Goede aktie
Blik op het nieuws
Plaats reactie

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Za Mrt 02, 2019 9:49 pm Reageer met quote

Het belang in de KLM is door de staat verhoogd tot 14%, e.e.a. is volgens mij geheel legaal via de beurs gebeurd. Dit is een goede actie van Hoekstra.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12731
Zo Mrt 03, 2019 1:33 am Reageer met quote

Ondernemingen die belangrijk zijn voor onze natie verdienen uiteraard staatssteun. Maar als ze het verkloten, op de been gehouden worden met gigantisch veel gemeenschapsgeld om vervolgens door te gaan met topmanagers en particuliere beleggers te verrijken, zoals in het recente verleden een aantal bankinstellingen, kunnen ze me de bout hachelen. Of je nationaliseert of je laat de markt zijn werk doen. Iets daartussenin, doorgaans betaald door ons, het klootjesvolk dat daar geen invloed op heeft, heeft in mijn optiek geen bestaansrecht.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

ron1

Stamgast
Stamgast
Ma Mrt 11, 2019 7:36 pm Reageer met quote

Onlangs heeft de Staat nog 6,9 miljard opgehaald met 10 jarige lening, er was voor 27 miljard ingetekend. Rente 0,035%. Zeer goedkoop geld dus. We gaan de KLM weer Nederlands maken..
Het kost ons geen 680 miljoen. We wisselen 680 miljoen aan euro’s in voor 680 miljoen aan aandelen. Goede zet trouwens want die Fransen maken er een potje van. KLM en Schiphol zijn van mega belang voor Nederland.

Dit is mijn mening !!!

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3183
Di Mrt 12, 2019 12:08 am Reageer met quote

En wanneer gaan we aan het milieu denken?????

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

ron1

Stamgast
Stamgast
Di Mrt 12, 2019 3:38 pm Reageer met quote

theDon schreef:

Aan het milieu denken is altijd goed. Maar het en sluit het ander niet uit.
Wat wij nodig hebben zijn ingenieurs die de uitstoot van vliegtuigmotoren tot een minimum terug kunnen brengen.

theDon

Superlid
Superlid
Wo Mrt 13, 2019 12:25 am Reageer met quote

Adamm schreef:
theDon schreef:

Wat wij nodig hebben zijn ingenieurs die de uitstoot van vliegtuigmotoren tot een minimum terug kunnen brengen.

Je kan natuurlijk ook met veel minder vliegtuigen gaan vliegen!
Een vliegtuig van Amsterdam naar Brussel sturen is toch van de zotte.
Als het vliegtuig in Amsterdam opgestegen is en op hoogte is, moet hij al weer de landing inzetten.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mrt 13, 2019 12:43 am Reageer met quote

Natuurlijk moet er veel meer op hogesnelheidstreinen ingezet worden maar zolang vliegen veel te spotgoedkoop blijft is dat dweilen met de kraan open.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

theDon

Superlid
Superlid
Wo Mrt 13, 2019 1:30 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
Natuurlijk moet er veel meer op hogesnelheidstreinen ingezet worden maar zolang vliegen veel te spotgoedkoop blijft is dat dweilen met de kraan open.

Dat bedoel ik Kees, voor een scheet en drie knikkers zit je momenteel in Italië.

ron1

Stamgast
Stamgast
Di Mrt 19, 2019 9:52 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Adamm schreef:
theDon schreef:

Als het vliegtuig in Amsterdam opgestegen is en op hoogte is, moet hij al weer de landing inzetten.

Anders worden de files weer 2 x zolang hetgeen ook slecht voor het milieu is..Wij moeten het zoeken in technische oplossingen.

theDon

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 12:08 am Reageer met quote

Adamm schreef:
theDon schreef:
Adamm schreef:
theDon schreef:

Anders worden de files weer 2 x zolang hetgeen ook slecht voor het milieu is..Wij moeten het zoeken in technische oplossingen.

Als je het milieu er bij haalt, is lopen het beste!
Vliegtuigen zijn de grootste vervuilers, dat is algemeen bekend.
Het gekke is dat al die milieu boeren, overal tegen op schoppen maar wel met het vliegtuig op vakantie gaan.
Het is bewezen dat het reizen met de trein van Amsterdam naar Brussel, aanzienlijk minder vervuiling geven en nog belangrijker, sneller zijn als met de auto erheen te gaan.
Ook heb je dan geen files!
De techniek moet wel zó ver zijn dat je een betrouwbare trein hebt die niet bij een vlokje sneeuw of bij een blaadje op de rails stil ligt.

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 6:03 am Reageer met quote

theDon schreef:
Het is bewezen dat het reizen met de trein van Amsterdam naar Brussel, aanzienlijk minder vervuiling geven en nog belangrijker, sneller zijn als met de auto erheen te gaan.
Ook heb je dan geen files!
De techniek moet wel zó ver zijn dat je een betrouwbare trein hebt die niet bij een vlokje sneeuw of bij een blaadje op de rails stil ligt.
In mijn situatie zou ik de mogelijkheden vanuit Utrecht bekijken. Het is van de zotte om voor die afstand per vliegtuig te reizen. Je chargeert wat over de storingsgevoeligheid van de trein, vind ik, want die is bij vliegreizen veel groter, schat ik.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26411
Wo Mrt 20, 2019 12:07 pm Reageer met quote

Ik denk dat het allemaal niet zo simpel is. Want stel dat iedereen plotseling met de trein zou gaan. Ik weet de verhouding trein- en vliegpassagiers niet maar stel dat het een verdubbeling van het aantal treinreizigers betekent. Hoeveel extra treinen heb je dan wel niet nodig. Het spoorwegnet is nu al aan z'n maximum capaciteit. Stations zijn nu al te klein en worden als onprettig ervaren.

Minder reizen zou de beste oplossing zijn. Waarom moeten we overal toch zonodig naartoe?

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Wo Mrt 20, 2019 1:04 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Hoeveel extra treinen heb je dan wel niet nodig. Het spoorwegnet is nu al aan z'n maximum capaciteit. Stations zijn nu al te klein en worden als onprettig ervaren.
Internationale treinen doen doorgaans Jipsingboermusselsuis niet aan maar grote steden. Ik zie liever een uitbreiding van het spoornet, en dan moet je in de eerste plaats denken aan verbreding, dan van nog meer bulderbanen en luchtvervuiling.
Quote:
Minder reizen zou de beste oplossing zijn. Waarom moeten we overal toch zonodig naartoe?
Lijkt me een ander verhaal. Ik vind vakanties leuk, ga eigenlijk nooit al te ver weg en verder hoef ik ook zo nodig niet.

theDon

Superlid
Superlid
Do Mrt 21, 2019 12:37 am Reageer met quote

Tympaan schreef:

Het is nu eenmaal zó trendy om te zeggen dat je naar een ver land bent geweest.
Als dan vraagt "wat vind je dan van Nederland?"
Dat weten ze niet want Nederland is niet trendy, ze weten niet eens wat er in Nederland voor mooie gezellige dingen zijn.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie