Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2041, 2042, 2043 ... 2071, 2072, 2073  Volgende Plaats reactie

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10872
Ma Mei 20, 2019 11:23 pm Reageer met quote

Beste allemaal wij gaan slapen.....................piepke is leeg en koekske is op

Terusten en tot morgen maar weet,
Tiny

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9935
Ma Mei 20, 2019 11:42 pm Reageer met quote

Mooie blommen ! Die doen het daar goed ! Ben benieuwd waar Jac vanavond slaapt ?

Liesbeth is vanmiddag gekomen . Blijft gezellig een paar dagen en gaat morgen mee naar fysio omdat Marianne moet fotograferen op school .

Welterusten allemaal ! En morgen gezond weer op !

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

nenne13

Superlid
Superlid
Di Mei 21, 2019 8:48 am Reageer met quote

Goede morgen ,

Ik heb gisteren het programmaboekje van Plint weer ontvangen !

met dit gedichtje voor Jac. wens ik jullie allen een fijne dinsdag

cc

Superlid
Superlid
Di Mei 21, 2019 12:03 pm Reageer met quote

Mogge,
lief/leuk gedichtje Jenny.

Weet niet met welk vervoermiddel Jacq op reis is maar las vanmorgen op Omroep Gelderland dat alle treinverkeer van en naar Arnhem weer eens plat ligt vanwege verschillende storingen.

Hopelijk.................heeft Jacq daar geen last van.

Lieve groetjes Tiny

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12691
Wo Mei 22, 2019 12:16 pm Reageer met quote

Goedemorgen , wt een fantastisch lief gedichtje weer uit Plint!! Love
Tiny een naar bericht...het zal steeds vaker voorkomen,gezien de leeftijdscategorie waarin we vallen...het went echter nooit...maar het is wl de realiteit!!Inderdaad geniet van het leven...het duurt maar even!!Zo is dat ook met een dagje uit, vr je het weet, is het voorbij!!Tegenwoordig ben ik mij er erg van bewust, en ik merk dat het in mijn waarnemingen dan ook ligt opgeslagen...ht gevoel van beleven wat vast gelegd lwordt in mijn hersenarchief, n mijn gemaakte foto's zijn hierin van groot belang!
Tiny, de vervoersmiddelen waren, auto, boot, trein en benenwagen Laughing Doordat het bijna niet haalbaar was om met de trein op tijd te komen(ook nog eens in de spits, dus zitplaatsen zijn dan schaars)was dus de reden van overnachting..nu met die storingen was het helemaal niet gelukt...n dit (overnachting)was ook erg leuk om te doen...spannend voor mij, omdat ik als een soort van "back-up' in de zorg functioneer(is overigens goed gegaan, op wat enkele hulp-handelingen na, heb ik wat dat aangaat niet veel hoeven doen)
Mijn (vele) foto's staan nog op camera,(iets wat nog niet lang geleden onmogelijk was Laughing maar ik moet nu eerst ook ff bijkomen)die gaan jullie vast nog wel zien binnenkort...Nu moet ik mijn 'achterstand' weg werken...daarbij kwam het verzoek, of ik vrijdag ook nog een dagdeel wil oppassen op onze kleine prinsessenkind...en natuurlijk wil ik dat, maar het betekent nu dat ik ff flink aan de bak moet...dus ik wens jullie een fijne woensdag toe, met veel plezier in datgene wat je gaat doen....Ik snel mij nu naar Elden, om nog weer mee te kijken, n ik wil een hulpmiddel voor de kousen eens zelf gaan uitproberen(oefening baart kunst,vooral hier in!!)
Als foto's plaats ik hier nog de serie Rotterdam, Laurenskerk..

Oorlog en vrede is het thema van het relif op de deuren van de Sint-Laurenskerk in Rotterdam.

Ik las : Voor het onderwerp van de bronzen deuren van de Sint Laurenskerk te Rotterdam kreeg Giacomo Manz de volledige vrijheid. Hij koos niet voor een expliciet religieuze voorstelling, maar voor de verbeelding van oorlog en vrede. Hij zag daarin een metafoor voor de verwoesting van de kerk in mei 1940 en het heropbouw na de oorlog.

