Ouder van een dader
Blik op het nieuws
Plaats reactie

dagmar57

Superlid
Superlid
Antw.: 2320
Di Aug 20, 2019 3:52 pm Reageer met quote

Quote:
Het 15-jarige meisje dat gisteren in haar huis in Breda werd doodgestoken, kende de 16-jarige verdachte

https://nos.nl/l/2298243

Zo jong, slachtoffer en dader 15 en 16.
Een bericht uit de krant dat me raakt.
Als van de 1 of andere dag je kind overlijdt door toedoen van een dader van 16.
Vreselijk, vreselijk, vreselijk.............. hoe overleef je dat als ouder dat jouw kind van 16 een meisje van 15 heeft vermoord?

Quote:
Een topsporter zoals er meer zijn, nu zit Roelf al twee weken in een Hongaarse cel. Hoe heeft het kunnen gebeuren dat hun toegewijde, serieuze zoon, die niet dronk, rookte of drugs gebruikte, gepakt werd met een hoeveelheid verdovende middelen waarvoor je in een land als Hongarije levenslang achter de tralies kunt verdwijnen?

Quote:
De meeste ouders doen ook maar wat. Observeren hun zonen en dochters bij het opgroeien steeds meer van afstand. Wat kun je doen als je ziet dat het niet goed gaat?
Hoe het verhaal van de talentvolle atleet met een wagonlading drugs ook in elkaar zit, mijn hart verschrompelde toen ik dit las. Die ouders. Die arme ouders. Wat kun je doen, behalve je kinderen normen en waarden meegeven, en een stel superbenen? Vurig hopen dat goed komt en verder niets.

https://www.trouw.nl/sport/je-weet-nooit-of-je-je-kind-echt-kent~be793d8d/

Er zo zijn er natuurlijk veel meer ouders die in soort gelijke omstandigheden verkeren met hun kind die dader is van een vreselijk misdrijf.
Je hebt het gedrag van een kind als ouder niet (meer) in de hand als het jong volwassen of volwassen is, maar je blijft altijd wel de ouder die met de gevolgen van hun daden moet omgaan? En misschien door de buitenwereld ook wel wordt veroordeeld voor hun daden?
Het lijkt me zo moeilijk om het kind waar je van houdt (want wat een kind ook doet de meeste ouders houden van hun kind) in omstandigheden te zien door eigen toe doen die te vreselijk zijn voor woorden...................
Hoe overleef je als ouder, dat vraag ik me vaak af bij dit soort nieuwsberichten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Advertentie

Pagina 1 van 1

Plaats reactie