40.000 dieren levend verbrand
Huisdieren & dieren
Plaats reactie

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Wo Aug 14, 2019 7:01 pm Reageer met quote

Er zaten in totaal ruim 40.000 kippen in de twee schuren, zo'n 21.000 per schuur; deze dieren hebben de brand niet overleefd.

https://nos.nl/artikel/2297501-40-000-kippen-omgekomen-bij-schuurbrand-in-noord-friesland.html

Er horen geen 20.000 kippen in een schuur! Sad Mad

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1151
Wo Aug 14, 2019 7:21 pm Reageer met quote

luciaT schreef:

Er horen geen 20.000 kippen in een schuur! Sad Mad

Maar dat is dus wel de realiteit.
In juli was er nog een brand waarbij 100.000 kippen in een schuur zijn omgekomen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4771631/100000-kippen-omgekomen-bij-enorme-brand-kippenschuur

20.000 kippen in een schuur is tegenwoordig dus nog een bescheiden aantal. Dat is meer het aantal varkens in een wat grotere schuur.

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2139658/Eigenaar-varkensschuur-helemaal-kapot-van-grote-brand

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
25 jaar geleden: 358 ppm, 10 jaar geleden: 387 ppm, nu: 411 ppm.

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Wo Aug 14, 2019 7:26 pm Reageer met quote

barth., het gaat niet eens zozeer om de hoeveelheid dieren maar het feit dat er dieren opgesloten worden in schuren.
Joop.nl kopt met 'Opnieuw 40.000 dieren levend verbrand.

Er komt geen eind aan deze ellende voor dieren, dat maakt me intens verdrietig en ook boos.
Zoals de mens met het dier omgaat vind ik walgelijk.

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3214
Wo Aug 14, 2019 11:24 pm Reageer met quote

Het is idd vreselijk hoe mensen met dieren om gaan en zeker met die opgepropte dieren in die stallen.
Ook het stropen van dieren neemt steeds toe maar dat wordt hier een beetje weg gewuifd soms.
Ik denk wel eens dat die eigenaars van die stallen denken van "in de brand....uit de brand"!!

Neem mij hoe ik ben, ook al ben je van mij geen fan.

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Do Aug 15, 2019 9:27 am Reageer met quote

theDon schreef:
Het is idd vreselijk hoe mensen met dieren om gaan en zeker met die opgepropte dieren in die stallen.
Ook het stropen van dieren neemt steeds toe maar dat wordt hier een beetje weg gewuifd soms.
Ik denk wel eens dat die eigenaars van die stallen denken van "in de brand....uit de brand"!!

Zolang de mens nog vlees wil eten, kiloknallers of geen kiloknallers blijven de schuren vol dieren.

Niemand heeft op het forum de gruwelijkheid van het stropen ontkent.

Je laatste zin insinueert dat eigenaars van stallen verzekeringsfraude plegen. Als ik het mis heb, vertel dan maar hoe en wat je daarmee bedoelt. Op mij komt het over als verdachtmaking.

theDon

Superlid
Superlid
Do Aug 15, 2019 1:52 pm Reageer met quote

luciaT schreef:

Je laatste zin insinueert dat eigenaars van stallen verzekeringsfraude plegen. Als ik het mis heb, vertel dan maar hoe en wat je daarmee bedoelt. Op mij komt het over als verdachtmaking.

Het is al een oud gezegde, "in de brand...uit de brand".
Als een bedrijf slecht gaat, is dit soms de oplossing, dat was vroeger zo en volgens mij nog zo.
Vreselijk alleen dat er dieren mee gemoeid zijn.

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Do Aug 15, 2019 2:08 pm Reageer met quote

theDon schreef:
luciaT schreef:

Als een bedrijf slecht gaat, is dit soms de oplossing, dat was vroeger zo en volgens mij nog zo.

Dus puur verdachtmaking en in dit geval nergens op gebaseerd want men weet niet hoe de brand ontstaan is!

theDon

Superlid
Superlid
Do Aug 15, 2019 3:18 pm Reageer met quote

luciaT schreef:
theDon schreef:
luciaT schreef:

Dus puur verdachtmaking en in dit geval nergens op gebaseerd want men weet niet hoe de brand ontstaan is!

