Boerka hier... Boerka daar .....
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende Plaats reactie

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26437
Do Aug 08, 2019 7:53 pm Reageer met quote

In het verhaaltje wat ik ken, ging het om een appel. Er was zelfs een prachtig gedetailleerde pentekening bij.
Maar appel of citroen, het principe blijft gelijk. Adam heeft niet eens een tweede kans gekregen... Laughing

Faber quisque fortunae suae
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

annette49

Stamgast
Stamgast
Antw.: 553
Do Aug 08, 2019 9:05 pm Reageer met quote

Jawel, hij kreeg nog een hele kans, alleen niet in het paradijs. Maar als je saampjes in een hele lege wereld bent is het toch ook een paradijs?

Enne.... on topic. In het paradijs liepen ze zonder boerka, ook Eva niet, gezellig in hun blote kont.
En toen ze eruit gegooid waren, kregen ze vellen en niks op hun hoofd, tenminste, daar is niets over bekend.

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26437
Vr Aug 09, 2019 11:09 am Reageer met quote

Hangt er maar van af.... Als je zonder voedsel, enkel met een paar vellen ergens in een woestijn gezet wordt, kun je dat moeilijk een paradijs noemen...

Maar inderdaad, zij, en hiermee de mensheid, heeft het overleefd en nu zijn het er al intussen al veel te veel...

Tijd voor een tweede zondvloed.. Laughing

Faber quisque fortunae suae

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 2996
Vr Aug 09, 2019 1:37 pm Reageer met quote

Tijd voor een tweede zondvloed..

Waar zit die kraan?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

annette49

Stamgast
Stamgast
Vr Aug 09, 2019 1:54 pm Reageer met quote

Volgens mij waren er nog geen, of heel weinig woestijnen, dus de kans is klein dat onze eerste ouders daar in werden gezet. Maar... de aarde zou doornen en distels geven en dat... als je vrijwel in je blootje bent is ook geen lolletje Smile Tweede zondvloed, nou, mijn zus belde net op, het is misschien begonnen Smile

Maar de aarde zou geen tweede zondvloed krijgen, maar door vuur vergaan.
En dat doen we zelf al heb ik het idee. Enorme toename van bosbranden, Siberië staat in de fik, Alaska. In Portugal enz.
Hier hebben we niet zo veel bos meer, dus hebben mensen zich gestord op autobranden in Tilburg en andere steden.

Even on topic.Moslimfeministen vinden het heel erg dat malle dames hier, die zich feminist noemen, opkomen voor de boerka.
Ik denk dat die malle dames verplicht meten worden een jaartje zo rond te lopen. Dus ook in de bloedhete zomers. Misschien worden ze wat helderder in de bovenkamer.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12739
Vr Aug 09, 2019 2:13 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Ik denk dat die malle dames verplicht meten worden een jaartje zo rond te lopen. Dus ook in de bloedhete zomers. Misschien worden ze wat helderder in de bovenkamer.

En ik denk dat je er helemaal niets van hebt begrepen. Het gaat om het recht van moslima's om zelf hun kleding te kiezen terwijl jij ze nog meer rechten wilt afpakken dan die idiote wet en zelfs tot dingen wilt dwingen. Rare gedachtegang...

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3776
Vr Aug 09, 2019 2:36 pm Reageer met quote

Heel goed wanneer vanuit de Islam geprobeerd wordt veranderingen tot stand te brengen binnen de orthodoxie die tot meer vrijheid leiden. Dat juich ik net zo toe mbt de orthodoxie binnen het Joodse geloof, en het streng gereformeerde christelijk geloof.
In al die godsdiensten vinden we sektes, richtingen, stromingen die er deel van uitmaken waarin gebruiken plaatsvinden die voor de meer progressieve geloofsgenoten als achterhaald, onnodig, zinloos of zelfs onwenselijk beoordeeld worden.

Maar dat blijft een zaak van de geloofsgemeenschap zelf.
Het is weer zo trollerig om als buitenstaander zoals Annette een orthodox gebruik van een stroming binnen de Islam hier te bespotten.

Dat doen we niet

Dat doen we ook niet met de Joodse vrouwen die in Israël een boerka dragen, zeker niet wanneer je zelf helemaal niet tot die geloofsgemeenschap behoort.

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

annette49

Stamgast
Stamgast
Vr Aug 09, 2019 3:03 pm Reageer met quote

Kees schreef: En ik denk dat je er helemaal niets van hebt begrepen. Het gaat om het recht van moslima's om zelf hun kleding te kiezen terwijl jij ze nog meer rechten wilt afpakken dan die idiote wet en zelfs tot dingen wilt dwingen. Rare gedachtegang...

En ik denk dat je eens met andere mensen moet praten dan met mensen die net aankomen in Nederland. En bovendien ben jij een man en zullen moslimvrouwen hun zielenroerselen niet met jou delen.

