(Mede-)oprichter FvD Henk Otten uit partij gezet
Blik op het nieuws
Plaats reactie

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3863
Do Jul 25, 2019 1:12 pm Reageer met quote

Henk Otten op twitter:

Quote:
Aangezien de ongefundeerde beweringen van het bestuur mijn goede naam en reputatie ernstig beschadigen zal ik vandaag aangifte doen bij de Politie Amsterdam tegen Thierry Baudet, Rob Rooken en Paul Frentrop wegens smaad

Henk Otten's apologie op twitter: https://twitter.com/hendrikotten3

Kan dit nog echt iets betekenen voor de FvD of zou men Otten binnen de media al afgeschreven hebben al serieuze opponent van Baudet/Rooken

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Advertentie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2320
Do Jul 25, 2019 3:12 pm Reageer met quote

Otten is de grondlegger van FVD, ik vind het schrijnend dat hij zo behandeld wordt door Baudet.
Ik vermoed dat Baudet hem kwijt wil omdat Otten kritiek heeft op zijn beleid en veel behoudender is als Baudet.
Ik denk niet Baudet blij is dat Otten hem nu aanklaagt, want nu moet hij het hard kunnen maken en ik ben heel benieuwd naar de afloop hiervan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12809
Do Jul 25, 2019 9:36 pm Reageer met quote

Het ontslag van Otten komt op mij over als een ondoordachte zet. Baudet mag dan het uithangbord zijn van het FVD maar het uitdragen van de partij-ideologie is bepaald niet zijn sterkste kant. De man roept te vaak iets wat hij later afzwakt en zijn vriendenkeuze is ronduit ongelukkig te noemen als het de bedoeling is de partijkoers niet tot extreemrechts te laten bestempelen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Jul 25, 2019 9:38 pm Reageer met quote

Otten heeft net bekend gemaakt dat Baudet zijn vakantie financiert van FvD geld Smile

Heerlijk toch zo'n interne rel, en dit is nog maar het begin ongetwijfeld

check it out Smile https://www.ad.nl/

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

annette49

Stamgast
Stamgast
Antw.: 681
Do Jul 25, 2019 9:45 pm Reageer met quote

Ik vind ze beiden ongelofelijk stom bezig. Dit geeft alleen verliezers. Net mensen die ruzie maken op FB of internet. Gewoon stom. Praat MET elkaar, niet over elkaar in publiek.

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Do Jul 25, 2019 9:48 pm Reageer met quote

Ministerie: geen onrechtmatigheden

Het ministerie van Binnenlandse Zaken liet eerder donderdag al weten dat het „geen aanleiding” heeft om te denken dat bij Forum voor Democratie (FVD) fraude is gepleegd met overheidssubsidies. Binnenlandse Zaken liet weten dat de partij voor 1 juli, zoals gebruikelijk is, een verantwoording heeft aangeleverd over bestedingen van de ontvangen overheidssubsidies over het jaar 2018. „Wat zij hebben aangeleverd is allemaal op de juiste wijze gedaan”, zegt een woordvoerder van het ministerie. „Op dit moment hebben wij geen aanleiding om te denken dat er subsidiegeld onrechtmatig is besteed.”

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/07/25/accountant-forum-boekhouding-otten-was-correct-geen-aanwijzing-fraude-a3968200

Het gaat om een vuil spel van Baudet.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Do Jul 25, 2019 9:48 pm Reageer met quote

En nog iets leuks:

Quote:
Accountant Forum: boekhouding Otten was correct, geen aanwijzing voor fraude
De accountant van Forum voor Democratie zegt dat de boekhouding van de partij over 2018 in orde was. Accountant Van Noort Gassler & Co heeft niet geconstateerd „dat er geen deugdelijke administratie is gevoerd” over het jaar 2018, zoals de partij beweerde. FVD schreef dit woensdagavond in een persbericht over een „poging tot fraude” met overheidssubsidie. De accountant laat weten dat de jaarrekening is goedgekeurd en dat het totaalbeeld „correct is”.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/07/25/accountant-forum-boekhouding-otten-was-correct-geen-aanwijzing-fraude-a3968200

Daarbij dan nog al die berichten over klimaatveranderingen die ons en ook dhr Baudet om de oren zullen vliegen, nog meer duidelijkheid, zekerheid dát de aarde in zijn geheel opwarmt wat in eerder perioden slechts lokaal het geval was en dat de link daarmee onmiskenbaar volstrekt onloochenbaar met de mens, de menselijke activiteit gelegd is..

Ik zou bijna medelijden met hem krijgen

https://nos.nl/artikel/2295021-nieuw-onderzoek-voor-het-eerst-in-wereldgeschiedenis-warmt-het-overal-op.html

Quote:
Overal warmer
Voor 1850 waren koude en warme pieken vooral op regionaal niveau. Maar uit het nieuwe onderzoek blijkt dat de temperatuurstijging sindsdien geldt voor 98 procent van de wereld. Het is dan ook voor het eerst in de geschiedenis dat het bijna overal warmer wordt.

Gerrit Hiemstra die van Baudet ontslagen diende te worden duikt nu om de haverklap op op het scherm om éen en ander toe te lichten

Leonard Cohen

Keesvi

Superlid
Superlid
Do Jul 25, 2019 11:30 pm Reageer met quote

NicolaasP schreef:
Gerrit Hiemstra die van Baudet ontslagen diende te worden duikt nu om de haverklap op op het scherm om éen en ander toe te lichten

Daar heb je Hiemstra niet mee. Die mept gewoon met feiten terug, keurig netjes, maar hij laat zich absoluut niet intimideren. Die man verdient een fanclub.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

dagmar57

Superlid
Superlid
Vr Jul 26, 2019 1:16 pm Reageer met quote

Quote:
De onrust heeft ook de Eerste Kamerfractie bereikt, met elf overgebleven senatoren de grootste politieke vertegenwoordiging van Forum. Voor Paul Cliteur, fractievoorzitter, staat nog niet vast dat Otten de fractie moet verlaten. Hij wil eerst ‘de feiten boven tafel hebben’. Cliteur geldt als de mentor van Baudet. Dat zo’n prominente Forum-politicus vraagtekens plaatst bij de al genomen beslissing, belooft voor Forum een verhit zomerreces.

https://www.trouw.nl/politiek/bom-alsnog-gebarsten-bij-forum-ruzie-tussen-baudet-en-otten-leidt-mogelijk-tot-scheuring~bf15bde8/

Zelfs Cliteur wacht af wat de feiten zijn en kiest niet blindelings de kant van Baudet, dat zegt toch wel wat.

Eerlijk gezegd geniet ik enorm van deze rel Very Happy

NicolaasP

Superlid
Superlid
Vr Jul 26, 2019 1:23 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:

Eerlijk gezegd geniet ik enorm van deze rel Very Happy

ik ken er nog een

Very Happy

Leonard Cohen

NicolaasP

Superlid
Superlid
Vr Jul 26, 2019 1:26 pm Reageer met quote

Keesvi schreef:
NicolaasP schreef:

Daar heb je Hiemstra niet mee. Die mept gewoon met feiten terug, keurig netjes, maar hij laat zich absoluut niet intimideren. Die man verdient een fanclub.

Heb je helemaal gelijk in Kees. Maar als je ziet wat Hiemstra en de NPO en Jinek (waar hij zich gister meldde) over zich heen krijgen naar aanleiding van zijn toelichtingen, bv op twitter, dat is werkelijk beangstigend.

Leonard Cohen

NicolaasP

Superlid
Superlid
Ma Jul 29, 2019 1:58 pm Reageer met quote

Smile

Leonard Cohen

luciaT.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 766
Di Jul 30, 2019 6:25 pm Reageer met quote

Uit het onderzoek blijkt dat de achterban verdeeld is over de ruzie. De grootste groep, 45 procent, vindt het een goede zaak dat Otten uit de partij is gezet. Een op de vijf (19 procent) vindt dat onterecht. Ruim een derde (36 procent) van de FVD-stemmers weet niet wat ze van het royement moeten vinden. Wel denkt de meerderheid (54 procent) dat er de komende tijd meer conflicten zullen volgen.

https://www.ad.nl/politiek/forumkiezer-ziet-geruzie-in-de-top-met-afschuw-aan-vertrouwen-in-baudet-daalt~af1aa659/

Dat laatste daar kan je donder op zeggen! Deze soap is nog lang niet voorbij.

dagmar57

Superlid
Superlid
Ma Aug 19, 2019 2:40 pm Reageer met quote

Quote:
Forum voor Democratie verrast door afsplitsing partijgenoten. Binnen de partijtop van Forum voor Democratie was nog niets bekend over het vertrek van senatoren Jeroen de Vries en Dorien Rookmaker. De partij werd vanochtend verrast door een bericht in de krant.
De breuk betekent dat de Forum-fractie in de Eerste Kamer teruggaat van twaalf naar negen zetels.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4818511/forum-voor-democratie-thierry-baudet-henk-otten-jeroen-vries

Dit is de 1e stap, Ik denk dat meer forumleden overstappen naar Otten, die gematigder is als Baudet.
De meerderheid in de 1e kamer is FVD zo alweer kwijt.

nandes57

Stamgast
Stamgast
Antw.: 212
Ma Aug 19, 2019 11:52 pm Reageer met quote

dagmar57 schreef:
Quote:
Forum voor Democratie verrast door afsplitsing partijgenoten. Binnen de partijtop van Forum voor Democratie was nog niets bekend over het vertrek van senatoren Jeroen de Vries en Dorien Rookmaker. De partij werd vanochtend verrast door een bericht in de krant.
De breuk betekent dat de Forum-fractie in de Eerste Kamer teruggaat van twaalf naar negen zetels.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4818511/forum-voor-democratie-thierry-baudet-henk-otten-jeroen-vries

Dit is de 1e stap, Ik denk dat meer forumleden overstappen naar Otten, die gematigder is als Baudet.
De meerderheid in de 1e kamer is FVD zo alweer kwijt.

en vervolgens zal ook de partij van otten verschrompelen tot niets

Keesvi

Superlid
Superlid
Di Aug 20, 2019 12:01 am Reageer met quote

Het eerste FvD statenlid heeft inmiddels ook de partij verlaten. De kans acht ik groot dat er meerdere zullen volgen.

Pagina 1 van 1

Plaats reactie