Europese stemchecker
Blik op het nieuws
Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12731
Vr Mei 03, 2019 4:53 am Reageer met quote

Deze kieswijzer kijkt naar wat partijen daadwerkelijk doen (en níet naar wat ze beloven in campagnes). Vergelijk uw politieke opvattingen met het stemgedrag in het Europees Parlement en kom erachter met welke partij u de meeste overeenkomsten heeft.

Ga hier naar de stemchecker: De Stemchecker - Europese verkiezingen

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mei 03, 2019 4:55 am Reageer met quote

De materie is natuurlijk altijd lastig maar is niettemin in begrijpelijke taal verwoord. Kost niet al te veel tijd en ik vond het leuk om te doen, zeker omdat er uitgegaan wordt van wat partijen daadwerkelijk doen in plaats van beloven. Mijn antwoorden kwamen het dichtste bij GL.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2255
Vr Mei 03, 2019 2:37 pm Reageer met quote

Ik heb hem ook gedaan, kwam uit bij Groen Links, terwijl ik daar toch niet op ga stemmen Very Happy

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mei 03, 2019 4:28 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Ik heb hem ook gedaan, kwam uit bij Groen Links, terwijl ik daar toch niet op ga stemmen Very Happy

Curieus, ik stem al jaren SP...

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2255
Vr Mei 03, 2019 5:13 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
dagmar57 schreef:

Curieus, ik stem al jaren SP...

Dat heb je met die stemwijzers, is me al vaker overkomen, komt gewoon doordat ik qua mileu aardig met GL overeenkom.
Ik stem echter altijd op een totaalpakketje van een partij, niet op 1 specifieke overeenkomst.
En soms stem ik ook strategisch, steeds vaker eigenlijk, heb ik bv bij de provinciale verkiezingen ook gedaan, om mijn steentje bij te dragen dat door mij in elk geval FVD niet die grote partij zou worden die het helaas wel is geworden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Mei 03, 2019 6:06 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Dat heb je met die stemwijzers, is me al vaker overkomen, komt gewoon doordat ik qua mileu aardig met GL overeenkom.
Ik stem echter altijd op een totaalpakketje van een partij, niet op 1 specifieke overeenkomst.

Ik stem vooral principieel, en dat is op de stroming die in mijn ogen de sociaaldemocratische principes het beste benadert. Ik ben nooit zo weggeweest van de naar het neoliberalisme neigende 'derde weg' van Wim Kok, Tony Blair en Gerhard Schröder.

Overigens kan ik me in veel standpunten van GL inderdaad prima vinden, zeker waar de EU minder een economisch model voor multinationals moet worden en meer moet betekenen voor alle ingezetenen van de lidstaten, dus ook vluchtelingen.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3765
Za Mei 04, 2019 8:32 pm Reageer met quote

Ik ben niet verbaasd door de uitslag (20x overeenkomstig PvdA, 19x overeenkomstig GL). Maar op welke partij ik ga stemmen weet ik nog niet. Heb daarin geen vaste strategie. Soms is dat de sterkste/grootste partij waarmee ik sympathiseer, dat zou dus GL kunnen zijn, maar soms ook wil ik de underdog steunen, of een nieuwkomer die het in mijn ogen goed doet belonen met een stem (waar hij/zij natuurlijk niets van zal merken). Het blijft voor mij het moeilijkst daarover een doorslaggevende motivatie te vormen

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie