Welterusten-fotosite
Digitale fotografie
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2048, 2049, 2050 ... 2058, 2059, 2060  Volgende Plaats reactie

cc

Superlid
Superlid
Antw.: 10810
Wo Jun 26, 2019 6:50 pm Reageer met quote

Middag,
geef mij de ouderwetse oorstoelen maar vind deze met die heeeeeele grote oren spuug-lelijk. Die zgn. tas............bah hoe komen ze op het idee!!!!

Hier leg je het ook af al moet ik zeggen dat het in de kamer wel gaat maar in de keuken leg je het echt af net zoals in de slaapkamer, ondanks dat ik alles dicht heb. Hihi heb mijn eigen airco uitgevonden: flesje water laten bevriezen op een schaaltje gezet voor de ventilator........dat scheelt echt!!!

Grootse plannen nou jah groot. Maandag met Seb naar de dierenarts geweest voor z'n wratjes gelukkig waren het geen kwaadaardige bultjes, heeft homeopatische druppel gekregen voor eens in de week en als het goed is moeten de wartjes verdwijnen en er geen nieuwe bijkomen. Seb zag er voor zijn leeftijd nog heel goed uit volgens de da. Seb is ook gewogen en woon 8,1 kg. Dat vonden wij echt belangrijk want zoon en schoondochter willen zo ontzettend graag dat wij -Hans, ik en Seb- een paar dagen naar hun komen Ik hield eerst de boot af want ik had zo iets van dat overleefd Seb nooit en wilde dus eerst horen wat de da er van vond. Da gaf mij het advies om een hondentas te kopen en een uur voor vertrek Seb een diazepam 5 mg te geven dan valt hij wel niet in slaap maar is hij meer gelaten. Luchtvaartmaatschappij staat dieren in de kabine toe als handbagage mits ze niet meer dan 10 kg wegen en in een daarvoor geeigende tas of mand zitten. Pak van mijn hart dus al moet ik zeggen dat ik het toch een hele enge onderneming vind. Als we gaan gaan we eind aug. begin sept. voor klein weekje. In ieder geval zoon en schoondochter waren hartstikke enthousiast toen ik vertelde dat we met z'n drietjes hun kant op zouden komen.

Deze hangen sinds vandaag ook:

Hans is naar de tandarts en ik loop heen en weer naar de deur , net of de klanten het ruiken dat de baas er niet is............. Wink Exclamation

Lieve groetjes Tiny

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

nenne13

Superlid
Superlid
Antw.: 9919
Do Jun 27, 2019 8:56 am Reageer met quote

goede morgen, Fijn om iets naar uit te kijken Tiny ! Altijd fijn...

JAC, Heb je het mooi versierd ? ondanks de warmte .... en vandaag een drukke dag !

Rienus had ik al een kaart per tante Pos gezonden maar ik wil hem hier ook nog even feliciteren ! Ik hoop dat je deze dag nog lang, in goede gezondheid, mag vieren !

Voor allen een fijne donderdag !!

Zoek de zonzijde..èn geef een glimlach door....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

jjacqueline

Superlid
Superlid
Antw.: 12589
Do Jun 27, 2019 4:04 pm Reageer met quote

Goedemiddag...heel ff de handen vrij Laughing Tiny , wat leuk dat jullie met elkaar gaan...ik kan mij voorstellen dat het spannend is wat SEB aangaat..eerlijk gezegd wist ik niet dat honden als soort van 'handbagage "mee het vliegtuig in mochten Shocked Natuurlijk is het zóveel fijner als baasje/vrouwtje bij je zijn tijdens het vliegen!!

wij hebben hier een zeer geslaagde ochtend achter de rug...veel gespeeld, lekker uitgerust met een drankje en versnapering, boodschappen gedaan en een banaan gescoord die er heel goed in ging, nog heel lekker gebadderd, en in een badjasje (uiteraard stond ze net te plassen in de woonkamer, vlak voordat ze naar buiten ging Rolling Eyes ) buiten op een ligstoel een beker warme melk gedronken, en toen vond ze het zelf ook wél een goed idee om even naar bed te gaan....ze raakte het matras amper, of ze was in dromenland....De tweeling komt zo zelf weer naar huis lopen...en ditmaal worden er geen vriendinnetjes uitgenodigd....even rustig aan!!! Wink

tot laterssss... Wink

cc

Superlid
Superlid
Do Jun 27, 2019 4:17 pm Reageer met quote

Middag,
Rienus ook vanuit het Velpse van harte gefeliciteerd..........en nog vele jaren toegewenst. Maak er een leuke en gezellige dag van!!!!!

Jacq je hebt groot gelijk lekker chinees halen.........jij staat al meer als genoeg boven de pannen/bakken o.z.i.d. dus mag best wel eens makkelijk zeker met deze warmte!

Heb de beelden ook bekeken, sommige vind ik mooi maar andere weer niet....er is er 1 bij dat ik denk jemig man wat heb jij een harses Laughing

Ben momenteel bezig met de familie van grootmoeders-kant(moeder van mijn pa). Kwam ik via via tegen. Eerst 1 en al vlug volgden er meer, grootmoeder kwam uit een gezin met 16 kinderen......jah jah overgrootouders hebben niet stil gelegen terwijl mijn overgrootvader schilder, brandweerman duivenmelker was..............waar haalde hij in vredesnaam de tijd vandaan om zoveel kinderen te maken Wink Exclamation
Ze hadden 19 kinderen kunnen hebben maar uit overlevering is mij verteld dat er 3 het niet gered hebben bij of na de geboorte.
Hihi ik heb dus een bult achterneefjes en nichtjes waar ik de meeste niet van ken.
Onderstaand een foto van mijn overgrootouders aan vaders kant:

Wens jullie een fijne donderdag, gelukkig is het niet meer zo benauwd,

Groetjes Tiny
oh nog net niet op oke geklikt.......zie ik dat Jacq wat foto's geplaatst heeft van Novi, eerst nog even leuk bekijken.

cc

Superlid
Superlid
Do Jun 27, 2019 4:20 pm Reageer met quote

Heerlijk drollige foto's weer van Novi.................heb het al vaker gezegd maar ik kan nog steeds ontzettend genieten van die kleine plassende dondersteen.

Lieve groetjes Tiny

nenne13

Superlid
Superlid
Do Jun 27, 2019 11:22 pm Reageer met quote

Goede avond , weer een aantal foto’s van Novi gezien .... ervan genoten , zoals de meeste meelezers hier.. en ik hoop dat je etentje succesvol is !

Vandaag met Iris in R’dam naar de Blaak, tegenover station Blaak, geweest voor een oogfoto ,ik zit nu nog met hele grote pupillen alsof ik weet niet wat gesnoven heb, maar

ik ben zo blij dat ik zelf niet meer hoef te rijden .. het lijkt wel of in half R’dam ze aan de straten bezig zijn . Nergens kon je je auto kwijt .. Iris heeft me gebracht naar de ingang met wandelstok en aan de arm ,parkeerde op het trottoir ging daarna de auto proberen te parkeren.

Daarna weer naar Capelle , daar was het ook moeilijk parkeren ,vanwege de markt op donderdag . Zij heeft mij met het raam een stukje open in de auto laten zitten.... Toen ging zij boven de rolstoel halen .. wij hebben daarna nog een kaftan gescoord.

En Burger King is daar nu geopend en wij hebben er de lunch gebruikt met een eenvoudige hamburger, kipnuggets, en bbq saus en uienringen lekker junkfood Daarna AH onveilig gemaakt de koelkast is weer aardig vol....

Het is wel een ik-verhaal geworden .. maar ik maak weinig mee. Foto vd versiering v d Saks ??

Ik wens jullie allen een prettige avond en voor straks welterusten !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Jun 28, 2019 2:05 am Reageer met quote

Goedenavond , ik was druk, maar jullie niet minder dus...Tiny, je bent dus weer op zoek naar de foto's en info van jouw voorouders , en ditmaal de kant van jouw vader!!Grote gezinnen waren vroeger heel gewoon natuurlijk...alhoewel 19 kinderen wel behoorlijk veel was...Succes met jouw speurtocht!
Jenny, wanneer krijg jij de uitslag van de ogentest?Fijn dat het in ieder geval gelukt is, en de maag gevuld, en de boodschappen binnen! Wink
Foto's heb ik niet gemaakt op de zaak van de versiering, maar die was dit jaar ook eenvoudig!Thuis heb ik er wel veel werk van gemaakt, want Theo wordt 65, en omdat het zo uitkwam hebben we dat vandaag gevierd..met de meiden bordjes geschilderd met 65 en Novi heeft een hartje versierd, en ook de tuin is versierd...het etentje was heerlijk, en lekker makkelijk....en morgen eten we er nog een keertje van met gemak!! Wink

toen ze vanmorgen gebracht werd, zag ze er zó netjes en proper uit...dát veranderde bij mij al snel Laughing ze is ook 4 keer verkleedt....

ik ben nu wel heel erg moe, en ga vlot slapen...wens iedereen een mooie vrijdag toe.... Wink

nenne13

Superlid
Superlid
Vr Jun 28, 2019 12:32 pm Reageer met quote

Goede morgen, nog gefeliciteerd met Theo zijn kroonjaar !

Wat een leuke foto’s van Novi ! Leuk dat het etentje een succes was ! Meestal blijft er na zo’n maaltijd wel wat over om het de volgende dag gemakkelijk te doen !

Ik heb een hele drukte hier verwarmingsketel -ketel wordt na 23 jaar trouwe dienst vervangen .... dan gaat het water eraf ! Iris heeft gisteren een emmer gevuld om in de wc te zetten ... voor het geval dat...

Tiny, ik heb wel eens verteld , dat mijn vader uit een gezin met 10 kinderen kwam (foto wel eens hier laten zien ) de jongste tante leeft nog en haar man ook.. dik in de 90 ... twee jaar geleden gingen ze nog ieder jaar met de caravan naar Frankrijk . En ze belde me laatst voor een kletspraatje .. en toen zei ze dat ze nu maar eens een invalide parkeerkaart zouden bestellen .. het lopen met de boodschappen ging een beetje moeilijk ! Oude taaien ..

Ik ga koffie voor de mannen verzorgen... en wens jullie een fijne vrijdag !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Vr Jun 28, 2019 1:58 pm Reageer met quote

zó net even de batterij van mijn draadloze muis vervangen....was nog niet helemaal wakker, en als een malloot met dat ding aan het schuiven, die zich niet liet zien op het scherm...tot ik mij bedacht dát..... Laughing ...Goedemorgen....Jenny dus als koffie-juffrouw aan het werk Laughing Mooi dat verhaal van die oudjes, en dat verhaal van die invaliden-parkeerkaart!!! Laughing

ik zou jullie nog eens meenemen naar het voormalige woonhuis en atelier van architect Pierre Cuypers. Ditmaal iets wat je verwacht van zo'n museum (alhoewel ze leuke exposities hebben ook...daarover later meer)

vooral dit ademt geschiedenis vond ik zelf..

Even terug komend op de exposities in het Cuypershuis...ni is net een nieuwe tentoonstelling in gegaan , namelijk expositie 'Atelier Frans Nicolas' over Nederlands grootste glasatelier uit de negentiende eeuw (ik moet weer terug dus Laughing ) Overigens staat de hele stad Roermond dit jaar in het teken van de glazenierskunst.Speciale stads-wandelingen langs glas-in-loodramen Love
Toen ik er was , zag ik de expositie ‘Stoelendans’ Ook leuk, ik plaats wat foto's om een idee te geven...al was het erg lastig om te fotograferen met glazen vitrine kasten en doorkijkjes ..ik vond zelf de persoonlijke motivatie van de makers erg leuk...

De vraag ; waar zit je thuis het liefste op?...die kan ik bij zowel Jenny , als Tiny redelijk invullen denk ik, want ik heb daar beeldmateriaal van in mijn hoofd....zelf zit (of liever "hang")ik natuurlijk het allerliefste in mijn makkelijke -tegenwoordig voorlees-stoel...ik ben nog altijd op zoek naar een mooie leren oorfauteuil ...maar dan moeten de kids echt wat groter zijn, zelfs nu zijn ze tweedehands behoorlijk aan de prijs...daarbij heeft mijn partner een hang naar modern, en ik naar licht-klassieke stijl...dus we hebben een mengelmoes, wáár ik dan ook weer van hou!! Love Overigens is er nu weinig sprake van een zitkamer....het is veel meer een speelkamer geworden(voor de komende paar jaar zal dat wel even blijven...en daarvoor was het met op de bank en stoelen liggende katten -en honden ook al een bij-elkaar geraapt handeltje Laughing ...ik geloof niet dat ik er ooit van af kom....ik ben niet het type dat elk jaar een andere inrichting in huis wil , ik heb veel te veel hechting aan mijn spulletjes.....Zo staan er wat vazen her en der van mijn schoonmoeder, die ik meenam met het idee ze op den duur te verkopen...maar ik krijg het niet over mijn hart....dus.. Laughing
Wat ik zelf wél heel gaaf vind, is dat veel op z'n plekje valt...spulletjes die ik jaren lang bewaard heb, komen uit de kast nu, en vinden hun herbestemming met de kids...(het oude theeservies, een metalen meisje met wiebelhoofd, en een plantje, oude stenen kevertjes tussen de plantjes, een Roodkapjes mandje, sieraden-ophangfiguurtjes...alles waarvan een ander zei, wát moet je ermee Laughing ..en nu roepen, ooohh wat leuk!!Waar heb je dat gekocht?!! Laughing Maar het meest geniet ik ,omdat ik het zelf zó leuk vond, en dat nu terug zie bij de kids...ik ben bang dat ik zelf wel ouder ben geworden, maar nog altijd een kind in mij huist... Laughing ik weet het eigenlijk wel zeker!! Laughing zo begin ik nu ook aan de reeks De waanzinnige boomhut....die lees ik naast mijn onwijs spannende thrillers....Overigens ook leuk om te vermelden...Novi kwam gisteren met armen vol boeken naar buiten zetten....ik mocht voorlezen...en het worden nu steeds meer verhalenboeken, en niet alleen meer de plaatjes,en omslagboekjes(nog altijd vormen ze onderdeel)maar échte verhaalboekjes dus...Hoe Leuk is dat!!
Minder leuk nieuws is dat Marcel nu ook slachtoffer is van de eikenprocessierups ....hevige jeuk, heeft daar zalf van de huisarts voor gekregen, maar nog....zó triest, zijn de huidproblemen die hem doorgaans tergen minder, krijgt hij dit weer Crying or Very sad
Ik wens jullie een fijne dag toe...pas goed op jezelf!! Wink

