Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2045, 2046, 2047 ... 2059, 2060, 2061  Volgende Plaats reactie

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12593
Di Jun 11, 2019 1:46 pm Reageer met quote

Goedemorgen...een afspraak vanmiddag bij de huisarts...ik was zó vreselijk benauwd weer, moet toch hulp vragen voor herstel nu!
Ik heb het opgezocht ; Spanje viert geen Hemelvaart en Pinksteren maar wel op 15 augustus de Asunción de María of Asunción de la Virgen, de Maria-Terhemelopneming of Onze-Lieve-Vrouw Hemelvaart. Dit is een katholieke feestdag waarop de opneming van Maria in de hemel “met lichaam en ziel” wordt herdacht.De hemelvaart van Christus heeft een veel mindere theologische betekenis heeft dan die van bijvoorbeeld Maria. In veel katholieke kerken in Spanje is de verering van Maria beduidend sterker dan die van Christus.That's why dus....
Tiny, je bent niet echt van de 'Oude stempel"hoor, Laughing
Zij is een vrouw van de oude stempel. zou betekenen
Zij is iemand die nog de ouderwetse normen hanteert.

volgens mij klopt dat niet (je omringt jezelf graag met de moderne techniek toch!), maar heb je wél een hang naar oude gebouwen in ouderwetse omgevingen...dát heb ik zekers ook en herken dat, ik ben niet voor niets zó dol op films van Inspector Morse bijvoorbeeld...het gaat dan grotendeels om de entourage , wát het zo aantrekkelijk maakt...Wát dat aangaat zou Roermond met zijn oude huizen én gevels zeker wat voor jou zijn....maar dan moet je wél door de omgeving heen kunnen kijken...de winkels eronder of er naast met de schreeuwerige reclames ....en dát is wel mijn sterke kant denk ik, de schoonheid zien, door de rest weg te filteren...en ik denk dat het daarom ook zo is, dat ik dol ben op fotograferen, op zoek naar de details, en daarbij weg kunnen dromen... Laughing Toen ik vannacht bezig was met de foto's van de had ik al het idee dat ik er de nodige miste...en dat klopt, ze staan een datum verder, en komen van mijn kleine camera...(overigens is mij eerder gevraagd door Jenny, of ik een andere camera heb, maar het zijn gewoon dezelfde , die ik al jaren heb, ik "kijk" wel steeds beter, maar dat komt doordat je er meer en meer ervaring mee krijgt,en vooral dat ik er meer tijd voor neem...dat komt ook doordat het niet meer zo vlot loop als vroeger, vrees ik)
Nederland telt zeven bisdommen en dus ook zeven kathedralen. De grenzen van het bisdom Roermond lopen exact gelijk met die van de provincie Limburg. Elke bisschop bezit een zetel, zoals dat in kerkelijke taal heet. De zetel van het Limburgse bisdom staat al sinds 1559 in Roermond. In het Latijn wordt ‘zetel’ vertaald met ‘cathedra’ . De plaats waar de cathedra staat is de kathedraal. Een kathedraal is dus altijd een bisschopskerk.

Nog even terug naar de Sint Christoffelkathedraal in Roermond Deze monumentale kerk heeft door de eeuwen heen diverse rampen meegemaakt: in 1554 een stadsbrand, in 1566 de beeldenstorm en in 1572 plundering door de troepen van Willem van Oranje. Bovendien diverse blikseminslagen, stormschade en torenbranden. De zwaarste verwoesting vond plaats op 28 februari 1945, toen de Duitsers daags voor de bevrijding van Roermond de toren van de kathedraal opbliezen.(is daarom ook deel van de Liberation route)

De meest recente ramp trof de kerk op 13 april 1992 toen een aardbeving zorgde voor aanzienlijke schade.

