Hoe we meer ontspannen met een hond op kantoor.
Huisdieren & dieren
Plaats reactie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 2879
Ma Apr 15, 2019 4:49 pm Reageer met quote

Een hond geeft idd rust, dat is mijn ervaring ook!
Ook het communiceren met een hond geeft rust en daarnaast zal een hond je nooit teleurstellen.
Het hangt er natuurlijk wel van af met wat voor hond.

Psycholoog Thijs Launspach is stress-expert en auteur van het boek Fokking Druk. Zijn advies voor zijn werkende medemens? Relax! Iedere week geeft Thijs daarom tips om jouw werkdag stressvrij te houden
Lees verder; klikkie

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12412
Ma Apr 15, 2019 8:25 pm Reageer met quote

Poosje geleden was de 'kantoorkat' een nieuwsitem. Hoewel in de aard natuurlijk verschillende dieren speelden daar dezelfde argumenten een rol. Een hond is doorgaans wel bewerkelijker. Leuk idee maar op mijn werk zie ik een hond of kat echt niet zitten, niet in de laatste plaats omdat het vast en zeker einde oefening is bij de eerstvolgende technische hygiŽne-inspectie van de GGD...

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Ma Apr 15, 2019 11:05 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Poosje geleden was de 'kantoorkat' een nieuwsitem. Hoewel in de aard natuurlijk verschillende dieren speelden daar dezelfde argumenten een rol. Een hond is doorgaans wel bewerkelijker. Leuk idee maar op mijn werk zie ik een hond of kat echt niet zitten, niet in de laatste plaats omdat het vast en zeker einde oefening is bij de eerstvolgende technische hygiŽne-inspectie van de GGD...

Dat laatste kan ik mij in jou situatie goed voorstellen.
Ik heb voor jaren terug ook eens gelezen dat mensen met een hartziekte, er goed aan doen een hond in huis te nemen.
De mensen zouden er rust door krijgen wat goed is voor hun.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12412
Di Apr 16, 2019 1:20 am Reageer met quote

Ook bij al dan niet demente bejaarden kunnen huisdieren een heel positieve rol spelen voor het welzijn van deze doelgroep. Ik heb ooit gesolliciteerd bij een psychogeriatrische instelling, de Bleerinck in Emmen, die toen een beleid had voor het stimuleren van het houden van huisdieren. Een baan is er niet uit voortgevloeid maar het voelde heel goed tijdens de rondleiding die ik daar toen kreeg.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26027
Di Apr 16, 2019 10:25 am Reageer met quote

Misschien lijkt het een leuk idee. Maar ik vraag mij wel af hoe dat in de praktijk zal gaan. In de eerste plaats; hoe zullen die dieren daar zelf op reageren. Honden die de hele dag naast het bureau van hun baasje moeten liggen. Katten die dag in dag uit de tijd in een kooitje zullen moeten doorbrengen. Want je wil toch ook niet dat ze elkaar achterna zitten en daarbij overal op- en afspringen. Want dan beginnen die honden ook spontaan te rennen en wordt de chaos helemaal compleet...
Daarnaast houdt niet iedereen van dieren. Of zijn er zelfs allergisch voor...

In deze tijd van tot in het absurde doorgevoerde efficiŽntie is er vaak al geen plaats meer voor een aquarium of plantenbak...

Tenzij je het geluk hebt om bij een heel klein kantoor met gelijkgestemde mensen te werken of dat je een eigen kamer tot je beschikking hebt, zie ik het moeilijk in om dieren mee naar je werk te nemen...

Concludeer hier niet uit dat ik tegen dieren ben. Integendeel. Maar het moet wel een beetje praktisch uitvoerbaar blijven..

Faber quisque fortunae suae

Adamm

Stamgast
Stamgast
Antw.: 589
Di Apr 16, 2019 1:46 pm Reageer met quote

ik had een celibataire goudvis in een grote kom op mijn bureau. Erg rustgevend.

theDon

Superlid
Superlid
Di Apr 16, 2019 11:23 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Ook bij al dan niet demente bejaarden kunnen huisdieren een heel positieve rol spelen voor het welzijn van deze doelgroep. Ik heb ooit gesolliciteerd bij een psychogeriatrische instelling, de Bleerinck in Emmen, die toen een beleid had voor het stimuleren van het houden van huisdieren. Een baan is er niet uit voortgevloeid maar het voelde heel goed tijdens de rondleiding die ik daar toen kreeg.

Gezien ik bij Collieclubs aan gesloten ben, hoorde ik van een instelling die uitgenodigd kan worden bij ouderen
Ze komen dan op afspraak bij tehuizen waar ouderen verpleegt worden en bij dementerende mensen.
Mijn vrouw werkt met dementerenden en kreeg akkoord om ze uit te nodigen, ze zijn vorig jaar 4 X geweest.
Het was een daverend succes, de mensen genoten met volle teugen en er werd heel lang over na gepraat.
De stichting die kwam, hier de link.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie