PatiŽnten mogen thuis worden vastgebonden
Gezondheid & zorg
Ga naar pagina Vorige  1, 2 Plaats reactie

Howard65.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 115
Vr Aug 16, 2019 6:57 pm Reageer met quote

Benneke schreef:
Voor zover mogelijk zal veel hulp van familie(mantelzorgers) gevraagd worden. Dat lijkt mij ook een goede zaak.
Het is m.i. te makkelijk alles op het bordje van "De Overheid" te leggen en dan vanaf de zijlijn kritisch kijken of dat allemaal wel goed gaat......

Ik vraag mij af of het wel zo'n goede zaak is dat er veel hulp van familie wordt gevraagd. Ik zie het eerder als een noodgedwongen iets vanwege een tekort aan professionele hulp, welke hulp vooral in de wat meer complexere situaties zeker de voorkeur verdient.
En bovendien zijn veel mantelzorgers nu al overbelast.
Om aan het tekort aan hulp evenwel tegemoet te komen kunnen verwanten daar waar het niet anders blijkt te kunnen bijspringen echter professionele hulp dient altijd de voorkeur te hebben en is onmisbaar.

Laatst aangepast door Howard65.1 op Vr Aug 16, 2019 8:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Howard65.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 115
Vr Aug 16, 2019 8:38 pm Reageer met quote

Maar wie bindt zijn behoeftige vader, moeder, zoon of dochter vast of sluit die op?

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26598
Za Aug 17, 2019 10:02 am Reageer met quote

Ik blijf erbij dat als mensen zover heen zijn dat ze regelmatig moeten worden vastgebonden of opgesloten, dat ze dan eigenlijk niet meer in het eigen huis kunnen blijven wonen. Het gemiddelde woonhuis leent zich daar niet voor en er kunnen geen 24/7 professionals bij zijn. Tenzij je vermogend bent en die mensen kunnen inwonen..

En inderdaad, wie bindt zijn eigen moeder of vader of kind vast. Of van de andere kant, wie voorkomt dat moeder, vader of kind ten onrechte wordt vastgebonden?

Hulp van familie is een veel te onzekere factor. Er zijn te veel situaties waarin dat niet mogelijk of niet wenselijk is.

Faber quisque fortunae suae

Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats reactie