Stroperij van olifantenhuiden in opmars!
Huisdieren & dieren
Plaats reactie

theDon

Superlid
Superlid
Antw.: 3371
Di Aug 13, 2019 4:48 pm Reageer met quote

Wat bezielt de mensen toch?
Een grote mond om het klimaat te verbeteren maar ze roeien zichzelf uit, te beginnen met de bomen kap en het uitroeien van dieren.

Stroperij van olifantenhuiden in opmars: ‘Zorgwekkender dan ivoorstroperij’
Het voorbije jaar is de verkoop van olifantenhuiden, die verwerkt worden in ‘medicinale’ poeders en pillen en in juwelen, flink toegenomen. Dat blijkt uit een nieuw rapport van Elephant Family, een ngo die zich inzet voor de bescherming van Aziatische olifanten. Het rapport werd gisteren gepubliceerd naar aanleiding van World Elephant Day

Lees verder; klikkie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3466
Di Aug 13, 2019 4:58 pm Reageer met quote

theDon schreef:
Wat bezielt de mensen toch?
Een grote mond om het klimaat te verbeteren maar ze roeien zichzelf uit, te beginnen met de bomen kap en het uitroeien van dieren.

Stroperij van olifantenhuiden in opmars: ‘Zorgwekkender dan ivoorstroperij’
Het voorbije jaar is de verkoop van olifantenhuiden, die verwerkt worden in ‘medicinale’ poeders en pillen en in juwelen, flink toegenomen. Dat blijkt uit een nieuw rapport van Elephant Family, een ngo die zich inzet voor de bescherming van Aziatische olifanten. Het rapport werd gisteren gepubliceerd naar aanleiding van World Elephant Day

Lees verder; klikkie

Buitengewoon ernstig dit en onbegrijpelijk ook. Vreselijk.

Maar zijn dit dan dezelfde mensen die het klimaat willen verbeteren? Dat lees ik dan weer nergens. Het zijn juist mensen als deze en anderen die maling hebben aan de natuur en alleen uit zijn op eigen gewin en comfort die een bedreiging vormen voor het klimaat en dus het leven op aarde. De mens roeit inderdaad zichzelf uit, zoals je ook hier kunt lezen op verschillende topics die daarover gaan.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1165
Di Aug 13, 2019 5:29 pm Reageer met quote

Ja inderdaad, stroperij is heel ernstig. Het is een van de grote problemen die de natuur bedreigen.

En een link tussen stropers en mensen die de klimaatproblematiek serieus nemen is m.i. belachelijk.
Sowieso gaat het bij de klimaatproblematiek niet over het klimaat “verbeteren”.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
25 jaar geleden: 358 ppm, 10 jaar geleden: 387 ppm, nu: 411 ppm.

theDon

Superlid
Superlid
Di Aug 13, 2019 6:06 pm Reageer met quote

barth. schreef:
Ja inderdaad, stroperij is heel ernstig. Het is een van de grote problemen die de natuur bedreigen.

En een link tussen stropers en mensen die de klimaatproblematiek serieus nemen is m.i. belachelijk.

Hier gaat het over stropers, in Nederland over bomen hakkers, enz.
Vele landen hebben het over het klimaat en dat er wat aan gedaan moet worden mar wat wordt er werkelijk aan gedaan???
Maargoed, het gaat hier over stropers, over dieren die nutig zijn in de natuur en wat doen die landen daar aan?

vriend55

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 88
Di Aug 13, 2019 6:08 pm Reageer met quote

Natuurlijk is het verwerpelijk dat er stropers zijn, maar de stropers proberen op deze manier een behoorlijk inkomen te genereren in een land waar dat bijna niet mogelijk is.
Bron van alle ellende zijn de mensen die geloven dat olifantenhuiden, neushoornbot enz, goed zou zijn voor wat dan ook en daar grof geld voor betalen. Wat ze duur kopen is nergens goed voor, maar ze blijven maar kopen, die mensen zorgen ervoor dat er gestroopt blijft worden !!

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Aug 13, 2019 6:14 pm Reageer met quote

theDon schreef:
barth. schreef:

Vele landen hebben het over het klimaat en dat er wat aan gedaan moet worden mar wat wordt er werkelijk aan gedaan???
Maargoed, het gaat hier over stropers, over dieren die nutig zijn in de natuur en wat doen die landen daar aan?

Nou moet ik heel erg hard nadenken om het nut van olifanten voor de natuur te bedenken hoor. Ik denk dat we het als mensen voornamelijk hele mooie dieren vinden, een emotioneel nut dus eigenlijk. En dat onderschat ik zeker niet. Ik heb olifanten in het wild gezien in Afrika en was er zeer van onder de indruk. Prachtige dieren. Dit soort stroperij is afschuwelijk.

Als je het hebt over dieren die nuttig zijn voor de natuur en het klimaat, dan heb je het vooral over insecten en dieren als grondaaltjes en zo. Maken we ons lang zo druk niet om, maar zijn essentieel voor het voortbestaan van de mens en ander leven op aarde. Echt waar.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

theDon

Superlid
Superlid
Di Aug 13, 2019 6:30 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
theDon schreef:
barth. schreef:

Nou moet ik heel erg hard nadenken om het nut van olifanten voor de natuur te bedenken hoor. Ik denk dat we het als mensen voornamelijk hele mooie dieren vinden, een emotioneel nut dus eigenlijk. En dat onderschat ik zeker niet. Ik heb olifanten in het wild gezien in Afrika en was er zeer van onder de indruk. Prachtige dieren. Dit soort stroperij is afschuwelijk.

