Waar kun je het beste overwinteren in het buitenland?
Reizen
Plaats reactie

BramJ

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 82
Vr Nov 25, 2016 12:12 pm Reageer met quote

Ik zag een bericht over overwinteren in Benidorm en Thailand staan. Maar wat is het beste land om te overwinteren. Zijn hier mensen die ervaring met de Kroatische kust hebben, kan dat daar ook?

Zelf denk ik dat de Costa del Sol ideaal is. Vroeger had Turkije, Marokko, TunesiŽ en Egypte op het verlanglijstje gestaan maar ik ga niet meer naar landen waarvan ik vind dat ze een risicoprofiel hebben.

Portugal is ook een optie. Wie heeft ervaring met deze landen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Vr Nov 25, 2016 2:43 pm Reageer met quote

Veel Europese ouderen overwinteren in Marokko en dan m.n. aan de Atlantische kust in de Sahara....
Dat zijn dan vnl. ouderen/gepensioneerden die in het bezit zijn van een camper c.q. caravan.

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

Renee70

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 14
Wo Dec 07, 2016 10:53 pm Reageer met quote

Egypte jaren gedaan, helaas nu niet meer een veilig idee. Marokko en Portugal lijken mij ook heerlijk

BramJ

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 82
Do Dec 15, 2016 11:45 am Reageer met quote

Amber, weet je ook welke steden/dorpen daar het beste zijn?

amber

Superlid
Superlid
Antw.: 6850
Do Dec 15, 2016 3:27 pm Reageer met quote

Tja ik kom al veertig jaar in Marokko maar om nu te zeggen welke steden c.q dorpen ik je kan aanraden:dat is helemaal afhankelijk van waar je van houdt:zit je het liefst aan zee dan zijn er talloze opties aan de zeer lange kust van Marokko, langs de Middellandse Zee of van Noord naar zuid langs de Atlantische Oceaan.
Heel veel mensen overwinteren ook heel graag langs de Saharaanse kust in m.n. steden als El Ayoun of Dakhla (zoals ik hierboven schreef).
Als je van bergen houdt dan moet je naar het binnenland:het is daar in de winter een heel stuk kouder dan aan de kust, je kunt er zelfs wintersporten.

Marokkaans/Arabisch koken; verras jezelf en anderen en bezoek eens mijn Weblog.
Klik daarvoor op WWW hieronder en je bent er meteen......

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3918
Do Dec 15, 2016 4:22 pm Reageer met quote

Heb een keer twee wintermaanden op Fuerteventura (Corralejo) doorgebracht, dat was iets geweldigs. De rust, het -zeer gevarieerde- landschap, de zee, de lavarotsen, de duinen, de vissersbootjes, de meeuwen...
In reisgidsen wordt Fuerteventura wel eens als voor de ťen een hel van verveling, voor de ander een paradijselijk vakantieoord afgeschilderd. Een disco zul je er niet vinden. wel volmaakte rust en landschappelijke schoonheid

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

CeesCase

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Za Aug 19, 2017 12:13 pm Reageer met quote

Volgens mij is de Algarve in Portugal de meest ideale overwinterplek, lees dit artikel maar: https://www.portugalportal.nl/overwinteren-in-de-algarve/

Anja001

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 2
Za Nov 11, 2017 5:04 pm Reageer met quote

Zelf ben ik nu voor de 3e keer in Portugal, Monte Gordo geweest. De eerste keer 10 weken maar de laatste 2 weken hadden voor mij niet gehoeven eerlijk gezegd. Toen was het echt continu binnen zitten en dan zit ik liever in mijn eigen huis Wink Nu ben ik net weer terug en ben ik 3 weken geweest en heb schitterend weer gehad Cool
Monte Gordo is een klein plaatsje waar weinig te doen valt 's avonds, tenzij je een liefhebber van bridgen bent want er worden dagelijks toernooien gehouden. Supermarkten dichtbij zijn er voldoende en de Lidl zit op zo'n 3-4km afstand. Ook de Spaanse grens is goed bereikbaar op ca. 9km afstand.
Albufeira is een grote plaats die erg druk schijnt te zijn, zelf ken ik het niet.
Tavira en Lagos zijn mijn favorieten door de sgfeer die er hangt. Lagos is groter dan Tavira maar beiden hebben de leuke smalle steegjes met kinderkopjes die zo Frans aandoen.
Volgend jaar ga ik eens kijken hoe Benidorm in Spanje mij bevalt, bemn benieuwd

Jessica65

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Wo Nov 29, 2017 11:16 pm Reageer met quote

BramJ schreef:
Ik zag een bericht over overwinteren in Benidorm en Thailand staan. Maar wat is het beste land om te overwinteren. Zijn hier mensen die ervaring met de Kroatische kust hebben, kan dat daar ook?

Zelf denk ik dat de Costa del Sol ideaal is. Vroeger had Turkije, Marokko, TunesiŽ en Egypte op het verlanglijstje gestaan maar ik ga niet meer naar landen waarvan ik vind dat ze een risicoprofiel hebben.

Portugal is ook een optie. Wie heeft ervaring met deze landen?

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Portugal een heerlijk land is om een aantal weken te vertoeven tijdens de koude wintermaanden. Ik ben samen met mijn echtgenoot meerdere keren in Portugal geweest en zou Lissabon graag als tip willen meegeven voor uw volgende vakantie. Als u ervan houdt om een aantal bezienswaardigheden te bezoeken tijdens uw vakantie zou u eens hier https://reistip.nl/portugal/lissabon-tips kunnen kijken. Lissabon is werkelijk een prachtige stad en het zonnetje schijnt er altijd!

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17219
Do Nov 30, 2017 2:22 am Reageer met quote

De Ligurische kusten in ItaliŽ lijken me ook wel een geschikte plek om te vertoeven, deze dagen

Pagina 1 van 1

Plaats reactie