\
hele mooie glas en loodramen. en heel verschillend van uitvoering...

ik heb maar even tijd genomen voor de uitleg van de prachtige ramen

er komt nog meer, maar ik MOET nu even aan de huishouding, ziek of niet, the show must go on!! Wink Fijne dag voor een ieder!!
mocht je behoefte hebben , dit is een link naar een schitterende opname naar Nederland zingt in deze Sint-Christoffelkathedraal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

douwe

Superlid
Superlid
Antw.: 11360
Di Jun 11, 2019 9:18 pm Reageer met quote

Onlangs hebben we een aantal dagen in Zeewolde doorgebracht en vandaar uit div. tochtjes ondernomen.
We begonnen in Spakenburg:

de beschilderende sluisdeuren

dakkapel, zoals je daar veel vind

het lokale museum

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Jun 12, 2019 12:31 am Reageer met quote

Goedenavond, wát gaaf Douwe, en leuk om weer van jou te lezen hier!!Prachtig die beschilderde sluisdeuren Love en ook die huisjes in het voormalig vissersdorp aan de Zuiderzee mogen er zijn!!Mooie omgeving, en benieuwd of jullie het museum bezocht hebben?!
Van mij nog wat foto's van de Sint Christoffel Kathedraal

de details zijn echt zo mooi!!

ook hele nare taferelen in de gebrandschilderde ramen

Het nieuwe kerkorgel

heeft 805.000 euro gekost...er was een sponsor-actie opgezet om de boel te vernieuwen

Het was een prettig bezoek, en mocht ik een volgende keer in Roermond zijn, ga ik deze kathedraal zekers nog eens bezoeken!!Nu even op de bank een filmpje kijken....en dan naar bed!!De dokter constateerde dat ik een flinke keelontsteking heb, én bevestigd het verhaal dat ik nu zo vaan ziek ben door het oppassen...dát hoor ik ook veel om mij heen van andere opa's en oma's en ouders...vroeger gingen die kleintjes pas met 4 jaar naar 'school', nu al met een paar weken jong...ze hebben geen weerstand, en pakken dus van alles op(en geven dat weer door met zo'n lekkere natte zoen)het is niet anders dus...Overigens kreeg ik een appje dat het met Jenny ook ff niet echt lekker gaat, verhoging en longen waar wat speelt, en dan niet goed op kunnen hoesten(kan mij er wat bij voorstellen!)Jenny, veel beterschap!voor straks een welgemeend Welterusten!!

douwe

Superlid
Superlid
Wo Jun 12, 2019 1:15 am Reageer met quote

JJ, wat heerlijk zoals jij ons meegenomen hebt door Roermond; dank voor de foto's.

We hebben nog vrienden bezocht op het eiland Tholen, die daar op een camping stonden direct aan de oosterschelde.
Vanaf de dijk heb ik nog een paar foto's genomen.

foto's zijn niet al te duidelijk, de afstand zou hemelsbreed 9,5 km zijn (Zierikzee).

kleurige velden grensden aan de camping.
De volgende dag zijn we naar de orchideeën kwekerij in Luttelgeest geweest.

Je hebt denkers en je hebt doeners. De ergste zijn de denkers die denken dat ze wat doen!

jjacqueline

Superlid
Superlid
Wo Jun 12, 2019 3:57 pm Reageer met quote

Goedemiddag, ik ben niet vooruit te branden vandaag...en dat kan helemaal niet, want morgen heb ik hier volle bak met meiden...dus ik MOET voorbereiden!
Geen beste nacht gehad nog , maar was in ieder geval beter dan de nacht ervoor!!Door de neus-spray ruikt alles raar, en smaakt alles anders lijkt het wel...ik weet niet of ik hier mee door ga!! Rolling Eyes
Maar ik moet niet zeuren, kreeg een appje van Jenny, en die zat echt in een dip....zo jammer dat ik niet even naar haar toe kan, een arm, een diike knuffel als troost...dus met woorden, maar dát is altijd moeilijk, zeker als ze zo vol emotie zitten...ik hoop dat ze deze dip snel te boven is...ze verdient met haar grote inzet, en harde werken zo véél meer goeds dan deze ellende!! Crying or Very sad
Douwe , wat fijn dat je hier weer even bent...met ook nog eens prachtige foto's, vooral die bloemenvelden, dáár wordt een mens weer blij van!! Love

foto gisteren in mijn "tuinhoekje"

en net, de regen komt met bakken naar beneden, en ik hoor de struiken en bomen zuchten van verlichting...ik doe overigens zelf ook mee!

