Nieuwe voorzitter Europarlement Ursula Von der Leyen
Blik op het nieuws
Ga naar pagina 1, 2  Volgende Plaats reactie

luciaT

Stamgast
Stamgast
Antw.: 694
Wo Jul 17, 2019 8:03 pm Reageer met quote

Von der Leyen hield vanmorgen een speech om kritische Europarlementariërs over de streep te trekken. Ze zei daarin dat in haar commissie net zo veel vrouwen als mannen moeten komen, Europa het eerste continent moet zijn dat klimaatneutraal wordt en dat er geen concessies worden gedaan als het gaat over de rechtsstaat. Ze sprak zich verder uit als voorstander van een Europese CO2-belasting en een Europees minimumloon.

https://nos.nl/artikel/2293773-europarlement-kiest-ursula-von-der-leyen-als-commissievoorzitter.ht

Fijn dat de functie naar een vrouw gaat. In haar speech haalde ze zaken aan waar ik het mee eens kan zijn. Nu afwachten hoe zich dit gaat ontwikkelen binnen de EU.

Ik denk dat we nog wel het e.e.a. tegemoet kunnen zien wat betreft reuring vanuit een aantal landen, zoals o.a. Polen.
Maar ik wens deze dame succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Adamm

Stamgast
Stamgast
Antw.: 686
Wo Jul 17, 2019 10:02 pm Reageer met quote

Jammer dat Timmermans het niet geworden is. Nederland is wel een van de grootste netto betalers per hoofd van de bevolking.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3662
Wo Jul 17, 2019 10:24 pm Reageer met quote

De economische voordelen voor Nederland zijn veel groter dan de jaarlijks te betalen afdrachten aan de EU

Wanneer je winst maakt betaal je nooit teveel, misschien wél te weinig, maar vooruit daar zijn we een volk van koopmannen voor

https://www.europa-nu.nl/id/vh9w9l2qtnwn/nederlandse_afdrachten_aan_de_eu

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26294
Do Jul 18, 2019 10:27 am Reageer met quote

Mooie verhalen hebben alle politici...
Maar het in de praktijk brengen is vaak een stuk lastiger...

Enfin, we wachten het maar weer gelaten af...

Faber quisque fortunae suae

christoffel

Superlid
Superlid
Antw.: 2888
Do Jul 18, 2019 7:48 pm Reageer met quote

Als de man of vrouw de capaciteiten er voor heeft, maakt het mij niet uit wie het wordt.

Aan het onmogenlijke, is niemand gehouden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Adamm

Stamgast
Stamgast
Do Jul 18, 2019 7:58 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
De economische voordelen voor Nederland zijn veel groter dan de jaarlijks te betalen afdrachten aan de EU

Dat de economische voordelen groter zijn dan de afdrachten ?? Is mij veel te vaag. Geldt dat niet voor ieder deelnemend land ?? Dat kan dus niet.
Ik mag graag de economische voordelen uitgedrukt zijn in cijfers (ben nu eenmaal een cijferman) Ik kan ze niet vinden. Het vrij verkeer van mensen in de Schengenland enz. zul je waarschijnlijk zeggen is niet in geld uit te drukken. Allemaal erg vaag.

annette49

Stamgast
Stamgast
Antw.: 368
Do Jul 18, 2019 8:14 pm Reageer met quote

In Duitsland staat zij bekend als de slechtste minister, dus die zijn blij dat ze er van af zijn.

Adamm

Stamgast
Stamgast
Do Jul 18, 2019 8:19 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
In Duitsland staat zij bekend als de slechtste minister, dus die zijn blij dat ze er van af zijn.

mensen met een naam "Von der ........"" wekken altijd agressie bij mij op. Hoe zou dat toch komen ???

Maar ze krijgt van mij "the Benefit of the doubt"

Laatst aangepast door Adamm op Do Jul 18, 2019 8:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12665
Do Jul 18, 2019 8:26 pm Reageer met quote

Ongeacht haar politieke kleur had ik liever wat bredere steun voor haar gezien. Maar mijn eerste indruk is goed en ik denk dat ze in staat is een bindende voorzitter te zijn. Dan doet politieke kleur er niet zo gek veel toe.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3111
Do Jul 18, 2019 8:39 pm Reageer met quote

Adamm schreef:
NicolaasP schreef:

Dat de economische voordelen groter zijn dan de afdrachten ?? Is mij veel te vaag. Geldt dat niet voor ieder deelnemend land ?? Dat kan dus niet.
Ik mag graag de economische voordelen uitgedrukt zijn in cijfers (ben nu eenmaal een cijferman) Ik kan ze niet vinden. Het vrij verkeer van mensen in de Schengenland enz. zul je waarschijnlijk zeggen is niet in geld uit te drukken. Allemaal erg vaag.