Als je het hebt over dieren die nuttig zijn voor de natuur en het klimaat, dan heb je het vooral over insecten en dieren als grondaaltjes en zo. Maken we ons lang zo druk niet om, maar zijn essentieel voor het voortbestaan van de mens en ander leven op aarde. Echt waar.

Ieder dier heeft nut op aarde van het kleinste tot het grootste dier.
In die landen waar ze leven, de olifanten, zijn één van de sterkste dieren.
Eeuwen lang zijn ze gebruikt voor het trekken van vervoer van omgewaaide bomen ed in de natuur waar machines niet bij konden.
Ook voor het vervoer van mensen werden ze gebruikt.
In deze link bv een voorbeeld

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Aug 13, 2019 6:40 pm Reageer met quote

theDon schreef:

Eeuwen lang zijn ze gebruikt voor het trekken van vervoer van omgewaaide bomen ed in de natuur waar machines niet bij konden.
In deze bv een voorbeeld

Indrukwekkend en dit dier was en is misschien nu nog steeds best nuttig om de mens te helpen. Maar ik had het over het nut voor de natuur, het voortbestaan van de planeet ( omdat jij refereerde in je openingsbeicht aan "klimaatverbeteraars") Als je het hebt over het nut van olifanten zal zo'n stroper zeggen dat het nut erin zit dat het hem een inkomen verschaft. Alles ten dienste van de mens dus, net als het gebruik van zijn kracht.
Maar nogmaals, ik vind die stroperij vreselijk, maar zie niet de link met de discussie over klimaatverandering en mensen die zich daar zorgen om maken. Misschien moeten we die toevoeging maar vergeten en het alleen hebben over die stropers? Wat is precies de bedoeling?

barth.

Superlid
Superlid
Antw.: 1165
Di Aug 13, 2019 6:59 pm Reageer met quote

theDon schreef:

Prima als je het wilt hebben over stropererij, want dat is een serieus probleem. Maar ga dan niet tussen neus en lippen nog even een kat geven naar degenen die klimaatverandering ook serieus nemen en je het daarover hier verder niet wil hebben.

Wat andere landen doen tegen de stroperij, of aan bescherming van de natuur, dat ligt natuurlijk ook eraan over welk land je het hebt. Het ene land doet meer aan natuurbehoud dan het andere. In het artikel waar je mee kwam ging het over de Aziatische Olifant. En die komt in Azië in verschillende landen voor. Ik weet dat een land zoals India heel veel doet om de wildlife daar zoveel mogelijk te beschermen. (En dat geeft een heleboel uitdagingingen in zo’n dichtbevolkt land waar ook veel human-wildlife conflicten voorkomen, soms ook met dodelijke slachtoffers.)
Maar hoe dat is in de andere Aziatische landen waar de Aziatische olifant voorkomt, daar weet ik nog niet genoeg van.

Trend atmosf. CO2 (Mauna Loa)
25 jaar geleden: 358 ppm, 10 jaar geleden: 387 ppm, nu: 411 ppm.

theDon

Superlid
Superlid
Di Aug 13, 2019 7:01 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
theDon schreef:

In deze bv een voorbeeld

Indrukwekkend en dit dier was en is misschien nu nog steeds best nuttig om de mens te helpen. Maar ik had het over het nut voor de natuur, het voortbestaan van de planeet ( omdat jij refereerde in je openingsbeicht aan "klimaatverbeteraars") Als je het hebt over het nut van olifanten zal zo'n stroper zeggen dat het nut erin zit dat het hem een inkomen verschaft. Alles ten dienste van de mens dus, net als het gebruik van zijn kracht.
Maar nogmaals, ik vind die stroperij vreselijk, maar zie niet de link met de discussie over klimaatverandering en mensen die zich daar zorgen om maken. Misschien moeten we die toevoeging maar vergeten en het alleen hebben over die stropers? Wat is precies de bedoeling?

Ik heb dit als voorbeeld genoemd, de mens vernietigd alles, bossen, dieren, vervuilen land, enz.
Ieder dier heeft nut op onze aarde en ook iedere plant/boom.
Stropers zijn er het hardst mee bezig en wat doet men er aan????
Hoeveel wilde dieren zijn er al uitgeroeid en het gaat maar door
tot dat???
Kijk eens in Nederland hoeveel bossen er aan gaan, komen er wolven in Nederland, moeten ze weg, Hoeveel dieren zijn er af geschoten op de Oost vaarders plassen?
Nu staat dit in de krant over de olifanten, het is toch te gek voor woorden dat dit gebeurd?

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5270
Do Aug 15, 2019 10:16 pm Reageer met quote

WillemijnF schreef:
[....]dit dier was en is misschien nu nog steeds best nuttig om de mens te helpen.[.....]

Olifanten zouden niet misbruikt moeten worden ten behoeve van de mens.
Pure mishandeling bij de training.

En hier een voorbeeld hoe de mens hierin kan doorschieten.
Totaal nutteloos dit misbruik.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie