Rechts-extremistisch terrorisme in opkomst
Blik op het nieuws
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Volgende Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 95
Di Aug 20, 2019 12:18 am Reageer met quote

Ach Kees, bij de extremen ter rechterzijde, kent men slechts één cultuur en dat is de cultuur van het fysieke en verbale geweld.
Dat alles onder de vrolijke klanken van het Horst Wessellied.

Better steande stjerre, dan op de knibbels libben.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage

Advertentie

Hizhi.o

Superlid
Superlid
Antw.: 5277
Di Aug 20, 2019 12:28 am Reageer met quote

NicolaasP schreef:
[....]Daar betonen ze zich dan met elkaar in allerlei toonaarden fu-ri-eus over.
Je kunt het misschien etnocentrische naijver noemen

Zo zou je het inderdaad kunnen noemen.
De waanzin ten top, lijkt mij.

Hier op mijn eigen kleine plekje kan ik me er bijna geen voorstelling van maken dat het echt allemaal bestaat. Dat er werkelijk zo gedacht wordt. Met alle gevolgen van dien.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Tympaan

Superlid
Superlid
Antw.: 26623
Di Aug 20, 2019 10:06 am Reageer met quote

JanRutgers schreef:

Ach Douwe, kom jij ook nog even roeren in de stront?
Het wordt je niet kwalijk genomen hoor, het is je leeftijd, dan wordt de werkelijkheid wat wazig, nou?
Prettige avond nog.

Zou dat ook "cultuur" zijn...? Maar dan aan de extreem linkse kant...?

Faber quisque fortunae suae

Howard65.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 115
Di Aug 20, 2019 10:18 am Reageer met quote

Naar de aanleiding van extremisme hoeven we niet ver te zoeken. Links tegen rechts en omgekeerd. En wanneer men niet "gehoord" wordt zijn de kiemen gelegd voor verdere escalatie cq extremisme.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Aug 20, 2019 10:24 am Reageer met quote

Dart zie je op dit forum al. Daar begint het ook al aardig op extremisme aan beide zijden te lijken... Very Happy

Toch wel een aardige afspiegeling van de 'echte' wereld...

WillemijnF

Superlid
Superlid
Antw.: 3488
Di Aug 20, 2019 10:38 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
Dart zie je op dit forum al. Daar begint het ook al aardig op extremisme aan beide zijden te lijken... Very Happy

Waarmee vakkundig de aandacht van het onderwerp is afgeleid. Voor de zoveelste keer.
De slachtoffers en hun nabestaanden van Christchurch, Breivik en El Paso en van al die andere aanslagen die zijn geweest en nog zullen komen zullen jouw relativerende grinniken en de sneren en persoonlijke aanvallen naar hen die het onderwerp wel serieus nemen vast wel begrijpen, toch? Hadden we het niet ergens over respect? Schaamteloos zoals dit onderwerp steeds onder de mat wordt geveegd.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
Godfried Bomans 1913-1971

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Aug 20, 2019 10:49 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
JanRutgers schreef:

Ach Douwe, kom jij ook nog even roeren in de stront?
Het wordt je niet kwalijk genomen hoor, het is je leeftijd, dan wordt de werkelijkheid wat wazig, nou?
Prettige avond nog.

Zou dat ook "cultuur" zijn...? Maar dan aan de extreem linkse kant...?

Kom maar op voor mensen als Douwe die op geen enkele inhoudelijke reactie betrapt kunnen worden maar pas laf opduiken wanneer ze menen lekker los te kunnen gaan op forummers waarbij ze zelf intellectueel en inhoudelijk nog niet eens in de schaduw kunnen staan... Applaus van jou en anderen verzekerd en de stupiditeit regeert weer.

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Aug 20, 2019 11:05 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
Tympaan schreef:

Waarmee vakkundig de aandacht van het onderwerp is afgeleid. Voor de zoveelste keer.
De slachtoffers en hun nabestaanden van Christchurch, Breivik en El Paso en van al die andere aanslagen die zijn geweest en nog zullen komen zullen jouw relativerende grinniken en de sneren en persoonlijke aanvallen naar hen die het onderwerp wel serieus nemen vast wel begrijpen, toch? Hadden we het niet ergens over respect? Schaamteloos zoals dit onderwerp steeds onder de mat wordt geveegd.

Je kan zoveel topics over rechtsextremisme op dit forum gooien als je wil maar je zal er geen mens mee 'bekeren' Het moet toch onderhand wel duidelijk zijn dat niemand op dit forum ook maar een millimeter zal toegeven. En al helemaal niet meer als daarbij grove taal niet geschuwd wordt. Het is alleen nog maar een welles/nietes wedstrijd geworden waarbij de hakken enkel maar dieper in het zand gaan en waarbij de scheldwoorden enkel maar in aantal en hevigheid toenemen....

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Aug 20, 2019 11:09 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:

Kom maar op voor mensen als Douwe die op geen enkele inhoudelijke reactie betrapt kunnen worden maar pas laf opduiken wanneer ze menen lekker los te kunnen gaan op forummers waarbij ze zelf intellectueel en inhoudelijk nog niet eens in de schaduw kunnen staan... Applaus van jou en anderen verzekerd en de stupiditeit regeert weer.

Dat de stupiditeit regeert is mij ook wel duidelijk. Maar dat komt dan wel van twee kanten. Lees je eigen tekst nog eens even na. Denk je nu echt dat dit soort opmerkingen tot een hoger niveau zullen leiden..? En dat dat de sfeer gaat verbeteren..?

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Aug 20, 2019 11:20 am Reageer met quote

Tympaan schreef:
WillemijnF schreef:

Dat de stupiditeit regeert is mij ook wel duidelijk. Maar dat komt dan wel van twee kanten. Lees je eigen tekst nog eens even na. Denk je nu echt dat dit soort opmerkingen tot een hoger niveau zullen leiden..? En dat dat de sfeer gaat verbeteren..?

Daar was mijn opmerking ook zeker niet voor bedoeld, maar als je even kijkt waar en hoe Douwe en ook Don opduiken en je zou werkelijk je onpartijdige visie geven over hun bijdrage dan zou je het nooit verdedigen. Kennelijk spelen persoonlijke motieven en afkeer een grotere rol dan het streven naar een zo objectief mogelijke bijdrage. En van dat laatste heb ik geen last omdat ik geen persoonlijke vriendschappen onderhoud op het forum. En als je mij sommeert terug te lezen zou ik jou willen vragen hetzelfde te doen en te proberen te ontdekken waar en door wie ook deze discussie begon te ontsporen. Je lijkt me intelligent genoeg om het te zien, maar helaas te laf om het te erkennen. Maar wie weet verras je me nog.
En hiermee heb ik mijn bijdrage aan deze clash wel weer geleverd.

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3877
Di Aug 20, 2019 11:25 am Reageer met quote

Opvallend zoveel als jij op jezelf betrekt met dan ook nog van die wonderlijke interpretaties erbij.
Over meisjes met een hoofddoekje om schreef je eens dat 'zij jou daarmee willen provoceren'.
Over een topic als dit meen je minstens zo zot dat het hier neergezet wordt om jou te bekeren.

Je vindt jezelf het middelpunt van het universum ofzo?

Denk eens na man. Dit topic is misschien wel bedoeld om elkaar te informeren. De kwesties/voorbeelden die aangeroerd worden verder uit de diepen in een breder kader te plaatsen, met andere voorbeelden aan te vullen, met elkaar verschillend te belichten. En dat gebeurt hier, in dit topic.
Wanneer jij een actueel artikel als hier ter sprake wordt gebracht en zelfs de gehele onderlinge discussie die daarop gevoerd wordt enkel en alleen maar beziet als een topic waar 'ze' jou weer eens mee willen pesten is dat een behoorlijk griezelig waandenkbeeld. Ga lekker in je tuintje zitten man, het is mooi weer.

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen

Laatst aangepast door NicolaasP op Di Aug 20, 2019 11:32 am, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Aug 20, 2019 11:31 am Reageer met quote

WillemijnF schreef:
[
Daar was mijn opmerking ook zeker niet voor bedoeld, maar als je even kijkt waar en hoe Douwe en ook Don opduiken en je zou werkelijk je onpartijdige visie geven over hun bijdrage dan zou je het nooit verdedigen. Kennelijk spelen persoonlijke motieven en afkeer een grotere rol dan het streven naar een zo objectief mogelijke bijdrage. En van dat laatste heb ik geen last omdat ik geen persoonlijke vriendschappen onderhoud op het forum. En als je mij sommeert terug te lezen zou ik jou willen vragen hetzelfde te doen en te proberen te ontdekken waar en door wie ook deze discussie begon te ontsporen. Je lijkt me intelligent genoeg om het te zien, maar helaas te laf om het te erkennen. Maar wie weet verras je me nog.
En hiermee heb ik mijn bijdrage aan deze clash wel weer geleverd.
Het is mijn mennig dat het ene forumlid niet moet gaan bepalen hoe en wanneer en in welke frequentie een ander forumlid behoort te reageren. Ieder vogeltje zingt zoal het gebekt is. Alleen bij een persoonlijke aanval zou je daarop mogen reageren.
Vervolgens ga ik er vanuit dat waar twee vechten er ook twee schuld hebben. Helaas ben jij dan weer te laf om dàt dan weer te erkennen.
Misschien een iets te groot superioriteitsgevoel..?

Maar in één ding heb je gelijk, dit gaat ook weer een welles/nietes verhaal worden .
Dus ik vind het ook wel weer genoeg geweest..

Laatst aangepast door Tympaan op Di Aug 20, 2019 11:33 am, in totaal 1 keer bewerkt

JanRutgers.1

Regelmatige bezoeker
Regelmatige bezoeker
Antw.: 95
Di Aug 20, 2019 11:33 am Reageer met quote

Het is van geen enkel nut en/of belang om te pogen, de rechts-extremist tot andere gedachten te brengen, dat lukt niet.

Wel is het van belang, steeds weer de ontwrichtende activiteiten te signaleren en in de openbaarheid te brengen. Dat zulks resultaat heeft, blijkt uit de reacties uit de rechtse hoek.
Men reageert als door een adder gebeten en poogt dan het topic te laten ontsporen, door zich massaal op een deelnemer te storten en die met imponerend gedrag tot een smadelijke aftocht te dwingen. Het door mij al eerder gemelde verbaal geweld.

Het is een manier om jouw standpunt door de strot te wringen, maar dat werkt nog minder dan het "bekeren".

Better steande stjerre, dan op de knibbels libben.

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Aug 20, 2019 11:35 am Reageer met quote

JanRutgers schreef:
Het is van geen enkel nut en/of belang om te pogen, de rechts-extremist tot andere gedachten te brengen, dat lukt niet.

Wel is het van belang, steeds weer de ontwrichtende activiteiten te signaleren en in de openbaarheid te brengen. Dat zulks resultaat heeft, blijkt uit de reacties uit de rechtse hoek.
Men reageert als door een adder gebeten en poogt dan het topic te laten ontsporen, door zich massaal op een deelnemer te storten en die met imponerend gedrag tot een smadelijke aftocht te dwingen. Het door mij al eerder gemelde verbaal geweld.

Het is een manier om jouw standpunt door de strot te wringen, maar dat werkt nog minder dan het "bekeren".

Ja hoor. Je hebt helemaal gelijk.
Nu je zin..?

Howard65.1

Stamgast
Stamgast
Antw.: 115
Di Aug 20, 2019 11:43 am Reageer met quote

Rechtsextremisme is op geen enkele manier nog langer te beteugelen evenals linksextremiste, dat is onderhand wel duidelijk. Naarmate er over en weer geen begrip wordt getoond en maar niet een mm wordt toegeven zal er eerder sprake zijn van toename van extremisme aan beide kanten dan dat het zal stoppen. De politieke aardverschuivingen in de wereld werken dit nog eens verder in de hand. What a world.
We kunnen blijven wijzen met de beschuldigende vinger maar het zal weinig oplossen.

Keesvi

Superlid
Superlid
Antw.: 12827
Di Aug 20, 2019 11:54 am Reageer met quote

JanRutgers schreef:

De tot vervelens toe gehanteerde mantra "bekeren" wordt zowel gehanteerd om het onvermogen tot een adequate reactie te maskeren als voor het saboteren van discussies. Hoe bewust of onbewust die mechanismes zijn mag iedereen zelf invullen.

“Niemand wordt geboren met haat voor een persoon met een andere huidskleur, achtergrond of geloof." (Nelson Mandela)

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Aug 20, 2019 11:55 am Reageer met quote

Howard65 schreef:
Rechtsextremisme is op geen enkele manier nog langer te beteugelen evenals linksextremiste, dat is onderhand wel duidelijk. Naarmate er over en weer geen begrip wordt getoond en maar niet een mm wordt toegeven zal er eerder sprake zijn van toename van extremisme aan beide kanten dan dat het zal stoppen. De politieke aardverschuivingen in de wereld werken dit nog eens verder in de hand. What a world.
We kunnen blijven wijzen met de beschuldigende vinger maar het zal weinig oplossen.