Wanneer dringt het tot je door dat die moslima's NIET mogen kiezen in de meeste gevallen.

Ik heb je wat opgestuurd Kees.

annette49

Stamgast
Stamgast
Vr Aug 09, 2019 3:10 pm Reageer met quote

Die Nicolaas Laughing ik trollerig? Lees nog even de berichten van gisteren terug beste man. Laughing Laughing

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3266
Vr Aug 09, 2019 4:10 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Kees schreef: En ik denk dat je er helemaal niets van hebt begrepen. Het gaat om het recht van moslima's om zelf hun kleding te kiezen terwijl jij ze nog meer rechten wilt afpakken dan die idiote wet en zelfs tot dingen wilt dwingen. Rare gedachtegang...

En ik denk dat je eens met andere mensen moet praten dan met mensen die net aankomen in Nederland. En bovendien ben jij een man en zullen moslimvrouwen hun zielenroerselen niet met jou delen.

Wanneer dringt het tot je door dat die moslima's NIET mogen kiezen in de meeste gevallen.

Ik heb je wat opgestuurd Kees.

Dan help je die moslima's toch niet door anderen die vrijwillig gezichtsbedekkende kleding dragen deze vrijheid af te pakken? Als iemand gedwongen wordt om iets aan te trekken wat hij of zij niet wil moet je degene die dat afdwingt bestraffen, lijkt mij. Net zoals je degene moet straffen die een ander belemmert om aan te trekken wat ie wil.
Zíj zijn degenen die iemands vrijheid om te dragen wat ie wil ontzeggen, die vrijheid belemmeren. Deze wet doet nu hetzelfde: ook die vrijheid beperken. Ik vind dat dat dwars staat op wat een wet in onze democratie zou moeten zijn: het beschermen van je grondrechten.

Jij zegt gewoon: Ik mag dragen wat ik wil maar jou, omdat je iets anders gelooft dan ik, gun ik diezelfde vrijheid niet. Ik ben belangrijker dan jij en ik heb ook meer rechten dan jij. Dáár gaat het om, niet of feministes hier of elders moeten bepalen wat wel of niet vrouwonvriendelijk voor jou is. Dat bepaal je zélf, dát is het fundament van onze democratie, dat is een grondrecht.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

annette49

Stamgast
Stamgast
Vr Aug 09, 2019 4:20 pm Reageer met quote

Nee, Willemijn dat zeg ik niet. Maar ik zeg wel, de wet eerbiedigen.

Ik ben wel met je eens, dat degene die dwingt om vrouwen die kleren te dragen aangepakt moeten worden. Zo wie zo degene die vrouwen uitbuit of dwingt.

Er zijn nog genoeg vrouwen die gedwongen worden en binnen moeten blijven. Het is bekend en je kunt het ook lezen in die boeken Eus.
Niet alleen die kleding, maar, heel iets anders, het uitbuiten van veel vrouwen op de wallen bv. Maar dat is een ander onderwerp.

De verandering moet van binnenuit, maar de vrouwen hoeven er niet op te wachten. Ik zal als je wilt, het zelfde naar je sturen als naar Kees. Zeg het maar.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Aug 09, 2019 4:57 pm Reageer met quote

annette49 schreef:

Dat doet een aantal wel degelijk maar dat is hier niet zo van belang. Het gaat hier niet om hijabs maar om niqabs en specifiek die idiote wet hier in Nederland, die alleen maar ten doel heeft om moslims te treiteren. Ik ben er zo goed als van overtuigd dat vele niqab-draagsters, zo niet het merendeel dat doet uit eigen overtuiging en niet onder dwang van familie of partner.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Howard65.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 115
Vr Aug 09, 2019 4:59 pm Reageer met quote

Zelfs in Mekka is voor moslima’s gezichtsbedekkende kleding verboden, dat zegt toch wel heel wat dunkt me. En eveneens in andere islamitische landen zoals in Tunesië is een boerka verboden en daar maakt niemand zich nota bene druk om daar en moet je hier zien.
En het blijft een kledingstuk dat beschouwd kan worden als voor vrouwen onderdrukkend.

annette49

Stamgast
Stamgast
Vr Aug 09, 2019 5:08 pm Reageer met quote

Kees, heb je gelezen wat ik je heb opgestuurd? Alleen al de antwoorden die ze kreeg op haar stuk, dat zegt toch wel wat.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Aug 09, 2019 5:17 pm Reageer met quote

Howard65 schreef:
Zelfs in Mekka is voor moslima’s gezichtsbedekkende kleding verboden, dat zegt toch wel heel wat dunkt me. En eveneens in andere islamitische landen zoals in Tunesië is een boerka verboden en daar maakt niemand zich nota bene druk om daar en moet je hier zien.
En het blijft een kledingstuk dat beschouwd kan worden als voor vrouwen onderdrukkend.

Wil je nu Saoedi-Arabië als voorbeeld nemen voor de vrije wil van de vrouw? Nog meer regels en wetten van daar die je wel hier wil invoeren? Interessant.
Wat vind je van het standpunt dat je niet de vrouw moet verhinderen aan te trekken wat ze wil, maar degene die een vrouw ergens toe verplicht aan zou moeten pakken? Is dat niet veel meer zoals het moet in een democratisch land met grondrechten? Waarom pak jij liever de vrouw aan dan de man die haar mogelijk haar vrijheid ontneemt? Is dat niet de omgekeerde wereld?

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Aug 09, 2019 5:19 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Nee, Willemijn dat zeg ik niet. Maar ik zeg wel, de wet eerbiedigen.

Ik ben wel met je eens, dat degene die dwingt om vrouwen die kleren te dragen aangepakt moeten worden. Zo wie zo degene die vrouwen uitbuit of dwingt.

Er zijn nog genoeg vrouwen die gedwongen worden en binnen moeten blijven. Het is bekend en je kunt het ook lezen in die boeken Eus.
Niet alleen die kleding, maar, heel iets anders, het uitbuiten van veel vrouwen op de wallen bv. Maar dat is een ander onderwerp.

De verandering moet van binnenuit, maar de vrouwen hoeven er niet op te wachten. Ik zal als je wilt, het zelfde naar je sturen als naar Kees. Zeg het maar.

Ik heb liever dat je stukken die een zinvolle bijdrage leveren aan de discussie op het topic plaatst waar iedereen er kennis van kan nemen.

annette49

Stamgast
Stamgast
Vr Aug 09, 2019 5:27 pm Reageer met quote

Willemijn dat kan en mag niet.

De vrouw/meisje heeft het geplaatst op haar FB openbaar, Ik zag het via via. en ging kijken o haar siite. Ze kreeg kreeg mooie maar ook nare reacties. Ze haalde het weg, maar ik had het en dat mocht.

Ik ga dat nu niet hier neerzetten. Dat mag niet en hoort niet. Maar ik stuur het dan maar niet op naar je. Makkelijk toch?

Verder praten heeft hier geen zin, alles is gezegd en herhaald en herhaald.

WillemijnF

Superlid
Superlid
Vr Aug 09, 2019 5:31 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Willemijn dat kan en mag niet.

De vrouw/meisje heeft het geplaatst op haar FB openbaar, Ik zag het via via. en ging kijken o haar siite. Ze kreeg kreeg mooie maar ook nare reacties. Ze haalde het weg, maar ik had het en dat mocht.

Ik ga dat nu niet hier neerzetten. Dat mag niet en hoort niet.

Ik begrijp dat en respecteer het. Maar het is dan ook niet mogelijk er hier over te praten en dat is de plaats waar de discussie plaatsvindt. Dus bedankt, maar nee.

Keesvi

Superlid
Superlid
Vr Aug 09, 2019 5:38 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Kees, heb je gelezen wat ik je heb opgestuurd? Alleen al de antwoorden die ze kreeg op haar stuk, dat zegt toch wel wat.

Als me iets te lezen wordt aangeboden lees ik dat in principe altijd. Natuurlijk komt sociale dwang voor maar op een gegeven moment worden die meiden volwassen of tenminste dermate mondig dat ze hun eigen gang heus wel gaan. Moet je die paar honderd volwassen vrouwen die voor het merendeel een bewuste keuze maken om een niqab te dragen belemmeren bij die vrije keuze? Daar gaat dit topic over.

Neemt niet weg dat ik al die Afghaanse vrouwen onder de invloedssfeer van de Taliban eveneens hun vrijheid gun om zich te kleden zoals ze dat zouden willen. Maar dat is een ander verhaal.

Howard65.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 115
Vr Aug 09, 2019 5:41 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Howard65 schreef:

Wil je nu Saoedi-Arabië als voorbeeld nemen voor de vrije wil van de vrouw? Nog meer regels en wetten van daar die je wel hier wil invoeren? Interessant.
Wat vind je van het standpunt dat je niet de vrouw moet verhinderen aan te trekken wat ze wil, maar degene die een vrouw ergens toe verplicht aan zou moeten pakken? Is dat niet veel meer zoals het moet in een democratisch land met grondrechten? Waarom pak jij liever de vrouw aan dan de man die haar mogelijk haar vrijheid ontneemt? Is dat niet de omgekeerde wereld?

Inderdaad zijn het veelal de mannen van de moslima's die de vrouw onderdrukt.Naast genoemde landen kan ik ook nog Marokko en Turkije noemen waar de boerka is verboden.
In de Volkskrant staat een interessant artikel met als kop: Wie de boerka verdedigt, heeft het slecht voor met de integratie van moslims. Er staat o a de boerka is gerelateerd aan een islam die de democratie afwijst, die homo's terug in de kast wil duwen enz.
En laten we niet weer verstrikt raken in metadiscussies.

Pagina 6 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats reactie