Waar is het respect gebleven bij de mensen?
Maatschappij, werk & pensioen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 Plaats reactie

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 95
Zo Aug 11, 2019 5:50 pm Reageer met quote

Het hele verhaal is:
De bestuurder had een soort van ontheffing achter de voorruit moeten plaatsen, waarmee aan alle eisen voor legaal parkeren zou zijn voldaan. Dat was niet gebeurt en de handhaver schreef daarop een waarschuwende prent uit. Geen boete, maar een waarschuwing en daar is niks mis mee.
Alles volgens de regels en het is dus een opgeblazen verhaal van een krant in komkommertijd.

Sommige mensen storten zich direct in de rode vlekken en in hun kippendrift maken ze dan hun eigen verhaal. Dit weekend een verkeersregelaar overleden, omdat een tractorbestuurder zelf wel uitmaakte waar het langs zou gaan en ook deze week een verkeersregelaar een dikke lip geslagen, omdat een verkeersdeelnemer het niet eens was met de aanwijzingen.

Als het gaat om respect voor hulpverleners, dan hebben we nog een hele lange weg te gaan en dat zou kunnen beginnen met respect te tonen voor verkeersregelaars, BOA's en handhavers en ze niet steeds uit te maken voor "Kankermongolen - misgeboortes - hoerenjong" en meer van dat fraais.

Voor een aantal hier in dit topic de hand in eigen boezem dus.

Better steande stjerre, dan op de knibbels libben.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3373
Zo Aug 11, 2019 5:53 pm Reageer met quote

Ik dacht dat we wel klaar waren in dit respectloze topic.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Zo Aug 11, 2019 7:27 pm Reageer met quote

Soms is het goed om de echte feiten nog even te benoemen, zodat de soms hysterische dikke duim verhalen worden weerlegd. Laughing

theDon

Superlid
Superlid
Zo Aug 11, 2019 7:43 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Soms is het goed om de echte feiten nog even te benoemen, zodat de soms hysterische dikke duim verhalen worden weerlegd. Laughing

Beste Jan, ik heb heel veel respect voor Brandweer, ambulance en politie en heb de pest als die mensen wat aangedaan wordt!!!
Boa's en handhavers zijn heel vaak onredelijk en maken het er soms na dat mensen uit hun slof schieten.
Een politie agent had in dit geval niet opgetreden, dat weet ik heel zeker.
De Boa zou bekend zijn in de wijk dat daar een tehuis is en dat is misschien wel een hospice waar de mensen hun laatste dagen door brengen. Als daar een auto staat om een overledene op te halen zoals de vlaggetjes aan geven, vind ik het onmenselijk dat hij de dan de "grote jongen"moet spelen terwijl er mensen lopen te rouwen.
Als je dan de "grote jongen"wil spelen, vind ik dit zeer respectloos.
Als er dan mensen zoals hier zijn die die "grote jongen"ook nog gaan verdedigen en de puntjes op de i zetten, vind ik net zo respectloos.
Verder ben ik wel klaar met dit topic, ik heb mijn mening gegeven!

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Zo Aug 11, 2019 7:54 pm Reageer met quote

De waarheid kan nooit respectloos zijn, hysterische verhalen daarentegen wel.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12822
Zo Aug 11, 2019 8:51 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:
De bestuurder had een soort van ontheffing achter de voorruit moeten plaatsen, waarmee aan alle eisen voor legaal parkeren zou zijn voldaan.
Ik heb er geen ervaring mee maar zijn die vlaggetjes niet voldoende? Hoewel ik me kan voorstellen dat een gemeentelijke ontheffing achter de voorruit meer hout snijdt.

Volledig met je eens dat handhavers de slechte naam die sommigen hen toedichten niet verdienen. Het is een beroep waar best hoge eisen aan worden gesteld en wat mij betreft mag iedereen die deze ambtenaren mishandelt hard aangepakt worden.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Zo Aug 11, 2019 9:26 pm Reageer met quote

Moet je opletten Kees, zou die ontheffing niet nodig zijn, dan rijden er binnen de kortste keren tighonderd auto's met die vlaggetjes.
Ja want als de Nederlander voordeel kan halen (legaal of illegaal), tegen minimale kosten en risico, dan is die er als de kippen bij.
Ja en dan maar afgeven op de handhavers, want dat zijn zulke mierenneukers en mongolen.

Nee dan komt respect niet meer in het woordenboek voor.

theDon

Superlid
Superlid
Zo Aug 11, 2019 11:00 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
JanRutgers schreef:
De bestuurder had een soort van ontheffing achter de voorruit moeten plaatsen, waarmee aan alle eisen voor legaal parkeren zou zijn voldaan.
Ik heb er geen ervaring mee maar zijn die vlaggetjes niet voldoende? Hoewel ik me kan voorstellen dat een gemeentelijke ontheffing achter de voorruit meer hout snijdt.

Volledig met je eens dat handhavers de slechte naam die sommigen hen toedichten niet verdienen. Het is een beroep waar best hoge eisen aan worden gesteld en wat mij betreft mag iedereen die deze ambtenaren mishandelt hard aangepakt worden.

Dus de uitvaart verzorger krijgt een bericht dat er iemand is overleden en moet dus dan eerst een ontheffing halen bij de gemeente voordat die er mag staan?
Dus als er iemand een hartaanval krijgt en de ambulance of dokter moet daar staan, moet die eerst een ontheffing aan gaan vragen?

Vwb het mishandelen van een handhaver, ben ik tegen net zoals geweld tegen wie dan ook.
De ervaring van vele mensen met handhavers is dat ze niet reŽel zijn in wat voor situatie ook.
Je kan beter met een politie agent te maken hebben als met een handhaver.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12822
Zo Aug 11, 2019 11:17 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Dus de uitvaart verzorger krijgt een bericht dat er iemand is overleden en moet dus dan eerst een ontheffing halen bij de gemeente voordat die er mag staan?
Zullen we er maar van uitgaan dat een uitvaartbedrijf niet per overledene een ontheffing moet aanvragen?

Quote:
Dus als er iemand een hartaanval krijgt en de ambulance of dokter moet daar staan, moet die eerst een ontheffing aan gaan vragen?

Laat ik denken dat je zo goed op de hoogte was van regelingen in je eigen woonplaats:
Quote:
Om uw activiteiten als hulpverlener goed te kunnen uitvoeren is een parkeerplek soms van levensbelang. Iemand die in Amersfoort werkzaam is als medewerker in de thuiszorg of als arts, kan een hulpverlenersparkeervergunning aanvragen. Met deze vergunning kunt u parkeren op alle vergunningsplaatsen en op alle betaald parkeerplaatsen geschikt voor een parkeerduur van 4 uur of meer.

Lees verder: Hulpverlenersvergunning

Quote:
De ervaring van vele mensen met handhavers is dat ze niet reŽel zijn in wat voor situatie ook.

Zullen we er maar 'sommige mensen hebben geen goede ervaring' van maken zolang je geen cijfers kunt tonen? En dan zijn die ervaringen ook nog eens subjectief. Gezien de onterecht lage status van handhavers zou het me niet verbazen als we een aantal van die verhalen met een korrel zout moeten nemen.

ďNiemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Zo Aug 11, 2019 11:20 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Keesvi schreef:
JanRutgers schreef:

Vwb het mishandelen van een handhaver, ben ik tegen net zoals geweld tegen wie dan ook.
Je kan beter met een politie agent te maken hebben als met een handhaver.

Met alle respect, maar dit is wel zulk dom gelul.
De begrafenis ondernemers kunnen jaarlijks of meer jaarlijks een ontheffing krijgen net als de invalide parkeerkaart.
Maar jij wil niks anders dan katten en afgeven op de handhavers en BOA's, want er heeft er ooit eentje jou (overigens terecht) een prent gegeven omdat je jouw hond niet aangelijnd had.
Je bent een zielige droeftoeter.

Zo en nu ben ik er klaar mee, ik ga iets leuks doen, toedeloe Laughing

theDon

Superlid
Superlid
Zo Aug 11, 2019 11:27 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
theDon schreef:
Zullen we er maar van uitgaan dat een uitvaartbedrijf niet per overledene een ontheffing moet aanvragen?

Quote:

Laat ik denken dat je zo goed op de hoogte was van regelingen in je eigen woonplaats:
Quote:
Om uw activiteiten als hulpverlener goed te kunnen uitvoeren is een parkeerplek soms van levensbelang. Iemand die in Amersfoort werkzaam is als medewerker in de thuiszorg of als arts, kan een hulpverlenersparkeervergunning aanvragen. Met deze vergunning kunt u parkeren op alle vergunningsplaatsen en op alle betaald parkeerplaatsen geschikt voor een parkeerduur van 4 uur of meer.

Lees verder: Hulpverlenersvergunning
Geef ik toe, dat wist ik niet.

Quote:

Zullen we er maar 'sommige mensen hebben geen goede ervaring' van maken zolang je geen cijfers kunt tonen? En dan zijn die ervaringen ook nog eens subjectief. Gezien de onterecht lage status van handhavers zou het me niet verbazen als we een aantal van die verhalen met een korrel zout moeten nemen.

Nee Kees niet sommige mensen maar vele mensen of de vele mensen in onze wijk zouden erg buiten hun boekje moeten gaan.

Maar we gaan nu helemaal buiten het topic om.
Het is een respectloze actie van deze handhaver om dit te doen.
Triest dat deze handhaver geen hart heeft.
Nogmaals, ik weet zeker dat een politie agent dit niet gedaan zou hebben, die zijn nog menselijk.

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3003
Do Aug 15, 2019 5:43 pm Reageer met quote

welkom jan

Laatst aangepast door l.rozewater op Do Aug 15, 2019 5:45 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

l.rozewater

Superlid
Superlid
Antw.: 3003
Do Aug 15, 2019 5:43 pm Reageer met quote

schrijfsel van Jan: Met alle respect, maar dit is wel zulk dom gelul.
De begrafenis ondernemers kunnen jaarlijks of meer jaarlijks een ontheffing krijgen net als de invalide parkeerkaart.
Maar jij wil niks anders dan katten en afgeven op de handhavers en BOA's, want er heeft er ooit eentje jou (overigens terecht) een prent gegeven omdat je jouw hond niet aangelijnd had.

Ik zie dat je er weer bij bent, geef je 4 weken, voordat je weer....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail

theDon

Superlid
Superlid
Do Aug 15, 2019 5:49 pm Reageer met quote

JanRutgers schreef:

Met alle respect, maar dit is wel zulk dom gelul.

Kan je nagaan dat ik het nu pas in de gaten heb dat je weer dat zielige gezwets van jou neer zet.
Ik ben dus een zielige droeftoeter maar ik heb jou altijd al een Jan met de korte achternaam gezien en niets meer of minder.
Nu ga ik leuke dingen doen maar wel met respect, iets dat jij ook eens zou moeten aanleren!

theDon

Superlid
Superlid
Do Aug 15, 2019 5:49 pm Reageer met quote

l.rozewater schreef:
schrijfsel van Jan: Met alle respect, maar dit is wel zulk dom gelul.

Ik zie dat je er weer bij bent, geef je 4 weken, voordat je weer....

Wink

Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats reactie