Rob Jetten
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2255
Wo Mei 08, 2019 2:53 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Voor mijzelf sprekend, ik kan wel vertellen dat geen enkel politicus voldoet aan wat ik eigenlijk zou willen zien en de ideale - voor zover je daar van kan spreken - partij zou voor mij een mix zijn van vrijwel alle partijen.

Ik denk dat iedereen dat wel zou willen, 1 partij waarin iedereen zich kan vinden, maar dat is niet haalbaar uiteraard.

Maar als jij gaat stemmen (ik weet niet of je wel of niet stemt en dat hoef ik ook niet te weten), dan moet je toch de minst voor jou slechte partij kiezen?
Welke criteria zijn dan voor jou belangrijk om je keuze te maken?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3765
Wo Mei 08, 2019 3:10 pm Reageer met quote

Geweldige vraag van je Dagmar. Het is makkelijk je overal altijd alleen maar smalend tegen af te zetten, geen enkele positieve toekomst te zien, helemaal niets positiefs in het heden, in actuele gebeurtenissen/ontwikkelingen te kunnen/willen zien. De jeugd te verguizen, de actuele politiek te verguizen...'niets deugt' en 'het komt nooit meer goed'
Makkelijk, altijd grote stappen en snel thuis en wat mij betreft ook helemaal prima voor luie mensen om zo'n standpunt in te nemen, maar tegelijkertijd, op dit forum, zooooo vermoeiend wanneer mensen iedere keer opnieuw enkel en alleen daar mee weten aan te komen in allerlei discussies

#grijsgedraaideplaten

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3183
Wo Mei 08, 2019 4:01 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Niet elk topic hoeft de Donshow te worden.

Alsjeblieft niet zeg, maar als jij recht voor zijn raap een "show"noemt, wat moet ik dan met jou op de man gespeelde reacties noemen?

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26413
Wo Mei 08, 2019 5:19 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

Welke criteria zijn dan voor jou belangrijk om je keuze te maken?

Dat lijkt mij nou niet zo moeilijk.
Een partij zou het moeten opnemen voor de 'zwakkere' mens en beschermen tegen uitbuitende grootbedrijven.
Zou moeten zorgen dat Nederland leefbaar blijft. Maar zou ook van enig realiteitsgevoel moeten getuigen. Kortom, een mix van grofweg alle partijen.

Maar zoals je zelf al zegt, dat is niet haalbaar en dat kan ook helemaal niet. Dan zouden er 17miljoen partijen moeten zijn.

Daarom kan ik ook helemaal niet de ene politicus ophemelen en de ander de grond inboren. Het gaat bij hen enkel maar om het verhaaltje en de hoop dat ze een mooie baan bij het bedrijfsleven kunnen scoren..

En dat eeuwige gekat en gegriep over ander forumleden laat ik maar voor rekening van de "deugdzamen" Ik vind het enkel maar getuigen van zielige bekrompenheid.

Faber quisque fortunae suae

theDon

Superlid
Superlid
Wo Mei 08, 2019 5:30 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
theDon schreef:
Jetje en klavertje, goed met hun mond maar resultaten?

Aangezien het hier over Jetten gaat, beperk ik me even tot hem.
Resultaten boeken gaat natuurlijk niet zo snel en hij is er nog maar kort.
Desalniettemin heeft hij toch al een aardige inbreng met een frisse kijk op een aantal zaken:
- hij wil een socialere koers varen
- qua klimaat gaat hij veel verder dan d66 voorheen
-hij opperde het idee dat we voor de toekomst arbeidsmigranten nodig hebben

Ik hoop dat ze hem tot lijsttrekker maken bij de verkiezingen, ik denk dat hij in de toekomst veel stemmen gaat trekken en hij is met name bij jongeren populair en die zijn de toekomst.
Soms moet je eerst investeren voor resultaat en hij doet dat gedegen.

Ik zie deze strategie liever als die van opkomend raketstrateeg Baudet en als je het over waarmaken hebt, die heeft nog helemaal niets waar gemaakt, we moeten nog maar afwachten wat zijn aankomende beleid gaat brengen.

Quote:
Misschien moeten ze eerst een schone luier bij mama halen!

Wat die opmerking betreft, echt Don, die slaat nergens op Very Happy

Ach Dagmar, een geintje moet kunnen toch?

Ik heb hem gezien toen hij pas partijleider was geworden bij een praatshow van Pauw.
Hij werd letterlijk onder het zand gekletst, volgens mij liep hij rood aan.
Ik had toen écht zoiets van "moet die snotneus en partij gaan leiden?"
Als ik dan Klaver hoor over het milieu dan denk ik van hou toch op, als er een partij is die weinig om het milieu geeft is het imo wel Groen links.
Dit laatste is wel heel duidelijk gebleken in onze stad.
Dit is mijn mening en wat een ander er over denkt, zal mij worst wezen en ga daar ook niet over in discussie.
Een partij die iedereen tevreden kan stellen, zullen we nooit mee maken.

dagmar57

Superlid
Superlid
Do Mei 09, 2019 3:52 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:

Daarom kan ik ook helemaal niet de ene politicus ophemelen en de ander de grond inboren. Het gaat bij hen enkel maar om het verhaaltje en de hoop dat ze een mooie baan bij het bedrijfsleven kunnen scoren..

Ik denk niet dat politici alleen de politiek ingaan voor een mooie baan binnen het bedrijfsleven, ik denk dat er nog politici zijn die uit ideologische motieven de politiek in gaan, zoals b.v. Jetten en Klaver en ik denk dat dat eigenlijk ook wel geldt voor Baudet.

Ik weet dat je weinig vertrouwen hebt in zowel politiek als bedrijfsleven,
maar is er dan echt nooit een politicus/partij geweest waar je wel vertrouwen in had?

Laatst aangepast door dagmar57 op Do Mei 09, 2019 3:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt

dagmar57

Superlid
Superlid
Do Mei 09, 2019 3:56 pm Reageer met quote

theDon schreef:

Vind je dan dat jongeren in het algemeen niet zo geschikt zijn voor de politiek dan?

theDon

Superlid
Superlid
Do Mei 09, 2019 4:08 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
theDon schreef:

Vind je dan dat jongeren in het algemeen niet zo geschikt zijn voor de politiek dan?

Nee, dat vind ik niet mits ze wel hun zegje kunnen doen en niet veel bla, bla.
Als ik zoals ik vermelde, dat Jette bij Pauw zit en helemaal onder de tafel gepraat wordt dan heb ik zoiets van : dat kan toch niet als partij leider".
Daarnaast vind ik dat een premier bv wel een bepaald overwicht moet hebben wat aan zicht betreft.
Ik zou bv mij schamen als ik Jette als premier van Nederland zou zien bij bv Trump.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3239
Do Mei 09, 2019 5:00 pm Reageer met quote

theDon schreef:
dagmar57 schreef:
theDon schreef:

Nee, dat vind ik niet mits ze wel hun zegje kunnen doen en niet veel bla, bla.
Als ik zoals ik vermelde, dat Jette bij Pauw zit en helemaal onder de tafel gepraat wordt dan heb ik zoiets van : dat kan toch niet als partij leider".
Daarnaast vind ik dat een premier bv wel een bepaald overwicht moet hebben wat aan zicht betreft.
Ik zou bv mij schamen als ik Jette als premier van Nederland zou zien bij bv Trump.

Grappig, ik zou me schamen wanneer Trump mijn president was.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Do Mei 09, 2019 5:03 pm Reageer met quote

Ik zou me schamen als Wilders of Baudet mijn premier zouden zijn. En dat niet vanwege hun leeftijd. Laughing

theDon

Superlid
Superlid
Do Mei 09, 2019 5:16 pm Reageer met quote

Ach, ach, Trump of Wilders of Baudet hoe komen jullie er op.
Heb ik het zo slecht omschreven dan?

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26413
Do Mei 09, 2019 6:58 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

Ik weet dat je weinig vertrouwen hebt in zowel politiek als bedrijfsleven,
maar is er dan echt nooit een politicus/partij geweest waar je wel vertrouwen in had?

Ja, ooit eens... Dat was de PvdA. Maar wat was dat een enorme desillusie. Toen ze eindelijk de kans hadden om zich te bewijzen bakte ze er niets van. Ze lieten zich compleet inpakken door de VVD. Toen was het voor mij wel duidelijk dat we niet door de politiek maar door het bedrijfsleven geregeerd werden. En worden...
En die kennen geen democratie. En daar kun je op niemand kiezen...

Faber quisque fortunae suae

ron1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Do Mei 09, 2019 8:27 pm Reageer met quote

Ik probeer om niet meer over mensen te praten hier. Alleen inhoudelijk over zaken.

Ik hoop dat dat er meer doen.!!!!!

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie