Draadloze storingen door zonnepanelen
Blik op het nieuws
Plaats reactie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2233
Vr Jun 07, 2019 3:20 pm Reageer met quote

Quote:
Slecht geïnstalleerde of kwalitatief ondermaatse zonnepanelen blijken letterlijk stoorzenders voor draadloze apparatuur. Traag wifi? Dat kunnen de nieuwe zonnecellen van de buurman zijn. Zelfs C2000, het communicatiesysteem van politie, brandweer en ambulance, heeft er last van.
Onderzoekers van Agentschap Telecom hebben een half jaar geleden de oorzaak gevonden: zonnepanelen. Omvormers van slechte kwaliteit en slordige montage blijken de voornaamste oorzaak. Agentschap Telecom heeft in zes maanden tijd al tien gevallen aan de hand gehad waarbij zonnecellen de communicatie van de hulpdiensten dreigden te verstoren.
Agentschap Telecom liet twee weken geleden 252 zonnepanelen op het dak van het Haagse congrescentrum World Forum voor drie weken afsluiten omdat er te veel storing op C2000 was, terwijl de beveiliging met de komst van Ivanka Trump en koningin Máxima optimaal moest zijn.

Niet alleen zonnecellen zorgen voor steeds meer draadloze storingen. Deurbellen, luidsprekers, koelkasten, contactsleutels, álles gaat draadloos. Daarmee neemt ook de kans op storingen toe, vooral er apparaten worden verkocht die niet voldoen aan de eisen. ,,Koop daarom altijd iets met de CE-markering. Dan verklaart de fabrikant dat hij zich aan de regels houdt.

https://www.ad.nl/tech/traag-wifi-dat-kunnen-de-zonnecellen-van-de-buurman-wel-eens-zijn~a7d1221c/

Als de hulpdiensten uitvallen wegens geen bereik is dat niet best.
Had er nog niet van gehoord dat (slecht geïnstalleerde) zonnepanelen stoorzenders waren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3042
Vr Jun 07, 2019 6:39 pm Reageer met quote

Ik had er ook nog niet van gehoord maar bij nader inzicht, kan dat heel erg goed!
Te dunne kabels, kunnen een magnetisch veld gaan vormen die zendsignalen kunnen storen en goed ook!!
Ook transformatoren en adapters kunnen dit effect geven.
Er is gewoon te weinig controle op het aanbrengen van zonne panelen.
Iedereen wil zonnepanelen en dan zo goedkoop mogelijk en dan krijg je dus beunhazen die inferieure materialen gaan gebruiken.
Om een klein voorbeeld van storing te geven.
Ik had een modem van Ziggo die ook geschikt was voor WiFi spots.
Op een geven moment, kon ik mijn auto niet meer openen met mijn sleutel op afstand.
Bij navraag aan de buren, kreeg ik hetzelfde te horen en vele hadden het batterijtje al vervangen maar geen resultaat.
Ik ben gaan zoeken hoe dat nu kon en schakelde mijn modem uit en alles werkte weer.
Wat bleek, de WiFi die het modem uitzond, bleek niet meer tussen de "lijntjes" te zitten, het spetterde overal naar toe waardoor vele frequentie gestoord werden.
Van Ziggo een nieuw modem gehad en geen last meer.
Hierbij wil ik zeggen dat als er bij zonnepanelen te dunne kabels of inferieure adapters gebruikt zijn dat die neven signalen kunnen storen.
Zo gevoelig ligt het momenteel!!!

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Pagina 1 van 1

Plaats reactie