Nordkreuz bereidt zich voor op aanslagen op politieke tegens
Blik op het nieuws
Plaats reactie

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 683
Ma Jul 01, 2019 5:46 pm Reageer met quote

Neo-nazi’s uit politie- en legerkringen plannen zware aanslagen in Duitsland

Een groep neo-nazi’s uit Mecklenburg-Voorpommeren is zich aan het voorbereiden op aanslagen op politieke tegenstanders. De groep van zo’n 30 extreemrechtse ‘preppers’ – die zich voorbereiden op een grote burgeroorlog of het einde van de wereld – heeft al ongebluste kalk en zo’n 200 lijkzakken besteld om de lichamen te kunnen laten verwijnen. Dat meldde Duitse media afgelopen weekend op basis van informatie van de binnenlandse veiligheidsdienst Verfassungsschutz (BfV).

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/neo-nazis-plannen-aanslagen-lijkzakken-en-ongebluste-kalk-zijn-al-besteld

Het Openbaar Ministerie doet al sinds 2017 onderzoek naar de groep die zich Nordkreuz noemt en waarvan de meeste leden afkomstig zijn uit politie- en legerkringen.

Hier krijg je het toch ijskoud van! Ik ben me rot geschrokken dat ik het las.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12658
Ma Jul 01, 2019 6:11 pm Reageer met quote

Dit is een weerzinwekkende ontwikkeling. Ik ben benieuwd of er in NL ook zoiets speelt.

Nordkreuz beschikte ook over een lijst met 25.000 namen en adressen van lokale en landelijk politici van CDU, SPD, Die Grünen en Die Linke, die met behulp van dienstcomputers van de politie zou zijn samengesteld. De zaak kwam in de openbaarheid nadat openbare aanklagers de Bondsdag verzochten om meer mogelijkheden om de groep te kunnen monitoren.

De BfD meldde vorige week nog in haar jaarlijkse rapportage dat Duitsland 24.100 openlijk extreem-rechtse figuren telt, van wie er 12.700 ‘geweldgericht’ zouden zijn. Nordkreuz werd in het rapport niet genoemd.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Adamm

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Ma Jul 01, 2019 6:15 pm Reageer met quote

Nordkreuz, een vereniging uit Mecklenburg-Voorpommeren, was van plan ongebluste kalk en zo'n 200 lijkenzakken te bestellen voor aanvallen op politieke tegenstanders. Dat meldde het Redaktionsnetzwerk Deutschland (RND) afgelopen vrijdag, naar eigen zeggen op basis van informatie van de binnenlandse veiligheidsdienst Verfassungsschutz.
Het Openbaar Ministerie doet al sinds 2017 onderzoek naar Nordkreuz, een vermoedelijk extreem-rechtse organisatie die ervan wordt verdacht een zware aanslag te hebben gepland.
De meeste leden van de Nordkeuz-chatgroep zijn afkomstig uit politie- en legerkringen, meldde het RND. Onder hen bevinden zich meerdere oud-leden en een actief lid van de SEK, een speciale politie-eenheid van de recherche in Mecklenburg-Voorpommeren. Alle leden zouden geoefende schutters zijn en de beschikking hebben over wapens en tienduizenden kogels.

Uit Politie en Legerkringen ? Heeft men daar zitten slapen dan !!!

luciaT

Stamgast
Stamgast
Ma Jul 01, 2019 6:33 pm Reageer met quote

[quote="Keesvi"]Dit is een weerzinwekkende ontwikkeling. Ik ben benieuwd of er in NL ook zoiets speelt.

]

Daar heb ik ook aan gedacht Kees.

luciaT

Stamgast
Stamgast
Di Jul 02, 2019 8:40 am Reageer met quote

‘Vier extreem-rechtse militairen na onderzoek vertrokken uit Nederlandse leger’

Vier militairen hebben in de afgelopen vijf jaar de krijgsmacht verlaten na extreem-rechtse uitingen of gedragingen. De Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) is 21 keer een onderzoek begonnen naar mogelijk extremisme binnen het leger.

https://www.ad.nl/binnenland/vier-extreem-rechtse-militairen-na-onderzoek-vertrokken-uit-nederlandse-leger~a7cd7617/

Ook best zorgelijk.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie