KKK toestanden op Urk
Blik op het nieuws
Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3885
Di Mrt 12, 2019 5:03 pm Reageer met quote

Quote:
Het liep maandag finaal uit de hand op Urk. Aan het begin van de avond drong een grote groep jongeren - schattingen lopen uiteen van 70 tot ver in de 100 - het huis van de familie Boukhizzou aan de Noorderpalen binnen. Op zoek naar Soufyan. Zijn moeder probeerde haar gezin te beschermen, maar werd tegen de grond gewerkt en raakte gewond. Soufyan kreeg klappen, zijn zus ook. De jongeren riepen ‘Geertje Wilders’, gooiden met vuurwerk en stenen. De politie op Urk riep de hulp in van collega’s uit andere gemeenten om de meute te verdrijven. Dat ging gepaard met de wapenstok.

https://www.destentor.nl/flevoland/woedende-urker-jongeren-dringen-huis-van-soufyan-18-binnen-en-roepen-geertje-wilders~a5128f15/

Je kunt het die kinderen verwijten, en dat moeten we zeker doen, maar wordt dit geweld niet regelrecht in de hand gewerkt en keer op keer aangemoedigd door een Wilders die maar blijft roepen 'deze mensen' (moslims) horen hier niet'

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12837
Di Mrt 12, 2019 9:35 pm Reageer met quote

Vroeger noemden we zoiets een volksgericht, een vorm van eigenrichting. Welke van de twee verhalen er klopt maakt voor dergelijke idioterie niet uit, al zie je het vaker bij vanouds geďsoleerde gemeenschappen waar strakke normen en waarden gehanteerd worden. Het dubbele is dat die kennelijk niet gelden tegenover mensen die een andere achtergrond hebben.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3392
Wo Mrt 13, 2019 12:15 am Reageer met quote

Wat heeft die jongen gedaan dan, dat lees ik nergens?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

luciaT..1

Superlid
Superlid
Antw.: 3114
Wo Mrt 13, 2019 11:14 pm Reageer met quote

https://nos.nl/artikel/2275832-extra-surveillance-bij-huis-bedreigd-gezin-urk.html

theDon

Superlid
Superlid
Do Mrt 14, 2019 12:16 am Reageer met quote

Ik heb nu gelezen in het AD hoe het werkelijk is gegaan; klikkie

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5284
Do Mrt 14, 2019 2:08 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:

https://www.destentor.nl/flevoland/woedende-urker-jongeren-dringen-huis-van-soufyan-18-binnen-en-roepen-geertje-wilders~a5128f15/

En dan te bedenken dat gebruik is gemaakt van een oud filmpje (2015) uit Geldermalsen.
Media zijn hier niet erg zuiver in geweest. En als je dan ziet hoe snel het door iedereen verspreid is en wordt. Poeh!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Mrt 14, 2019 9:42 am Reageer met quote

Ik denk niet dat dat iets af doet aan de inhoud van het bericht, aan de beschrijving van wat er heeft plaatsgevonden.
Bovendien is er prominent een rectificatie geplaatst:

Quote:
Naschrift
Getuigen in Urk hebben dinsdagochtend beelden aangeleverd. Een deel daarvan bleek niet afkomstig uit Urk. Direct na de ontdekking daarvan zijn deze beelden verwijderd. In de foutieve beelden werden kreten geuit waarin Geert Wilders werd aangehaald. Hoewel deze beelden niet uit Urk kwamen, verklaart de belaagde familie wel dat soortgelijke kreten ook bij hun huis zijn gescandeerd.

Zelf heb ik geen bronnen kunnen vinden waarin de berichtgeving op de stentor weersproken wordt.

Een recenter verslag op nu.nl

Quote:
De politie heeft inmiddels vijf personen aangehouden naar aanleiding van de ongeregeldheden van de afgelopen dagen op Urk, is woensdag bekendgemaakt. Twee personen zitten vast voor de mishandeling van de moeder van een jongen om wie het conflict in de gemeente lijkt te draaien.

Maandag trok een grote groep naar een woning waar enkele jongeren "in gevecht raakten met de bewoners".

https://www.nu.nl/binnenland/5787912/tieners-vast-voor-mishandelen-vrouw-op-urk-gemeente-roept-hulp-ouders-in.html

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

luciaT..1

Superlid
Superlid
Do Mrt 14, 2019 12:25 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Ik heb nu gelezen in het AD hoe het werkelijk is gegaan; klikkie

Verhalen over aanleiding circuleren op sociale media

Dinsdag controleerden agenten toegangswegen naar Urk. Twee mensen zijn opgepakt, een van hen had een honkbalknuppel bij zich. Ook is een 21-jarige man opgepakt die te zien was in een filmpje waarin met een nepwapen werd gedreigd.

Er circuleren meerdere verhalen over de aanleiding voor het conflict. Volgens een van de lezingen zou de achttienjarige man "vervelend" hebben gedaan tegen een vriendin van een leeftijdsgenoot. De groep kwam wraak nemen voor deze actie, meldde De Stentor.

Volgens een andere versie ging het conflict van maandag over een vechtpartij van een tijd geleden. De discussie hierover zou weer zijn opgelaaid.
https://www.nu.nl/binnenland/5787912/tieners-vast-voor-mishandelen-vrouw-op-urk-gemeente-roept-hulp-ouders-in.html

Niets duidelijk dus! En iedereen pikt eruit wat hem/haar het beste uitkomt Rolling Eyes

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Mrt 14, 2019 12:52 pm Reageer met quote

Quote:
Er circuleren meerdere verhalen over de aanleiding voor het conflict

Maar dat is het topic hier toch helemaal niet, de aanleiding die er geweest zal zijn voor een meute Urkse jongeren om het huis van een Marokkaanse familie binnen te vallen?

Over die aanleiding zullen veel verschillende verhalen bestaan en daar gaat het hier helemaal niet over. Het bericht dat een massa Urkse jongeren de woning is binnengedrongen en daar de moeder van het Marokkaanse gezin tegen de grond hebben geslagen dat wordt nergens weersproken. Of wel?

Leonard Cohen

luciaT..1

Superlid
Superlid
Do Mrt 14, 2019 2:00 pm Reageer met quote

Nicolaas, dat ontkent ook niemand. Ik reageer alleen even op het er prat opgaan van Don dat hij weet hoe het 'werkelijk' gegaan is.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26640
Do Mrt 14, 2019 2:25 pm Reageer met quote

Weet jij dat dan..?

Het is wat je zelf al zegt: "Niets duidelijk dus! En iedereen pikt eruit wat hem/haar het beste uitkomt"...

Faber quisque fortunae suae

luciaT..1

Superlid
Superlid
Do Mrt 14, 2019 2:47 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Weet jij dat dan..?

Het is wat je zelf al zegt: "Niets duidelijk dus! En iedereen pikt eruit wat hem/haar het beste uitkomt"...

Ik beweer toch nergens dat ik het wél weet? Ik antwoord slechts op de reactie van Don.

theDon

Superlid
Superlid
Do Mrt 14, 2019 4:41 pm Reageer met quote

luciaT. schreef:
Nicolaas, dat ontkent ook niemand. Ik reageer alleen even op het er prat opgaan van Don dat hij weet hoe het 'werkelijk' gegaan is.

Daar gaan we weer, waar ga ik prat op?
Ik verafschuw geweld met wie of wat ook.
Je leest steeds over de gewelddadigheden en jij zet een link neer waar het over gaat en mijn link zegt weer wat anders, klaar!

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Mrt 14, 2019 4:46 pm Reageer met quote

Op twitter:

Quote:
Stel je eens voor dat de rollen in Urk waren omgedraaid. Dat een wit gezin belaagd werd door tientallen Marokkaanse jongeren. Stel je eens voor welke wending de verkiezingscampagne had gekregen

Leonard Cohen

Pagina 1 van 1

Plaats reactie