Roklengte advies ministerie
Blik op het nieuws
Plaats reactie

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 695
Di Jun 25, 2019 5:32 pm Reageer met quote

Roklengte-advies van ministerie zorgt voor verhitte reacties

Een kledingadvies van het ministerie van Sociale Zaken over de omgang met warmte op het werk is niet goed gevallen. De suggestie dat blote benen op de werkvloer alleen geoorloofd zijn als er rekening wordt gehouden met de ‘roklengte en de conditie van de benen’ schiet vooral vrouwen in het verkeerde keelgat.

https://www.ad.nl/ad-werkt/roklengte-advies-van-ministerie-zorgt-voor-verhitte-reacties~a179f614/

En dan hebben sommigen iets te zeggen over kledingvoorschriften van moslima's. Rolling Eyes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3072
Di Jun 25, 2019 5:40 pm Reageer met quote

Ik kan mij er iets bij voorstellen.
Dat men regels op stelt, vind ik belachelijk maar sommige vrouwen hebben er maling aan hoe ze erbij lopen en daar zouden vrouwen eens wat meer aan moeten denken.

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 695
Di Jun 25, 2019 5:42 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Dat men regels op stelt, vind ik belachelijk maar sommige vrouwen hebben er maling aan hoe ze erbij lopen en daar zouden vrouwen eens wat meer aan moeten denken.

Wat seksistisch! Het gaat jou geen bliksem aan hoe een vrouw zich kleedt.

theDon

Superlid
Superlid
Di Jun 25, 2019 5:45 pm Reageer met quote

LuciaTellez schreef:
theDon schreef:

Wat seksistisch! Het gaat jou geen bliksem aan hoe een vrouw zich kleedt.

Maar kijk er wel tegen aan en ben nog steeds gezond zodat ik van een paar mooie benen kan genieten in een korte broek of minirok! Smile

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3112
Di Jun 25, 2019 5:53 pm Reageer met quote

Hahaha, mogen we dan meteen een voorschrift koppelen aan veel te dikke harige mannenbuiken in veel te korte shirts en broeken met een bouwvakkersdecolleté? Ik zie als vrouw ook liever strakke billen en een sixpack. Boven de 40 is het misschien sowieso uit esthetisch oogpunt beter om het lichaam te bedekken. Lekker bezig Don!

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Pluk.1

Superlid
Superlid
Antw.: 4438
Di Jun 25, 2019 5:55 pm Reageer met quote

Oh ... dus vroeger bepaalde mijn moeder altijd voor me wat qua kleding wel en niet
mocht en nu is dat overgenomen door het Ministerie van Sociale Zaken.

Starks moet ik mijn verzorgde blote benen nog laten keuren tsss ...

Inderdaad een heul onhandig advies!

Shocked

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26295
Di Jun 25, 2019 6:24 pm Reageer met quote

Misschien wordt het toch tijd dat mensen gekloond kunnen worden. Allemaal uit exact dezelfde mal met dezelfde exacte ideale maten en hetzelfde materiaal.

Zal er wel weer gezanik komen wat de ideale maten zijn...

Maar daar hebben we dan weer het Ministerie van Sociale Zaken voor... Laughing

Faber quisque fortunae suae

Adamm

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Di Jun 25, 2019 6:42 pm Reageer met quote

mensen het is een advies !!!!

Het kan alleen nadelig uitpakken voor je carrière , oei wat heb ik nu weer gezegd.

theDon

Superlid
Superlid
Di Jun 25, 2019 6:59 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Hahaha, mogen we dan meteen een voorschrift koppelen aan veel te dikke harige mannenbuiken in veel te korte shirts en broeken met een bouwvakkersdecolleté? Ik zie als vrouw ook liever strakke billen en een sixpack. Boven de 40 is het misschien sowieso uit esthetisch oogpunt beter om het lichaam te bedekken. Lekker bezig Don!

Nou dan zet ik mijn foto hier maar niet neer, want dan blijf je mij opzoeken!! Smile

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3112
Di Jun 25, 2019 7:23 pm Reageer met quote

theDon schreef:
WillemijnF schreef:

Nou dan zet ik mijn foto hier maar niet neer, want dan blijf je mij opzoeken!! Smile

Ik geloof je meteen Laughing

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 17027
Di Jun 25, 2019 7:28 pm Reageer met quote

Het ministerie van Joviale Zaken....

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2242
Di Jun 25, 2019 7:30 pm Reageer met quote

theDon schreef:

En hoe zit dat met mannen dan, die lopen er nooit belachelijk bij?

Dit is nu typisch weer een vorm van seksisme, alleen een kledingadvies voor vrouwen of beter gezegd een advies hoe vrouwen hun benen mogen laten zien.
Vrouwen kunnen dat heel goed zelf bepalen, daar heeft het ministerie niets mee te maken, dit is een vrouwen discriminatie in mijn optiek.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Jun 25, 2019 7:32 pm Reageer met quote

Eenzamefietser75 schreef:
Het ministerie van Joviale Zaken....

Laughing Laughing Laughing

theDon

Superlid
Superlid
Di Jun 25, 2019 7:47 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
theDon schreef:

En hoe zit dat met mannen dan, die lopen er nooit belachelijk bij?

Dit is nu typisch weer een vorm van seksisme, alleen een kledingadvies voor vrouwen of beter gezegd een advies hoe vrouwen hun benen mogen laten zien.
Vrouwen kunnen dat heel goed zelf bepalen, daar heeft het ministerie niets mee te maken, dit is een vrouwen discriminatie in mijn optiek.

Tsja, mannen doen er niets voor onder hoor. Smile

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2242
Di Jun 25, 2019 7:53 pm Reageer met quote

theDon schreef:

Tsja, mannen doen er niets voor onder hoor. Smile

Dat zou verboden moeten worden Laughing

nandes57

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 76
Wo Jun 26, 2019 12:25 am Reageer met quote

dat ze een bepaalde maat aan de roklengte willen stellen kan ik nog mee leven maar dat er gesproken wordt over "de conditie"van de benen

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12668
Wo Jun 26, 2019 1:32 am Reageer met quote

Een bepaalde werkomgeving vereist nu eenmaal een bepaalde aandacht voor je uiterlijk. Het staat buiten kijf dat je je op je klanten richt als je een commerciële job hebt. Heb je alleen met collega's te maken dan vind ik dat je je mag kleden op een manier die prettig voelt. Op een kantoor, ministerie etc. een naveltruitje op je 65e en een mouwloos hemd waardoor je tattoos op je sportschoolschouders zo mooi door uitkomen lijken mij op de meeste werkplekken, ook mijn werkplekken, not done, grensoverschrijdend. Ik draag zonder pardon een (nette) korte broek, meestal met een ruim los vallend overhemd met korte mouwen op mijn werk (geen airco) bij weersomstandigheden zoals de afgelopen dagen en heb daar nog nooit een woord van kritiek over gehad, niet van collega's en niet van patiënten. Ik heb in AZC Zeist gewerkt in een complex dat opgebouwd is uit zeecontainers en daar wil je met 35 graden met een korte broek nog niet wezen, laat staan met een lange. 't Is goed, denk ik dan, nodig de arbodienst maar eens uit om een kijkje komen nemen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Wo Jun 26, 2019 9:38 am Reageer met quote

Ik denk dat de meeste mensen toch wel zelf weten at ze naar hun werk moeten aantrekken. En dat het afhankelijk is van de functie die je hebt. En van de omstandigheden/locatie waar je moet zijn.
Als ik naar 'n gemeentehuis moest voor een of andere vergadering trok ik iets anders aan dan wanneer ik een dagje of weekje naar "het werk" oftewel de bouwplaats gestuurd werd.
Op kantoor wat trouwens een prima werkende airco aanwezig dus daar speelde het weer sowieso geen rol...

Daar heb je toch geen Ministerie van Sociale Zaken voor nodig, lijkt mij zo...

Pagina 1 van 1

Plaats reactie