Hoe kunnen we de egel helpen
Huisdieren & dieren
Plaats reactie

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Di Jul 16, 2019 1:03 pm Reageer met quote

Het gaat uiterst beroerd met de egel, zo kunnen wij hem helpen.

https://www.trouw.nl/duurzaamheid-natuur/het-gaat-uiterst-beroerd-met-de-egel-zo-kunnen-we-hem-helpen~b937c9d6/

De egel komt al meer in de verdrukking.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

annette49

Stamgast
Stamgast
Antw.: 553
Di Jul 16, 2019 4:34 pm Reageer met quote

Ik had er een in mijn voortuin een paar daagjes geleden. Foto is niet zo mooi, want ik deed het met smartphone.

Ik schrijf over de egeltjes en hoop dan dat mensen het oppikken. Heel veel reacties, maar op prikbord gebeurd niet zo veel.

Water en een paar brokjes is toch niet te veel gevraagd voor zo'n diertje hé

inemaartje

Superlid
Superlid
Antw.: 6872
Wo Jul 17, 2019 7:11 pm Reageer met quote

Ja wat mooi allemaal, mensen houden doorgaans van egels.
Helaas is de egel ook al zo kwetsbaar.
Hoe moet het toch verder met alles?

Ach ja, Annette, het is zomer en komkommertijd.
Dat telt ook mee, denk ik.

My old day is just my friend.

annette49

Stamgast
Stamgast
Do Jul 18, 2019 4:08 pm Reageer met quote

Gisteren was het beestje er wee en eergisteren ook, maar wat me verontrust is dat hij overdag wandelt.
Gisteren zat hij op de parkeerplaats en een automobiliste die uit wilde rijden zag hem gelukkig op tijd en een ander bracht hem toen naar ons. We gaven eten, en drinken stond er al.
Hij ging direct knabbelen en drinken, en ging er weer van door.

Ik hoop hem vandaag te zien en zal hem eens wegen, anders breng ik hem naar de opvang of dierenarts.

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Do Jul 18, 2019 4:38 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Gisteren was het beestje er wee en eergisteren ook, maar wat me verontrust is dat hij overdag wandelt.
Gisteren zat hij op de parkeerplaats en een automobiliste die uit wilde rijden zag hem gelukkig op tijd en een ander bracht hem toen naar ons. We gaven eten, en drinken stond er al.
Hij ging direct knabbelen en drinken, en ging er weer van door.

Ik hoop hem vandaag te zien en zal hem eens wegen, anders breng ik hem naar de opvang of dierenarts.

Als hij overdag aan de wandel gaat is er iets mis. Misschien niet eens ziek maar dat er iets mis is, is zeker. Even nalaten kijken.

annette49

Stamgast
Stamgast
Do Jul 18, 2019 4:54 pm Reageer met quote

Ja, Lucia, doe ik zeker. Egeltjes moeten veel torren eten want dat blauwzuur uit die schildjes maken darmparasieten dood. Als ze niet genoeg torren eten kunnen ze erg ziek worden en sterven. Dus ik ga steeds kijken of ik hem zie. Hij moet 400 gram wegen ongeveer. En ja, wat je zegt, hij moet overdag slapen.

inemaartje

Superlid
Superlid
Antw.: 6872
Do Jul 18, 2019 4:58 pm Reageer met quote

Hoop dat het goed komt, zo'n beestje toch.
Fijn dat je ernaar omkijkt, Annette.
Dank voor het item, Lucia, is mooi om bij stil te staan.

My old day is just my friend.

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Do Jul 18, 2019 6:31 pm Reageer met quote

Onze dochter werkt bij de Wildopvang en weet vrijwel alles over egels. Soms weet ze meer dan de dierenambulancemedewerkers Laughing En wordt haar ook weleens om advies gevraagd.

annette49

Stamgast
Stamgast
Do Jul 18, 2019 10:25 pm Reageer met quote

Mooi Lucia, we hebben mensen nodig met hart voor dieren.
Mijn kleindochter is pas geslaagd voor officieel dierenverzorgster en gaat nu verder voor dierenartsassistente.

Dit is egeltje Kierkegaard, aan een kant was hij heel erg verzwakt toen we hem vonden. We namen hem mee, verzorgden hem en later naar de opvang gebracht. Het was op tijd, in het volgende voorjaar is hij weer uitgezet.

Mijn man kon wel met hem knuffelen Smile Dit is van een paar jaar geleden.

Laatst aangepast door annette49 op Vr Jul 19, 2019 6:22 pm, in totaal 2 keer bewerkt

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Do Jul 18, 2019 10:31 pm Reageer met quote

Als je de link van het openingsbericht had gelezen had je gezien dat het dezelfde link is als die jij nu neerzet.

Mensen die opkomen voor Palestijnse rechten, zijn niet welkom in apartheids-regime Israël!

annette49

Stamgast
Stamgast
Vr Jul 19, 2019 6:17 pm Reageer met quote

Sorry Lucia, ik dacht inderdaad, dat komt bekend voor. Ik had hem namelijk bij een site in onze stad geplaatst en dat gooide ik door de war.
Ik haal hem zo weg.

Maar vanmorgen belde buurvrouw, het egeltje lag in haar tuin, was er slecht aan toe.
Mijn man en ik hebben hem naar de dierenarts gebracht. Ik hoop dat hij het gaat redden, ik denk parasietjes.

Ze houden ons op de hoogte, als de dokter hem gaat behandelen, als het nog kan en hij opknapt, mag hij hier weer uitgezet worden. Voor eventuele verpleging gaat hij dan wel eerst naar de opvang.

Zo'n beestje toch hé, je wordt er toch verdrietig van als je hem zo ziet.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie