Vrouwenbesnijdenis komt vaker voor dan gedacht
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 Plaats reactie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12659
Wo Jun 26, 2019 6:52 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Ik heb wat moeite met het plakken van de link via mijn mobieltje, maar als je googelt op jongensbesnijdenissen en KNMG kun je veel info vinden. Wat mij intrigeert is waarom je als zorgprofessional niet de gezondheid van het kind maar de geloofsvrijheid van de ouder laat prevaleren. Ik ben daar oprecht benieuwd naar.

Ik kan natuurlijk niet voor andere spreken maar ik sta ambivalent tegenover jongensbesnijdenis. Zoals gezegd vind ik het af te keuren als het medisch niet noodzakelijk is. Net zo goed als alle medicijnen bijwerkingen hebben geldt dat voor chirurgische ingrepen. Dat een aantal artsen het toch doet is te verklaren. Als het gebeurt dan liever professioneel om te voorkomen dat leken meer schade en ander leed aanrichten dan nodig is. Oftewel, "anders wordt het op de keukentafel gedaan". Nu zou je kunnen beredeneren dat dit voor meisjes net zo goed geldt, of zelfs te meer. Die discussie heb ik in de afgelopen jaren weleens langs zien komen maar het lijkt me begrijpelijk dat de weerstand daartegen groter is. Ik ga lezen en kom erop terug als ik iets toe te voegen heb.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3106
Wo Jun 26, 2019 7:03 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
welke (nederlandse) man wil er nu dan nog trouwen met een vrouw die besneden is ? Ik ken ze niet.

Nou zeg, dit argument zal zeker helpen om de vrouwenverminking in de wereld tegen te gaan. Met deze domme opmerking ben je meteen de topkandidaat voor de titel: "Forummer met de meest onnozele opmerking van vandaag". Gefeliciteerd met de nominatie.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Adamm

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Wo Jun 26, 2019 10:07 pm Reageer met quote

Bedankt voor de nominatie mag ik jouw ook een nominatie toekennen: Forum bitch 2019 van 50plusser. Mad Laughing

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3106
Wo Jun 26, 2019 10:38 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
Bedankt voor de nominatie mag ik jouw ook een nominatie toekennen: Forum bitch 2019 van 50plusser. Mad Laughing

Het genoegen is geheel aan mijn kant Laughing

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Pagina 5 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Plaats reactie