Fijne middag, ik ga op een holletje mijn boodschappen halen, heb net de boel voorbereidt in de keuken.......

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9922
Wo Jun 12, 2019 5:10 pm Reageer met quote

Goedemiddag, na de virtuele arm van Jac om mij heen en toezeggingen van Marianne.

Gaat het al wat beter het weer.. is vreselijk! het weer huilt met mij mee..

Douwe, mooie velden en kleurrijke lupinen en waarom de klaprozen ? Om hun zaad

Jac ik hoop dat de pin automaten net nu wel doen.en succ6 met de voorbereidingen voor morgen .

Jij had ook foto’s om iemand blij te maken fleurige bloemen en etende en drinkende vogeltjes

Ik wens jullie beter weer en een fijne woensdag !

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10817
Wo Jun 12, 2019 5:36 pm Reageer met quote

Middag,
ook ik geniet van het pioenrozenveld en de lupines maar ook van de blommen van onze zieke-oppas-oma-Jacq. Spakenburg vindt ik ook schitterend echt zo'n pitoreske plaats.
Klopt helemaal wat de huisarts zei Jacq.............heb idem mee gemaakt maar dat heb ik hier al eerder verteld.

De kathedraal mag er zeker ook wezen met die mooie ramen al vond ik er 1 echt minder. Ik bedoel dan waar de gevangenen op staan(tenminste ik denk dat het gevangenen zijn......) het is net of er voor de gezichten echte mensen model hebben gestaan.
Het beeld van de engel(is het van hout of is het een beeldhouwwerk?) is ook zo mooi. En dan het orgel...............schitterend!

Als je in een dip zit Jenny dan wordt je zeker helemaal niet blij met dit nare weer, dat werkt dan echt niet mee. Maar net zoals Jacq van mij krijg je virtueel ook een stevige arm(en......die heb ik Wink ) om je schouders!
Het was hier ook huilen met de pet op, kwam met bakken uit de lucht. Seb geeft normaliter niets om regen maar hij is gisteren getrimd en dan voelt hij de regen tot op zijn huid. Zo lang wij Seb hebben en dat is al een behoorlijke poos heb ik nog niet mee gemaakt dat hij 2 pootjes buiten de deur zet en gelijk weer terug gaat. Ik buiten met de plu en roepen dat hij zijn pootje op moest tillen maar niks, noppes, nada meneer bleef achter de drempel. Pas nadat het droog was heeft hij wat gedaan......................hihi kwam dus b.w.v.s. een liter uit
Laughing Exclamation

Nu de vaatwasser legen, lieve groetjes
Tiny

jjacqueline

Superlid
Superlid
Do Jun 13, 2019 3:04 am Reageer met quote

Goedenacht, ik hoop zó dat het voor een ieder een goede nacht is/wordt...inclusief mezelf gun ik dat zo!!
Tiny, eerlijk gezegd was ik behoorlijk gechoqueerd door dat raam met die nare afbeelding

mannen in gevangeniskleding, en kampbeulen Shocked Ik heb er een uitleg over gevonden ; en wel de volgende ;

In de kathedraal van Roermond werd in 2014 een nieuw,
indrukwekkend glas-in-loodraam geplaatst.
In het onderste gedeelte, op een goudgele achtergrond,
zien wij de reeds heilig verklaarde martelaren
Edith Stein en Maximilian Kolbe en de zalig verklaarde Titus Brandsma.

Het raamgedeelte daarboven toont ons een scene
uit een concentratiekamp: 4 mannen in gevangenenkleding en een vrouw,
omgeven door de prikkeldraad.

Het gaat hier om enkele van de bijna 70 Bisdompriesters
die tijdens de Tweede Wereldoorlog vanwege hun strijd voor Kerk en vaderland
terechtkwamen in gevangenissen en concentratiekampen.

Afgebeeld zijn de omgekomen priesters Leo Moonen (Bisdomsecretaris),
pastoor Vullinghs (Grubbenvorst), kapelaan Sars (Roermond)
en kapelaan Jan Willem Berix (Pancratius Heerlen) .
De vrouw in hun midden is (non)Rosa Stein!

Achter de gevangenen staan twee kampbeulen in uniform.
Terwijl van alle martelaren en gevangenen op het raam
de gezichten heel individueel zijn weergegeven,
zien wij bij de kampbeulen in plaats van een gezicht alleen een doodskop.

Wat een symboliek!

Zij, die tijdelijk gezien iets langer leefden dan de gevangenen,
blijken spiritueel gezien al dood te zijn,
terwijl zij, die ten dode waren opgeschreven, spiritueel juist volop leefden.

Dit is dus het verhaal wat erachter zit!!en zodra je dat weet, kijk je er ook weer anders tegen aan!! Wink

buiten de Kathedraal zet ik mijn wandeling voort en vergaap mij aan de vele prachtige oude huizen met bijzondere geveltjes die Roermond rijk is!

en dan opeens een ontmoeting met een heuse heks Laughing

de achterkant...zó gaaf gemaakt!!!

het verhaal achter gevelversiering waarop de Godin met vlam en tak te zien is, is mij onbekend..

maar mooi is ze zeker!!Wordt vervolgd, nog een paar uurtjes en dan staat de kleine meid voor de deur!!Welterusten allemaal!!

douwe

Superlid
Superlid
Do Jun 13, 2019 4:50 pm Reageer met quote

Het lijkt er op dat velen problemen hebben met het inloggen op deze site.

het gebouw met het opschrift " Frans Janssens Höppener" is een rijksmonument, welke hier beschreven wordt.
Het betreft rijksmonument nummer: 520537.
Ook in dit verhaal geen verklaring van de betekenis. Het wordt wel aangehaald.

Eindelijk is de nieuwe garage deur geplaatst en 40 handzenders geprogrammeerd en rondgedeeld.

We hebben tijdens ons uitje, ook nog een bezoek gebracht aan de orchideeën hoeve in Luttelgeest. Dit is hun website

ik heb een mix van foto's gemaakt, zowel bloemen, planten, vlinders en ook beelden (of bewerkt hout).

wordt vervolgd

douwe

Superlid
Superlid
Zo Jun 16, 2019 10:58 pm Reageer met quote

ook waren er vele vlinders te vinden:

wordt vervolgd met een ander thema

douwe

Superlid
Superlid
Zo Jun 16, 2019 11:22 pm Reageer met quote

Tijdens de pinksterdagen hebben de kunstmarkt Harwi bezocht.
www.harwikeramiek.nl
Dit ligt in Eeserveen nabij Borger.
Uiteraard heb ik daar foto's gemaakt waarvan hier een selectie:

wordt vervolgd

douwe

Superlid
Superlid
Zo Jun 16, 2019 11:28 pm Reageer met quote

Er waren heel veel kraampjes met materiaal door de standhouder/kunstenaar zelf gemaakt.

Dat was deze excursie, op naar het volgende bezoek, nu naar wildlands

douwe

Superlid
Superlid
Ma Jun 17, 2019 2:56 pm Reageer met quote

En vorige week een bezoek gebracht aan Wildlands
Een paar foto's

zonnebadn

aan de maaltijd, samen met..

Eerst weer iploaden

douwe

Superlid
Superlid
Ma Jun 17, 2019 3:00 pm Reageer met quote

omdat het momenteel regelmaig mis gaat.. dan maar een bericht extra

uitbuiken?

je ziet het niet echt, maar dit zijn een kleiner formaat koeien.

douwe

Superlid
Superlid
Di Jun 18, 2019 12:39 am Reageer met quote

Afgelopen weekend hebben we de Freylema borg bezocht, van de borg zelf heb ik niet zo veel foto's gemaakt
Zie hier info: https://nl.wikipedia.org/wiki/Fraeylemaborg of https://nl.qwerty.wiki/wiki/Fraeylemaborg

Tijdens dit bezoek was er een markt met heel veel nostalgisch materiaal.
Daarnaast was er een tentoonstelling van een glas kunstenaar.

maar eerst een foto van de borg:

in de borg kom je een aardig idee krijgen hoe het leven was in die tijd, hiervan een aantal foto's:

de borg met de tuinen

niet alle foto's zijn evengoed, probleem was vaak het invallend licht

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Jun 18, 2019 2:45 am Reageer met quote

Yeahhhh!!!We kunnen weer op de 50+!!! Love
Douwe , wát heb jij ons getrakteerd op prachtige foto's, en óók nog eens met uitleg!! Love
Mooie houten beeld, bloemen ,vlinders en beesies!! Love
Bij de foto's van de kunstmarkt Harwi word ik helemaal enthousiast!!Ga er zekers een keertje heen!! Love Prachtige sculpturen gezien!!
De foto's gemaakt in Wildlands zijn ook prachtig, zó gaaf om de welbekende dieren weer terug te zien!!(momenteel is er een programma wat achter de schermen van Ouwehands dierenpark is opgenomen...een aanrader!!)Dan borg De Fraeylemaborg Very Happy moest even opzoeken waarom het geen Kasteel heet...uitleg borg ; Een borg is de Groningse variant van een burcht, oftewel een versterkt kasteel. dus gewoon een ander woord voor kasteel! Laughing Ook die staat genoteerd op mijn lijstje.... Wink Ik vind de foto's wel degelijk goed gelukt Douwe!!Het geeft een mooi inkijkje terug in de tijd!!Heel erg bedankt voor jouw geplaatste foto's hier!!Erg leuk!!! Love
Het is al laat, en ik heb morgen een heleboel op stapel staan...zoek dus mijn mandje op, en ga proberen de slaap te vatten....Welterusten!!

Huis met de Stenen Trappen

In 1666 werd het huis gebouwd voor Peter van Boshuijsen, drossaard van het ambt Montfort.Een Kloosterkapel naast het huis, voor de Zusters van het Arme Kind Jezus

het is een imposant gebouw !!

Roermond wordt vervolgd, ik neem jullie dan mee naar dit museum

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2042
Di Jun 18, 2019 10:32 am Reageer met quote

jjacqueline schreef:
Yeahhhh!!!We kunnen weer op de 50+!!! Love

Nou we kunnen weer?

Zie mijn pagina!!

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Jun 18, 2019 10:37 am Reageer met quote

Goedemorgen Aard, wat raar!!!Bij mij werkt alles wél weer!!! Shocked én meestal ben ik de pechvogel!! Rolling Eyes

aard

Superlid
Superlid
Antw.: 2042
Di Jun 18, 2019 10:39 am Reageer met quote

jjacqueline schreef:
Goedemorgen Aard, wat raar!!!Bij mij werkt alles wél weer!!! Shocked én meestal ben ik de pechvogel!! Rolling Eyes

Op andere browser precies hetzelfde!

Wie anderen niet kan vergeven, maakt de brug kapot waar hij zelf nog over heen moet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Jun 18, 2019 10:47 am Reageer met quote

Heel vreemd toch....maar jij kan toch blijkbaar alles lezen, én reageren!!! Question

Pagina 2046 van 2061 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2045, 2046, 2047 ... 2059, 2060, 2061  Volgende

Plaats reactie