Aan de buitenzijde vormen de deuren samen n beeldvlak, waarop het thema oorlog wordt weergegeven. Hier overheerst geweld en smart. Links heft een soldaat, de helm bungelend op de rug, zijn mes naar een man. De man ligt op de grond en maakt een afwerend gebaar. Een kind kijkt huilend toe, de armen geheven, het gezicht in de grimas van een schreeuw. Rechts hangt het lichaam van een man slap aan een touw om zijn middel. Een vrouw licht de lap stof die om hem heen is gedrapeerd op en bekijkt zijn gezicht.

Boven de deuren, op het timpaan, zijn meerdere figuren gevat in een scne die de vrede uitbeeldt. Er heerst blijheid en levensvreugde. Hier speelt zich het gelukkige gezinsleven af, gesymboliseerd door een vrouw die haar kind speels boven zich uit tilt (gemodelleerd naar Manzs echtgenote), een jongeman die een opbollende draperie vasthoudt en een ontspannen tegen een staf leunende man.

Aan de binnenzijde(kon ik niet zien, maar hoop er een volgende keer wel te zijn als de deuren open staan)zijn twee christelijke symbolen weergegeven: de pelikaan een verwijzing naar Christus omdat het dier in tijden van nood zijn jongen met zijn eigen bloed voedt en een duif, symbool van de heilige geest.
Mooi als je er een uitleg bij hebt...dan kijk je toch weer anders...Wordt vervolgd!! Wink Fijne dag nogmaals!!

nenne13

Superlid
Superlid
Wo Mei 22, 2019 1:33 pm Reageer met quote

Goede morgen, Jac die trip maakten wij met ons vijven in september 2017 Wat goed dat je er een ander k een plezier meedoet en hulp verleent !
En ons met je foto's mee laat genieten

Je bracht Liesbeth die hier is , k op een idee, zij heeft nl. een vriendin die ernstig ziek is, en Jens en zij nemen haar kinderen, om het gezin te ontlasten, wel eens op een dagtripje mee, ze waren al naar Aqua Zoo en Liesbeth vond zo'n rondje Zuiderzee-museum ook wel iets en afwisselend voor hen.

Jammer dat jullie niet zulk stralend weer hadden , maar het was in ieder geval droog.

De Laurens kerk Het is al heel lang geleden, dat ik daar ben geweest toen ik met mijn tienerbroer een uitvoering van de Matheus-passion bijwoonde Laughing wij zijn in de pauze weggegaan, zaten achter een zuil en de akoestiek was heel slecht en toen hebben we thuis het deel na de pauze geluisterd vanuit Naarden over de radio..

Die deuren van De Laurens heb ik nooit zo goed bekeken en ik hoop nog eens dat n van hen me meeneemt de Laurenskerk in..
Je kunt op de site zien wanneer hij open is

Ja, je hebt gelijk zo lang mogelijk genieten (zelfs met de beperking en die je hebt) want het kan zo maar over zijn !

de fysio heeft me gisteren, toen er met Liesbeth was, weer aardig aan het werk gezet. ik moet dan nog steeds denken aan Rienus die een autoband met een touw moest voortslepen

ik kreeg gisteren aan mijn linker enkel (slechte kant) een manchet, net als van de bloeddruk opmeting , met twee kilo zand en die moest ik tegen zijn hand (op kniehoogte) aanschoppen en om de rechterenkel had ik drie kilo zand. Daarna fietsen, en achter de rollator lopen ( ik wil te vlug) en proberen mijn hartslag omlaag te krijgen! en dan met de katrollen mijn armen omhoog brengen.

Morgen weer dan gaat Iris mee.. die geeft ook geen centimeter toe en laat me er naar toe achter de rolstoel lopen.. op de terugweg mag ik dan zitten .

Ik wens jullie allen een heel prettige woensdag., en Aard succes bij het zoeken naar die speciale vogel !
Er is ons een zonnetje beloofd !

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2052
Wo Mei 22, 2019 5:30 pm Reageer met quote

Vandaag naar AWD geweest, geen Morinelplevier gezien , maar wel genoten in de zon. Bijna 4 uur gewandeld.

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nenne13

Superlid
Superlid
Wo Mei 22, 2019 5:44 pm Reageer met quote

Nou Aard je bent niet voor niets erop
uitgegaan !!

Je heb mooie plaatjes kunnen schieten ! Die reetjes kijken je recht in de ogen en waar is de AWD ? Is daar ook water ? Want je hebt ook libellen of waterjuffers mooi op de plaat gezet . En 4 uur lang in de zon gewandeld en veel vitamine D opgedaan!

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2052
Wo Mei 22, 2019 8:37 pm Reageer met quote

nenne13 schreef:
Nou Aard je bent niet voor niets erop
uitgegaan !!

Je heb mooie plaatjes kunnen schieten ! Die reetjes kijken je recht in de ogen en waar is de AWD ? Is daar ook water ? Want je hebt ook libellen of waterjuffers mooi op de plaat gezet . En 4 uur lang in de zon gewandeld en veel vitamine D opgedaan!

Het is een duingebied onder Zandvoort, het heet Amsterdamse Waterleiding Duinen, afgekort AWD.

Kijk maar eens hier:

https://awd.waternet.nl/

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

nenne13

Superlid
Superlid
Do Mei 23, 2019 10:22 am Reageer met quote

Goede morgen, Aard, wat mooi is het daar !

Wat leven wij toch in een mooi land wat Flora en Fauna betreft !

'k Wens jullie allen een mooie donderdag ! en Jac een fijne Novi-dag !

Ik ga eerst naar fysio.. tot later...

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Mei 23, 2019 3:33 pm Reageer met quote

verwijderd

Laatst aangepast door jjacqueline op Do Mrt 05, 2020 2:24 am, in totaal 1 keer bewerkt

cc

Superlid
Superlid
Do Mei 23, 2019 6:20 pm Reageer met quote

Middag,
mooie foto's gezien hier! Zo als altijd spant de welterusten-lieveling de kroon, wan een moppie. Natuurlijk kan dat moppie ook wel eens veranderen in de draakje.................maar dat hoort nu eenmaal bij het kind-wezen.

Poppenwagen iets te groot..............ach dan heeft ze er ook langer plezier van denk ik dan maar. Komt bij dat de stang waar ze moet duwen in hoogte verstelbaar is dus ze kan nog een hele tijd met de poppen aan de wandel gaan.

Ben aan het struinen naar huizen in Camposol. Al wil het menneke niet ik ga me toch orienteren want er komt een hoop geregel etc. bij kijken en wil, als het ooit zo ver mocht komen, beslagen ten ijs komen.
Advocaat en notaris in de arm nemen is daar een must!

Ga weer even verder struinen. Menneke is naar de peut, gaat gelukkig een stuk beter al heeft hij zo af en toe wel een terugslag omdat er weer iets gedaan moet worden aan een auto waar hij zijn zere arm toch echt wel bij nodig heeft.

Lieve groetjes Tiny

nenne13

Superlid
Superlid
Do Mei 23, 2019 7:51 pm Reageer met quote

Goede middag. De fysio heeft me heel erg te pakken gehad, laten werken 30 x vanuit zithouding recht gaan staan met n hand mocht ik steunen.. 15 minuten fietsen.. en elke keer meer weerstand. en hij heeft me een houding aangegeven omdat ik geen kracht heb om op te hoesten, moet ik een kussentje tegen mijn buik drukken met beide handen... en als dt niet lukt met de ellebogen op de knieen .. het helpt wel

Ik had zo hard gewerkt dat ik vond dat we, Iris was mee, wel wat verdiend hadden, dus bij Brownies & Downies lekker koffie gedronken mt wat erbij.

Wat is Novi toch een zonnig kind als ze bij jou is ! maar ik zie overeenkomsten met dat lachebekje van nu met foto's van jouw vroeger Jac ! wat een leuke outfit dat blauw! staat haar goed !

ik weet niet of ik hier vanavond nog langs want ik krijg visite en dat is erg vermoeiend met spreken . dus wens ik jullie alvast een fijne avond toe en daarna lekker slapen en gezond weer p !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Mei 24, 2019 1:40 pm Reageer met quote

verwijderd

Laatst aangepast door jjacqueline op Do Mrt 05, 2020 2:24 am, in totaal 1 keer bewerkt

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Mei 24, 2019 3:12 pm Reageer met quote

verwijderd

Laatst aangepast door jjacqueline op Do Mrt 05, 2020 2:25 am, in totaal 1 keer bewerkt

nenne13

Superlid
Superlid
Vr Mei 24, 2019 3:59 pm Reageer met quote

Goede middag, ik voel het wel in mijn knien . ik probeerde het vanmorgen hier... maar kwam maar tot 15 x i.p.v. 30 x. ik oefen ook de armen met een halfvol waterflesje op en neer... en ik moet wel onder de strenge blikken van Iris, Liesbeth en Marianne, ligt eraan wie mij rijdt.. zij, Laurens en Michael zeiden gisteren dat ze alleen de dochter uit Zwitzerland nog niet hadden gezien ! Wij proberen, in hetzelfde gebouw , de logopedie te combineren met fysio ervoor of erna.. Gisteren ging Lisa (logopedie) naar een andere locatie en zij riep tegen iemand : Prettige Hemelvaart " dat vonden Iris en ik een gekke groet (of je iemand naar de hemel wenst !)

