Klessenbessen bij Scharretje
Het Grand Café
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2549, 2550, 2551 ... 2574, 2575, 2576  Volgende Plaats reactie

LilianeDeClerck

Superlid
Superlid
Antw.: 3302
Wo Jun 26, 2019 1:15 pm Reageer met quote

Goeie morgen allemaal,

Ik heb het gisteren overleefd Laughing In blote armen 's morgens vertrokken. Op het werk was het heerlijk koel. Er waren er zelfs die kou hadden Laughing Laughing Laughing Hi hi, ik niet.

Maar dan gisterenavond viel de hitte zo op je. In de bus geen airco - nu dat is maar 7 minuten rijden - dat overleven we wel. Toegekomen in het station van Schaarbeek: trein naar Brussel Noord - geen probleem maar ook daar geen airco. Is maar 4 minuten rijden.

In het Noordstation begon het probleem. Op spoor 6 was een interventietrein stil gevallen, dus geen treinen op spoor 5 en 6 en in de seinkabine van het Noordstation was er een kortsluiting. Dus wachten, wachten, wachten.

Toen de trein er door kwam na een tijdje ('t was zelfs een vroegere die ook vertraging had), veel volk maar oef, ik kon zitten.

Aan de auto toegekomen: 40 graden. Die heb ik eerst met ramen open en airco op 5 minuutjes laten draaien. Alé, als ik geen 10 liter zweet kwijt gespeeld heb, dan weet ik het niet. Laughing Laughing Laughing

En hier thuis werd ik opgewacht door mijn 2 mannen met een hele lekkere koude schotel. Zij hadden op mij gewacht om te eten. Dat was nu eens een oppeppertje zie. En vandaag eten we de rest van de koude schotel op.

Deze morgen was het al veel frisser. Dus alle ramen en deuren open en het een beetje laten tochten, zodat het boven op de kamers afkoelt. Rik zegt dat het straks terug warmer gaat worden. Dan ga ik alles weer dicht doen.

'k Heb wel snel een beetje strijk gedaan en in de keuken alles afgestoft en ons terras geveegd. Meer zal het niet worden vandaag. Want morgen en overmorgen zijn we weer aan het werk.

Henny en Marlie, innige deelneming met de overlijdens. 't Is altijd weer afscheid nemen hé.

Marlie, ik las ergens dat je een speciaal kussentje voor hondjes kan kopen waar je koud water of zo in doet. En weet je wat bij mij helpt (dus zal voor Sasha ook wel kunnen) een kussen een uurtje of zo in de diepvries stoppen.

Elise, zo een kartoffelsalade dat is iets voor mijne bek hoor. Dat zou er met deze temperaturen zeker ingaan.

Hety, wat een mooie lange haren heb jij bij elkaar gespaard zeg. En nu zelf weer een korter koepje.

Marlie, een hitteprotocol afgekondigd bij de mevrouw. Dus je mag niet op bezoek. Raar. Bij ons ma in het rusthuis kregen de bezoekers de raad om de mensen bij wie ze kwamen extra te laten drinken. Het personeel keek er ook op toe maar zo hadden ze meer hulp. En op het terras waar geen zon kwam, stonden enkele kleine zwembadjes en werden de mensen (vooral de dementerenden) er rond gezet, zodat ze met hun voeten in het water konden zitten.

Elly dat is nog een tijdje dat je mannen weg zijn. Gelukkig heb je veel contact met hen.

Madelief, groot gelijk dat je niet te veel uitspookt hoor. Het werk gaat niet lopen en er komen wel koelere tijden.

Ik wens iedereen nog een fijne koele dag en tot zaterdag.

Elke dag heeft een lach!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

Advertentie

marlie49

Superlid
Superlid
Antw.: 7499
Wo Jun 26, 2019 1:16 pm Reageer met quote

Goedemorgen allemaal,

Alles hangt vol ballonnen hier op het plein, want de Jumbo opent haar deuren. Drie weken flink werk aan de winkel, het stond vol met vrachtwagens steeds, maar het resultaat mag er zijn.

