Vrouwen-emancipatie
Maatschappij, werk & pensioen
Plaats reactie

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 690
Vr Aug 16, 2019 5:17 pm Reageer met quote

Goed stuk, maar hier zet ik een uitroeptken bij.

Emancipatie betekent voor vrouwen meer vrijheid. Dat is een groot goed en misschien wel de belangrijkste verworvenheid van de voorbije eeuw. Voor iedereen geldt echter dat vrijheid beperkingen kent. Als een vrouw in vrijheid kiest voor een kind, dan mag haar vrijheid niet ten koste gaan van het kind. De keuze om kinderen te krijgen is vrij, maar als ze er eenmaal zijn wordt de vrijheid beperkt

Maar dat moet dan toch ook voor de man gelden?

Met de vrouwenemancipatie begon de ellende https://tpo.nl/2019/08/16/met-de-vrouwenemancipatie-begon-de-ellende/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=sharing_standard via @TPOnl

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Benneke

Superlid
Superlid
Antw.: 7978
Vr Aug 16, 2019 6:22 pm Reageer met quote

"Zodra een beroep verwijfd raakt, haken de echte mannen af. Jongens hebben nog nauwelijks mannelijke rolmodellen. Vrouwen reageren makkelijk hysterisch op friemelend gedrag en wegdromende leerlingen. Zij noemen het dan ADHD-kinderen en autisten. Deze jongens hebben echter een man nodig die de discipline erin houdt,"

Zomaar een stukje uit het artikel van TPO dat voor Annette als bron diende.

Ik sta niet snel verbaasd, maar een dergelijk staaltje van vooroordelen, deed mij even stil vallen.
Bij de TPO staan kennelijk de "Echte mannen" aan het roer.

Rare jongens daar bij de TPO Laughing

Wie vrolijk is, laadt de schijn op zich oppervlakkig te zijn. (Godfried Bomans)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Vr Aug 16, 2019 6:45 pm Reageer met quote

Maar Benneke het is wel een orthpedagoog, dus ik denk, al schrijft hj voor TPO, dat hij er meer van weet dan jij of ik. Met een enorme ervaring.

Emeritus professor Radboud University Nijmegen (The Netherlands)enz
google maar eens.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3874
Vr Aug 16, 2019 7:13 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
"Zodra een beroep verwijfd raakt, haken de echte mannen af. Jongens hebben nog nauwelijks mannelijke rolmodellen. Vrouwen reageren makkelijk hysterisch op friemelend gedrag en wegdromende leerlingen. Zij noemen het dan ADHD-kinderen en autisten. Deze jongens hebben echter een man nodig die de discipline erin houdt,"

Zomaar een stukje uit het artikel van TPO dat voor Annette als bron diende.

Ik sta niet snel verbaasd, maar een dergelijk staaltje van vooroordelen, deed mij even stil vallen.
Bij de TPO staan kennelijk de "Echte mannen" aan het roer.

Rare jongens daar bij de TPO Laughing

Doe ik de hieropvolgende alinea er nog even bij:

Quote:
In de politiek zien we hetzelfde fenomeen. Het lijkt lovenswaardig te streven naar een gelijk aantal vrouwen in de politiek. Het resultaat is dat dit beroep verwijfd raakt. Uiteindelijk zijn de enige mannen die nog aan politiek willen doen homo’s, verstokte vrijgezellen en, – God verhoede het -, transgenders en dragqueens.

Je hoeft het alleen maar te lezen, commentaar volstrekt overbodig...

Al is de kers op deze hilarische taart natuurlijk nog wel wanneer daar een 'volks'wijsheid op volgt als: hij heb er wel voor gestudeerd hoor dus hij heb er meer verstand van dan ons, daarom klopt t allemaal vast en zeker echt wel

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Benneke

Superlid
Superlid
Vr Aug 16, 2019 7:30 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Maar Benneke het is wel een orthpedagoog, dus ik denk, al schrijft hj voor TPO, dat hij er meer van weet dan jij of ik. Met een enorme ervaring.

Emeritus professor Radboud University Nijmegen (The Netherlands)enz
google maar eens.

Een orthopedagoog onderzoekt, behandelt en begeleidt bijvoorbeeld kinderen en jongeren met stoornissen zoals autisme of ADHD. Ook kinderen met een traumatische ervaring, leerproblemen of gedragsproblemen kunnen terecht bij een orthopedagoog.

Hoe een dergelijk iemand aan termen als "Een verwijfde wereld" komt en dat als oorzaak aanwijst voor veel problemen is mij een raadsel.