Wat geniet ik van de serie foto's dat ze buiten zit te ontbijten en ineens bedenkt dat pop een vieze luier heeft en die verwisselt moet worden ! en dan dat kleine handje in die washand Laughing Laughing

zoals bv dat pakketje voor andere Oma en Opa met het zelf getekende pakpapier..

Ik zou dat trotse toetje wel eens willen zien waarmee ze het overhandigt maar de andere kant is niet zo bedreven in foto's maken ?

Fijne voortzetting vd vrijdag !

cc

Superlid
Superlid
Vr Mei 24, 2019 6:56 pm Reageer met quote

Middag, sorry ben laat, Loekske nog niet zo lang de deur uit en ik heb stekende koppijn..dadelijk maar een ibutje pakken, helpen mij beter dan paracetamol ben ik achter gekomen.

Kostelijk he die foto's van de kleine meid. Jacq lust ze paprika? Aardbeien kan ik mij iets bij voorstellen, vinden kinderen vaak heerlijk maar paprika????. Omdat ik een gele paprika naar haar kleine mulleke zag gaan!!!!

Dat is flink aanpoten Jenny dat oefenen maar je hebt ook wel hele goede trainers in je omgeving die jou goed in de gaten houden.......hihi van je dochters moet je het maar hebben Wink Exclamation

Ik heb al verschillende foto's mogen ontvangen via de foon dus ik ken er al een paar van de hier geplaatste. Jammer dat de andere opa en oma geen foto's maken..............al zouden ze het doen dan zouden wij ze hier toch niet zien.
Vond de foto's met luier verschonen en washandje ook zo kostelijk.......ze weet ook precies hoe het allemaal werkt!

Jeb rare opmerking Jenny dat prettige hemelvaart............klinkt inderdaad heel raar................net of je van plan bent het heden voor het eeuwige te wisselen Rolling Eyes !

Zo nu een bakje troost samen met het menneke en dan is de dag al weer bijna om.

Wens jullie nog een prettige vrijdag, of wat er nog van over is.

Lieve groetjes Tiny

nenne13

Superlid
Superlid
Za Mei 25, 2019 9:23 am Reageer met quote

Goede morgen, het zonnetje is al wakker en het beloofd een mooi weekend te worden.

Je eindigde de dag met een zonnige foto Tiny uit Spanje !

Hebben jullie dat k wel eens als je nergens aan denkt dat het lijkt of er ineens een laadje in je hoofd opengaat en daar uit het niets een hele volzin naar voren komt zoals gisteravond : En de boer hij ploegde voort.... even googlen en blijkt het een ballade van J.W.F.Werumeus Buning dat ik voor Nederlands moest lezen op school er kon van alles in de wereld gebeuren... maar de boer hij ploegde voort.

Ballade van den boer

Er stonden drie kruisen op Golgotha,

Maar de boer hij ploegde voort.

Magdalena, Maria, Veronica,

Maar de boer hij ploegde voort,

En toen zijn akker ten einde was,

Toen keerde de boer den ploeg

En hij knielde naast zijn ploeg in het gras,

En de boer, hij werd verhoord.

Zo menigeen had een schonen droom,

Thermopylae, Troja, Salamis,

Het jonge graan werd altijd groen,

De sterren altijd licht,

Gods woord streed in de wereld voort

En de boer heeft het gehoord.

Men heeft den boer zijn hof verbrand,

Zijn vrouw en os vermoord;

Dan spande de boer zichzelf voor den ploeg,

Napoleon ging de Alpen op

En hij zag den boer aan 't werk,

Hij ging voor Sint-Helena aan boord

En de boer hij ploegde voort.

Het eindigt met:

Een stem sprak tot aarde , hemel en zee
En de boer heeft die gehoord
"Terwille van de boer die ploegt
Besta de wereld voort !"