Het waait hier wel heerlijk door, maar er hangt nog teveel warmte binnen.
Dadelijk komt mijn dochter lunchen, want ze was in de buurt. Gezellig dus!

Allemaal een hele fijne dag!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

hehety

Superlid
Superlid
Antw.: 11378
Wo Jun 26, 2019 6:08 pm Reageer met quote

Nou, Liliane. Je hebt gisteren hele warme avonturen beleefd. Ik zou er zelf warm van krijgen Laughing
Toch is het je allemaal mooi gelukt en je bent door je mannen nog verwelkomt met een heerlijke schaal koude schotel. Wat wil je nog meer?

Marlie, dus de Jumbo valt je niet tegen. Mooi, want ik kom er ook graag. De meeste spullen koop ik wel daar.

Vanmiddag mijzelf schandalig zitten verwennen. Lekker buiten een boek lezen, met een bakje honing meloen er bij en een glaasje drank. Nog even een gevulde ei gemaakt en weg gepeuzeld. Dat beviel mij prima

Daar zou ik zo een hobby van kunnen maken. Laughing
Maar aan alles komt een end dus ik ga afsluiten en ik wens iedereen een smakelijk eten toe en een fijne avond.

Hoe minder dingen je bezit.
Hoe minder dingen jou bezitten.

auteur onbekend

Madelief46

Superlid
Superlid
Antw.: 1711
Wo Jun 26, 2019 7:27 pm Reageer met quote

Liliane wat een gedoe met de gereis van je werk naar huis ik zou me ziekmelden maar dat doen nette mensen niet hè

, ik moest vanmiddag even naar Gorinchem ik heb geen airco ik werd ook bijna misselijke van de warmte

Marlie wij hebben in Leerdam ook een nwe Jumbo gekregen heel modern ze hebben daar echt alles, je zal er plezier aan beleven.
Marlie was het gezellig met je dochter eigenlijk hoe ik dat niet te vragen hè want het is altijd gezellig als jullie samen zijn

Ik heb nog even een strijkje weggewerkt vanmiddag even naar Gorinchem geweest ik heb daar een broek en een overhemd voor Wim gekocht zijn spijkerbroek was nog nieuw maar ik vond hem een beetje te dik voor van de zomer morgen moet ik hem even inkorten en dan is hij weer mooi voor van de zomer

Zo ik stop er mee een fijne avond allemaal en tot morgen

Ik heb alles wel op een rijtje, maar niet in de goede volg orde

marlie49

Superlid
Superlid
Wo Jun 26, 2019 7:29 pm Reageer met quote

De lunch met mijn dochter was reuze gezellig, heerlijk bijgekletst. Had een pasta salade en lekker verse broodjes.

Nou Henny je hebt het ervan genomen, groot gelijk!

Liliane dat was een helse reis zeg, maar goed dat de mannen een leuke verrassing voor je hadden in de vorm van een heerlijke koude salade.
Ik mocht wel bij mevr. op bezoek, maar mijn hondje kan niet zo lang in de hitte lopen, dat was eigenlijk de reden dat ik niet gegaan ben, maar de andere vrijwilligster was geweest, dus ze had toch al bezoek.

Madelief jij hebt je vast ook vrij rustig gehouden. Binnen hier nog 26,5 gr.

Elise een lekker recept van jou, ziet er heerlijk uit.

Er is hier nog een mevr. gestorven in het appartementencomplex, dus twee in één week en allebei plotseling weg. Niet leuk meer.
Nu moet het maar eens genoeg zijn zeg!

Allemaal een fijne avond!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

hehety

Superlid
Superlid
Do Jun 27, 2019 11:14 am Reageer met quote

Goedemorgen klessebessers.
Marlie, dan hebben jullie samen het er ook goed van genoten. Een echte moeder/dochter dag. Heel gezellig.
Al weer een gestorven. Hier was het gisteren ook af en aan rijden van ambulances. Tot wel drie keer toe bij het seniorencomplexs hier vlak bij. Dan nog een stukje verder bij de bejaardenwoninkjes. Sad
Veel ouderen die warmte niet meer aan plus de overlast van de rupsen. Ik krab ook al overal. Die haartjes zitten nu gewoon in de lucht en we moeten het leren te accepteren. Waar ze zitten mijd ik al, maar dat is bijna overal.
De was hangt al vroeg te drogen. Over een paar uur hobbyen en dan is dat ook weer vroeg gedaan.

Ik vraag mij af hoe het met Elly en haar mannen gaat.

Madelief ook lekker bezig geweest en Wim zit weer goed ik de kleding.

Liliane, er zijn waterbedden voor dieren/honden/katten in de handel voor weinig geld. Het beestje een ijsklontje geven vinden ze ook lekker. Verder niet in de volle zon gaan wandelen en mijdt asfalt, want dat kan brandwonden veroorzaken onder de voetzooltjes wegens de hitte.

Elise, je auto en pool weer in orde?

Roto werkt vast nog wel.

Peter werkt nu weer op het kantoor vlakbij en morgen heeft hij vrij genomen voor mijn verjaardag. Dat vind ik een veel mooier gebaar dan een cadeautje kopen. Daar doen we niet echt meer aan, of we kopen iets onder de mom van cadeautje wat we toch al nodig hebben.

Genoeg geklessebest. Tijd voor koffie!

auteur onbekend

Elly1

Superlid
Superlid
Antw.: 7838
Do Jun 27, 2019 12:30 pm Reageer met quote

goedemorgen .

ik had vanmorgen weer mooie foto,s via de whats app van mijn mannen 3min gezien en gesproken via video whats app .ze moesten vroeg op om de ferry te halen gaan ze 17 uur varen naar dorp naar het volgende hotel .

het gaat goed met ze en lopen en klimmen heel veel ,het uiteten is erg duur en in hun hotels logdes, suites is soms wifi dan weer niet .

ik dood mijn tijd met vriendinnen bezoeken ,tv kijken ,kleuren en met hondje spelen lopen verzorgen en af en toe even shoppen kijken .

Marlie nu 2 overleden bah niet leuk dat hou je toch vaak paar dagen in je hoofd ..

Maar ik lees ook dat met die hitte meer ouderen soms overlijden .
Bij schoonmoeder was ook de buurvrouw 84 overleden .

Is alles goed gegaan met Sasha in die hitte,en ook geen last van dei rupsen
ik loop nu een route waar geen eiken staan .heen en weer 23 min .

Hetty alvast gefeliciteerd en gaan jullie niet uiteten op je verjaardag ?

Nu is het buiten heerlijk maar binnen niet en vooral boven .

Jullie schrijven veel dus reageren wordt even minder maar ik lees alles wel

Ik ga straks nog even naar het dorp en verder is alles weer gedaan voor vandaag

grtjes en fijne dag

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Madelief46

Superlid
Superlid
Do Jun 27, 2019 12:41 pm Reageer met quote

Goedemorgen,

Dat dacht ik wel Marlie dat jullie genoten hebben, en lekker gegeten ook nog.

Henny schuin tegenover ons dat is geen seniorencomplex gewoon appartementen daar wonen allemaal gegoede lui in en allemaal op leeftijd dat zijn boeren die er mee gestopt zijn, om de haverklap zie je daar ziekenauto’s voor de deur staan en elke dag een stuk of 6 verpleeghulpen in heb begin werd ik daar gewoon een beetje depri van want ik kijk er precies op.

Wim en ik doen ook niets meer aan verjaardagen als we iets nodig hebben dan kopen wij dat gewoon.

Ik heb vanmorgen het bed verschoond gewassen en buiten opgehangen net weer van de lijn afgehaald en opgevouwen en in de kast gelegd de tweede was hangt ook al buiten deze kan ik ook zo opvouwen en opruimen.

De huiskamer met d Franse slag gedaan de bovenverdieping doe ik niets aan, de broek van manlief korter gemaakt , en nu vind ik het welletjes voor vandaag, alleen het eten nog maar ik eet makkelijk shoarma met rijst een sla

Tot later en een fijne dag

marlie49

Superlid
Superlid
Do Jun 27, 2019 12:45 pm Reageer met quote

Goedemorgen allemaal,

Henny volgens mij zijn hier de mensen ook bezweken door de hitte, plus ze hadden allebei een hartkwaal dus..........beiden bovendien 86 jaar.
Leuk dat Peter vrij neemt morgen, dat wordt een gezellig dagje! Laughing

Madelief jij deed dus boodschappen gisteren, was dat wel te doen in die warmte? Je zult wel genieten van de koele bries die vandaag waait. Laughing
Ik genoot zeker van het bezoek van mijn dochter, alleen als ze dan weer weg is valt de stilte op hier. Heb Sacha maar een lekkere knuffel gegeven.

Elly je mannen maken er op die manier wel een reuze vakantie van en ze laten jou lekker op afstand meegenieten. Laughing

Liliane ik hoop voor jou vandaag een voorspoediger reis, gelukkig hebben ze op je werk airco.

Vandaag wat rommelen in huis en vanmiddag even naar een vriendin.

Een fijne dag voor jullie!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

hehety

Superlid
Superlid
Do Jun 27, 2019 4:43 pm Reageer met quote

Zo, een hele berg weggestreken. 9 overhemden/ blouses. Een driekwart broek en een tafelkleed. Uit gehobbyd.

Nu ga ik zo weer doen wat mij gisteren goed bevallen is. Genieten van een drankje en een hapje in de tuin met een goed boek.

Wat leuk dat ze foto's sturen, Elly, zo vier je toch een beetje de vakantie mee en weet je waar ze het over hebben.
Ja met het eten zullen ze daar de prijzen ook wel weten. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Nee, wij gaan morgen niet uit eten. Volgende week hebben we al een familie etentje en de week er op een meeting van een verhalensite Web Tales, waar ik lid van ben. Dan is het ook weer een lopend buffet.
Morgen gaan we lekker BBQen. Dat vind ik zeker zo leuk.

Marlie en Madelief, jullie geloven het niet, maar er is net spontaan een donkerblauwe driekwart broek aan mijn vingers blijven plakken. Laughing
Bij schoenmaker daar tegenover heb ik er een mooie, witte leren riem bij gezocht en de schoenmaker heeft de riem een heel end korter gemaakt door de gespkant los te schroeven, de roem een heel end in te korten. Weer een gat er in gestanst om de gesp weer vast te zetten en klaar. Henny is weer het dametje

auteur onbekend

hehety

Superlid
Superlid
Do Jun 27, 2019 5:33 pm Reageer met quote

Ik sluit af en wens iedereen een smakelijk eten toe en een fijne avond.

auteur onbekend

Madelief46

Superlid
Superlid
Do Jun 27, 2019 5:49 pm Reageer met quote

Natuurlijk valt er een stilte als je een gezellig middag met je dochter heb gehad en daarna weer alleen bent, wees maar blij dat je Sacha heb Marlie.

Ik denk dat je al uit gerommeld ben Marlie, was het gezellig bij je vriendin, ik denk dat Wies met deze dagen niet zo leuk heeft gehad, dat dat ze je gemist zal zeker zo zijn.

Goh Henny ik ben nog steeds niet jaloers op je hobby hoor, deze hobby trek me meer aan [Nu ga ik zo weer doen wat mij gisteren goed bevallen is. Genieten van een drankje en een hapje in de tuin met een goed boek. ]
Hannie daar heb je goed aan gedaan om zo broek te kopen en op donkerblauw kan je van alles dragen je zal er plezier mee hebben, maar even over riem ben jij zo mager dan?

Elly dood haar tijd ook met verschillende dingen, ik denk dat je blij zal zijn dat je mannen weer thuis zijn

Ik heb vanmiddag een beetje zitten hangen ik had nergens geen zin dat komt omdat ik de warmte een beetje zat ben,

Ik wens iedereen een fijne avond en tot morgen

marlie49

Superlid
Superlid
Do Jun 27, 2019 6:47 pm Reageer met quote

Goed gedaan Henny een blauwe broek te kopen en een mooie riem erop.
En nog gehobby'd ook nog.

Ben bij een vriendin geweest die had lekkere kersen voor me meegebracht.
Fruit is heerlijk nu dat verfrist!

Madelief komende week ga ik twee keer naar Wies, op dinsdag voorlezen en woensdag is ze jarig, dus even feliciteren. We halen het wel in.

Allemaal een fijne avond!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

Elly1

Superlid
Superlid
Antw.: 7838
Do Jun 27, 2019 7:58 pm Reageer met quote

Madelief ja ik zal echt blij zijn als het 9 juli 17:00 uur is .dan zijn ze thuis .
Want ik laat het niet blijken maar ik mis ze best veel .

Het is stil savonds en weekend overdag gaat goed ..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

hehety

Superlid
Superlid
Do Jun 27, 2019 9:19 pm Reageer met quote

Madelief, ik log nu in omdat ik erg moest lachen om deze zin van je:
zo broek te kopen en op donkerblauw kan je van alles dragen je zal er plezier mee hebben, maar even over riem ben jij zo mager dan?

Nee, hoor. Ik heb maat 44 voor broeken.
Gewoon een accessoires zoals een sjaal, speld, brousse, ketting en zo meer. Laughing
Ik hoef niet mijn broek op te houden en de broeksriem aan te trekken. Gewoon een kers op de taart. Zoiets als een kers van Marie op de taart.
Sorry, maar ik kon het net laten om je er even mee te plagen.

auteur onbekend

marlie49

Superlid
Superlid
Vr Jun 28, 2019 12:17 am Reageer met quote

MARLIE zul je bedoelen Henny!!!!! Shocked
Iedere derde keer dat je mijn naam fout schrijft geef ik het even aan.
Die kers vind ik verder prima, ik had er toch genoeg. Laughing

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

hehety

Superlid
Superlid
Vr Jun 28, 2019 10:59 am Reageer met quote

Goedemorgen klessebessers.

Ik zal er vandaag niet veel zijn, maar een puzzel staat klaar.
Even wat aan de kant ruimen en boodschappen voor het bezoek dat vandaag komt. En voor vanavond de BBQ natuurlijk.

Tijd voor koffie met...

auteur onbekend

Madelief46

Superlid
Superlid
Vr Jun 28, 2019 11:17 am Reageer met quote

Goedemorgen,

Henny van harte gefeliciteerde met je verjaardag, ik wens je een hele fijne dag, en ik snap dat je vandaag niet hier komt, geef niet hoor dan hebben wij ook een rustig dagje, ik kan ook plagen hoor net als jij.

Elly ik begrijp het hoor, nog even doorbijten, ze staan zo weer op de stoep hoor

Ik heb nog geen idee wat k ga doe, maar dat horen jullie later wel, een fijne dag

marlie49

Superlid
Superlid
Vr Jun 28, 2019 12:32 pm Reageer met quote

Gefeliciteerd met je verjaardag Henny

En voor jou en iedereen een fijne dag!

Gisteren is ver weg
morgen is dichterbij
vandaag is precies goed

hehety

Superlid
Superlid
Vr Jun 28, 2019 3:42 pm Reageer met quote

Dank jullie wel!
Madelief, kom ik je toch nog even pesten! Laughing
Van Peter heb ik een heel mooi tafelkleed gekregen met vlindermotief -hoe komt ie op het idee?- Laughing èn een grote bos gele rozen. Alles in huis, het bezoek kan komen.

O ja, hier werd ik blij van toen ik vanmorgen de gordijnen open schoof. Die plant is vanmorgen gaan bloeien.

auteur onbekend

Laatst aangepast door hehety op Vr Jun 28, 2019 3:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Pagina 2550 van 2576 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2549, 2550, 2551 ... 2574, 2575, 2576  Volgende

Plaats reactie