Dan zoek je niet goed. Per hoofd van de bevolking is de afdracht plm 250 euro, Door. o. m. alle handelsvoordelen verdienen wij 1500 euro per hoofd per jaar aan de EU. Deze cijjfers vind je achter de link van Nicolaas, maar ook als je even zoekt op het internet. Ik weet dat je daar goed thuis in bent.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Jul 18, 2019 8:45 pm Reageer met quote

annette49 schreef:

Interessant. Ik kan daar verder niets over vinden, heb jij misschien een link voor me? Ik zie wel dat er kritiek was, maar niet dat ze de titel slechtste minister heeft gekregen. Alvast bedankt.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Adamm

Stamgast
Stamgast
Do Jul 18, 2019 8:49 pm Reageer met quote

Nederland draagt de afgelopen jaren steeds meer geld af (in 2017 6,9 miljard) dan het ontvangt (in 2017 3,7 miljard). Nederland is per saldo dus een netto-betaler. Omdat Nederland relatief meer betaalt dan landen met een vergelijkbaar welvaartsniveau, heeft Nederland met succes een korting bedongen. Sinds 2007 hoeft Nederlands jaarlijks bijna 1 miljard euro per jaar minder over te maken aan de Europese Unie.

Adamm

Stamgast
Stamgast
Do Jul 18, 2019 8:55 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
annette49 schreef:

Interessant. Ik kan daar verder niets over vinden, heb jij misschien een link voor me? Ik zie wel dat er kritiek was, maar niet dat ze de titel slechtste minister heeft gekregen. Alvast bedankt.

https://www.google.com/search?safe=active&q=von+der+leyen+ursula+slechte+minister+in+duitsland&tbm=nws&source=univ&tbo=u&sa=X&ved=2ahUKEwi5kaqY977jAhWcShUIHTiEBoUQt8YBKAF6BAgFEBI&biw=1024&bih=462

annette49

Stamgast
Stamgast
Do Jul 18, 2019 9:14 pm Reageer met quote

Dank je Adamm,

luciaT

Stamgast
Stamgast
Do Jul 18, 2019 9:20 pm Reageer met quote

De meningen over Von der Leyen zijn verdeeld. Opvalt is dat men liever een ander haar post had gezien. Beetje kifterij volgens mij.

Mensen die opkomen voor Palestijnse rechten, zijn niet welkom in apartheids-regime Israël!

WillemijnF

Superlid
Superlid
Do Jul 18, 2019 9:33 pm Reageer met quote

Je hoeft Adamm niet te bedanken hoor. De link wijst naar niks. Gewoon wat zoekwoorden op Google.

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 2992
Do Jul 18, 2019 9:47 pm Reageer met quote

Goh ...we moeten volgende keer aan willemijn vragen of we iemand mogen bedanken?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

luciaT

Stamgast
Stamgast
Do Jul 18, 2019 10:05 pm Reageer met quote

SPD'er Martin Schulz, die zich als oud-Europarlementpresident actief mengde in de onderhandelingen in een poging de nominatie voor Timmermans binnen te halen, haalt op Twitter zijn gram:

Hij noemt het compromis een duidelijke overwinning voor de Hongaarse premier Orbán. Hij blokkeerde samen met de andere Visegrad-landen (Polen, Tsjechië, Slowakije) de Timmermans-nominatie. Ook haalt hij uit naar Von der Leyen. Volgens Schulz is zij de zwakste minister in de Duitse regering. "Dat is schijnbaar genoeg om Commissiechef te worden", voegt hij vilein toe.

https://nos.nl/artikel/2291788-voordracht-von-der-leyen-splijt-duitse-coalitie.html

Naar mannetje lijkt me zo.

Mensen die opkomen voor Palestijnse rechten, zijn niet welkom in apartheids-regime Israël!

Laatst aangepast door luciaT op Do Jul 18, 2019 10:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt

annette49

Stamgast
Stamgast
Do Jul 18, 2019 10:06 pm Reageer met quote

Willemijn, wat wil je nog meer? Prachtig toch zoveel voorbeelden en bronnen? Ik wist niet dat het in Nederland bekend was, ik zocht naar Duitse sites, maar dit is veel beter.

Ik dank Adamm nog een keer, want er wordt zo vaal lelijk tegen hem gedaan en het is echt een aardige man hoor, dus Dank je wel Adamm.

annette49

Stamgast
Stamgast
Do Jul 18, 2019 10:10 pm Reageer met quote

Lucia, wie je ook neerzet, jaloezie zal er zijn en niemand zal het goed doen.

Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats reactie