Ik wens jullie allen een fijn weekend !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Zo Mei 26, 2019 6:03 am Reageer met quote

Goedenacht...n f dat er regelmatig laatjes open gaan met herinneringen bij mij! Laughing Gedicht gelezen, De Ballade van den boer , de boer die onverstoord doorploegt , ik heb m zelfs beluisterd, een langere uitvoering zelfs klik hier Laughing
Of de andere opa/oma foto's maken?...zekers wel, maar ze willen die van mij graag hebben...ik heb er genoeg!! Laughing het is natuurlijk sowieso mijn hobby!!
Prettige hemelvaart!Beetje ongelukkig uitgedrukt, maar ik denk dat het heel aardig bedoeld is, nt zoals je iemand prettige kerstdagen toewenst...in ieder geval komt het prettiger over dan "loop naar de hel" Laughing
Op de vraag of Novi paprika lust?...ze neemt er wel een hap van(en dat vind ik al super...wl het proberen!!)...maar is er niet echt dol op, de aardbeien vind ze zalig!!
Terug naar Rotterdam

er cirkelde lange tijd een helikopter rond de fraaie 64 meter hoge toren van de Laurenskerk

Dit onderstation bleef gespaard tijdens het bombardement.

ik las

De uiteraard sobere architectuur maakt een grooten kloeken indruk, gelijk dat in den laatsten tijd bij alle moderne techniek dienende gebouwen der gemeente het geval is.

Rotterdamsch Nieuwsblad 11-8-1924
Laughing

Gebouw De Heuvel is een gemeentelijk monument. Het huisvest diverse welzijnsorganisaties.

Gebouw De Heuvel is een echt Wederopbouwgebouw, maar vanwege de nabijheid van de Laurenskerk heeft de architect zijn gebouw niet te brutaal gemaakt. Interessanter vond ik het gebouw aan de overkant

Citykerk/ De Sint Domincuskerk Het Steiger

Sinds de veertiende eeuw zijn de Dominicanen gevestigd in het centrum van Rotterdam. De Dominicuskerk uit 1837, gelegen tussen Hoogstraat en Steiger, werd tijdens het bombardement verwoest. Duitsland heeft als onderdeel van de Widergutmachung, een nieuwe kerk, een klooster en enkele kantoorpanden geschonken. Aan de overkant van het water is de nieuwe kerk aan Het Steiger op 14 mei 1960 20 jaar na het bombardement ingewijd.

Het wapen van de Dominicanen ; Vereren, zegenen, prediken .

natuursteenmozaeken met afbeeling van Dominicus en Jezus van Theo Mols

Hoeksteen gelegd op 2 mei 1959 [url]klik hier voor een kort filmpje, vooral de ramen vanuit binnen gezien zijn de moeite waard van het bekijken[/url] en nu naar bed!!Ik wens iedereen een mooie zondag toe!! Wink

nenne13

Superlid
Superlid
Zo Mei 26, 2019 9:44 am Reageer met quote

Goede vroege morgen, Nog een beetje heig maar de zon doet haar best !

Jac, ik ben k in Rotterdam geboren, maar je laat me foto's van gebouwen zien die mij vreemd zijn.

Dat komt natuurlijk omdat we in de oorlog in/op zuid woonden (Lange Hilleweg) en daarna een paar jaar in Wiesel /wenum (bij Apeldoorn) en daarna in Overschie.

Toen ging ik werken en ik heb intussen in Hillegersberg en in Blijdorp (Stadhoudersweg) gewoond.

Dus als je naar de "stad" ging dan was het vlug, vlug voor een boodschap !
en dan had je geen tijd (met vier kinderen en een zaak) om rond te lopen met je fototoestel.

Dat kocht ik overigens bij mijn uit de zaak gaan n het lid worden van vijftig plus !

Dus jij laat mij mijn stad zien en gebouwen waarvan ik het bestaan niet wist... met nog goede info k ! Dank hiervoor maar als je had gezegd die gebouwen staan in bv Amersfoort had ik het k geslikt

Maar jij gaat er speciaal (met je ogen open) met je camera op uit. en daarna is Google je beste vriend ! Dank daarvoor !

Ik vier vandaag Moederdag bij Marianne en famile.. p Moederdag waren de mannen naar het voetballen en is intussen andere Oma aan staar geopereerd. Dus vandaar.. De traditionele asperges met krieltjes en ham en eieren en botersaus vandaag .

Ik wens een ieder hier een prettige zondag !

Pagina 2042 van 2073 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2041, 2042, 2043 ... 2071, 2072, 2073  Volgende

Plaats reactie