Het toppunt vind ik wel deze uitspraak van hem:

"Nu is ook het leger gefeminiseerd zodat het een halfzacht vredeskorps is geworden, met als gevolg drama’s als Srebrenica"

Wat een gebrek aan kennis over de werkelijke feiten van de val van Srebenica.

Hij mag dan emeritus hoogleraar zijn, maar voor mij is hij een zacht gekookt eitje dat de werkelijkheid in de maatschappij geheel uit het oog heeft verloren en kennelijk met zijn gedachtewereld in de jaren dertig van de vorige eeuw zit, waar de vrouw nog achter het fornuis stond en de "Echte" kerels nog marcheerde en hun rechterhand strekte als ze voorbij de "Leider" kwamen.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Vr Aug 16, 2019 7:39 pm Reageer met quote

Ja, ik denk ik plaats het. Met sommige dingen ben ik het eens, en met andere helemaal niet.

Maar de man is al bijna 80, dus heeft de tijd van het fornuis bemant door dames nog meegemaakt.

Toch denk ik wel dat er flink wat mis is, als ik zie hoe makkelijk een kind ADHD label krijgt en medicijnen. Tja....
En ik leerde dat kinderen het beste af zijn met twee opvoeders, nu hebben ze velen. Twee vaders en moeders en al vroeg naar de opvang. Daar ben ik nooit een voorstander van geweest.

Benneke

Superlid
Superlid
Vr Aug 16, 2019 7:45 pm Reageer met quote

Ik vraag mij trouwens af welke zich zelf respecterende hoogleraar, zich laat lenen om iets te plaatsen of te laten plaatsen in TPO.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Vr Aug 16, 2019 7:59 pm Reageer met quote

Benneke, TPO is een heel goed blad. Vaak is er iets op NOS of in de gewone kranten en dan lees ik TPO en staan er net die dingen in, en die KLOPPEN, die de andere kranten of NOS niet plaatsen.

Arnold Karskens heeft niet voor niets Zwartboek samengesteld en geschreven en aangeboden aan de tweede kamer. Hij plaatste ook nogal eens bij TPO, juist vanwege hun uitdiepen.

En het bovenstaande stuk is een essay.

Benneke

Superlid
Superlid
Vr Aug 16, 2019 8:51 pm Reageer met quote

Ach als de TPO standaard schrijft "In die lieve stad van hoop" als er in Amsterdam iets gebeurt, kan ik nauwelijks geloven dat er iemand de TPO als een serieuze nieuwsbron kan zien.

Die website is zo extreem rechts gericht, dat je niet meer kan spreken van het onafhankelijk brengen van nieuws. De enige verdieping zit dan kennelijk in het uitdragen van rechts extreme standpunten.

Zoals uit meerdere topic is gebleken, zal er, de uitzondering daar gelaten, niemand extreme ideeën omarmen.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Vr Aug 16, 2019 9:15 pm Reageer met quote

Nou, Benneke, maar je leest hem wel.

Benneke

Superlid
Superlid
Vr Aug 16, 2019 9:30 pm Reageer met quote

annette49 schreef:
Nou, Benneke, maar je leest hem wel.

Ik lees ook het Parool, Trouw, AD, De Telegraaf, de Volkskrant en nog enkele plaatselijke kranten. Een brede kijk op wat er in de samenleving speelt en hoe dat in de verschillende nieuwsbronnen wordt samen gevat, lijkt mij een normale zaak. Dat ik ook regelmatig TPO lees hoort daar nu eenmaal bij. Dat wil niet zeggen dat ik het met wat op die website wordt gebracht aan nieuwsachtergronden eens ben. Integendeel, maar "Ken uw tegenstanders voordat gij ten strijde trekt" is een oud gezegde dat voor mij niets aan waarde heeft ingeboet.

annette49.1

Stamgast
Stamgast
Vr Aug 16, 2019 10:08 pm Reageer met quote

Tja, Benneke, ik lees die kranten ook en daarbij ook nog Die Welt en Die Zeit en Le Figaro soms. En nog wat Engelse kranten. Dus.... Maar waar trek jij ten strijde tegen?

Ik lees ze gewoon, laat je bezinken, geef mijn mening, schrijf er soms over en verder.... doe ik er niets mee. Ik pak een boek, ik lees en geniet van mijn tuin. Ten strijde trekken ligt in het verleden.

Nou ja, hier dan nog Laughing

Benneke

Superlid
Superlid
Vr Aug 16, 2019 10:12 pm Reageer met quote

Een gezegde of spreekwoord moet je nooit letterlijk nemen Annette. De betekenis is van belang, meer niet.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie