De wig van Trump
Blik op het nieuws
Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3657
Wo Jul 17, 2019 1:18 pm Reageer met quote

Nee, niet zijn pruik, maar de diepe en scherpe tweedeling die hij probeert te vormen, daar gaat dit topic over, althans dat is de opzet.

Quote:
Asked if he was concerned his tweets attacking congresswomen of color were seen as racist and being embraced by white nationalists, Pres. Trump responds, "It doesn't concern me, because many people agree with me."

https://abcnews.go.com/Politics/trump-ramps-attacks-democratic-freshman-lawmakers-critics-accuse/story?id=64338991&cid=clicksource_4380645_null_hero_hed

Iemand schreef eens op dit forum: het wordt tijd dat racisme gewoon weer kán.
Die tijd is nu gekomen. De heilsbezorger heet Trump. Je kunt racistische opmerkingen maken en volgens Trump vast ook wel daden ten uitvoer brengen onder het mom van: mijn etnische medestanders die zijn het hiermee eens dus dus je kunt er niets van zeggen, dit is niet vatbaar voor kritiek, althans geen kritiek die 'mij', de blanke man aangaat.

Verder worden 'democraten' meer en meer gestigmatiseerd als 'communisten die 'ons' het recht op particulier bezit willen ontnemen. Die 'het land kapot willen maken', die verkrachters naar de VS toe willen halen en moordenaars vrij willen laten in de hoop dat ze onze politie-agenten vermoorden.
Democraten willen chaos ellende vernietiging enz

Ik laat het even bij deze karakterisering. De vraag die ik hierbij eigenlijk zou willen stellen: hoe komen we uit deze polarisatie-spiraal?

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

Eenzamefietser7 5

Superlid
Superlid
Antw.: 16999
Wo Jul 17, 2019 1:23 pm Reageer met quote

Trump, wie is dat? silent

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12659
Wo Jul 17, 2019 2:11 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Verder worden 'democraten' meer en meer gestigmatiseerd als 'communisten die 'ons' het recht op particulier bezit willen ontnemen. Die 'het land kapot willen maken', die verkrachters naar de VS toe willen halen en moordenaars vrij willen laten in de hoop dat ze onze politie-agenten vermoorden.
Democraten willen chaos ellende vernietiging enz

Ik laat het even bij deze karakterisering. De vraag die ik hierbij eigenlijk zou willen stellen: hoe komen we uit deze polarisatie-spiraal?

Op de keper beschouwd zijn de Amerikaanse democraten rechtser dan 'onze' VVD. Zolang de tendens in de VS de volgende is:
Quote:
Uit een peiling blijkt dat onder zijn kiezers – door commentatoren meestal aangeduid als “heus niet allemaal racisten” – de populariteit van Trump met vijf procent is toegenomen sinds hij zijn racistische tweets de wereld in slingerde.

Ik heb er een zwaar hoofd in dat er op korte termijn een keerpunt in zit, omdat er meer stromingen zijn dan slechts twee. Zelfs een oproep van de leider van de democraten, Nancy Pelosi, tot meer eensgezindheid leidt tot interne kritiek. Daar wreekt zich mogelijk de zwakte van een tweepartijenstelsel. De partij die zich het meest als een hecht blok gedraagt haalt het potje uit maar dat ligt nu eenmaal minder in de aard van links dat traditioneel meer waarde hecht aan individuele vrijheid die niet tegen andere gericht is, in combinatie met solidariteit. Dat laatste zou de kracht van de democraten kunnen zijn. Ze moeten daar hard mee aan de slag gaan.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Pagina 1 van 1

Plaats reactie