nenne13

Superlid
Superlid
Vr Jun 28, 2019 10:44 pm Reageer met quote

Op de laatste foto met de oranje zitting ... dan denk dat daar de billen van een geestelijk uit de katholieke kerk...het goed op zouden doen.

Arme Marcel, hij zit altijd in de hoek waar de klappen vallen . Ik hoop voor hem dat het snel over zal zijn..

En jij blijft eeuwig kind met de kinderen .. daar ben je het type voor.. gelukkig ... dat maakt je geliefd bij iedereen .. je weet altijd de juiste woorden te vinden om iemand op te beuren en te troosten , dat komt recht uit je hart .. je gretigheid naar inhalen wat je vroeger, vind jezelf, tekort kwam .. kunst en musea bezien !
Steden .. mooie gebouwen ...dat is want je met je moeder had willen delen.. dat is wat je in wilt drinken.. op je spaarzame vrije dagen !!

En het zal bij jullie best wel een rommelige stijl zijn.. maar wel enorm gezellig ! Zie ik aan foto’s af..

Het was hier vanmiddag met de verwarming aan proefdraaien, niet te harden .. 29graden Toen de monteur wegging kon goddank de balkondeur weer open nu is het lekkere temperatuur.. hoewel er morgen smog wordt verwacht !!!! Dat is kwalijk voor de meeste mensen ..

Ik wens jullie allen een fijne vrijdag-avond en daarna lekker slapen !

cc

Superlid
Superlid
Za Jun 29, 2019 12:20 pm Reageer met quote

Mogge,
gisteren was ik op van de poets en hoofdpijn, of het de naweeen van de hitte zijn.............zou het niet weten maar lastig was het wel maar nu gelukkig weer fris en fruitig!

Jij blijft inderdaad kind Jacq en dan denk ik niet alleen aan kind onder kleinkinderen maar zie ik jou in geachten weer ergens op klimmen als we een uitje met elkaar hadden..................bijv. de 1 of andere wipkip is bij jou niet veilig en dan probeerde je mij ook op zo'n wipding te krijgen.............. Laughing Laughing mooi nooit gelukt Exclamation
Soms doe je inderdaad spulletjes weg waar je later spijt van krijgt dat is mij ook meerdere malen overkomen.
Zo had mijn zus een kaal klein speelgoedbeertje die had ze boven op de spiegel van haar kaptafel gezet maar had in de loop van de tijd nog maar 1 been over en door een opruimwoede heeft ze Piepie(zo noemde ze het beertje toen ze klein was............en groot ook).......gedumpt. Nou jullie willen niet weten hoeveel spijt ze gehad heeft van die daad, ze zat er echt mee maar weg is weg. Ze heeft een klein beertje terug-gekocht en die moest voor Piepie door gaan........................toch kan hij de echte Piepie niet vervangen...............ze heeft nu nog moeite met haar onbeerlijke daad!

Jemig Marcel, het zal hem weer niet treffen.......is hij het bos in geweest of zo Jacq? Hopelijk helpt de zalf en is hij er vlug vanaf want het schijnt een hel te zijn.........moet vreselijk jeuken.

Denk inderdaad dat jij weet welk stoeltje ik schitterend vind......zal het verklappen: vind het roze fantasiestoelje schitterend.
Jenny wat een mooi verhaal van je tante.......invalidenkaart op die leeftijd! Dan mag je blij zijn dat je op die leeftijd nog zo bij de hand of tijd bent en op hele hoge leeftijd pas zo'n kaart aan moet gaan vragen.

Nu ga ik me nuttig maken, eerst onder de pomp en dan verder met van alles en nog wat,

Fijne zaterdag allemaal,
lieve groetjes Tiny

cc

Superlid
Superlid
Za Jun 29, 2019 2:54 pm Reageer met quote

Zo reis geboekt naar zoon en schoondochter, we gaan van 27 aug. t/m 6 sept. We zijn van plan een huis bij hun in de buurt te huren o.z.i.d. + een auto huren want die heb je daar wel nodig................! Ben wel vroeg maar dan weten jullie dat vast.

Verheug me er echt op.............maar vanmiddag eerst eens even kijken voor een hondentas.

Lieve groetjes Tiny

nenne13

Superlid
Superlid
Za Jun 29, 2019 4:28 pm Reageer met quote

Gezellig Tiny , voorbereidingen treffen ! Succes met de aankoop v d hondentas laat hem er maar vast aan wennen !

jjacqueline

Superlid
Superlid
Zo Jun 30, 2019 5:08 am Reageer met quote

Goedenacht...ik kom even snel aan...ben behoorlijk geradbraakt door het warme weer, en de drukte op het werk...
Heerlijk Tiny om naar uit te kijken...hopelijk ben je geslaagd voor de hondentas!!...en ach, die wipkip komt nog wél een keertje!! Laughing
Jenny, wat een lieve tekst heb jij geplaatst Love ik zou er emotioneel van worden!!
Maar weer heel even Roermond...

vóór dit prachtige pand staat een heel aandoenlijk beeld(Jenny , ik had het jou al gestuurd ter plekke , kan jij je dat nog herinneren?

Verzorgster en bejaarde..van de hand van J.A.A.C. Waeyen

Het beeld toont een vrouw die een zittende man verzorgt, de man heeft een vlinder in zijn hand en heeft zijn andere hand in een schelpvormig waterbassin....het is een lief tafereel, de kwetsbaarheid van de man straalt er van af.....Jaac Waeyen ...ik heb hem even opgezocht...Geboren in 1947, en is beeldhouwer en ciseleur (= fijn metaalbewerker)hij heeft nog een paar alleraardigste figuurvoorstelingen gemaakt!!
Ik ga nu echt slapen...welterusten en mooie dromen!! Wink

nenne13

Superlid
Superlid
Zo Jun 30, 2019 7:08 pm Reageer met quote

Jac, ik weet het nog de oude man en de verzorgster.. er staan bij zijn afbeeldingen wel meer mooie beelden monument voor de muziek in Thorn ....allemaal glad niet hoekig of zo...

Ik hoorde net dat ik ingeschreven sta voor drie appartementen ....lange wachtlijsten en je mag drie x weigeren . IriS vroeg of ze even met de bavarois langs moest gaan. Er waren een aantal jaren geleden enorm veel sterfgevallen in een tehuis verkeerde bavarois gegeten . met de hondsdagen !
Let op!de hondsdagen zijn van 12 juli tot 29 augustus ..
Oppassen met wat uit de koelkast is geweest ! Ook met kleine kinderen..en oude mensen.. en zwak , ziek en misselijk en als je boodschappen gaat doen koeltas mee met koelelementen

Ik heb de status VV4 dat is beschut wonen met intensieve begeleiding en uitgebreide verzorging...ik ben blij dat het geen 5 is dan sta je er slechter
Voor dan ga je achter gesloten deuren >dementie.. ik ben blij met Edward en Marianne die hebben zich verdiept in die materie en voeren alle besprekingen.. ik heb ze ook gemachtigd met medeweten van de andere meisjes..het duizelt me af en toe ...ik zeg zelf daar moet je letters voor gegeten hebben !

Wat is het warm he ? Hoewel het hier op de Til wel is uit te houden .......

Ik heb meelijden met jou Jac als ik aan die warme ovens denk ..leg je af en toe een koude doek in je nek ?

Dat deed mijn moeder altijd als ze achter de hete ovens stond . Mijn zus stond in deze dagen dan bij het ijs.. en die draaide in haar eentje topdagen daar denkt ze nu wel eens aan terug ..

ik wens jullie allen een plezierige avond ! En daarna een goede nachtrust

Deze kreeg ik van Carla die was bij het meer van Genève..

jjacqueline

Superlid
Superlid
Ma Jul 01, 2019 5:00 am Reageer met quote

Goedenacht....nét thuis! Rolling Eyes was een zware dag weer....ik zit net te lezen, en moet lachen om Iris haar "voorstel', ik kan mij zó goed indenken hoe fijn het is dat ze allemaal blijven 'geiten' met elkaar...zeer zeker in deze hoe dan ook moeizame tijden...want leuk is het allemaal niet...het is meer er proberen wat van te maken...én ik ben er van overtuigd, dát het zekers nog kan!! Kiss
Zorgzwaartepakket 4 Beschut wonen met intensieve begeleiding en uitgebreide verzorging...ik las dat het wonen is, in een verzorgingshuis of verpleeghuis voor mensen die veel verzorging en begeleiding nodig hebben. De begeleiding geeft veiligheid. En is voortdurend dichtbij. Wat fijn ook dat Edward en Marianne er boven op zitten, en precies weten waar ze moeten zijn voor die zorg die jij nu nodig hebt....dát komt vast goed!!
Over jouw zus gesproken...en jouw broer...die zaten ook in 'zwaar weer''!Hoe gaat het nu met hen?Ik belde vannacht toen ik naar huis reed mijn oom (86 jaar en de halfbroer van mijn moeder) op (dan vindt hij zelf prettig)en vroeg hou het met hem ging, zeker nu met die warme dagen....Goed! goed!goed!! is meestal het geijkte antwoord...hij hoest al geruime tijd een stuk minder gelukkig...is niet gestopt met roken, maar wel flink geminderd...pakt af en toe een pilsje voor de gezelligheid met een handjevol vrienden(velen zijn al gaan hemelen)én geniet op zijn manier nog steeds van het leven...zijn flatje, de sport op tv, en af en toe een loopje(gaat moeizaam tegenwoordig)naar zijn maten(van het varen)De vrijgezelle , ooit stoere zeebonk leeft al jaren een rustig gezapig leven, en vindt het allemaal prima....zijn zus(mijn moeder) en de jongste broer zijn al geruime tijd geleden gaan hemelen, de middelste van de drie broers loopt ook al een flinke tijd te sukkelen met zijn gezondheid...Ik geloof dat ik ze allemaal overleef , zei hij pas laatst tegen mij, en klonk licht verwonderd...Hij vindt het altijd wel leuk als ik bel...zelf weet hij nooit wat te vertellen, dus ik vraag naar zijn belevenissen, en doe dan mijn verhaal(jij lult wel voor 2 zegt die dan Laughing )Afijn, het geeft mij altijd een voldaan gevoel als ik het gesprek eindig met de woorden, ik bel binnenkort weer hoor...ook dat vindt hij wel prima!! Wink

Roermond dan maar weer...

weer zo'n mooi pand, met bijzondere details

Dáár is ze dan ; Angela Mérici

“Ik smeek u, span u met alle kracht in om uw leerlingen door liefde te winnen en haar te leiden met zachte en tedere hand en nooit met gestrengheid. Doe alles met de grootst mogelijke vriendelijkheid en wacht u ervoor iets met dwang gedaan te krijgen.” Angela Mérici 1540
de volgende keer neem ik jullie mee naar een bijzonder plekje achter oude kloostermuren, namelijk Stadspark De Kartuis ....maar nu eerst even wat energie met slapen op doen...oja, bij de weg, we hebben een huis gekocht Wink Welterusten...en mooie dromen!! Kiss

nenne13

Superlid
Superlid
Ma Jul 01, 2019 1:02 pm Reageer met quote

Goede morgen, lekker lauw afgepoedeld...het is nu op het balkon lekker. Koel ..

Zit er een klein uiltje in de nis boven de bruine deuren ? Van oudsher symbool van de wijsheid. Omdat deze vogel het attribuut van de Griekse godin van de wijsheid, Pallas Athene..

Mijn broer wordt 9 juli opgenomen in het IJsseland maag en darm afdeling. Hij wordt dan 11juli geholpen in verband met eventueel te verwachten complicaties..

Mijn zus is bij de cardioloog, longarts, en internist uitbehandeld... over twee maanden terugkomen.. staat niet ingeschreven op een wachtlijst . Heeft geen zin om haar flat te verlaten haar kinderen wonen in de buurt..

Zo kan het ook ! Je hoeft niet altijd een glazen bol te hebben.. ik kan de mijne niet eens tillen ... foto van Carla

Ik wens jullie allen een fijne en koele maandag !

Gaan jullie echt verhuizen ? Vertel...

cc

Superlid
Superlid
Ma Jul 01, 2019 4:28 pm Reageer met quote

Middag,
WIPKIPPPPP mooi nie........................de veer springt gelijk in 100.000 stukken en Tinus ligt naast de kip...... Wink Laughing Exclamation

Jenny vv4 dat heet hier indicatie 4.......dan denk ik(en hoop ik......) dat je eerder aan de beurt bent omdat het beschut wonen, uitgebreide verzorging en intensieve begeleiding betreft.........en dat het niet zo'n geemmer wordt als bij mijn schoonmoeder "eerst je hoofd goed kapot vallen", dan kan het plots wel want blijkt het onverantwoord en die verantwoording wilden ze in het geval van mijn schoonmoeder niet op zich nemen. Nogmaals Jenny ik hoop dat je vlug aan de beurt bent en dat je een mooi apartement krijgt waar je het net zo naar de zin hebt als op de Til. Het is voor jou prettiger om altijd iemand in de buurt te hebben en voor je dochters is het ook een hele geruststelling dat er goed voor je gezorgd wordt!

We hebben een tas voor Seb. Eerst afgelopen zaterdag naar de dierenspeciaalzaak, stom hadden Seb niet mee genomen dus weet je niet zeker of hij past. Zondag mochten we terug komen met de hond die normaliter niet in de winkel mag voor voor deze keer werd het goed gevonden. 1 gevonden, Seb er in gestopt met veel vijfen en zessen maar op een zeker moment ging hij zelf heel rustig zitten in de tas. Nu wil het geval dat de tas wat groter is dan de toegestane grote, gisteren Transavia gemaild of die 3 cm een probleem was.....nou dat kon een probleem worden want hij moest onder de voorstoel passen, ik kreeg dus de pip!!! Als ze moeilijk gaan doen mag hij niet mee........maar dan ga ik dus ook niet Exclamation Exclamation Gisterenmiddag een wat kleinere tas besteld bij Bol.com voor de zekerheid die neemt Hans dan mee als zijn handbagage en mochten ze moeilijk doen dan zullen we in vredesnaam Seb een beetje moeten proppen in de kleinere tas, we ruilen dan gewoon. Heb onbewust wel stoelen geboekt vooraan op de eerste rij, hebben dus geen stoelen voor ons en kan de tas er dan ook niet onder zetten. Enneu ben eerlijk...als we eenmaal in de lucht hangen neem ik de tas met Seb op schoot desnoods met de riem aan mijn veiligheidsriem geknoopt...........ze zullen vast niet rechtsomkeert maken als ik dat doe Laughing Exclamation

Zoon en schoondochter hebben goed voor ons onderkomen gezorgd we verblijven die 11 dagen in mijn droomhuis(jullie wel bekend.....) het huis is helemaal klaar en gedeeltelijk gemeubileerd en voor een prijssss waar we alleen maar van konden dromen.........als je bedenkt dat daar een gemiddeld huis huren tussen de 1000 en 1200 euro kost voor een week en wij nog geen derde betalen van het laatste bedrag voor 11 dagen.
Echt hartstikke lief van de eigenaren en we zijn hun dan ook heel dankbaar.

Gisteren ook uren achter de pc gezeten ivm Seb dus maar ook voor het boeken en betalen voor Seb, jah jah vragen ze 90 euro voor v.v. Door mijn vraag over de tas hadden ze ontdekt dat ik dus een hondje mee nam maar daar niet voor geboekt had.....nou heb me te barsten gezocht naar hoe dat te regelen. Na tig x heen en weer gemaild, gechat, gebeld en geen gehoor, via FB etc. etc. heb ik het voor elkaar gekregen dat Transavia het geregeld heeft en wij alleen het bedrag nog moesten voldoen. Mensen wat een gedoe dat geregel maar als het goed is is alles nu voor elkaar op de nodige inentingen etc. van Seb na.

Nu weer ff aan de bak ik huis,

Lieve groetjes Tiny

jjacqueline

Superlid
Superlid
Di Jul 02, 2019 3:24 am Reageer met quote

Goedenacht, dáár was ik ook nog even....Mooi die weerspiegeling van die witte bergtoppen in het wijnglas!
Love Het is echt zo'n Proost op het Leven gebaar!!
Dank je wel voor de info aangaande jouw broer en zus...laten we duimen en hopen dat het goed uitpakt voor jouw broer, en dat jouw zus nog wel enige tijd op een aangepaste manier levensvreugde mag beleven!!Veel zorgen tegelijkertijd bij jullie! Crying or Very sad
Tiny druk in de weer met de vakantie....hopelijk is nu alles goed geregeld, en kan de voorpret beginnen!! Wink
Ik had een drukke dag, maar heb tussendoor twee keer een half uurtje even in de tuin kunnen zitten, in het zonnetje die af en toe achter de wolken tevoorschijn kwam....vandaag zijn een aantal struiken en boompjes verwijderd...(de grote boom kan pas na de zomer i.v.m. verstoring van het broedseizoen , en dan kan veel geld kosten als je in overtreding bent)Ik heb nu écht een slagveld in de tuin, en ook veel inkijk...getverr...best lastig ook, omdat we nog niet goed weten hoe het in te richten!!De komende twee jaar is het nog op de kids gericht, en daarna moeten we een beslissing nemen hoe we een tuin willen hebben....Voorlopig nog puinruimen(alle afval kan pas zaterdag weg...en dat moeten we zelf doen, wordt nog een enorme klus)De tuin is zo'n beetje de plek van mijn vakantie-momentjes...gelukkig heb ik nóg wel mijn bloemenhoekje...alleen is het vrij bewegen in de tuin wel stukken minder...vanwege de inkijk, die voorheen werd ontrokken door mijn mooie boom...de vogels zullen die ook erg missen..maar het kon niet anders, de boom stond schuin, en het terug snoeien was niet echt een optie Crying or Very sad
Afijn, het is niet anders...ik ga op zoek naar een nieuwe boom, die wat minder hoog wordt, maar wel weer mijn vrijheid terug geeft...we hebben overigens wél heel veel ruimte nu!!
Nu het beloofde Stadspark De Kartuis in Roermond...