Ik zeg niet dat het zo is maar kan dus wel!!
Dubieus ook hoe de brand ontstaan is???

Het is wel typerend dat er zoveel stallen de laatste tijd in de fik vliegen.
Met de huidige technologie, zou dat zeker niet meer nodig zijn.
Voorheen had je nauwelijks technologie om de boel in de gaten te houden en had men lang niet zoveel branden als nu.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12750
Do Aug 15, 2019 5:37 pm Reageer met quote

Je kunt wel insinueren dat er sprake is van verzekeringsfraude maar ik heb daar nergens een schijn van een aanwijzing voor gezien. Beter om dergelijke verdachtmakingen in te slikken en discussies daar niet mee te vervuilen.

Het is een feit dat de winstmarges van industriŽle bio-agrariŽrs klein zijn. Vanuit bedrijfsvoering is het dus logisch om met schaalvergroting de winstmarges op te rekken. Als er wettelijk niets wordt voorgeschreven aan veiligheidsmaatregelen dan kun je er gif op nemen dat ze ook niet aangebracht zullen worden. "Want de buurman... etc."

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Do Aug 15, 2019 5:52 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
Je kunt wel insinueren dat er sprake is van verzekeringsfraude maar ik heb daar nergens een schijn van een aanwijzing voor gezien. Beter om dergelijke verdachtmakingen in te slikken en discussies daar niet mee te vervuilen.
Ik vervuil daar een discussie niet mee maar het kan wel een oorzaak zijn want het is wel typerend dat er zoveel branden zijn.

Het is een feit dat de winstmarges van industriŽle bio-agrariŽrs klein zijn. Vanuit bedrijfsvoering is het dus logisch om met schaalvergroting de winstmarges op te rekken. Als er wettelijk niets wordt voorgeschreven aan veiligheidsmaatregelen dan kun je er gif op nemen dat ze ook niet aangebracht zullen worden. "Want de buurman... etc."

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Do Aug 15, 2019 6:05 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Keesvi schreef:
Ik vervuil daar een discussie niet mee maar het kan wel een oorzaak zijn want het is wel typerend dat er zoveel branden zijn.

Er is geen enkel bewijs dat dit gebeurt dus het zijn verdachtmakingen niets meer. Dus topic vervuilend want het komt niet eens in het onderwerp voor.
Ik vind het nog al wat om mensen zomaar verdacht te maken.

theDon

Superlid
Superlid
Do Aug 15, 2019 6:10 pm Reageer met quote

luciaT schreef:
theDon schreef:
Keesvi schreef:

Er is geen enkel bewijs dat dit gebeurt dus het zijn verdachtmakingen niets meer. Dus topic vervuilend want het komt niet eens in het onderwerp voor.
Ik vind het nog al wat om mensen zomaar verdacht te maken.

Okť, ik zal niet meer reageren hoor, mijn reacties deugen toch niet alleen jij/jullie weten het toch?
Erg alleen van die kippen!!

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12750
Do Aug 15, 2019 7:20 pm Reageer met quote

[quote="theDon"]Ik vervuil daar een discussie niet mee maar het kan wel een oorzaak zijn want het is wel typerend dat er zoveel branden zijn.
Dat is net zo'n redenering als "bij een brand zie je meestal onevenredig veel brandweerlieden dus die moeten de oorzaak van die branden wel zijn."

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

theDon

Superlid
Superlid
Do Aug 15, 2019 7:45 pm Reageer met quote

[quote="Keesvi"]
theDon schreef:
Dat is net zo'n redenering als "bij een brand zie je meestal onevenredig veel brandweerlieden dus die moeten de oorzaak van die branden wel zijn."

Dat vind ik nergens op slaan Kees.
Ik denk toch dat ik jou niet hoef te vertellen dat het heel veel gebeurd van bedrijven die in de ellende zitten en daar hoeft dit geen uitzondering op te zijn.
Ik beweer nergens dat het ook zo is maar het kan totdat het bewijs geleverd is.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie