatschap
Plus lidmaatschap
Uitschrijven

IK
Mijn profiel
Mensen uitnodigen
Mijn plekken op internet
Profielfoto's
Hoofdfoto's aanpassen
Gegevens aanpassen
Gebruikersnaam wijzigen
Wachtwoord wijzigen
E-mailadres wijzigen

Leden
Overzicht
Nu online
Verjaardagen
Wie doet wat?
Overzicht
Mijn acties
Wat doen mijn vrienden

Prikbord
Alle berichten
Mijn berichten
Berichten van mijn vrienden

Van de dag
Foto's
Weerfoto's
Fotobewerkingen
Zwart/wit foto's
Video's
Stellingen

Fotoboeken
Overzicht
Mijn fotoboeken
Top fotoboeken

Fotowedstrijd
Overzicht
Huidige top 25
Winnaars
Voorgaande wedstrijden

Chatboxen
1 op 1 livechat
ChatBox
Clubs
Overzicht
Populaire clubs
Nieuwe clubs
Start een club

Blogs
Overzicht
Populaire weblogs
Start een weblog

Forum
Alle forums
Onderwerpen van vandaag
Onderwerpen van deze week
Zoeken

Cursussen
Software
Websites
Gezondheid
50plusser.nl

Zoek & Deel
Overzicht
Wandelroutes
Fietsroutes
Natuurgebieden
Bezienswaardigheden
Campings
Autoroutes
Motorroutes
Overige
Nieuws
Krantenkoppen
Weerbericht

Magazine
Artikelen
Artikel schrijven
Interviews

Extra
Recepten
Evenementen agenda
Ga je mee?
Webgids
Marktplaats
Spelletjes
Braintraining
E-cards maken
Desktop achtergronden
Software downloads
Animaties
Fotokalenders maken
Vandaag
43 berichten
0 tweets
1 foto's
644 reacties

RSS Feeds
Website RSS
Magazine RSS
Weblog RSS
Club RSS

Onze websites
50plusser.nl

Plus lidmaatschap
Word Plus lid voor maar
€ 1,79 per maand!










50plusser.nl
© 2005-2020
Publishious

Camino de las Puentezuelas s/n Buzón 4 29.120 Alhaurin el Grande
CIF / NIF : Y 5412747 X

_
_