Donald Trump houdt 800.000 mensen in gijzeling
Blik op het nieuws
Plaats reactie

BigEd

Superlid
Superlid
Antw.: 1121
Vr Jan 11, 2019 12:53 pm Reageer met quote

Ik kan niet meer naar dat hoofd van Trump kijken. Leugen na leugen en het gaat maar door. Zijn belastingkorting was duidelijk een diefstal door de rijke elite van het land. Alles wat hij aanraakt gaat falliet en hij heeft een geschiedenis van het oplichten van tussenaannemers en kopers.

En krijgen 800.000 geen salaris. Mensen die niets met die onzinmuur te maken hebben. Terwijl zijn eigen regering heeft aangegeven dat bijna al het gevaar via luchthavens binnenkomt. En nu kunnen de beveiligers van die luchthavens niet werken omdat ze een ander baantje erbij moeten zoeken.

Bij Trump gaat alles alleen maar over Trump. Zijn belang en niets anders.

Hoe kan dit? Waar is de Republikeinse partij die de boel in evenwicht moet houden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 2827
Vr Jan 11, 2019 6:58 pm Reageer met quote

BigEd schreef:
Ik kan niet meer naar dat hoofd van Trump kijken. Leugen na leugen en het gaat maar door. Zijn belastingkorting was duidelijk een diefstal door de rijke elite van het land. Alles wat hij aanraakt gaat falliet en hij heeft een geschiedenis van het oplichten van tussenaannemers en kopers.

En krijgen 800.000 geen salaris. Mensen die niets met die onzinmuur te maken hebben. Terwijl zijn eigen regering heeft aangegeven dat bijna al het gevaar via luchthavens binnenkomt. En nu kunnen de beveiligers van die luchthavens niet werken omdat ze een ander baantje erbij moeten zoeken.

Bij Trump gaat alles alleen maar over Trump. Zijn belang en niets anders.

Hoe kan dit? Waar is de Republikeinse partij die de boel in evenwicht moet houden.

Ik ben ervan overtuigd dat de meeste Republikeinen weinig of niks op hebben met Trump. Het is het rare democratische stelsel van de VS dat ertoe leidt dat Trump zijn onzinnige gang kan gaan. Waar rechters een politieke benoeming zijn, waar een president alleen effectief kan regeren met een meerderheid in het Huis van Afgevaardigden én de Senaat en waar een volgende president dus alles van zijn voorganger weer ongedaan kan maken, afhankelijk van die meerderheid creëer je een buitengewoon ineffectief systeem. Het belang zit niet meer in een gezamenlijk streven naar wat het beste is voor het land, maar naar wie de macht heeft. In de praktijk heeft dat geleid tot: als jij zwart zegt, dan zeg ik wit. De andere partij is niet een partij met een andere mening over wat de beste koers voor het land is, maar de vijand die moet worden dwarsgezeten. Krijgt de andere partij de meerderheid dan wordt deze gebruikt om de president op alle fronten tegen te werken. Daaraan maakt elke partij zich schuldig, ongeacht van welke partij de president is. Normaal gesproken zouden de volksvertegenwoordigers in het Congres de macht van de president moeten controleren, maar uit partijpolitiek belang gebeurt dat niet. De zwakte van dit systeem komt nu, met een onberekenbare, wispelturige en leugenachtige president pas goed aan het licht. Misschien dat, nu de gevolgen van het falend politiek systeem meer dan ooit zichtbaar zijn, men zich eens achter de oren gaat krabben en er wat kritischer naar gaat kijken. Dan zou de periode Trump uiteindelijk misschien nog eens wat goeds opleveren.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Adamm

Stamgast
Stamgast
Antw.: 588
Vr Jan 11, 2019 8:43 pm Reageer met quote

Ligt aan het gehanteerde politieke systeem. Ook vorige USA presidenten hebben daar weleens gebruik van gemaakt.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jan 11, 2019 8:45 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
Ligt aan het gehanteerde politieke systeem. Ook vorige USA presidenten hebben daar weleens gebruik van gemaakt.

Precies wat ik zei.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Adamm

Stamgast
Stamgast
Vr Jan 11, 2019 8:50 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Adamm schreef:

Precies wat ik zei.

Dan zijn wij het eens, alleen ik heb er geen halve blz. voor nodig . Mad

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Jan 11, 2019 9:34 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
WillemijnF schreef:
Adamm schreef:

Precies wat ik zei.

Dat komt omdat jij stukken intelligenter bent. Maar ik gedij prima in de schaduw van jouw licht hier hoor. Cool

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3492
Vr Jan 11, 2019 9:38 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
WillemijnF schreef:
Adamm schreef:

Precies wat ik zei.

Het lijkt me toch dat Willemijn buitengewoon helder en buitengewoon treffend uiteenzet HOE dat systeem WERKT, terwijl we in jouw oneliner als 'verklaring' alleen dat nietszeggende woordje 'systeem' zien staan.
Jammer dat je je hier weer laat zien Ron. (verwijderde tekst)

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3183
Za Jan 12, 2019 12:52 pm Reageer met quote

Uitspraken verwijderd, graag de discussie zonder persoonlijke aanvallen voortzetten!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

KittyC.1

Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker
Antw.: 1
Za Jan 12, 2019 4:03 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:

Het lijkt me toch dat Willemijn buitengewoon helder en buitengewoon treffend uiteenzet HOE dat systeem WERKT, terwijl we in jouw oneliner als 'verklaring' alleen dat nietszeggende woordje 'systeem' zien staan.

Hoe moet een nieuweling dit nu opvatten of is WillemijnF uw echtgenote en bent u daarom telkens zo lyrisch over hetgeen juist zij hier schrijft

en wie is die Ron (Jammer dat je je hier weer laat zien) Question

Adamm

Stamgast
Stamgast
Za Jan 12, 2019 4:06 pm Reageer met quote

KittyC schreef:
NicolaasP schreef:

Hoe moet een nieuweling dit nu opvatten of is WillemijnF uw echtgenote en bent u daarom telkens zo lyrisch over hetgeen juist zij hier schrijft

Voor sommige mensen ben ik schijnbaar hier niet welkom. Het lijkt erop dat niet "zielsverwanten" hier worden weggepest.

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 16757
Za Jan 12, 2019 7:20 pm Reageer met quote

Volgens mij gijzelt Donald T. zichzelf ook, maar snapt hij het nog niet...

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12410
Za Jan 12, 2019 7:55 pm Reageer met quote

BigEd schreef:
Vooralsnog worden vooral de ambtenaren van een aantal ministeries getroffen. Maar als de shutdown langer gaat duren gaan veel meer Amerikanen de negatieve effecten ondervinden. Vergunningen voor van alles en nog wat worden niet meer afgegeven en maatregelen bij het uitbreken van veeziektes blijven uit: Dit merken Amerikanen van de ‘shutdown’

Iedereen weet langzamerhand dat een hek of een muur om een land niet helpt tegen illegale immigratie maar toch moet en zal die kleuter zijn muur krijgen tegen ik weet niet hoeveel miljard dollars. Betaal hem dan lekker uit je eigen zak, Donald Trump, zou ik zeggen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

50plusser.nl

Administrator
Administrator
Antw.: 3183
Di Jan 15, 2019 3:09 pm Reageer met quote

KittyC.1 schreef:
NicolaasP schreef:

Jammer dat KittyC een alias en dus een tweede account van je is. Wie je bent? Dat merk je wel want je kunt tijdelijk niet inloggen. Erg jammer dit! De volgende keer en dikke ban dus.

humor

Superlid
Superlid
Antw.: 10439
Wo Jan 16, 2019 7:05 pm Reageer met quote

Het is maar net waar je de nadruk op legt.... 800.000 mensen in gijzeling of.......je kan ook zeggen Donald Trump houdt zijn poot stijf, omdat het om een verkiezingsbelofte gaat !!

Een man een man een woord een woord.... daar kunnen onze heren politici nog een hoop van leren. ... vind ik...Bij onze politici gaan meestal de verkiezingsbeloften zo "de prullebak"in.........Laughing

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12410
Wo Jan 16, 2019 11:58 pm Reageer met quote

Ja, tuurlijk...

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Pagina 1 van 1

Plaats reactie