Weggelopen..?
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

elvira

Superlid
Superlid
Antw.: 91896
Ma Jun 10, 2019 8:35 pm Reageer met quote

Net mijn vriendin eindelijk aan de foon gehad voor zo maar een praatje.
Maar zoals het meestal gaat kan ik mijn verhaal nooit afmaken. Want dan staat er een zuster voor de deur, dan is het weer tijd om onder de douche te gaan. ( moet gedoucht worden door een zuster vanwege reuma ) wel vertelde ze dat ze van de week de straat op is geweest met de rollator en haar dochter, maar dat het teveel is geweest en nu pijn in haar linkerbeen heeft. Kijk maar uit, dat je niet teveel weggaat, waarschuwde ze mij. Ik zei: Hallo, ik ben wel een stukkie jonger dan jij en gelukkig ( afkloppen ) nog goed ter been voor een 70 plusser. En ik wordt 91 zei ze.We hebben vanmiddag een hele gezellige middag gehad vanwege Pinksteren ( dus zo negatief is een verzorgingstehuis toch niet, of er is een verschil tussen de een of ander? ) En toen moesten we het het gesprek van ongeveer 5 minuten weer afbreken, want de zuster kwam. Bel morgen maar dezelfde tijd... Tja weleens meer gedaan en nooit een gesprek kunnen afmaken. Dat is op de duur niet leuk meer, omdat je elkaar al zo'n ongeveer 25 jaar kent. Kijk, als het mijn zus of tante was geweest had ik geŽist dat we op een bepaald uur in de week niet gestoord wilde worden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26275
Di Jun 11, 2019 10:15 am Reageer met quote

Ik denk ook wel dat er verschillen zijn tussen het ene of het andere verzorgingstehuis. En met welke intentie zo'n tehuis gebouwd en ingericht is. Ga je er vanuit dat je er met je 65ste al in kan zul je heel andere eisen moeten stellen dan wanneer het meer als een verpleegtehuis bedoeld is en dat de bewoners in feite niets meer zelf kunnen.

Ik denk dat er meer tussenvormen moeten komen. Appartementengebouwen die wat extra faciliteiten hebben zoals een aangebouwd restaurant en een klein supermarktje, bijvoorbeeld. Voor ouderen die nog wel zelfstandig kunnen wonen maar toch niet meer zo goed ter been zijn.

Nu heb je enkel de keus tussen ůf thuisblijven tot het echt helemaal niet meer gaat. Of een verpleegtehuis waar je je hele menselijke waardigheid kwijtraakt..

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12642
Di Jun 11, 2019 12:53 pm Reageer met quote

elvira schreef:
Dat is op de duur niet leuk meer, omdat je elkaar al zo'n ongeveer 25 jaar kent. Kijk, als het mijn zus of tante was geweest had ik geŽist dat we op een bepaald uur in de week niet gestoord wilde worden.

Eisen hoeft niet meteen maar met 25 jaar heb je een meer dan oppervlakkige vriendschap. Dan mag je een 'schikt het over een half uurtje' best wel verwachten of misschien een afgesproken tijdstip om rustig met elkaar te kunnen bijpraten. Ik ken de situatie van je vriendin natuurlijk niet maar ik krijg de indruk dat het regime in dat zorginstituut allesbepalend is met nauwelijks tot geen aandacht voor persoonlijke behoeftes. Zo moet het natuurlijk niet.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie