Het einde van de telemarketing-terreur ?
Blik op het nieuws
Plaats reactie

Adamm

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Zo Jul 07, 2019 7:24 pm Reageer met quote

Het einde van de telemarketing-terreur lijkt in zicht. Consumenten worden straks alleen gebeld als zij daar expliciet toestemming voor hebben gegeven. Telemarketeers mogen bovendien niet meer anoniem bellen: het telefoonnummer van de afzender moet altijd zichtbaar zijn. Dat staat in een wetsvoorstel van staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken).

Altijd als je zit te eten wordt je gebeld. Ben blij met het wetsvoorstel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26268
Zo Jul 07, 2019 7:27 pm Reageer met quote

Het zal tijd worden. Ik heb al een hekel aan reclame in het algemeen, maar dat idiote gebel vind ik wel het absolute dieptepunt. Inderdaad, altijd op de meest ongelegen momenten...

Faber quisque fortunae suae

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12630
Zo Jul 07, 2019 7:57 pm Reageer met quote

Ik heb geen telefoon voor ongewenste marketing. Het bel-me-niet-register scheelt al heel veel van dat irritante gedoe. Omkeren, alleen maar bellen als je expliciet toestemming hebt gegeven, is een goede zaak maar let bij commerciële websites heel goed op de kleine lettertjes. Altijd, en ik bedoel altijd heel goed lezen om niet alsnog nat te gaan.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Adamm

Stamgast
Stamgast
Zo Jul 14, 2019 1:30 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
Het einde van de telemarketing-terreur lijkt in zicht. Consumenten worden straks alleen gebeld als zij daar expliciet toestemming voor hebben gegeven. Telemarketeers mogen bovendien niet meer anoniem bellen: het telefoonnummer van de afzender moet altijd zichtbaar zijn. Dat staat in een wetsvoorstel van staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken).

Eff terug van weggeweest: Van mij mogen ze het anoniem bellen voor iedereen wel verbieden. Ook particulieren maken er om e.e.a. reden gebruik van. Ik heb besloten om anonieme bellers niet meer op te nemen scheelt meestal een hoop ergernis..

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3073
Zo Jul 14, 2019 2:55 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
Adamm schreef:

Eff terug van weggeweest: Van mij mogen ze het anoniem bellen voor iedereen wel verbieden. Ook particulieren maken er om e.e.a. reden gebruik van. Ik heb besloten om anonieme bellers niet meer op te nemen scheelt meestal een hoop ergernis..

Dat ligt eraan. Als ik noodgedwongen vanaf mijn privénummer een ouder van school moest bellen verborg ik ook mijn nummer. Ik wilde voorkomen dat ik bij nacht en ontij gebeld zou worden door ouders of leerlingen die soms een ander idee hebben bij een urgente vraag dan ik. Onze schoondochter deed, toen zij nog in de jeugdzorg werkte hetzelfde. Onze dochter, ook werkzaam in het onderwijs, doet het ook. Ik kan me het in meer situaties voorstellen. Wil je dat voorkomen zou je elke werknemer in de publieke sector een telefoon " van de zaak " moeten geven.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

Keesvi

Superlid
Superlid
Zo Jul 14, 2019 3:48 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Dat ligt eraan. Als ik noodgedwongen vanaf mijn privénummer een ouder van school moest bellen verborg ik ook mijn nummer. Ik wilde voorkomen dat ik bij nacht en ontij gebeld zou worden door ouders of leerlingen die soms een ander idee hebben bij een urgente vraag dan ik.

In mijn situatie vind ik het wel handig dat mijn nummer zichtbaar is maar ik kijk wel uit wie ik op mijn privé GSM bel of liever toch via de telefoon van mijn werk.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26268
Zo Jul 14, 2019 7:05 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
...Wil je dat voorkomen zou je elke werknemer in de publieke sector een telefoon " van de zaak " moeten geven.

Geldt ook in de private sector, denk ik. Maar zou dat dan zo'n probleem zijn? Ik had zelf ook een telefoon "van de zaak" En die hield ik ook strict gescheiden van mijn privé telefoon..
Het lijkt mij dat iedereen die zakelijk bereikbaar moet zijn daar ook een telefoon voor zou moeten hebben..

Faber quisque fortunae suae

Adamm

Stamgast
Stamgast
Zo Jul 14, 2019 8:59 pm Reageer met quote

Ik neem dus niet op als er anoniem staat ze weten mijn nummer ook ,dus ik wil ook zien wat hun nummer is. Wat kan het leven toch simpel zijn.

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3042
Zo Jul 14, 2019 11:17 pm Reageer met quote

Een anonieme beller kan heel belangrijk zijn.
Ik ben wel eens door een ziekenhuis gebeld voor een uitslag en dat was een anonieme beller.
Ook ben ik wel eens terug gebeld door een bedrijf wat ik benaderd had en ook die bellen vaak anoniem.
Dat komt omdat er vele telefoons op één centrale staat bij een instelling of bedrijf en dan krijg je anoniem te zien.
Zelf anoniem bellen, is heel eenvoudig, voor je nummer dat je belt, ster31ster dus *31* zetten.
Als ik een anoniem telefoontje van een verkoper krijg, zeg ik altijd van "weet U hoe de ambulance klinkt....?" en gooi dat de hoorn er op met tuut, tuut, tuut. Smile

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

annette49

Stamgast
Stamgast
Antw.: 341
Zo Jul 14, 2019 11:19 pm Reageer met quote

Bel me niet register helpt best veel, ik heb er weinig last van.

Keesvi

Superlid
Superlid
Ma Jul 15, 2019 12:17 am Reageer met quote

theDon schreef:
Zelf anoniem bellen, is heel eenvoudig, voor je nummer dat je belt, ster31ster dus *31* zetten.

Goeie tip! Ik wist dat niet eens. Ik heb me er nooit in verdiept maar ik heb het even opgezocht. Voor je mobiel moet je #31# gebruiken:

Gratis anoniem bellen
Het is natuurlijk ook mogelijk om gratis anoniem te bellen zonder gebruik te maken van onze dienst. Belt u met een vaste telefoon, toets dan *31* voor het telefoonnummer dat u wilt bellen. Met de instellingen van je telefoon kun je dat zelfs automatiseren

Om met een mobiele telefoon anoniem uit te bellen toetst u #31# voor het telefoonnummer dat u wilt bellen.

Bij het gebruik van beide codes wordt uw telefoonnummer slechts één keer niet weergegeven. Bij ieder gesprek dat u anoniem wilt voeren moet u de codes dus opnieuw invoeren. Ook hebben de meeste mobiele telefoons een optie onder instellingen staan waarmee het mogelijk is om het nummer niet zichtbaar te maken wanneer u uit belt.

Lees verder: Anoniem bellen

Laatst aangepast door Keesvi op Ma Jul 15, 2019 12:52 am, in totaal 1 keer bewerkt

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3042
Ma Jul 15, 2019 12:32 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
theDon schreef:

Goeie tip! Ik wist dat niet eens. Ik heb me er nooit in verdiept maar ik heb het even opgezocht. Voor je mobiel moet je #31# gebruiken:

Gratis anoniem bellen
Het is natuurlijk ook mogelijk om gratis anoniem te bellen zonder gebruik te maken van onze dienst. Belt u met een vaste telefoon, toets dan *31* voor het telefoonnummer dat u wilt bellen. Met de instellingen van je telefoon kun je dat zelfs automatiseren

Om met een mobiele telefoon anoniem uit te bellen toetst u #31# voor het telefoonnummer dat u wilt bellen.

Bij het gebruik van beide codes wordt uw telefoonnummer slechts één keer niet weergegeven. Bij ieder gesprek dat u anoniem wilt voeren moet u de codes dus opnieuw invoeren. Ook hebben de meeste mobiele telefoons een optie onder instellingen staan waarmee het mogelijk is om het nummer niet zichtbaar te maken wanneer u uit belt.

Lees verder: Anoniem bellen

Zo zie je maar Kees, je bent nooit te oud om wat te leren. Smile

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie