Hebben dieren geen grondrechten?
Archief Overige hobby's
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 Plaats reactie

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1095
Do Mei 31, 2018 11:50 pm Reageer met quote

hamertjetik.1 schreef:

Dat is precies de reden waarom ik tegen dit wetsvoorstel ben, er wordt een piepklein onderdeeltje uitgehaald, waarvan zelfs binnen de wetenschap onderlinge verdeeldheid heerst of dit wel zo is want hoe bewijs je wat zo'n dier voelt.

Het zal zo zijn dat het wetenschappelijk moeilijk te bewijzen is dat dieren pijn ervaren maar soms is je gezonde boeren verstand ook toereikend. Toen ik een puppie had was dat beestje extreem aanhankelijk, waar ik was was hij ook, meestal achter me hakken. Bij het koken doe je soms een stap achteruit van het gasfornuis naar de aanrecht. Het is drie keer gebeurd dat ik met zo'n stap op een van zijn voorpootjes heb gestaan. Hij piepte het uit en ik moest hem troosten. Na drie keer vond hij het wel voldoende en sindsdien komt hij niet meer in de keukens als ik er ben. Als ik kook dan ligt hij voor de drempel van de keuken en als ik lekkere dingen in zijn voederbakje doe dan ruikt hij het wel maar komt pas in de keuken als ik er uit ben. Nou, mijn boeren verstand verteld mij dat me hondje wel degelijk pijn kan voelen.

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Pluk.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4438
Vr Jun 01, 2018 10:45 am Reageer met quote

Een oud topic weer naar boven halen kan soms gevoelig liggen.
De mensen die al meerdere jaren meeschrijven weten dat Hamertje
helaas al sinds enige/ langere tijd is overleden.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2703
Vr Jun 01, 2018 11:17 am Reageer met quote

Pluk schreef:

Dat wist ik niet, ik had gezocht op onderwerp.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4498
Vr Jun 01, 2018 11:18 am Reageer met quote

Prlwytzkofsky schreef:
hamertjetik.1 schreef:

Dat is precies de reden waarom ik tegen dit wetsvoorstel ben, er wordt een piepklein onderdeeltje uitgehaald, waarvan zelfs binnen de wetenschap onderlinge verdeeldheid heerst of dit wel zo is want hoe bewijs je wat zo'n dier voelt.

Het zal zo zijn dat het wetenschappelijk moeilijk te bewijzen is dat dieren pijn ervaren maar soms is je gezonde boeren verstand ook toereikend. Toen ik een puppie had was dat beestje extreem aanhankelijk, waar ik was was hij ook, meestal achter me hakken. Bij het koken doe je soms een stap achteruit van het gasfornuis naar de aanrecht. Het is drie keer gebeurd dat ik met zo'n stap op een van zijn voorpootjes heb gestaan. Hij piepte het uit en ik moest hem troosten. Na drie keer vond hij het wel voldoende en sindsdien komt hij niet meer in de keukens als ik er ben. Als ik kook dan ligt hij voor de drempel van de keuken en als ik lekkere dingen in zijn voederbakje doe dan ruikt hij het wel maar komt pas in de keuken als ik er uit ben. Nou, mijn boeren verstand verteld mij dat me hondje wel degelijk pijn kan voelen.

Toch is het niet zo duidelijk welk leed een dier na de doorgenseden halsslagader doorgemaakt als het hondje dat in jouw voorbeeld een zeker gewicht op zijn pootje te verduren krijgt Prlwytzkofsky.
Wanneer een antilope door een leeuw in zijn hals gebeten wordt schijnt er een stof vrij te komen waardoor het dier ogenblikkelijk gevoelloos is. Het zal misschien nog een tijdje bewegen, geluid, een soort doodsgereutel voortbrengen, maar het dier schijnt niets meer te voelen. Hoorde ik eens in een docu beweren

bolsjewiek, Gutmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Prlwytzkofsky

Superlid
Superlid
Antw.: 1095
Vr Jun 01, 2018 11:37 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Toch is het niet zo duidelijk welk leed een dier na de doorgenseden halsslagader doorgemaakt als het hondje dat in jouw voorbeeld een zeker gewicht op zijn pootje te verduren krijgt Prlwytzkofsky.
Wanneer een antilope door een leeuw in zijn hals gebeten wordt schijnt er een stof vrij te komen waardoor het dier ogenblikkelijk gevoelloos is. Het zal misschien nog een tijdje bewegen, geluid, een soort doodsgereutel voortbrengen, maar het dier schijnt niets meer te voelen. Hoorde ik eens in een docu beweren

Dat zal ik niet aanvechten, ergo, ik geloof meteen dat er dat soort stoffen kunnen zijn. Als iemand een operatie moet ondergaan krijgt die ook een stofje waardoor geen pijn wordt gevoeld en geen leed wordt toegebracht maar dat laat onverlet dat een mens wel pijn kan voelen zonder dat stofje en naar mening geldt dat ook voor dieren. In de wetenschap schijnt het discussiepunt te zijn of dieren zonder hersenschors (waarin de pijnprikkels bij mensen aankomen) wel of geen pijn kunnen waarnemen. Die vraag gaat echter mijn kennis te boven.

Mijn inzichten zijn zo overduidelijk correct dat eenieder die ze niet accepteert wel een geestelijk afwijking moet hebben.

Lyle Rossiter

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 4498
Vr Jun 01, 2018 11:55 am Reageer met quote

Onder invloed van stress bv worden we veel minder gevoelig voor pijn. Een mens kan zelfs ernstig verwond zijn geraakt door een kogel of mes of granaatscherf, zonder dat hij dat in de gaten heeft. Hoe dat voor een dier is dat geen kant uit kan nadat zijn halsslagader is doorgesneden en het door zijn poten gaat...we weten het niet natuurlijk, maar het zal vanzelfsprekend ook een enorme stress ondergaan op zo'n moment en mogelijk daardoor pijn niet of nauwelijks gewaarzijn.
Ik vind trouwens een dier een dergelijke stress bezorgen ook 'misdadig' .
Het maakt voor mij het halal/kosher slachten nog altijd tot een gruwelijk bedrijf

bolsjewiek, Gutmensch, cultuurmarxist, klimaatgekkie
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pluk.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4438
Vr Jun 01, 2018 12:52 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Pluk schreef:

Dank voor je reactie Dagmar.

Zoals je ziet gaan anderen er 'gewoon' aan voorbij.

Kwestie van fatsoen.

theDon.1

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Vr Jun 01, 2018 5:45 pm Reageer met quote

Pluk schreef:
dagmar57 schreef:
Pluk schreef:

Dank voor je reactie Dagmar.

Zoals je ziet gaan anderen er 'gewoon' aan voorbij.

Kwestie van fatsoen.

Ik weet dat ook Pluk en daarom hoe graag ik het ook zou willen, ga ik uit respect voor Hamertje tik, niet verder in op dit topic.

Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats reactie