Contante giften straks niet meer aftrekbaar van de IB
Blik op het nieuws
Plaats reactie

Adamm

Stamgast
Stamgast
Antw.: 511
Vr Mrt 29, 2019 5:48 pm Reageer met quote

Een contante gift aan een goed doel, bijvoorbeeld aan een collectant, is over een paar jaar niet meer aftrekbaar bij de belastingaangifte. Cash doneren gebeurt steeds minder en is fraudegevoelig, stelt staatssecretaris Snel (FinanciŽn). Daarom gaat de D66íer werken aan wetgeving om ervoor te zorgen dat een gulle gift in contanten straks niet meer aftrekbaar is in de belastingaangifte. Dat schrijft de bewindsman in een Kamerbrief over het verbeterproces van de giftenaftrek.

Net contante gift aan Reumafonds gedaan, was zo'n aardig meisje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 2672
Vr Mrt 29, 2019 6:00 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
Een contante gift aan een goed doel, bijvoorbeeld aan een collectant, is over een paar jaar niet meer aftrekbaar bij de belastingaangifte. Cash doneren gebeurt steeds minder en is fraudegevoelig, stelt staatssecretaris Snel (FinanciŽn). Daarom gaat de D66íer werken aan wetgeving om ervoor te zorgen dat een gulle gift in contanten straks niet meer aftrekbaar is in de belastingaangifte. Dat schrijft de bewindsman in een Kamerbrief over het verbeterproces van de giftenaftrek.

En straks kun je die 50 cent niet meer aftrekken. Gossie.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1095
Vr Mrt 29, 2019 6:13 pm Reageer met quote

Eerlijk gezegd heb ik zelf al 31 jaar geen aangifte inkomstenbelasting meer ontvangen. Ik hou me dus ook niet zo bezig met die aftrekposten.
Maar... uiteraard kan het voor anderen misschien wel interessant zijn.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
25 jaar geleden: 358 ppm, 10 jaar geleden: 387 ppm, nu: 410 ppm

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2034
Vr Mrt 29, 2019 6:23 pm Reageer met quote

Ik heb al nooit begrepen dat je belastingteruggave krijgt als je iets weggeeft. Gek toch?

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Adamm

Stamgast
Stamgast
Vr Mrt 29, 2019 7:39 pm Reageer met quote

Lifeisaminestrone schreef:
Ik heb al nooit begrepen dat je belastingteruggave krijgt als je iets weggeeft. Gek toch?

zo zijn de regels nu eenmaal

Adamm

Stamgast
Stamgast
Vr Mrt 29, 2019 8:09 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Adamm schreef:

En straks kun je die 50 cent niet meer aftrekken. Gossie.

was 10 cent Very Happy

Lifeisaminestro ne

Superlid
Superlid
Antw.: 2034
Vr Mrt 29, 2019 8:57 pm Reageer met quote

Adamm schreef:

zo zijn de regels nu eenmaal

Ja, dat weet ik, maar dat vind ik gekke regels.

Don't mention the war!! (Basil Fawlty)

Adamm

Stamgast
Stamgast
Do Apr 11, 2019 1:13 pm Reageer met quote

Algemeen nut beogende instellingen (ANBI's) kunnen gebruikmaken van bepaalde belastingvoordelen bij erven, schenken en de energiebelasting. Instellingen die wij als ANBI aanwijzen, hebben deze belastingvoordelen. Als u uw instelling(en) als ANBI wilt laten aanwijzen, moet u dat bij ons aanvragen. De staat, provincies, gemeenten en waterschappen hoeven geen aanvraag in te sturen. Zij zijn altijd een algemeen nut beogende instelling.

Extra stimulans voor culturele ANBI

Voor donateurs van culturele ANBI's geldt een extra giftenaftrek. Hierdoor worden giften aan culturele ANBI's gestimuleerd.

Toch nog niet zulke gekke regels.

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2041
Do Apr 11, 2019 2:48 pm Reageer met quote

Mijn idee, als je iets schenkt behoor je daar niets voor terug te krijgen anders is het geen gift meer.

Adamm

Stamgast
Stamgast
Do Apr 11, 2019 7:21 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

Mijn idee, als je iets schenkt behoor je daar niets voor terug te krijgen anders is het geen gift meer.
''

Fiscaal denk men daar toch anders over en dat is ook maar goed ook

Pagina 1 van 1

Plaats reactie