Precies zoals ik er ook over denk. En hoe harder men blijft trappen hoe harder zal men terugtrappen. En dat geldt dus voor beide zijden.
Een wereld waarin men elkaar enkel maar vriendelijk zal toelachen is een illusie. Dat is nooit geweest en zal ook altijd wel zo blijven. Het zit simpelweg niet in de aard van de mens. Anders wat het al lang zover geweest...

Tympaan

Superlid
Superlid
Di Aug 20, 2019 11:57 am Reageer met quote

Keesvi schreef:
JanRutgers schreef:

De tot vervelens toe gehanteerde mantra "bekeren" wordt zowel gehanteerd om het onvermogen tot een adequate reactie te maskeren als voor het saboteren van discussies. Hoe bewust of onbewust die mechanismes zijn mag iedereen zelf invullen.

Ach hemel. Daar heb je onze nepschoolmeester en zelfbenoemde moderator weer..

WillemijnF

Superlid
Superlid
Di Aug 20, 2019 12:05 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
Howard65 schreef:

Precies zoals ik er ook over denk. En hoe harder men blijft trappen hoe harder zal men terugtrappen. En dat geldt dus voor beide zijden.
Een wereld waarin men elkaar enkel maar vriendelijk zal toelachen is een illusie. Dat is nooit geweest en zal ook altijd wel zo blijven. Het zit simpelweg niet in de aard van de mens. Anders wat het al lang zover geweest...

Alleen al het feit dat je meent te moeten terugtrappen als rechtsextremisme het onderwerp is geeft toch al aan dat je je aangevallen voelt . Dat kan alleen maar als je jezelf in die hoek plaatst. Ik verzeker je dat wanneer een linkse extremist ergens ter wereld een aanslag pleegt ik geen moment het idee zal hebben dat ik dat op welke wijze dan ook zal moeten verdedigen, laat staan dat ik me er zo mee vereenzelvig dat ik meen te moeten terugtrappen.
De aanname dat rechtsextremisme en linksextremisme elkaar versterken en gelijk opgaan verplicht je toch om dat met voorbeelden te staven. Zolang het blijft bij het bekladden van auto's tegenover het vermoorden van onschuldige mensen gaat deze theorie aan alle kanten mank.
Maar wat me oprecht verbaast en ernstig verontrust is de identificatie die hier plaatsvindt van sommige rechtse forummers met rechtsextremisten. En die vindt niet plaats door wat men hier als het linkse kamp beschouwt maar door die rechtse forummers zelf! En dat laatste heb ik lang niet willen geloven, maar eigenlijk kan ik er niet meer omheen. Het stinkt gewoon.

Laatst aangepast door WillemijnF op Di Aug 20, 2019 12:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt

NicolaasP

Superlid
Superlid
Antw.: 3877
Di Aug 20, 2019 12:10 pm Reageer met quote

Tympaan schreef:
En hoe harder men blijft trappen hoe harder zal men terugtrappen.

Wow, werkelijk onvoorstelbaar.

Houd je toch gewoon buiten dit topic wanneer je een onderwerp over actuele berichtgevingen mbt de opmars en de recente aanslagen van rechts-extremistische jongeren als een trap op je tere zieltje beschouwt.
Zo is het helemaal niet bedoeld.
Lees dit topic nu eens rustig door van begin tot hier aan toe en kijk hoe zinvol erop gereageerd wordt, hoe zinvol er gebruik van gemaakt wordt door mensen die werkelijk geinteresseerd zijn in dit onderwerp. Jan, Kees, Hizhi, Lucia, Willemijn...allemaal dragen ze hun steentje bij om allerlei facetten van dit onderwerp te belichten en daarmee verrijken we elkaars kennis/bewustzijn hieromtrent.

Het topic is volstrekt niet bedoeld voor jou wanneer het je niet interesseert, en je hoeft derhalve helemaal niet te reageren. Je bevindt je in een griezelige waan wanneer je dit topic leest als tegen 'jou aan trappen' , pogen 'jou te bekeren'.
Dat interesseert geen hond of jij nog ergens van mening over veranderen kan, wil of zal.

There is a crack in everything; that's how the light comes in.

Leonard Cohen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage

Pagina 4 van 14 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Volgende

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk