Klessenbessen bij Scharretje
Het Grand Café
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2479, 2480, 2481 ... 2558, 2559, 2560  Volgende Plaats reactie

LilianeDeClerck

Superlid
Superlid
Antw.: 3267
Vr Jan 11, 2019 6:19 pm Reageer met quote

Goeie middag allemaal,

Wat zijn jullie weer druk gaan het schrijven geweest. Leuk om te lezen maar een beetje veel om overal op te reageren. Morgen doe ik weer gewoon mee hé.

Vandaag dus een verlofdagje. Ik ben er niet kwaad voor want het is voor de moment "een soep" op het werk.

De regering heeft weer de wet eens gewijzigd. Vroeger was alles wat ziekte- en invaliditeitsverzekering aanging (mijn job dus) federaal (dus van de Belgische Staat). Nu van 1 januari 2019 is er een deel federaal, een deel Vlaams, een deel Waals en een deel Brussels. Dat wil zeggen dat wij alle papieren die binnen komen moeten controleren daarop en apart afhandelen.

MAAR de nieuwe regelgeving is nog niet doorgedrongen bij de instellingen (psychiatrische, revalidatie, enz instelling op mijn afdeling) en die instellingen hebben ook nog geen nieuwe papieren. Oude papieren zouden niet meer mogen gebruikt worden. Dus een ganse dag telefoontjes van instellingen met de vraag wat ze moeten doen. Wij weten het ook niet! En op het ministerie kennen ze alleen de theorie.

Dit is zo typisch Belgisch. Hoe krijg je zo iets uitgelegd aan buitenlanders (o a Ndl Very Happy ).

Gisteren heb ik mij een ganse voormiddag moeten bezig houden met het tellen van papieren voor 3 maand om een schatting te maken om hoeveel Federaal, Vlaams, Waals en Brussels we van de psychologische instellingen binnen krijgen. Want hierop gaan ook de werkingskosten berekend worden (en daarvan moet mijn loon, enz betaald worden). 'k Was bijna zot tegen de middag. Kwam er nog een vergadering bij waar ik verslag moest nemen. Dus mijn dag was goed besteed. En 'k Was doodop gisterenavond, in mijn bed was ik nog papiertjes aan het tellen Very Happy Very Happy Very Happy

Gisterenavond bleef ons wc lopen. En Rik aan het sakkeren dat hij dan vandaag een nieuwe vlotter zou moeten gaan kopen en die er in zetten... Ik zeg, wacht... zet het water toe als de bak vol is. Doe er een halve fles azijn in en we zullen morgen zien. En joepie, deze morgen die bak wat uitgekuist en het water blijft niet meer lopen. Mijn gedacht was er ergens wat kalk op het rubber van de vlotter gekomen en kon er water door.

Ik wens iedereen nog een hele fijne avond toe.

Elke dag heeft een lach!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 11280
Vr Jan 11, 2019 6:46 pm Reageer met quote

Liliane!
Quote:
De regering heeft weer de wet eens gewijzigd. Vroeger was alles wat ziekte- en invaliditeitsverzekering aanging (mijn job dus) federaal (dus van de Belgische Staat). Nu van 1 januari 2019 is er een deel federaal, een deel Vlaams, een deel Waals en een deel Brussels. Dat wil zeggen dat wij alle papieren die binnen komen moeten controleren daarop en apart afhandelen.

MAAR de nieuwe regelgeving is nog niet doorgedrongen bij de instellingen (psychiatrische, revalidatie, enz instelling op mijn afdeling) en die instellingen hebben ook nog geen nieuwe papieren. Oude papieren zouden niet meer mogen gebruikt worden. Dus een ganse dag telefoontjes van instellingen met de vraag wat ze moeten doen. Wij weten het ook niet! En op het ministerie kennen ze alleen de theorie.

Dit is zo typisch Belgisch. Hoe krijg je zo iets uitgelegd aan buitenlanders (o a Ndl Very Happy )

Dat is niet uit te leggen. Ook niet aan Nederlanders. Laughing
Maar goed dat het weekend weer voor de deur staat. Dan kun je het laten bezinken. Laughing
Ik ga verder met mijn filmpje kijken en ik wens iedereen een smakelijk eten toe en een fijne avond.