Achter de oude muren van het voormalige Karthuizerklooster ligt het "Stadspark de Karthuis"

Medio jaren tachtig van de vorige eeuw is dit niet al te grote stadspark aangegelegd op de locatie van het voormalige Karthuizer Klooster. De Karthuis is nog steeds ommuurd door de oude kloostermuren. Het klooster heeft bestaan van 1376 tot 1783. Hierna zijn de gebouwen en tuin bewoond geweest door de zusters van St. Gerlach uit Houthem en van 1841 tot 1968 heeft het gediend als Groot Seminarie van het Bisdom Roermond. Het huidige park beslaat een groot gedeelte van de oorspronkelijk tuinen en gebouwen. Onder de tuin zijn overblijfselen te vinden van monnikcellen, kruisgangen, middeleeuwse woningen en schuren. Een monnikcel is opgegraven en zichtbaar gemaakt in de bestrating. In het park bevinden zich een aantal devotiekapellen uit de 19e eeuw.

ook hier weer zo'n putbeeldje...

Het beeld Twee herten van Dolf Wong Lun Hing...ik vind het waanzinnig mooi!! Love

Het Meisje met de gouden handen( een Roermonds sprookje) van Sjer Jacobs

en dán een omstreden monument( voor de slachtoffers van misbruik door de katholieke kerk)

Het kunstwerk heet De Weg naar de Verzoening , van kunstenaar Pierre Habets

Het stelt Christus voor die een kruis draagt en een hand uitsteekt naar een bedroefd jongetje dat gehurkt in een hoekje zit.

Mea culpa is een Latijnse uitdrukking, letterlijk vertaald "mijn schuld", en is een organisatie van misbruikslachtoffers in de katholieke kerk. Zij vinden dat dit beeld "een blijvende erkenning van het leed dat kinderen is aangedaan" is.Echter Klokk een andere stichting die slachtoffers van seksueel misbruik bijstaat stelt "Voor slachtoffers is verzoening niet in beeld, zij overleefden de beschadigingen door het misbruik met moeite en voor velen zijn de wonden nog vers."

Mijn bezoekje was halverwege maart, vandaar de kale bomen bloesem , en de narcissen Laughing

Johann Wolfgang von Goethe wordt beschouwd als een van de allergrootsten van de Duitse literatuur. Wat hier geschreven staat, ik kan het niet lezen, en kan er verder ook niets over vinden helaas..

"Het Gesprek"van Wim Rijvers

Nogmaals de twee bronzen herten...zó mooi!!

voor een info-filmpje, klik hier Wink en nu rap mijn bedje in!!Welterusten en mooie dromen aub!!

cc

Superlid
Superlid
Wo Jul 03, 2019 12:13 pm Reageer met quote

Mogge allemaal.
Sorry dat ik er momenteel summier ben op terusten maar ben druk met van alles en nog wat! De hondentas was te klein, weer inpakken en terug sturen, onkruid verwijderen achter op het land en vooral hier langs en voor het huis. Blijven er weer andere dingen liggen dus ga zo inlopen bijv. met de strijk..............blrk!
Verder doe ik tussen de bedrijven door internet afstruinen naar toch weer een andere(reserve) hondentas.............de ellende is de ene is te groot en de andere weer te klein. De maat die transavia op geeft is al helemaal niet te vinden...............ben zelfs op Ali Baba gaan kijken, die hebben toch heel veel maar niks, noppes, nada!!!!

Dus niet boos of ongerust worden als ik er ff niet ben Exclamation

Lieve groetjes Tiny

Pagina 2049 van 2060 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 2048, 2049, 2050 ... 2058, 2059, 2060  Volgende

Plaats reactie