[/quote]

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

hehety

Superlid
Superlid
Vr Jan 11, 2019 6:51 pm Reageer met quote

Madelief over het hoofd gezien. Rolling Eyes
Dan is je dag toch ook goed besteed.
Als ik over de lengtes zo lees ben ik de grootste van het stel. 1.76, maar er kan ondertussen ook wel een cm van af zijn. Laughing
Nu ga ik echt afsluiten.

auteur onbekend

marlie49

Superlid
Superlid
Antw.: 7318
Vr Jan 11, 2019 8:15 pm Reageer met quote

Liliane wat een gedoe op het werk, om niet goed van te worden, groot gelijk dat je even rust neemt. Slim van je om het met het toilet zo op te lossen. Geeft een goed gevoel hè? Laughing

Gezellig Madelief wat boeken en dvd's voor het weekend!
Ik kocht een taupe-kleurige broek omdat je daar veel op kunt dragen, ze hangt alweer in de kast korter gemaakt en al. Moet altijd een zoompje eraf doen.

Allemaal een hele fijne avond!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

hehety

Superlid
Superlid
Za Jan 12, 2019 12:41 pm Reageer met quote

Goedemorgen klessebessers.
Liliane, ik moest zo lachen om de beschrijvingen van op je werk dat ik vergeten ben om op je wc oplossing te reageren. Zeker met marlie eens. Kalk is meestal de grote boosdoener. Misschien nog een paar keer herhalen voor de zekerheid. Dat is altijd goedkoper dan een nieuwe vlotter.
Madelief heeft zichzelf ook prima vermaakt en bedacht. Groot gelijk en goed kijk en leesvoer is nooit weg.

Marlie, het is toch wel erg handig als je je kleding zelf kunt verstellen. Gelukkig ben ik niet zo heel klein en zijn mijn broeken daardoor niet te lang.

Hoe zou het met Roto zijn? Eindelijk van die vervelende oorontsteking af?
Elise zal zich wel vermaken bij het dierenasiel markt en natuurlijk Jeu De Boules Laughing
Nu is het nu echt tijd voor een lekker bakkie

auteur onbekend

marlie49

Superlid
Superlid
Za Jan 12, 2019 1:21 pm Reageer met quote

Goedemorgen allemaal,

Henny ik ben vroeger eens ooit een tijdje op naailes geweest, daar heb ik nog steeds plezier van.

Madelief zal wel met de neus in de boeken zitten vandaag. Laughing Wink

Vanmiddag alweer het zaterdagclubje, wat vliegt de tijd.

Allemaal een hele fijne dag!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

Madelief46

Superlid
Superlid
Antw.: 1649
Za Jan 12, 2019 2:00 pm Reageer met quote

Goedemorgen

Marlie zo vroeg ben ik niet aan het lezen hoor maar vanmiddag wel.
Laughing Laughing

Marlie ik heb ook naailes gehad ik maakte zelfs colberts, broeken jurken, enz. enz. ik vond het altijd leuk om te doen en ineens was dat over, raar hè

Ik ga helemaal niets doen en ik ga de deur ook niet uit ik blijf lekker thuis, ik weet niet hoe het weer bij jullie is maar hier is het snertweer.

Maar nu ga ik een paar broodje gezond maken, want de weegschaal gaf zo raar getal aan

Tot strakjes maar weer

Ik heb alles wel op een rijtje, maar niet in de goede volg orde

hehety

Superlid
Superlid
Za Jan 12, 2019 2:39 pm Reageer met quote

Marlie, dat heb ik ook een blauwe maandag gehad, maar gezien dat ik er zo kriegelig van werd dat de naaimachine bijna door het raam vloog, was het advies toch maar te stoppen. De naaimachine weggegeven aan een toenmalige vriendin die heel graag zelf kleding maakte.

Borduren, haken en breien ging mij aanzienlijk beter af. Laughing

Madelief, veel meer gaan wandelen, maar dan niet er weer lekker trek van krijgen, dat schiet niet op.

Ik was een pond aangekomen en 3 ons ben ik al weer kwijt. Ze hadden van mij wel mogen blijven zitten. Het is altijd wat. Wink

auteur onbekend

LilianeDeClerck

Superlid
Superlid
Antw.: 3267
Za Jan 12, 2019 5:27 pm Reageer met quote

Goeie middag allemaal,

Wat heb ik heerlijk geslapen deze nacht. Na 2 dagen werken is dat een zege. Ging ik na de middag in de zetel een dutje doen... komt Rik af dat het veldrijden is. 'k Ben dus maar uit mijn zeteltje gekomen.

Buiten naar de bakker te zijn geweest heb ik nog niet veel uitgespookt. Zelf geen eten gemaakt, Tim wou dat doen.

Gisterenavond en deze voormiddag toch nog wat op internet op zoek geweest naar uitleg ivm de wetgeving. Ik begin het door te krijgen hoe die verdeling nu zit, waarom, enz... Wij moeten het uitvoerend deel doen, maar geen kat die ons uitleg geeft over hoe en waarom. Zelfs ons diensthoofd zegt er niet veel over. Maar nu weet ik het. En dan doe ik mijn werk veel liever.

Deze avond ga ik naar het Cultureel Centrum naar Rob Vanoudenhoven luisteren. dekruisboog.tienen.be/het-xiiie-werk-van-rob-vanoudenhoven-2

Ik heb ook altijd problemen met mijn broeken. Ik ben 1.68 m, dus er moeten altijd stukjes af. En... ik kan dat niet. Dus laat ik het in de winkel doen. De laatste keer moest ik 8 euro er voor betalen. Erg hé. Ik denk dat ik eens een snelcursus naaien ga moeten volgen als ik op pensioen ga. Al heb ik er weinig gevoel voor. Een knoop aanzetten is voor mij "een werk van barmhartigheid". En zeggen dat ons ma alles kon naaien en maken. Maar geen van haar meisjes heeft het talent geërfd.

Ik wens iedereen nog een fijne dag toe.

Elke dag heeft een lach!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

hehety

Superlid
Superlid
Za Jan 12, 2019 7:12 pm Reageer met quote

Liliane, groot gelijk dat je die regels dan zelf gaat uitzoeken. Je wilt toch je werk goed doen en dan is het heel frustrerend dat je het zelf ook niet weet.
Dus jij bent ook geen ster is het naai en verstelwerk. Laughing
8 euro is nog niet echt zo veel geld voor het verstellen. Die mensen moeten ook eten en het is wit.
Ik was pas 14 euro kwijt om een binnenzak in mijn zomerjas te laten maken. Ik moet mijn portemonnee en mobiel wel goed weg kunnen stoppen zodat het niet zo gemakkelijk gepikt wordt en dan draag ik het liever op mijn lichaam. Zo ook mijn mapje met pasjes en ED. Dan moet je de goden ook niet verzoeken.

Wij hadden beiden een aanval van Poets woedde. Op de handen gaan zitten werkte niet dus dan maar aan de slag. Peter heeft de vloeren een goede beurt gegeven. Boven de badkamervloer grondig gereinigd. Zelf het wasmachine van de kant gehad en ook dat was geen overbodige luxe. Ik een pan geschuurd. Bij de Action een grote bak gekocht en gevuld met kokend water en soda. Daar de dragers en pitten van het gasfornuis ingedaan om te weken. Dat was hard nodig en na het nodige schuur en poetswerk is het allemaal weer door een ringetje te halen. Morgen de glazen platen en de roosters van de ovens nog en de afdekplaat van het gasfornuis. Dan kan dat er ook weer een tijd tegen.
Als ik het zo lees lijkt het of we viespeuken zijn, maar dat valt wel mee.

De gewone poets gebeurt uiteraard het hele jaar door. Het is gewoon het periodieke werk wat om de paar maanden goed moet gebeuren

Nu is het tijd om af te sluiten en ik wens iedereen een smakelijk eten toe en een fijne avond.

auteur onbekend

Madelief46

Superlid
Superlid
Za Jan 12, 2019 7:32 pm Reageer met quote

Dat klop Henny ik had een keer geen zin om een broek van Wim korter te maken toen heb ik het door een Turk laten doen en ik was €15,00 kwijt dat doe ik dus nooit meer, ik steek die liever in mijn eigen zak.

ik heb een blikken kont gekregen van het zitten ik ben natuurlijk weer boven mijn boek in slaap gevallen dat komt omdat ik vannacht een paar keer wakker lag nu maar hopen dat ik niet in slaap valt als ik TV aan het kijken ben

Ik ga even zalm bakken voor op een wit bolletje, ik wens jullie allemaal een

Elise2

Superlid
Superlid
Antw.: 3545
Za Jan 12, 2019 7:56 pm Reageer met quote

Zo zie ik er uit en mijn muren enz. ook allemaal ! Lees mee en dan schrijf ik wat op een post itje ! Maar door nw. airco gedoe met de feestdagen en sterfgeval enz. enz. Geen tijd ! Zie ik er nu gekleurd uit. Ook problems met sites van Your suprise en gisteren uren bezig geweest met Greetz ! Wie van jullie gebruiken die sites ook wel eens ?

Vandaag direkt naar dierenasielmarktje en jeu de boulen !

Maar ze hebben hier een prachtige flamingo neergezet van afval gemaakt ! Zal de tekst van eerder onder de foto's zetten. Fijne dag verder ALLEMAAL en véél liefs..

Maria Kroijck kunstenares flamingo afval
Met een leuke groep junior rangers en de 4Green Foundation hebben we geholpen een enorme 'roze flamingo' te bedekken door kunstenaar maria koijck met plastic afval gevonden bij het strand opruiming afgelopen weekend. Als het klaar is zal het op de 'wilhelmina plein' op vrijdag worden blootgesteld voor iedereen om te genieten! Het creëren van bewustzijn en het brengen van de boodschap dat wij, mensen, onze mentaliteit moeten veranderen op eenmalig gebruik plastic! Geweldig project! Nog meer bericht! Groningen Schoon Dankzij Mij, Boneiru Duradero Portal, Sea Turtle Conservation Bonaire, STINAPA Bonaire

marlie49

Superlid
Superlid
Za Jan 12, 2019 10:35 pm Reageer met quote

Wat bijzonder Elise die flamingo, heel mooi en leuke zonnige foto's.

Liliane en Henny dus niet echt hobby-naaisters. Laughing
Maakt ook niks uit, ik maak voor de rest ook weinig alleen VERmaken of korter maken.

Het was weer gezellig vanmiddag met ons clubje, we waren met vijf omdat de zesde persoon in het ziekenhuis ligt momenteel met longontsteking en ademproblemen.

Madelief een blikken kont? Plaats er eens een foto van, want dat vind ik interessant! Laughing Wink Als je in slaap valt heb je het ook nodig, dus geen probleem als je een dutje doet.

Allemaal een hele fijne avond!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

hehety

Superlid
Superlid
Zo Jan 13, 2019 11:59 am Reageer met quote

Goedemorgen klessebessers. Wat is het nog donker, zeg. Toen ik om half acht wakker werd, dacht ik dat het nog half zeven was. Shocked
Maar wakker ben ik wel. Laughing
Quote:
Madelief een blikken kont? Plaats er eens een foto van, want dat vind ik interessant!

Marlie, daar krijg ik al zo vroeg vreemde beelden bij.

kon geen andere afbeelding vinden met blikken kont

Dat is niet fijn, marlie, een vriendin in het ziekenhuis. Is dat niet de zelfde die al eerder in het ziekenhuis lag?

Elise, die flamingo ziet er vrolijk uit, maar het laat ook zien hoeveel troep er op de stranden achter gelaten wordt. Sad Toch, met een knipoog kunnen zo wel mensen aan het denken gezet worden.

Madelief, dus jullie hebben een broodje met zalm gegeten. Wij stokbrood met gerookte makreel en wat sausjes. Vis en brood is altijd smakelijk. Laughing

In de ochtend koffie ook, dus eerst

auteur onbekend

marlie49

Superlid
Superlid
Zo Jan 13, 2019 1:14 pm Reageer met quote

Hallo allemaal,

Moest ook lachen om die "blikken kont" van Madelief. Laughing Die snoepkont is ook erg leuk.
Het is de vriend van mijn vriendin Henny die in het ziekenhuis ligt. Vorig jaar ook al met longontsteking. Hopelijk knapt hij gauw weer op.

Dadelijk ga ik naar een stadje een half uur verderop om met mijn dochter te gaan lunchen. Is halverwege voor ons allebei. Er zal wel heel wat afgebabbeld worden. Wink

Voor jullie allemaal een hele fijne dag, ondanks de regen!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

hehety

Superlid
Superlid
Zo Jan 13, 2019 3:06 pm Reageer met quote

Dat is duidelijk, marlie.
Ik heb net Peter zijn hoofdhaar weer gekortwiekt en zijn baard.

Ik heb mijn pony weer geknipt
Vanmorgen bij Jan Linders wezen winkelen en ik moet zeggen: De prijzen vallen mee en veel keuzes. Die zaak is pas verbouwd, nu pas heb ik uitgebreider de winkel en de producten kunnen bekijken. Als het zo druk is, is dat veel lastiger om te doen. Het weer was nu in ons voordeel. Met een extra zak zonnepitten voor de vogels thuis gekomen en borrelnootjes voor ons zelf. Die zijn daar maar 99 cent. De nootjes dan, hé. Laughing Of ze lekker zijn moeten we nog avonturen.

Tijd voor een boterham en vanmiddag gaat Peter naar de sauna.
De erwtensoep heb ik al uit de diepvries gehaald voor als hij weer thuis komt.
Tijd voor de boterham.

auteur onbekend

Elise2

Superlid
Superlid
Antw.: 3545
Zo Jan 13, 2019 3:53 pm Reageer met quote

Hehety en allemaal

Was wat vergeten en wel voornaam dat is dat de meeste afval hier aanspoelt met de oceaan ! Later meer schrijf ik er over. Vandaag een dag jeu de boulen ! We gaan met de auto naar Rincon en dan onderweg overal stops om te boulen en te bekijken enz. Aan het eind van de dag gaan we mini golfen bij de Scheetjes van ik vertrek en eten daar ook. We vertrekken om 9 uur is nu 7.48 uur ! Hier foto van het aangespoelde spul regelmatig door de oceaan!!

hehety

Superlid
Superlid
Zo Jan 13, 2019 4:34 pm Reageer met quote

Je dag goed ingevuld, Elise en heel gezellig ook. Heel triest al die troep op de stranden te zien en nog triester dat er heel de oceaan mee vervuild is. Confused
Hier spoelen nu enorm veel spullen aan uit containers die van een schip gevallen zijn. Iets van 240 containers, meen ik.

Maar goed. De glasplaten staan/liggen te weken in een bak met hete sodawater. Dadelijk aan de slag

auteur onbekend

hehety

Superlid
Superlid
Zo Jan 13, 2019 6:55 pm Reageer met quote

De middag was goed gevuld. De glasplaten zijn weer zo schoon dat het lijkt of ze zo uit de winkel kwamen. De ovens zijn weer spick en span. Ik ben er zelf heel trots op.

De soep was lekker en de was draait in de trommel.
Ik ga afsluiten en ik wens iedereen een smakelijk eten toe en een fijne avond.

auteur onbekend

Madelief46

Superlid
Superlid
Zo Jan 13, 2019 8:37 pm Reageer met quote

Goedemiddag,

Henny wat ben jij altijd druk op zondag, zondag is een rustdag hoor Laughing

Marlie ik heb geen foto van mijn blikkenkont je zou schrikken als je hem zag maar ik heb wel een leuk plaatje gevonden waar ik om moest lachen

Wat een troep Elise, wie ruimt dat op of laten ze dat gewoon leggen tot dat er vloed komt.

Marlie was het gezellig met je dochter, ik denkt het wel hè, dat hebben jullie samen goed opgelost om op een plek af te spreken wat voor beide een uitkomst is

Wij hebben vanmorgen langs de Waal gewandeld en regen en waaide dat het deed maar ik vond dat heerlijk, nu ga ik even zitten dat heb ik nog n iet gedaan vandaag

maar dan lieg ik

Pagina 2480 van 2560 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2479, 2480, 2481 ... 2558, 2559, 2560  Volgende

Plaats reactie